نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

بلکا|نقاشی بلکا با رنگهای متنوع بلکا-ارائه کاتالوگ و قیمت بلکا

بلکا

اجرای انواع نقاشی رنگ بلکا ساختمان در طرح و مدل های مختلف

انواع رنگ بلکا - قیمت بلکا و کاتالوگ بلکا

بلکا چیست – انواع بلکا – معایب بلکا – پوشش بلکا

kkkkkk.gif (400×150)

برای ارسال رایگان کاتالوگ بلکا و مشاوره رایگان کافیست با ما تماس بگیرید

 

شما علاوه بر این که می توانید برای رنگ آمیزی منزل یا نقاشی خانه خود از نقاشان حرفه ای ما در زمینه نقاشی ساختمان با بلکا یا هر نوع رنگ یا نقاشی دیگری بهره مند شوید، می توانید مطالب آموزشی در مورد نقاشی خانه یا ساختمان و انواع رنگ های ساختمانی و همچنین مقالات در زمینه های مختلف رنگ ها و نقاشی ساختمان را در وبسایت نقاشی ساختمان ایران مطالعه نمایید و همچنین با دیدن فیلم های آموزشی نقاشی ساختمان از آموزش های تصویری این مجموعه بهره مند شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در نقاشی خانه یا منزل خود داشته باشید و با بهترین رنگ ها خانه خود را رنگ آمیزی کنید

نقاشی بلکا

اجرای انواع نقاشی بلکا منزل, بلکا خانه, رنگ بلکا, پوشش الیافی, پوشش های الیافی, پوشش سلولزی, نقاشی بلکا ساختمان, نقاشی بلکا آپارتمان, نقاشی بلکا دیوار, نقاشی بلکا اتاق, رنگ بلکا, رنگ کردن بلکا, رنگ آمیزی بلکا

برای اطلاع بیشتر در مورد نقاشی بلکا ساختمان و نقاشی ساختمان با رنگ بلکا در رنگ های مختلف و همچنین اطلاع از قیمت نقاشی نقاشی بلکا و نیز دریافت کاتالوگ رنگ بلکا و بازدید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید – تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنیم

برای آشنایی بیشتر با آموزش نقاشی ساختمان می توانید از صفحات دیگر سایت نقاشی ساختمان بازدید نمایید تا بتوانید اطلاعات کامل تری در مورد نقاشی ساختمان بدست بیاورید و اطلاعات و آگاهی خود را در زمینه رنگ آمیزی ساختمان و منزل خود افزایش دهید

هدف ما جلب رضایت شما ، مشتریان گرامی است

چه با آموزش نقاشی ساختمان و چه با انجام خدمات نقاشی ساختمان

——————————————*-*-*——————————————

naghashi.org-4.png (355×200)

برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه رنگ بلکا می توانید به صفحه رنگ بلکا مراجعه نمایید

در صفحه رنگ بلکا به مواردی از قبیل چگونگی رنگ بلکا و نقاشی بلکا در طی زمان – مواد تشکیل دهنده  بلکا و ساختار پوشش های سلولزی آشنا می شوید و همچنین آشنا خواهید شد که چگونه با بلکا منزل خود را زیبا کنیم و چگونگی اجرای بلکا در سطوح مختلف و نیز مزایای پوشش سلولزی و نیز مواد و مزایای پوشش های سلولزی و ابریشمی (پتینه – بلکا – رومالین – روپاد)  مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند

——————————————*-*-*——————————————

شما در مطلب زیر با بلکا و نقاشی بلکا – مواد موجود در بلکا و ساختار بلکا و همچنین ویژگی های مهم بلکا – پوشش سلولزی و الیاف سلولزی آشنا می شوید، همچنین با نحوه اجرای بلکا در ساختمان و خانه و مزایای استفاده از پوشش سلولزی در دیوار و و سوالات متداول در مورد رنگ و نقاشی بلکا و قیمت نقاشی ساختمان با بلکا و انواع کاتالوگ رنگهای بلکا آشنا خواهید شد، شما می توانید در ادامه با مطالب ذیل آشنا می شوید (که می توانید بر روی هر یک کلیک کنید)

بلکا و نقاشی بلکا چیست؟

مواد موجود در رنگ بلکا و ساختار بلکا

ویژگی های مهم بلکا

بررسی کامل ویژگی های رنگ بلکا و نقاشی بلکا

نحوه اجرای بلکا – پتینه یا پوشش های سلولزی در ساختمان و خانه

مزایا و معایب استفاده از پوشش سلولزی در سقف و دیوار

ویژگی الیاف سلولزی (بلکا)

بلکا به عنوان پوشش سلولزی چیست؟

ویژگی های بلکا و پوشش سلولزی

قیمت نقاشی بلکا و رنگ بلکا

کاتالوگ بلکا

سوالات متداول در مورد بلکا و نقاشی بلکا

بلکا چیست؟ نقاشی بلکا چیست؟

نقاشی بلکا مناسبترین پوشش جهت دیوار و سقف ساختمانهای مسکونی ، تجاری ، هتلها ، بیمارستانها ، مراکز تفریحی ، ورزشی ، استودیوهای صدا برداری و غیره میباشد . دارای قابلیتهای فراوانی بوده که آن را از هر نظر در برابر انواع پوشش ها صاحب برتری مینماید . ارایه گر بی نهایت رنگ برای سلایق گوناگون و نیز منطبق بر انواع دکوراسیون می باشد . از الیاف طبیعی و سلولوزی تولید گردیده و در حین و نیز بعد از اجرا بو و گرد و غباری به همراه نخواهد داشت . بلکا نیاز به زیر سازی نداشته و همچنین کاملا عیب زیر کار را می پوشاند و به راحتی بر روی کلیه سطوح قابل اجرا میباشد و سرعت اجرایی آن بسیار بالا است. پوشش بلکا دوده و ذرات معلق در هوا را از خود دور نموده و به راحتی قابل شستشو می باشد .

logo.gif (368×86)

در برابر ضربات بسیار مقاوم بوده و در صورت صدمات احتمالی براحتی و تنها در عرض چند دقیقه قابل ترمیم است. با گذشت زمان تغییری نیافته و هیچگونه ترک خوردگی بر روی دیوار و یا سقف مشاهده نخواهد گردید. پوشش بلکا عایق حرارتی ، برودتی و رطوبتی بوده و دمای محیط را بطور مطلوبی حفظ مینماید . بلکا دارای خاصیت صدا گیری بوده و رفلکس صدا را بطور چشمگیری کاهش می دهد

طبق آخرين آمار در حال حاضر، رنگهايي كه در بيشتر كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه استفاده مي شوند، در كشورهاي پيشرفته از چرخه استفاده خارج شده اند زيرا در آنها اكسيد سرب كه سرطان زاييش ثابت شده به كار رفته است و باعث مضرات بسيار زيادي براي كاركنان كارخانجات رنگ سازي مي شود. و همچنين براي مصرف كنندگاني كه در معرض استنشاق مواد فرار مي باشند مضر است پس از گذشت حدود 70 سال از توليد رنگ هنوز عيوب فراواني براي رنگ شيميايي موجود مي باشد. لذا به دلايل دانش ايراني بدين فكر افتاد كه لااقل براي رنگ آميزي اماكن و ساختمانها شالوده اي از تفكر قديمي كه مبتني بر استفاده مواد طبيعي بود و همچنين خلاقيت مدرنيسم را به عنوان پوششهاي سلولزي به بازار ارائه دهد.

با در نظر گرفتن تاريخ پيدايش بلکا به عنوان پوشش سلولزي اين نتيجه گيري مي شود كه بلکا صنعتي است كه با مرور زمان جايگزين رنگهاي ساختماني مي شود ودر عين حال زيبايي و سلامت بهداشتي و صرفه جويي منابع نفتي را به ارمغان مي آورد.

مواد موجود در رنگ بلكا و ساختار بلكا :

مخلوطي از پنبه سلولز، رشته هاي الياف و رزين سلولزي با انواع متنوعي از افزودنيهاي تزئيني و آب . ساختار بلكا به انواع طرح های نرم و دانه دار مي باشد.

پوشش :

هركيلو حداقل 3 متر را پوشش می دهد.

توضيح :

بلكا به دليل داشتن رطوبت در حين اجراء، مي بايست كليه سطوحي كه در مقابل آب از خود رفلكس نشان ميدهند را قبلاً توسط رنگ روغني براق و تترونيوم رزين پوشش داد و ميزان مصرف وغلظت رنگ روغن و يا تترونيوم رزين، بستگي به فرسودگي و قطر فلز يا سطح زيركار دارد.

ویژگی های مهم نقاشی بلکا

بلکا پوششي است که از سلولز طبيعي تشکيل شده است.

بلکا عايق حرارت ، برودت و همچنين عايق صوت مي باشد.

بلکا به زيرسازي نيازي ندارد و قابل ترميم مي باشد.

بلکا در برابر ضربه ، آتش سوزي و شعله ور شدن بسيار مقاوم است.

بلکا به دليل دارا بودن خاصيت آنتي استاتيک و ساختار فيبري ، گرد و غبار هوا را به خود جذب نمي کند.

بررسی کامل ویژگی های رنگ بلکا و نقاشی بلکا:

عايق حرارت و برودت

خاصيت عايق بودن الياف سالهاست كه پذيرفته شده است و بيشتر خاصيت عايق بودن مجموع الياف (از نظر حرارت) به اين علت است كه همواره هوا در داخل فضاهاي موجود در داخل آن ساكن مي گردد. ديوار پوشيده از بلكا از اتلاف حرارتي ساختمان در فصل زمستان مي كاهد. همه ساختمانها از طريق ديوارها و جداره ها مقداري گرما را ازدست مي دهند كه بلكا كاملا اين فضاها را پر مي كن. همچنين بلكا با جلوگيري از برخورد مستقيم تابش خورشيد سرمايش تابستاني را تامين مي كند. هواي گرم بين ديوار بيروني و هواي ساكن بين الياف بالا رفته و از ميان سوراخ هاي رو كاري به بيرون جريان مي يابد. در نتيجه از ميزان بار سرمايشي ساختمان كاسته می شود و هواي تهويه شده مستقيما از طريق دريچه هاي فرعي به داخل ساختمان وارد مي شود. بدين صورت هواي گرم و سرد پس از برخورد با ديوارهاي پوشيده شده توسط بلكا به يك سد انتقال حرارتي برخورد مي كند اين خود مطلبي است كه مورد توجه سازمان بهينه سازي مصرف انرژي مي باشد.

کاهش محسوس صدا به عنوان عایق صوت

يكي از آلودگی هاي محيط زيست كه براي انسان نيز بسيار مضر است آلودگي صوتي مي باشد. مخصوصاً صداهاي مداوم كه ناشي از بازگشت امواج صوت پس از برخورد با سطوح به وجود مي آيند. اين صداها حساسيت گوش را نسبت به انواع صداها تقليل مي دهد اگر مدت ده دقيقه در محيطي كه اين صداها موجود باشند حضور داشته باشيم نياز به استراحتي به مدت بيست دقيقه در محيطي كاملاً آرام داريم تا اثر آن را جبران نماييم .اثرات غير مستقيم صداهاي ناخواسته بر روي انسان عبارت از حساسيت عصبي، تحريك پذيري شديد، گرفتگي عضلاني و خستگي روحي و جسمي و حتي در مواقعي سرگيجه است. بلكا به عنوان پوششي با تخلخلهاي فراوان و غير همگون كه به ضخامت mm4 -2 روي ديوارها اجرا مي شود حدود 30 تا50 درصد رفلكس صدا را كاهش مي دهد و بطوريكه كاملاً محسوس آلودگي صوت را تقليل مي دهد.

عدم نیاز به زیرسازی جدی در مرحله اجرا

عدم نياز به زير سازي جدي و اجرا شدن اين محصول بر روي كليه سطوح اعم از گچ و خاك، سيمان سفيد و سياه، رنگ روغن، رنگ پلاستي، كاشي و… باعث سرعت عمل اين كار و در ضمن كاهش جدي هزينه مي گردد. بطور مثال روند كلي ساخت در ساختمانهاي بيشتر نقاط ايران بدين صورت است كه ابتدا بعد از آجر چيني، گچ و خاك ساختمان انجام مي شود كه اين مرحله در بعضي از مناطق مرطوب كشور به جاي گچ و خاك، سيمان سفيد جايگزين مي شود سپس روي گچ وخاك يا سيمان، گچ سفيد مي زنند و رنگ آميزي مي كنند. با بلكا مرحله سفيد كاري كاملا حذف مي شود. در مرحله گچ و خاك يا سيمان بلافاصله بلكا كه جايگزين رنگ ساختماني است اجرا مي شود بدين ترتيب علاوه بر سرعت اجراي كار، راحتي و همچنين صرفه اقتصادي را به همراه مي آورد در مواردي كه فضاي داخلي به منظور استفاده براي آشپزخانه يا آزمايشگاه از كاشي پوشيده شده باشد و بعد از مدتي مصرف كننده تمايل داشته باشد به عنوان اتاق ديگري از آن استفاده نمايد بلكا به راحتي بر روي كاشي اجرا مي شود و نياز به برداشتن كاشي نمي باشد.

بلکا خاصيت قابليت شستشو دارد

اين خاصيت مربوط به رزين نهايي است كه اين نوع رزين شيميايي مخصوص شركت مي باشد. نحوه شتستشو: با ابر و شامپوي فرش قابل شستشو مي باشد پس از شستشو مدتي صبر كنيد تا دوباره بلكا خشك شود.

شما می توانید بلکا را نیز با بخارشو تمیز کنید

عدم جذب گرد و غبار

يكي از عوامل جذب گرد وغبار توسط سطوح، ايجاد بار الكتريكي مخالف بين ذرات معلق در هوا و سطح مورد نظر مي باشد. در آزمايشات متعدد مشخص شده است كه الياف سلولزي حداقل (در حد صفر) اشكال را از نظر بار الكتريسيته ساكن ايجاد مي نمايند. دليل اين پديده به جذب رطوبت توسط الياف سلولزي و پنبه اي مربوط مي شود. از مدتها قبل فهميده شده بود كه الياف، رطوبت موجود در هوا را به خود جذب مي كنند از اين نقطه نظر جذب رطوبت باعث مي گردد از تشكيل الكتريسيته ساكن در الياف جلوگيري به عمل آيد. با توجه به ساختار بلكا كه تشكيل شده از رزينهاي سلولزي والياف پنبه اي و پگيمنت معدني، هيچكدام از اجزا تشكيل اين محصول داراي الكتريسيته ساكن نمي شود و در نتيجه ما شاهد رگه هاي جذب گرد و غبار در سقفها و بالاي شوفاژها نمي باشيم.

مقاوم در مقابل آتش سوزی

طول زمان حفاظت در مقابل آتش يا تحمل آتش براي ساختمان مي تواند متفاوت باشد و بستگي به فاصله آنها از مراكز آتش نشاني، وجود تجهيزات اطفاء حريق مستقر در ساختمان و يا وجود مــواد قابل اشتعال در آنها دارد. زمان تحمل آتش براي ساختمانهاي مسكـوني و اداري بايد ســه ربع تا يك ساعت باشد و اين زماني است كه معمولاً براي تخليه ساختمان لازم است. ساختمانهاي بلند، بيمارستانها، تئاتر و سينما 2 ساعت و اماكن تجاري و صنعتـي حداقل بايد سه ساعت تحمل آتش را داشته باشد و در اين زمـان آسيب نبيند. انتخـاب نوع پوشش مقاوم آتش و ضخــامت آن براي ساختمانها بستگي به جنس آنها و همچنين زماني دارد كه براي تحمل آتش، براي آنها در نظر گرفته شده است. در شرايـط ثابت، ضخامت لايه پوشش مقاوم آتش نسبت مستقيم با زمان تحمـل آتش دارد و با افزايش ضخامت، زمان تحمل افزايش مي يابد.استاندارد شماره DIN4102 آلمـان، ناظر به عكس الـعمل مصالح ساختماني در مقابل آتش است. پوشش ديوار« بلكا » بر اسـاس داده هاي اين استاندارد در رابطه با آتش سوزي، مورد آزمايش قرارگرفت و نتيجتاً به عنوان يك مصالح ساختماني كه به سختي قابل اشتعال مي باشد، طبقه بندي شده و مي توان اين پوشش ديوار را به عنوان مصالح ساختماني كه به سختي قابل اشتعال مي باشد، به كار برد. ضمناً تأييديه عدم اشتعال بلكا را از NWTA استراليا و دانشكده امير كبير اخذ كرده ايم.

بلکا ترک نمی خورد

اين خاصيت باعث مي شود ترك ديوارها پوشانده شود و همچنين از ايجاد ترك احتمالي در سقف و ديوارها جلوگيري كند. اين مورد به خصوص هنگام بازسازي ساختمانهاي قديمي نمود پيدا مي كند.

خاصيت ارتجاعي

اين خاصيت باعث مي شود ترك ديوارها پوشانده شود و همچنين از ايجاد ترك احتمالي در سقف و ديوارها جلوگيري كند. اين مورد به خصوص هنگام بازسازي ساختمانهاي قديمي نمود پيدا مي كند.

بلکا از نظر بهداشت

از لحاظ سمي براي كشت گياهاني كه بعداً توليد فيبر مي نمايد آزمايش شده و ميزان آن در حد نرمال مي باشد.

PH بلكا به دليل حلال آب برابر با 7 مي باشد فاقد فرمالدئيد مي باشد. فرمالدئید : گازی با بوی تند است که سرطان زا می باشد و در دود سیگار و ماشین وجود دارد و بیشتر در ساخت رنگ و فوم از آن استفاده می شود. فلزات سنگين مانند Pb ـ Hg ـ Zn ـ A ـ Co ـ Cu ـ CI ـ Cd كه سرطان زا هستند تقريباً در حد صفر مي باشد. بلكا فاقد هر گونه مواد فرار مي باشد.

دوستدار محيط زيست

همانطور كه در بخش آلودگيهاي صوتی ذكر شد صوت های ناهنجار يكي از آلاينده هاي محيط زيست مي باشد از زواياي ديگر عدم استفاده از مواد نفتي و مواد فرار در ساختار بلكا كه چه در زمان اجرا و چه در موقع تولید، و چه در موقع توليد، پسابي در اين زمينه تولید نمی کند که باعث عدم حساسیت مصرف کنندگان و سلامتی محیط زیست می شود. چرا كه مسئله آلودگي مواد نفتي به صورت تاثيرات دراز مدت يا كوتاه مدت نمايان مي شود. كاهش در انتقال نور كه موجب ممانعت عمل فتوسنتز گياهان مي شوند حاصل پسابهاي نفتي مي باشد. تركيبات هيدرو كربني اشباع شده با نقطه جوش بالا و آروماتيكها مي توانند اثرات فجيعي بر روي انواع گوناگون موجودات داشته باشند. سرنوشت تركيبات آلي كه وارد زنجيره غذايي موجودات شده اند ( ورود در زنجيره غذايي از طريق آبياري سبزيجات امكان پذير مي باشد ) مطالعه شده است. نتايج نشان مي دهند كه هيدرو كربن صنعتي زماني كه يك بار به درون بدن يك موجود زنده رفته باشند نيز پايدار مي مانند. يكي ديگر از آلوده كنندگان محيط زيست فلزات سنگين مي باشند. فلزات جزو مفيد ترين مواد و اولين عناصري هستند كه توسط انسان شناخته شدند و مهم ترين نقش را در توسعه تمدن ايفا كرده اند. امروز يك فلز اورانيوم راه حلي براي مبرم ترين مشكل بشر يعني كمبود انرژي شناخته شده است كه بسيار ارزشمند است ولي در كنار آن هر چه در صنايع ديگر امكان استفاده كمتر از اين فلزات سنگين كه بطور كل cu-v-sn-ni-mg-pb-cn –cd-ba هستند، باشد آلودگي هاي زيست محيطي به حداقل خواهد رسيد با اين هدف بلكا بدون استفاده از حتي يك فلز سنگين تهيه مي شود كه از اين بابت تامين كننده سلامت مصرف كنندگان مي باشد. يكي از موارد مطرح در جوامع مدرن بشري باز يافت محصولات پس از پايان دوره مصرف مي باشد كه از اين جهت نيز بلكا به راحتي به چرخه طبيعت باز مي گردد.

نحوه اجرای بلکا – پتینه یا پوشش های سلولزی در ساختمان و خانه

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین به مقدار مورد نیاز مواد بلكا را از کیسه خارج نموده و در درون ظرفی مناسب بریزید.

حدود پنج برابر وزن مواد، آب (ترجیحاً آب گرم) اضافه كنيد تا يك خمير سفت ايجاد شود.

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین خمیر بلكا را خوب هم زده، به طور کامل به مدت حداقل 10 دقیقه ورز دهید..

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین پس از 30 دقیقه، مجدداً خمیر بلكا را خوب ورز دهید…

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین اکنون مواد آماده‌ی اجرا با ماله‌ی مخصوص بلكا می‌باشد و می توانید آن را بر روی دیوار بکشید

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین براي استفاده‌ی بهینه از بلكا، لازم است آن را با ضخامت مناسب بر روی سطوح اجرا نمایید. براي اين منظور، توصیه می شود در هر متر مربع حدود 280 گرم بلكا (خشك) و به ضخامت حدود 2 میلی متر اجرا شود.

تذکر 1 : بلكا بر روي سطوح گوناگون (رنگ روغني، رنگ پلاستيك، سيمان، گچ، گچ و خاك، شیشه، چوب، فلز و …) قابل اجرا مي باشد.

تذکر 2 اگر سطح زیر کار، رنگ پلاستيك، چوب، فلز و یا گچ کشته باشد بايد قبل از اجرای بلكا، روي سطح را با رزين یا حتی با رنگ روغنی رقیق شده پوشانده، پس از خشك شدن كامل آن، شروع به اجراي بلكا نماييد.

مزایا و معایب استفاده از پوشش های سلولزی (بلکا) در سقف و دیوار :

1 – جهت اجرا نیازی به زیرسازی اولیه ندارد از این رو در وقت و هزینه صرفه جویی شده و برخلاف انواع دیوارکوب PVC و MDF فضای خالیی بین پوشش و دیوار اصلی ایجاد نخواهد شد .

2 – بلکا به دلیل پوشش دادن سطوح بطور کامل ٬ نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود .

3 – به دلیل خاصیت آنتی استاتیک مواد اولیه بلکا ( پتینه – روپاد – رومالین )٬ این پوشش ها گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند

4 – به جهت استفاده از مواد با کیفیت ٬ پایداری زنگ و طرح خود را به مرور زمان از دست نمی دهند

5 – از آنجا که این مواد مستقیما بر روی دیوار قرار می گیرند در برابر ضربه مقاومت خوبی داشته و در سطوح آن ترک خوردگی به وجود نخواهد آمد .

6 – در صورت کنده شدن به راحتی قابل ترمیم و بازسازی می باشد.

7 – جهت اجرای پوشش بلکا نیازی به تخلیه محل نبوده و به دلیل استفاده از مواد کاملا طبیعی در ترکیبات آن با محیط زیست سازگار بوده و هیچگونه حساسیت و آلرژیی ایجاد نمی کند .

8 – در اجرای بلکا به راحتی می توان از ترکیب رنگ های مختلف استفاده نموده و طرح های زیبایی بوجود آورد .

لازم به ذکر است که مواد اولیه پوشش های سلولزی ارائه شده توسط شرکت کیمیا دکور طبق استانداردهای بین المللی سلامت و بهداشتی کشورهای آلمان ٬ استرالیا و روسیه تهیه می شوند .

از آنجا که این پوشش ها از تنوع بالای طرح و رنگ برخوردارند به راحتی میتوان با مبلمان و سایر اثاثیه تناسب رنگ ایجاد نمود

ویژگی های الیاف سلولزی ( بلکا )

بلکا بر روی گچ، خاک و گچ ( شمشه کشی شده )، چوب، فلز، رنگ روغن، سیمان، شیشه و … قابل اجرا می باشد. لازم به توضیح است در ساختمان های در حال ساخت استفاده از بلکا بر روی خاک و گچ موجب افزایش سرعت اجرای پروژه و کاهش هزینه، به واسطه حذف کامل مراحل گچ کاری و رنگ می شود .

بلکا رطوبت محیط را جذب کرده و باعث تعدیل رطوبت محیط میگردد . رطوبت جذب شده در شرایط معکوس به محیط باز گردانده می شود

بلکا به دلیل خاصیت ارتجاعی، ترک هایی که معمولاً در اثر نشست ساختمان بعد از ساخت روی دیوارها و سقف ایجاد می شود را پوشش داده و از معرض دید برای همیشه حذف می نماید .

بر خلاف رنگ و کاغذ دیواری مقاومت بلکا در برابر ضربه قابل توجه بوده و چنانچه پوشش بلکا صدمه ای وارد شود براحتی ظرف چند دقیقه توسط شخص قابل ترمیم است .

بلکا جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری است و پایه اصلی آن الیاف طبیعی است .

طرح تولیدی شرکت پارس رومالین ویژگی های منحصر به فردی دارد که عبارتنداز :

تنوع نامحدود در طرح و رنگ

سرعت اجرای بالا

وزن سبک در مقایسه با گچ

قابلیت شستشوی آسان

غیرقابل اشتعال و عایق صوت و صدا و حرارت

عدم جذب گرد و غبار به واسطه خاصیت آنتی استاتیک

بدون بو و ایجاد حساسیت

قابل ترمیم

سرعت اجرایی بالا

طول عمر بالا

صرفه اقتصادی

بلکا با توجه به مشخصات فوق از نظر کیفیت، زیبایی و اقتصادی کاملاً نسبت به محصولات مشابه صاحب برتری و امتیاز می باشد می توان آن را به عنوان بهترین پوشش ساختمانی جهت اجرا در دیوارها و سقف های ساختمان های مسکونی، هتل ها، اماکن عمومی، رستوران ها، بیمارستان ها، استودیوهای ضبط صدا و تصویر، دکورهای سینمایی، سالن های سینما، فروشگاه ها، ورزشگاه ها، ادارات و غیره استفاده نمود .

این پوشش به دلیل بهره مندی از طیف بالای رنگی و امکان اجرای آن به صورت طرح های مختلف (مانند: اشکال هندسی و اشکال طبیعی مانند: گل، درخت، ماه، ستاره و …) میتواند در فضاهای آموزشی مانند مهد کودک، مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد و ضمن ایجاد فضایی آرامش بخش، محیطی زیبا و جذاب را بوجود آورد .

از این پوشش همچنین می توان داخل سالن های پذیرایی، سالن های سینمایی، اماکن عمومی پر رفت و آمد مانند: سالن مترو، ترمینال ها و فرودگاه ها استفاده نمود .

این مواد به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملاً طبیعی می تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند: بیمارستان ها نیز مورد استفاده قرار گیرد و ضمن روحیه بخشی به بیماران محیطی کاملاً بهداشتی و آرامی را (به دلیل رفلکس پایین صدا) به وجود آورد .

بلکا توسط موسسه تحقیقات صنعتی شیمی مورد تائید قرارگرفته است . آزمونهای مقاومت در برابر رطوبت و قابل شستشو بودن توسط پژوهشکده صنایع رنگ ایران انجام شده است . آزمون مقاومت در برابر حرارت توسط پژوهشکده مواد و انرژی انجام پذیرفته است . آزمون جذب صوتی از طریق سازمان ساختمان تهران انجام پذیرفته است . این محصول در کشورهایی نظیر آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، فرانسه و مکزیک اجرا می شود

بلکا به عنوان پوشش سلولزی چیست؟

بلکا (belka) جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری، نوعی پوشش سلولوزی با الیاف طبیعی پنبه سلولز می‌باشد که توسط دستگاه‌های مخصوص در ابعاد بسیار ریز خرد شده و سپس با میزان مشخصی از رزین سلولزی وسنگهای تزئینی کاملا مخلوط شده است. این پوشش به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملا طبیعی می‌تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند بیمارستانها نیز مورد استفاده قرار گیرد. بلکا بر روی گچ، خاک و گچ (شمشه کشی شده)، چوب، فلز، رنگ روغن، سیمان، شیشه و… قابل اجرا می باشد.

ویژگی های بلکا و پوشش سلولزی:

عایق حرارت

عایق برودت

عایق صوت

بی نیاز از زیرسازی

نداشتن بو و مواد فرار هنگام اجرا

قابلیت شستشو (با ابر و شامپوی فرش)

خاصیت آنتی استاتیک: به دلیل ساختار فیبری گرد و غبار و ملکولهای سوخته در هوا را جذب نمی‌کند.

مقاومت در برابر آتش و شعله ور نشدن

ترک‌ها را می پوشاند

مقاومت در برابر ضربه

کاهش بازتاب مستقیم نور

قابلیت ترمیم

قیمت نقاشی بلکا و رنگ بلکا

شما برای اینکه از قیمت نقاشی ساختمان با رنگ بلکا و همچنین قیمت انواع رنگهای بلکا آشنا شوید کافیست با ما تماس حاصل نمایید تا ما قیمت انواع رنگ و نیز نقاشی ساختمان را به شما اطلاع دهیم

کاتالوگ بلکا در رنگ های مختلف

شما برای دیدن هر گونه کاتالوگ رنگ بلکا در انواع و رنگ های مختلف کافیست با ما تماس بگیرید و با ارسال رایگان کاتالوگ به منزل شما ، کاتالوگ مورد نظر را مشاهده کنید و هر رنگ و هر مدلی که مد نظر شماست را انتخاب کنید و خانه خود را نقاشی کنید

قرار است به زودی کاتالوگ های بلکا در سایت قرار داده شود، در صورت تقاضای شما کاتالوگ بلکا در اولویت بالاتری قرار می گیرید و سریع تر در سایت قرار داده می شود

مشاهده کاتالوگ بلکا

سوالات متداول در مورد بلکا و نقاشی بلکا

بلكا، پتينه، رومالين چيست؟

در واقع بلكا، پتينه، رومالين و… نام شركت هاي توليد كننده پوشش سلولزي مي باشند. محصول يكي هست فقط با طرح ها و رنگ هاي متفاوت.

بلكا چيست؟

بلكا مواد سلولزي مي باشد كه حاصل تركيب سلولز پنبه ، كاغذ، چسب پودري (cmc)، وسنگ هاي تزئيني است. كه به صورت پودر مي باشد و اجرا كننده فقط به آن آب اضافه مي كند و به صورت خمير درمي آورد. و بوسيله ماله مخصوص بلكا با ضخامت 2 ميلي متر بر روي ديوار اجرا مي كند.

 

از بلكا براي سقف حمام و يا جايي كه نم دارد مي‌توان استفاده كرد؟

بله با اضافه كردن مقداري چسب رزين مي‌توان استفاده نمود.

آيا بلكا قابليت شستشو دارد؟

مانند رنگ روغني نميتوان بلكا را شست ولي در صورت لك شدن و كثيفي ميتوان با كف شامپو فرش بوسليه يك تكه ابر آنرا تميز كرد.

بلكا قابل ترميم است؟

بله. به شما نيز به راحتي مي توانيد ترميم بلكا را انجام دهيد.

آيا بلكا داراي بو مي باشد ؟

خير . بلكا به دليل نداشتن مواد شيميايي و نفتي هيچگونه بو و حساسيتي ايجاد نمي كند.

سرعت اجراي بلكا چگونه است؟

سرعت اجراي بلكا بسيار بالا بوده به طوري كه هر نصاب حرفه اي روزانه تا 70 متر مربع را مي‌تواند اجرا كند.

برخی از نوشته های این متن از صفحه اجرا بلکا نوشته شده است

——————————————*-*-*——————————————

هر گونه نظر و دیدگاهی در مورد این مطلب دارید می توانید آن را با ما در میان بگذارید، مطمئن باشید که از هرگونه نظر و دیدگاهی استقبال می کنیم، شما می توانید دیدگاه تان را در صفحه تماس با ما در میان بگذارید

——————————————*-*-*——————————————



:: برچسب‌ها: نقاشی با رنگ درجه یک ,نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان ,نقاشی ساختمان نقاش ساختمان ,برق ساختمان درجه 2 ,سیمکشی ساختمان درجه 1 ,صنعت ساختمان درجه 3 ,برقکار ساختمان درجه 1 ,برق ساختمان درجه 3 ,برق ساختمان درجه 1 ,سوالات برق ساختمان درجه 3 ,برق ساختمان درجه 1 pdf ,سوالات برق درجه 2 ساختمان ,سیم کشی ساختمان درجه 2 ,سرفصل برق ساختمان درجه 2 ,جزوه برق ساختمان درجه 2 ,جزوه برق ساختمان درجه 3 ,سوالات برق ساختمان درجه 2 ,مدارات برق ساختمان درجه 1 ,دانلود برق ساختمان درجه 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش ساخت بتونه

آموزش ساخت انواع بتونه

بتونه چیست؟ ، انواع بتونه , ابزار بتونه کاری ، ترفند های استفاده از بتونه ، آموزش ……

بتونه:

kkkkkk.gif (400×150)

به ماده اي گفته مي شود كه براي پركردن منافذ و درز ها و خلل و فرج ها، ترك خوردگي ها، زدگي ها، پوشاندن سر پيچ ها و ميخ ها و در محل اتصالات به كار برده مي شود بتونه كاري بعد از آخرين مرحلة‌ پرداخت و قبل از رنگ كاري صورت مي گيرد.

مواد مورد استفاده در بتونه كاري:

گلها و پودر هاي رنگي : مل : ماده اصلي بتونه نيز مي باشد كه به آن گل بتونه هم مي گويند. مل همان كربنات كلسيم CaCo3 است به رنگ سفيد مايل به كرم مل ماده اصلي بتونه است و خمير بتونه را تشكيل مي دهد.

اخرا : همان اكسيد آهن است به رنگ قرمز كه در آب و كليه روغن ها حل مي شود در رنگ كاري چوب براي همرنگي بتونه (تغيير رنگ بتونه) به كار مي رود

پودر امرا : اين گل به رنگ قرمز مايل به قهوه اي است

naghashi.org-4.png (355×200)

گل ماشي : به رنگ زرد می باشد و برای ساخت بتونه همرنگی مورد استفاده قرار می گیرد

دوده : به رنگ مشکی بوده و در ساخت بتونه همرنگی مورد استفاده قرار می گیرد

سريش : ماده ای است پودري ( آرد مانند ) به رنگ سبز كمرنگ كه هنگام تركيب با آب چسبندگي پيدا مي كند سريش به بتونه استحكام مي بخشد اگر مقدار سريش را بيشتر از اندازه معمول بگيريم، بتونه خيلي سفت مي شود براي 100 گرم مل 10 گرم سريش در ساخت بتونه استفاده شود.

آب : از آب جهت مخلوط و تركيب شد ن و به حالت خميري در آمدن در بتونه كاري استفاده مي كنند.

سینکا : پودري است سنگين و سفيد تر ازمل وزن مخصوص آن بيشتر از پودر مل بوده، و در ساختن بتونه روغنی به كار مي رود. اگر به مقدارلازم مصرف شود رنگ ها و روغن ها را روان مي كند، ولي مقدار بيش از حد آن از مقاومت رنگ و بتونه مي كاهد.

انواع بتونه:

logo.gif (368×86)

بتونه سیریشی: ترکیبی از (خاک اره , کمی مل ,چسب چوب , آب )

بتونه سیریشی : (مل , سیریش , آب )

بتونه روغنی: ( مل , پودر سینکا , آب , روغن الیف , رنگ روغن )

به طور كلي در انتخاب و مصرف بتونه بايد موارد زير را در نظر گرفت:

(1محلي كه بايد با بتونه پر شود.

(2نوع چوبي كه بايد بتونه شود.

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

(3نوع رنگي كه كار را پوشش مي دهد.

(4نوع آستر همرنگي كه در تغيير رنگ زمينه چوب به كار مي رود.

ابزار بتونه كاري :

كاردك : كاردك به شكل مثلث متساوی الساقين است دسته چوبی در راْس مثلث توسط قطعه فلزی حلقوی وصل شده

ليسه : نيز يك قطعة فلزي قابل خمش منتها به شكل مستطيل

تخته بتونه : وسيله ای است جهت ساختن بتونه بايد سطح تخته بتونه از فيبر يا تخته رنده شده و صاف باشد



:: برچسب‌ها: نقاشی با رنگ درجه یک ,نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان ,نقاشی ساختمان نقاش ساختمان ,برق ساختمان درجه 2 ,سیمکشی ساختمان درجه 1 ,صنعت ساختمان درجه 3 ,برقکار ساختمان درجه 1 ,برق ساختمان درجه 3 ,برق ساختمان درجه 1 ,سوالات برق ساختمان درجه 3 ,برق ساختمان درجه 1 pdf ,سوالات برق درجه 2 ساختمان ,سیم کشی ساختمان درجه 2 ,سرفصل برق ساختمان درجه 2 ,جزوه برق ساختمان درجه 2 ,جزوه برق ساختمان درجه 3 ,سوالات برق ساختمان درجه 2 ,مدارات برق ساختمان درجه 1 ,دانلود برق ساختمان درجه 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش رنگ آمیزی ساختمان با قلم مو

آموزش رنگ آمیزی با قلم مو

kkkkkk.gif (400×150)

در این مطلب به نکاتی در مورد چگونگی استفاده از قلم مو برای رنگ آمیزی خواهیم پراخت. اینکه بدانید چطور از قلم مو استفاده و نگهداری کنید، نقاشی بهتری انجام خواهید داد.

رنگ آمیزی با قلم مو نیز در موارد زیر رایج است:

هنگامی که وسایل رنگ پاشی در دسترس نیست.

برای اولین رنگ آستر روی چوب

هنگامی که دو یا چند رنگ مختلف روی هم زده شده است.

در مواقعی که استفاده از پیستوله به تنهایی موثر نیست، مثلا هنگام رنگ آمیزی بخشهای باریک یا زاویه دار

پرداخت قلم مو :

قلم موهایی که نو هستند بلافاصله قابل استفاده نیستند بنابراین باید در ابتدا پرداخت شوند بدین معنی که موهایی که کنده شده و گرد و غبار باید از داخل قلم مو بیرون بیایند برای این منظور قلم مو را محکم به سطح خشک و تمیزی کشیده سپس آن را تکانده تا گرد و غبار و موهای جدا شده ی آن بریزد

طرز کار با قلم مو :

naghashi.org-4.png (355×200)

1- با توجه به اینکه از حجم کل قسمت مویی قلم مو، فقط 3/1 آن مو 3/2 بقیه اش را هوا اشغال نموده ،لازم است که به هنگام شروع کار قلم را چند نوبت در رنگ فرو برده و سپس به لبه ظرف کشید. بدین ترتیب تمام موها به خوبی با رنگ آغشته شده و هوای بین آنها خارج می شود.

2-برای برداشتن رنگ از قوطی لازم نیست تمام موی قلم را در رنگ فرو کنند، بلکه اگر تقریبا 3/1ارتفاع موی قلم را در رنگ فرو نمایند کفایت خواهد کرد. این امر باعث می شود دسته قلم به هنگام کار در قسمتهای عمودی یا سقف کمتر آلوده شود و رنگ از دسته قلم مو چکه نکند

3-قلم آغشته به رنگ را ابتدا در یک جهت بر روی سطح مورد نظر کشیده و سپس در جهت متقاطع با جهت قبلی آن را پخش می کنند. بهتر است شروع هر قسمت از بالا به پایین و خاتمه آن نیز از بالا به پایین باشد. بدین طریق از شره کردن رنگ به مقدار قابل توجهی کاسته می شود

4-رنگ آمیزی استر و رنگ دست اول را با فشار نسبتا بیشتری انجام می دهند، زیرا پر کردن خلل و فرج سطح رنگ آمیزی شونده (حتی بتونه شده) به عهده ی این دو لایه است . رنگ دست دوم و رنگ رویه را قدری ملایم تر می زنند زیرا کار پوشش صاف و نمای زیبا بخشیدن به سطح به عهده این دو لایه است.

logo.gif (368×86)

علل ماندن جای قلم مو برای سطح رنگ آمیزی شده :

1- غلظت زیاد رنگ مصرفی

2- دمای رنگ مصرفی نسبت به محیط کار و شی رنگ آمیزی شونده کمتر باشد . (یعنی رنگ در محل سردی قرار داشته و قبل از متعادل شدن دمای آن با دمای محیط کار به مصرف رسیده است )

3- دمای شیء رنگ آمیزی شونده نسبت به محیط و رنگ مصرفی کمتر باشد (یعنی شیئی در محیط سردی بوده و پس از انتقال به محیط رنگ آمیزی قبل از متعادل شدن دمای محیط کار بلافاصله رنگ آمیزی شده است ).

4- رنگ مصرفی و شیی رنگ آمیزی شونده دمای مناسب داشته اندولی به محیط سرد انتقال داده شده و بلافاصله رنگ آمیزی انجام گرفته است.

5- قلم موی به کار رفته دارای کیفیت مطلوب و مناسب با رنگ مصرفی نبوده

حفاظت و نگهداری از قلم مو بعد از مصرف :

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

1- پس از اتمام کار قلم را به سطح تمیز و خشکی نظیر روزنامه یا مقوا کشیده تا رنگ اضافی مانده در آن زدوده شود سپس فورا با حلال مناسب شستشو داده

2- بهتر است قلم موی شسته شده را در محلول تمیز حلال رنگ مورد نظر طوری آویزان کنند که قسمت عمده ی موی قلم درآن قرار گیرد . این کار به نرم ماندن قلم کمک به سزایی خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: نقاشی با رنگ درجه یک ,نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان ,نقاشی ساختمان نقاش ساختمان ,برق ساختمان درجه 2 ,سیمکشی ساختمان درجه 1 ,صنعت ساختمان درجه 3 ,برقکار ساختمان درجه 1 ,برق ساختمان درجه 3 ,برق ساختمان درجه 1 ,سوالات برق ساختمان درجه 3 ,برق ساختمان درجه 1 pdf ,سوالات برق درجه 2 ساختمان ,سیم کشی ساختمان درجه 2 ,سرفصل برق ساختمان درجه 2 ,جزوه برق ساختمان درجه 2 ,جزوه برق ساختمان درجه 3 ,سوالات برق ساختمان درجه 2 ,مدارات برق ساختمان درجه 1 ,دانلود برق ساختمان درجه 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش رنگ آمیزی ساختمان با قلم مو

آموزش رنگ آمیزی با قلم مو

kkkkkk.gif (400×150)

در این مطلب به نکاتی در مورد چگونگی استفاده از قلم مو برای رنگ آمیزی خواهیم پراخت. اینکه بدانید چطور از قلم مو استفاده و نگهداری کنید، نقاشی بهتری انجام خواهید داد.

رنگ آمیزی با قلم مو نیز در موارد زیر رایج است:

naghashi.org-4.png (355×200)

هنگامی که وسایل رنگ پاشی در دسترس نیست.

برای اولین رنگ آستر روی چوب

هنگامی که دو یا چند رنگ مختلف روی هم زده شده است.

در مواقعی که استفاده از پیستوله به تنهایی موثر نیست، مثلا هنگام رنگ آمیزی بخشهای باریک یا زاویه دار

پرداخت قلم مو :

logo.gif (368×86)

قلم موهایی که نو هستند بلافاصله قابل استفاده نیستند بنابراین باید در ابتدا پرداخت شوند بدین معنی که موهایی که کنده شده و گرد و غبار باید از داخل قلم مو بیرون بیایند برای این منظور قلم مو را محکم به سطح خشک و تمیزی کشیده سپس آن را تکانده تا گرد و غبار و موهای جدا شده ی آن بریزد

طرز کار با قلم مو :

1- با توجه به اینکه از حجم کل قسمت مویی قلم مو، فقط 3/1 آن مو 3/2 بقیه اش را هوا اشغال نموده ،لازم است که به هنگام شروع کار قلم را چند نوبت در رنگ فرو برده و سپس به لبه ظرف کشید. بدین ترتیب تمام موها به خوبی با رنگ آغشته شده و هوای بین آنها خارج می شود.

2-برای برداشتن رنگ از قوطی لازم نیست تمام موی قلم را در رنگ فرو کنند، بلکه اگر تقریبا 3/1ارتفاع موی قلم را در رنگ فرو نمایند کفایت خواهد کرد. این امر باعث می شود دسته قلم به هنگام کار در قسمتهای عمودی یا سقف کمتر آلوده شود و رنگ از دسته قلم مو چکه نکند

3-قلم آغشته به رنگ را ابتدا در یک جهت بر روی سطح مورد نظر کشیده و سپس در جهت متقاطع با جهت قبلی آن را پخش می کنند. بهتر است شروع هر قسمت از بالا به پایین و خاتمه آن نیز از بالا به پایین باشد. بدین طریق از شره کردن رنگ به مقدار قابل توجهی کاسته می شود

4-رنگ آمیزی استر و رنگ دست اول را با فشار نسبتا بیشتری انجام می دهند، زیرا پر کردن خلل و فرج سطح رنگ آمیزی شونده (حتی بتونه شده) به عهده ی این دو لایه است . رنگ دست دوم و رنگ رویه را قدری ملایم تر می زنند زیرا کار پوشش صاف و نمای زیبا بخشیدن به سطح به عهده این دو لایه است.

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

علل ماندن جای قلم مو برای سطح رنگ آمیزی شده :

1- غلظت زیاد رنگ مصرفی

2- دمای رنگ مصرفی نسبت به محیط کار و شی رنگ آمیزی شونده کمتر باشد . (یعنی رنگ در محل سردی قرار داشته و قبل از متعادل شدن دمای آن با دمای محیط کار به مصرف رسیده است )

3- دمای شیء رنگ آمیزی شونده نسبت به محیط و رنگ مصرفی کمتر باشد (یعنی شیئی در محیط سردی بوده و پس از انتقال به محیط رنگ آمیزی قبل از متعادل شدن دمای محیط کار بلافاصله رنگ آمیزی شده است ).

4- رنگ مصرفی و شیی رنگ آمیزی شونده دمای مناسب داشته اندولی به محیط سرد انتقال داده شده و بلافاصله رنگ آمیزی انجام گرفته است.

5- قلم موی به کار رفته دارای کیفیت مطلوب و مناسب با رنگ مصرفی نبوده

حفاظت و نگهداری از قلم مو بعد از مصرف :

1- پس از اتمام کار قلم را به سطح تمیز و خشکی نظیر روزنامه یا مقوا کشیده تا رنگ اضافی مانده در آن زدوده شود سپس فورا با حلال مناسب شستشو داده

2- بهتر است قلم موی شسته شده را در محلول تمیز حلال رنگ مورد نظر طوری آویزان کنند که قسمت عمده ی موی قلم درآن قرار گیرد . این کار به نرم ماندن قلم کمک به سزایی خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: سنگ کاری درجه 3 ساختمان ,سیم کشی ساختمان درجه 1 ,4 برق¬کار ساختمان درجه 1 ,جزوه برق ساختمان درجه 1 ,جزوه برق درجه 3 ساختمان ,استاندارد برق ساختمان درجه 3 ,سوال درجه 3 برق ساختمان ,کتاب برق ساختمان درجه 2 ,کتاب برق ساختمان درجه ۲ ,برق ساختمان درجه یک ,کتاب برق ساختمان درجه ا ,آموزش برق ساختمان درجه 1 و 2 و 3 ,کتاب برق ساختمان درجه 1 ,سوالات درجه 3 برق ساختمان ,نقشه کشی ساختمان درجه 2 ,کتاب برق ساختمان درجه ٣ ,برق ساختمان درجه 2 pdf جستجوهاي مرتبط خدمات ساختماني ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش رنگ آمیزی با پیستوله

آموزش رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با پیستوله

kkkkkk.gif (400×150)

در این مطلب به چگونگی استفاده از پیستوله، نوع تنظیمات و ترفند های رنگ آمیزی با پیستوله می پردازیم….

در هنگام استفاده از پیستوله باید به نکات زیر توجه کنید:

1- پاشیدن رنگ از راست به چپ و از چپ به راست با سرعت یکنواخت و در هر رفت و برگشت یکبار ماشه را رها کرده و دوباره بگیرید

2- در موقع پاشیدن حرکت پیستوله باید کاملا موازی سطح باشد حرکت دادن پیستوله در روی کار به صورت قوسی باعث می شود فاصله پیستوله نسبت به سطح در وسط کم شده و در کناره ها زیاد شود و این خود باعث شکم دادن رنگ در وسط می شود .

3- فاصله پیستوله تا سطح کار باید به اندازه و مناسب باشد.فاصله کم باعث تراکم زیاد رنگ گردیده و شره می کند (از سطح) و فاصله ی زیاد بالعکس باعث پراکندگی رنگ گردیده سطح رنگ دانه دانه یا زبر می شود به عبارتی به علت فاصله زیاد پیستوله با سطح رنگ قبل از اینکه به سطح برخورد کند به علت تماس زیاد با هوا پودر می شود و بعد از نشستن روی کار سطح را زبر می کند

naghashi.org-4.png (355×200)

4- فاصله ی مناسب با توجه به انواع مختلف رنگ و غلظتهای گوناگون بین 20 الی 30 سانتیمتر در نظر گرفته شده است. در هر حرکت حدود 50% از قسمت رنگ شده با حرکت قبلی مجددا تحت پوشش حرکت جدید قرار گیرد. علت این امر تراکم متفاوت پاشیدگی رنگ از پیستوله می باشد

5- در موقع پاشیدن هميشه از طرف خودمان (لبه ای که به شما نزدیکتر است) شروع به پاشيدن كنيم تا گرد رنگ به طرف مقابل که رنگ نشده حركت كند اگر از طرف مقابل بپاشيم گرد رنگ روي كاري كه رنگ كرده ايم مي نشيند و كار را زبر مي كند

logo.gif (368×86)

6- درجه حرارت رنگ هنگام پاشیدن و همچنین درجه حرارت قطعه کار در کیفیت کار نقش مهمی ایفا می کنند درجه حرارت رنگ در موقع پاشیدن 22 درجه سانتیگراد و قطعه کار از 22 تا 30 درجه توصیه می شود

7- فشار هوای لازم جهت پودر کردن رنگ به جنس و غلظت رنگ بستگی دارد فشار هوای خیلی کم رنگ را کاملا گرد نکرده و سطح رنگ شده چروک بر می دارد و فشار هوای زیاد سطح رنگ شده دانه می زند پیستوله باید طوری تنظیم شود که هوا و رنگ به یک نسبت متعادل مخلوط واز درپوش پیستوله خارج شود.



:: برچسب‌ها: ,سوالات برق ساختمان درجه 2 ,مدارات برق ساختمان درجه 1 ,دانلود برق ساختمان درجه 2 ,کتاب برق ساختمان درجه 3 ,سنگ کاری درجه 3 ساختمان ,سیم کشی ساختمان درجه 1 ,4 برق¬کار ساختمان درجه 1 ,جزوه برق ساختمان درجه 1 ,جزوه برق درجه 3 ساختمان ,استاندارد برق ساختمان درجه 3 ,سوال درجه 3 برق ساختمان ,کتاب برق ساختمان درجه 2 ,کتاب برق ساختمان درجه ۲ ,برق ساختمان درجه یک ,کتاب برق ساختمان درجه ا ,آموزش برق ساختمان درجه 1 ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش رنگ آمیزی با پیستوله

آموزش رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با پیستوله

kkkkkk.gif (400×150)

در این مطلب به چگونگی استفاده از پیستوله، نوع تنظیمات و ترفند های رنگ آمیزی با پیستوله می پردازیم….

در هنگام استفاده از پیستوله باید به نکات زیر توجه کنید:

1- پاشیدن رنگ از راست به چپ و از چپ به راست با سرعت یکنواخت و در هر رفت و برگشت یکبار ماشه را رها کرده و دوباره بگیرید

2- در موقع پاشیدن حرکت پیستوله باید کاملا موازی سطح باشد حرکت دادن پیستوله در روی کار به صورت قوسی باعث می شود فاصله پیستوله نسبت به سطح در وسط کم شده و در کناره ها زیاد شود و این خود باعث شکم دادن رنگ در وسط می شود .

naghashi.org-4.png (355×200)

3- فاصله پیستوله تا سطح کار باید به اندازه و مناسب باشد.فاصله کم باعث تراکم زیاد رنگ گردیده و شره می کند (از سطح) و فاصله ی زیاد بالعکس باعث پراکندگی رنگ گردیده سطح رنگ دانه دانه یا زبر می شود به عبارتی به علت فاصله زیاد پیستوله با سطح رنگ قبل از اینکه به سطح برخورد کند به علت تماس زیاد با هوا پودر می شود و بعد از نشستن روی کار سطح را زبر می کند

logo.gif (368×86)

4- فاصله ی مناسب با توجه به انواع مختلف رنگ و غلظتهای گوناگون بین 20 الی 30 سانتیمتر در نظر گرفته شده است. در هر حرکت حدود 50% از قسمت رنگ شده با حرکت قبلی مجددا تحت پوشش حرکت جدید قرار گیرد. علت این امر تراکم متفاوت پاشیدگی رنگ از پیستوله می باشد

5- در موقع پاشیدن هميشه از طرف خودمان (لبه ای که به شما نزدیکتر است) شروع به پاشيدن كنيم تا گرد رنگ به طرف مقابل که رنگ نشده حركت كند اگر از طرف مقابل بپاشيم گرد رنگ روي كاري كه رنگ كرده ايم مي نشيند و كار را زبر مي كند

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

6- درجه حرارت رنگ هنگام پاشیدن و همچنین درجه حرارت قطعه کار در کیفیت کار نقش مهمی ایفا می کنند درجه حرارت رنگ در موقع پاشیدن 22 درجه سانتیگراد و قطعه کار از 22 تا 30 درجه توصیه می شود

7- فشار هوای لازم جهت پودر کردن رنگ به جنس و غلظت رنگ بستگی دارد فشار هوای خیلی کم رنگ را کاملا گرد نکرده و سطح رنگ شده چروک بر می دارد و فشار هوای زیاد سطح رنگ شده دانه می زند پیستوله باید طوری تنظیم شود که هوا و رنگ به یک نسبت متعادل مخلوط واز درپوش پیستوله خارج شود.



:: برچسب‌ها: ,سیمکشی ساختمان درجه 1 ,صنعت ساختمان درجه 3 ,برقکار ساختمان درجه 1 ,برق ساختمان درجه 3 ,برق ساختمان درجه 1 ,سوالات برق ساختمان درجه 3 ,برق ساختمان درجه 1 pdf ,سوالات برق درجه 2 ساختمان ,سیم کشی ساختمان درجه 2 ,سرفصل برق ساختمان درجه 2 ,جزوه برق ساختمان درجه 2 ,جزوه برق ساختمان درجه 3 ,سوالات برق ساختمان درجه 2 ,مدارات برق ساختمان درجه 1 ,دانلود برق ساختمان درجه 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آشنایی با انواع رنگ روغنی و پلاستیک

رنگ ها دو نوع هستند: رنگ روغنی و رنگ پلاستیک

kkkkkk.gif (400×150)

رنگ روغنی در مواردی استفاده می شود که تابش مستقیم آفتاب یا بارش مستقیم برف و باران وجود داشته باشد. ولی رنگ پلاستیک به خاطر مخلوط شدن سریع آن با آب و استقامت کم آن، فقط در سقف اتاقها استفاده می شود چون به هیچ عنوان آب و نور خورشید مستقیما به آن نمی تابد.

الف) رنگ روغنی:

مات – روشن – براق – کدر ( مشکی )

naghashi.org-4.png (355×200)

مات: به رنگهایی گفته می شود که درخشش خیلی پایینی دارند و غلظت روغن در آنها کم است و بیشتر برای آستر کارها استفاده می شود.

روشن: بیشتر به رنگهایی گفته می شود که به عنوان ماده رنگ، با رنگ سفید آمیخته می شود.

براق: به رنگهایی گفته می شود که درخشش آنها در مقابل نور بیشتر و حرکت آن روانتر است و لیزی آن بیشتراست و غلظت روغن در این نوع رنگ، بیشتر از بقیه رنگها است.

logo.gif (368×86)

کدر : به رنگ سیاهی که به عنوان ماده رنگ با رنگهای دیگر آمیخته می شود و برای پوشش بیشتر کار و نبودن براقی زیادی استفاده می شود.

ب) رنگ پلاستیک :

پلاستیک و نیمه پلاستیک

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

( در بازار به ۲ صورت در بازار یافت می شود)

نیمه پلاستیک به خاطر اینکه در آن غلظت چسب چوب کمتر است، چسبندگی آن نیز کمتر و استقامت آن بسیار کم است ولی رنگ تمام پلاستیک که در آن از چسب چوب بالایی استفاده شده و چسبندگی آن و زیبایی آن بسیار بیشتر از نیمه پلاستیک است.

توصیه: از رنگ تمام پلاستیک استفاده می شود.



:: برچسب‌ها: ,نقاشی ساختمان درجه 3 ,نقاشی ساختمان درجه 1 ,سوالات نقاشی ساختمان درجه 3 ,سوالات امتحان نقاشی ساختمان درجه 3 ,نمونه سوال نقاشی ساختمان درجه 3 ,نمونه سوالات نقاشی ساختمان درجه 3 ,دانلود آموزش نقاشی ساختمان درجه سه ,تعمیرات وبازسازی تا مرحله نقاشی ساختمان درجه یک ,نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان ,تست نقاشی درجه 2 ,نقاشی درجه دو ,وسایل لازم برای نقاشی درجه 2 ,نقاشی با رنگ درجه یک ,نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان ,نقاشی ساختمان نقاش ساختمان ,برق ساختمان درجه 2 ,سیمکشی ساختمان درجه 1 ,صنعت ساختمان درجه 3 ,برقکار ساختمان درجه 1 ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش دایره رنگ ایتن را در اینجا برای شما ارائه مینماییم. تقریبا ما همه میدانیم که سه رنگ اصلی که بقولی تمام رنگها را میتوان از ‏ترکیب آنها بدست آورد عبارتند از زرد، قرمز و آبی. ‏ ما این سه رنگ را که در حقیقت سه رنگ اولیه نام دارند، به شکل ‏زیر کنار هم قرار میدهیم:‏

آموزش دایره رنگ ایتن

 kkkkkk.gif (400×150)

همانطور که از قبل میدانستیم بقیه رنگها از ترکیب این سه رنگ ‏بدست میاید. حالا ما دو به دو این رنگها را با هم ترکیب میکنیم و سه رنگ جدید بدست می آوریم:‏

زرد + قرمز = نارنجی

قرمز + آبی = بنفش

آبی + زرد = سبز

سه رنگ نارنجی، بنفش و سبز را که ساخته میشود سه رنگ ثانویه ‏نامیده و آنها را مانند شکل زیر کنار هم قرار میدهیم:‏

آموزش دایره رنگ ایتن

 naghashi.org-4.png (355×200)

تا اینجا از ترکیب دو بدوی سه رنگ اولیه سه رنگ ثانویه بدست ‏آمد و در مجموع شش رنگ حاصل شد. حال این شش رنگ را ‏مجددا دوبه دو با هم ترکیب میکنیم.‏

زرد + نارنجی = نارنجی زرد

نارنجی + قرمز = قرمز نارنجی

قزمر + بنفش = ارغوانی (قرمز بنفش)

بنفش + آبی = نیلی (آبی بنفش)

آبی + سبز = فیروزه ای (سبز آبی)

logo.gif (368×86)

سبز + زرد = سبز چمنی (سبز زرد)

از ترکیب دوبه دوی شش رنگ موجود شش رنگ جدید حاصل می شود و در مجموع دوازده رنگ کنار هم مانند شکل زیر بدست میاوریم:

آموزش دایره رنگ ایتن



:: برچسب‌ها: ,نقاشی ساختمان درجه 3 ,نقاشی ساختمان درجه 1 ,سوالات نقاشی ساختمان درجه 3 ,سوالات امتحان نقاشی ساختمان درجه 3 ,نمونه سوال نقاشی ساختمان درجه 3 ,نمونه سوالات نقاشی ساختمان درجه 3 ,دانلود آموزش نقاشی ساختمان درجه سه ,تعمیرات وبازسازی تا مرحله نقاشی ساختمان درجه یک ,نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان ,تست نقاشی درجه 2 ,نقاشی درجه دو ,وسایل لازم برای نقاشی درجه 2 ,نقاشی با رنگ درجه یک ,نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان ,نقاشی ساختمان نقاش ساختمان ,برق ساختمان درجه 2 ,سیمکشی ساختمان درجه 1 ,صنعت ساختمان درجه 3 ,برقکار ساختمان درجه 1 ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ اکریلیک

در ابتدا خواص رنگ آکریلیک (اکریلیک) را بررسی می کنیم

kkkkkk.gif (400×150)

۱- ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا و سازگار با محیط زیست و سلامتی انسان.

۲- خشک شدن سریع و چسبندگی عالی و دوام و انعطاف پذیری خوب و قابلیت شستشو و مقاوم به رطوبت و نداشتن بو و حساسیت زایی و تنفس مناسب و عدم جذب چرک و آلودگی و عدم نیاز به حلال های آلی.

naghashi.org-4.png (355×200)

۳ – مناسب برای سطوح گچی ، سیمانی ، آجری .

روش استفاده و آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ های اکریلیک بر پایه آب

الف- سطوح گچی

۱- بهتر است سطوح گچی تازه به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند، آنگاه رنگ آمیزی بر روی آنها صورت گیرد .

۲- در اثر فرآیند خشک شدن سطوح گچی، نمکهای محلول برروی سطح گچی آمده و بعد از تبخیر آب بر روی سطح باقی می مانند که به این نمکها شوره گفته می شود . شوره ها را می توان مطابق استاندارد های بین المللی با استفاده از سرکه خانگی برطرف کرد .

۳- حدود ۵/۰ کیلو گرم سرکه خانگی را با یک گالن آب مخلوط نمائید و آن را کاملاً هم بزنید و با استفاده از پارچه ای آغشته به محلول مذکور کلیه سطوح گچی را از هرگونه شوره برطرف نمائید .

۴- با استفاده از پارچه آغشته به آب، اثرات سرکه را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک شود .

۵- پس از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

ب- برای دیوارهای بیرونی آغشته به جلبک، خزه، گیاهان خاک دار و غیره…

۱- مایع سفید کننده (وایتکس) را به نسبت حجمی ۱ به ۳ با آب مخلوط کنید .

logo.gif (368×86)

۲- با استفاده از پارچه ای کلیه سطوح را کاملاً آغشته از محلول فوق نمائید (از دستکش و ماسک استفاده کنید)

۳- حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کلیه موجودات تک سلولی نابود گردند .

۴- بوسیله کاردک یا ابزار مناسب دیگر سطوح آلوده را کاملاً بتراشید .

۵- با استفاده از پارچه آغشته به آب اثرات احتمالی مایع سفید کننده را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک گردد .

۶- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

ج- سطوح بتونی یا سیمانی

۱- بهتر است سطوح بتونی یا سیمانی به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند و آنگاه رنگ آمیزی برروی آنها صورت گیرد.

۲- چنانچه سطحی آغشته به گریس، روغن یا چربی باشد، باید بوسیله حلال شستشو گردد .

۳- شوره های موجود برروی سطوح بتونی وسیمانی رامی توان با استفاده از اسید کلریدریک صنعتی برطرف کرد.

۴- اسید کلریدریک ۳۷ % را به نسبت وزنی ۱۵ به ۸۵ با آب در داخل یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید. ( مراقب باشید باید حتماً اسید به آرامی به داخل آب اضافه گشته و در حین اضافه کردن اسید محتویات ظرف راهم بزنید و حتما از محافظ چشم و صورت استفاده نمایید).

۵- سطوح بتونی یا سیمانی را آغشته به محلول فوق نمائید و حدود ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید تا محلول فوق اثر خود را به نحو مطلوب داشته باشد .

۶- با استفاده از آب تمیز سطح را کاملا بشوئید و صبر کنید تا سطح کاملاً خشک گردد .

۷- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

روش مصرف

۱- پرایمر آکریلیک را فقط با آب رقیق نمائید .

۲- بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله پرایمر آماده شده را بر روی سطح خشک و فاقـد هرگونه آلودگی از قبیل خزه، شوره، جلبک، گرد و خاک، روغن، گریس، چربی و . . . اعمال نمائید.

۳- صبر کنید تا پرایمر آکریلیک خشک گردد. ( بسته به درجه حرارت و رطوبت محیط این زمان ممکن است ۶-۴ ساعت به طول بیانجامد ).

۴- رنگ آکریلیک پایه آب مصارف بیرونی را به اندازه مورد نیاز با آب رقیق کنید زیرا پس از رقیق کردن قابلیت نگهداری را ندارد .

۵- رنگ فوق را بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله بر روی پرایمر خشک شده اعمال نمائید .

۶- حداقل ۴ ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر کنید.

تذکرات عمومی

۱- قبل از استفاده کلیه رنگها را کاملاً باهم مخلوط کنید .

۲- بهتر است رنگ های آکریلیک مصارف بیرونی را در زیر نور مستقیم خورشید به کار نبرید ولی در صورت نیاز از نوع مخصوص آن (سیلیکونی) استفاده نمایید.

۳- اگر احتمال می دهید که در۴-۳ ساعت آینده باران خواهد بارید از رنگ های آکریلیک مصارف داخلی استفاده نکرده و در صورت لزوم از رنگ مصارف بیرونی استفاده کنید .

۴- رنگهای آکریلیک مصارف داخلی و بیرونی را به هیچ وجه بر روی سطوح خیس اعمال نکنید .

۵- محدوده دمایی مناسب جهت اعمال رنگهای آکریلیک از ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد می باشد .

۶- در رطوبت نسبی بیش از ۸۰% رنگ آمیزی نکنید .

۷- ابزار مورد استفاده را بلافاصله بعد از اتمام کار با آب شسته و در داخل ظرف محتوی نفت یا حلال دیگری نگهداری کنید .

۸- اگر این رنگها بر روی لباس ریخته شوند باید بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غیر این صورت پس از خشک شدن غیر قابل پاکسازی و برگشت خواهند بود .

۹- از مادر رنگهای آکریلیک جهت همرنگ نمودن استفاده کنید و به هیچ وجه از مادر رنگهای پلاستیک (پلی وینیل استات) یا روغنی الکیدی استفاده نکنید .

۱۰- از نگهداری رنگ در محیطهای سرد و از یخ زدگی رنگها جلوگیری نمائید .

لازم بذکر است رنگ آکریلیک ایرانی با تنوع فراوان رنگی و کیفیت مطلوب نیزدر بازار موجود میباشد.



:: برچسب‌ها: ,نقاشی ساختمان درجه 3 ,نقاشی ساختمان درجه 1 ,سوالات نقاشی ساختمان درجه 3 ,سوالات امتحان نقاشی ساختمان درجه 3 ,نمونه سوال نقاشی ساختمان درجه 3 ,نمونه سوالات نقاشی ساختمان درجه 3 ,دانلود آموزش نقاشی ساختمان درجه سه ,تعمیرات وبازسازی تا مرحله نقاشی ساختمان درجه یک ,نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان ,تست نقاشی درجه 2 ,نقاشی درجه دو ,وسایل لازم برای نقاشی درجه 2 ,نقاشی با رنگ درجه یک ,نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان ,نقاشی ساختمان نقاش ساختمان ,برق ساختمان درجه 2 ,سیمکشی ساختمان درجه 1 ,صنعت ساختمان درجه 3 ,برقکار ساختمان درجه 1 ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

قبل از شروع مطلب به دلیل طولانی بودن تصمیم گرفتیم در ابتدای آن خلاصه ای قرار بدهیم تا اگر مایل نیستید کل مطلب را مطالعه کنید خلاصه میتواند برای شما مفید باشد.

انجام شش مرحله پیش از نقاشی ساختمان:

kkkkkk.gif (400×150)

1- جمع آوری لوازم محیط و پوشش مناسب محیط اطراف

2-  محدود کردن ناحیه نقاشی و اعمال پوشش مناسب برای جلوگیری از رنگ شدن اطراف

3- مرحله زیر سازی

4- انتخاب رنگ و ساخت آن

5- انتخاب ابزار نقاشی و رنگ آمیزی

6- در نهایت نقاشی و رنگ آمیزی ناحیه مورد

 naghashi.org-4.png (355×200)

مناسب ترین موقعیت برای انجام پروژه رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای ساختمان، هنگامی است که شرایط آب و هوایی موجود امکان باز گذاشتن در و پنجره ها را مهیا کند و تا بتوان مرحله خشک شدن سریع لایه رنگی را به جریان هوا و گرمای آن سپرد. حال اگر شما نیز فرصت را غنیمت شمرده و مهم تر از همه قصد دارید این پروژه را خودتان انجام دهید، نقاشی ساختمان اگرچه به ظاهر ساده به نظر می آید ولی دارای چندین مرحله بوده و رعایت نکاتی در هر مرحله، می تواند با سرعت بیشتر به نتیجه بهتری منجر شود. این مراحل و نکات آنها عبارتند از:

۱) جمع آوری لوازم کاربردی و دکوراسیونی مورد نیاز و همچنین پوشش آنها:

پس از جمع کردن لوازم در گوشه ای از فضا، آنها را با لایه ای پلاستیکی خوب پوشش دهید. برای این منظور شما می توانید این لایه های پلاستیکی را به صورت متری تهیه کنید.

۲) محدود کردن نواحی مورد نظر نقاشی و پوشش مناسب قسمت های هم جوار برای جلوگیری از آغشته شدن به رنگ هنگام نقاشی ماسکه کردن:

logo.gif (368×86)

به عنوان مثال پوشاندن کلیدها و پریزهای برق و تلفن، شیشه های پنجره ها، دستگیره های درب ها و غیره از جمله این اقدامات هستند. برای انجام این کار از نوارچسب های کاغذی به تنهایی و یا به همراه روزنامه می توانید استفاده کنید. حتی ممکن است شما بخواهید تنها قسمت هایی از یک دیوار را آن هم با رنگی متفاوت پوشش دهید که در چنین شرایطی نیز چسب های نواری کاغذی ابزار اصلی محسوب می شوند. نکته ای که باید در اینجا به آن توجه کنیم این است که در صورتی که چسب نواری کاغذی را برای ماسکه کردن انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید تا خشک شدن کامل لایه رنگی، هرگز بر کندن آن اصرار نورزید زیرا امکان برداشته شدن لایه رنگ به همراه چسب وجود دارد. حال اگر با وجود خشک شدن رنگ کندن چسب به راحتی انجام نمی گیرد، کافی است پنبه ای را به تینر روغنی آغشته کرده و بر روی چسب بمالید سپس آن را به آرامی از روی سطح رنگ جدا سازید.

توجه: به هیچ وجه به جای تینر روغنی، تینر فوری را امتحان نکنید زیرا تینر فوری رنگ دیوار را در خود حل کرده و شما مجبور خواهید بود دوباره آن دیوار را رنگ کنید.

۳) مرحله زیرسازی:

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

کلیه قسمت های فرورفته ای را که در اثر ضربه بر روی دیوار پدید آمده است با گچ و یا بتونه پر کرده و سپس هرگونه اختلاف سطح را با سمباده صاف و یکنواخت کنید. به این ترتیب بستری مناسب برای رنگ آمیزی حاصل می شود.

۴ ) مرحله انتخاب رنگ و ساخت رنگ مورد نظر:

ابتدا نوع رنگ مورد نظر را با توجه به دیوار، سقف و غیره و همچنین پوشش قبلی آن انتخاب کرده و سپس به مرحله دیگر یعنی ساخت رنگ دلخواه بپردازید. به عنوان مثال برای پوشش کلیه سقف ها به جز سقف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی که شست وشوی سالیانه آن نیاز است از رنگ پلاستیک استفاده می شود. دیوارها را نیز اغلب با رنگ روغنی می پوشانند که تنها تفاوت موجود میان میزان نسبت ماتی و براقی رنگ روغن است که آن هم با توجه به مکان و کارکرد آن انتخاب می شود. به این معنا که برای سطوحی که شست وشوی بیشتر لازم دارند، میزان رنگ روغنی براق نسبت به مات می بایست بیشتر بوده و در مورد دیوارهای دیگر مکان ها این میزان تقریبا نصف نصف و یا حتی مقدار رنگ مات کمی بیشتر از رنگ براق است.

نکته ۱) اگر برای دستیابی به رنگ دلخواه چند رنگ را با هم مخلوط کرده اید، پیش از استفاده بر روی دیوار توجه داشته باشید که همواره رنگ خیس دوپرده روشن تر از خشک شده همان رنگ است. برای امتحان بیشتر نیز شما می توانید قسمتی از در قوطی رنگ و یا قطعه فلزی بدون استفاده ای را با لایه ای از رنگ پوشش داده و کمی صبر کنید. رنگ بر روی فلز با سرعت بیشتری خشک شده و نتیجه زودتر حاصل می شود.

نکته ۲) در صورتی که نمونه رنگی را ساخته و در انتخاب آن اطمینان دارید، برای درست کردن مقدار زیادی از آن لازم است همان فرمول ترکیب رنگی را استفاده کرده و جهت امتحان قطره ای از رنگ نمونه را در داخل قوطی رنگ ساخته شده بچکانید. با این کار به راحتی می توانید رنگ نمونه انتخابی و رنگ ساخته شده را با هم مقایسه کنید.

نکته ۳) این روزها کارخانجات ساخت رنگ دست به تولید طیف وسیعی از رنگ های گوناگون زده اند که به این ترتیب سلیقه همه افراد به راحتی قابل تامین است.

۵) انتخاب ابزار رنگ آمیزی:

برای رنگ آمیزی سطوح داخلی ساختمان و لوازم گوناگون سه نوع ابزار رایج وجود دارد:

الف) قلم مو

ب) غلتک

ج) پیستوله

که باتوجه به شرایط سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی باید از یک و یا ترکیبی از چند تای آنها استفاده کرد.

۶) مرحله رنگ آمیزی:

پس از انتخاب نوع رنگ و ابزار، برای رنگ آمیزی اقدام کنید ولی پیش از آن ابتدا رنگ ها را صاف کنید. به این ترتیب رنگی صاف و بدون ناخالصی حاصل می شود. این کار در مورد استفاده از رنگ های باقی مانده از پروژه های قبلی نقاشی ساختمان الزامی است زیرا رنگ به مرور زمان و در مجاورت با هوا رویه بسته و خشک می شود و در نتیجه ناخالصی هایی در آن به وجود می آید.



:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان کرج خانه کرج, نقاشی ساختمان کرج, نقاشی ساختمان در کرج, نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان, نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان, نقاشی در کرج, اموزش نقاشی کرج, نقاشی ساختمان نقاش ساختمان, کلاس نقاشی در کرج, نقاشی خانه در کرج, معلم نقاشی در کرج, نقاشی ساختمانی در کرج, استخدام مربی نقاشی در کرج, نقاشی روی پارچه در کرج, نقاشی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

انواع رنگ های روغنی – رنگ روغنی ساختمان در نقاشی ساختمان

رنگ‌های روغنی – رنگ روغنی ساختمانی

kkkkkk.gif (400×150)

در این نوع رنگ‌ها ، رنگ دانه را در یک روغن خشک شونده که استر گلیسیرین با اسیدهای چرب نظیر اسیدهای اولیک و یا لینولنیک می باشد حل می کنند. این روغن‌‌ها در هوا اکسیده شده و به ترکیبات سیر شده تبدیل می شوند و لایه‌ای سخت مقاوم و محافظ تشکیل می دهند که از نفوذ آب در رنگ دانه جلوگیری می کنند.

رقیق کننده :

برای رقیق کردن و سهولت کاربرد رنگ به کار می رود و معمولا یک حلال هیدرو کربنی نظیر ترپنتین است که به روغن تربانتین شهرت دارد.

خشک کننده :

naghashi.org-4.png (355×200)

یکی از اجزای رنگ‌های روغنی است که در حقیقت نقش کاتالیزور در تسریع اکسیداسیون و خشک شدن رنگ ها را دارد و معمولا مخلوطی از اکسید های سرب ، منگنز و کبالت در ( روغن بزرک ) بصورت استر مصرف می شود. رنگهاي پوششي (رنگ روغني) تركيبي از رنگدانه‌ها، رنگدانه يارها، حلال، روغن اسكاتيف، روغن برزك و … مي‌باشد رنگهاي روغني به وسيله تينر روغني رقيق مي‌شوند و رنگها هوا خشك هستند اين رنگها در دو نوع مات و براق به بازار عرضه مي‌شوند و قابل استفاده با قلم مو، پيستوله و غلطك مي‌باشند رنگهاي روغني حدود 12 ساعت زمان لازم دارند تا به طور نهايي خشك شوند و براي خشك شدن سطحي در حدود 4 تا 6 ساعت زمان لازم است.

البته دماي هوا تاثير زيادي دارد. رنگهاي روغني در قوطي‌هاي 2/1 و 4/1 و 1/4 و20 ليتر به بازار عرضه مي‌شوند. (توضيح اينكه رنگ در بازار به صورت عاميانه به كيلو سنجيده مي‌شود ولي واحد حجمي آن به ليتر مي‌باشد) .

در گذشته براي مات كردن رنگهاي روغني براق، مقداري مل الك شده داخل آن ريخته و آن را خوب مخلوط مي‌كردند كه اينكار علاوه بر زبري رنگ باعث گرانروي آن مي‌شد.

logo.gif (368×86)

كه براي از بين بردن زبري و گرانروي آن مقداري تينر روغني و روغن اليف به آن اضافه مي كردند.

رنگهاي روغني براق از استحكام و بهداشت بيشتري نسبت به رنگهاي روغني مات دارد. امروزه براي رنگ آميزي مصنوعات چوبي كمتر از رنگ روغن استفاده مي‌شود زيرا اين رنگها مدت زيادي را براي خشك شدن نياز دارند. اين رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پيستوله و غلطك مي‌باشد.

در صورت نبودن تينر روغني از بنزين و نفت به عنوان رقيق كننده مي‌توان استفاده نمود.

البته در سالهای اخیر با ورود مواد اولیه کارخانجات رنگ سازی از کشور چین (اکثرا) به جای آلمان بالطبع نمی توان توقع کیفیت 30 سال کارکرد که بعضی از کارفرمایان مسن توقع دارند را داشت ولی در عین حال تقریبا تمامی کارخانجات رنگ سازی ایران تولیدات با کیفیت استاندارد دارند وبه نظر میرسد استاندارد رنگ های روغنی اجباری شده باشد

نکته دیگری که در مورد رنگ های روغنی وطنی میتوان گفت : قیمت های نزدیک به هم و کیفیت های بسیار مشابه برند های مختلف رنگ در ایران است و تفاوت قیمت دو برند قدیمی ومعروف و جدید و بی نام و نشان حداکثر به 1500 تومان بالغ می شود و من بارها این سوال را از کارفرمایان شنیده ام که رنگ مصرفی شما چه مارکی است و گاهی برند و مارک خاصی که شاید یکی از آشنایان معرفی کرده را از آب گذشته می دادنند و بقیه مارکها را تقلبی می دانند و شاید حدس میزنند که مثلا اگر نقاششان به جای رنگ مارک : شیمی لاک از رنگ مارک هاویلوکس استفاده کرد به اندازه نیمی از قیمت رنگ آمیزی منزلشان سرشان کلاه رفته است که توصیه من به کارفرمایان این است که قبل از تماس با یک نقاش برای رنگ آمیزی محل مورد نظر و در صورت نداشتن اطلاعات از شخص معتمد و آگاه کسب اطلاعات کنند و با چشم باز و خیال راحت سفارش بدهند.

البته در مواردی که کارفرمائی برند و مارک خاصی را در نظر دارد چنان چه نقاش معتقد به شعار (همیشه حق با مشتری است باشد) برند مورد نظر کارفرما را تهیه می کند

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

مواردی هم تجربه داشته ام که یک خط از تولیدات یک کارخانه که ممکن است برندی معروف و دارایه نشان استاندارد است دارایه معایبی مثله ضعیف بودن خشک کن یا ضعیف بودن پوشش می باشد که یک نقاش با تجربه به جای کلنجار رفتن با خرید معیوب که فقط وقت و انرژی خودش را می گیرد نسبت به تعویض رنگ اقدام می کند.

در چند سال اخیر سازندگان رنگ در جهان سعی کردند که جایگزین مناسبی برای رنگ روغنی پیدا کنند و حتی در بعضی از کشورهای اروپائی تولید و مصرف رنگ های روغنی ممنوع شده است. معایبی که باعث شده در کشورهای جهان اول رنگ روغنی طالب نداشته باشد عبارت است از: بوی بسیار بد و در مواردی غیر قابل تحمل در آپارتمانهایی که همسایه ها ساکن هستند. آلایندگی زیست محیطی به خاطر گازهای فرار حاصل از خشک شدن رنگ و رها شدن مواد حلال فرار(تینر یا نفت یا بنزین) در فضا . قابلیت اشتعال و خطر آتش سوزی در صورت بی احتیاطی. زمان خشک شدن طولانی و… ولی در ایران رنگ روغنی هنوز حرف اول را میزند.logo.gif (368×86)

برخی از دلایل استقبال از این نوع رنگ : رنگ روغنی مقاوم ترین پوشش درمقابل شستشو با آب و حلال ها می باشد و هیچ کدام از پوشش ها و رنگ های رقیب این نوع رنگ مقاومت حتی نزدیک به این رنگ را ندارند. نظر به این که اکثر کارفرمایان توقع حداقل 10 سال دوام را از رنگ آمیزی منزل دارند: رنگ روغنی در صورت ترک نخوردن و ضربه نخوردن و سایش ندیدن بهترین جواب برای این توقع می باشد. در مواقعی که مشتری از من راهنمائی برای انتخاب نوع رنگ میکند: راهنمائی اول من به او رنگ روغنی است.

تمام برند های رنگ روغنی سازگاری بالائی با غلطک دارند و به طرز قابل توجهی به کیفیت اجرا افزوده خواهد شد.

اجرای رنگ روغنی (و رنگ های پلاستیک و واتر بیس و…) با غلطک بواسطه ایجاد ضخامت رنگ و کشاندن لعاب (کیلر) رنگ به سطح خارجی رنگ دوام و مرغوبیت زیادی به اجرا می دهد و بواسطه پرز انداختن منظم ( در 3 اندازه ریز و متوسط ودرشت ) به جای رش قلم اجرا را شکیل تر می کند وعیب موج گچ که بالایه 90% گچ کشی های تجاری فعلی دارا هستند را تا حدود زیادی کور مینماید( به علت شکست نورمنعکس شده از سطح)

مشکلی که اکثر ارائه دهنگان خدمات فنی ساختمانی دارند دخالت افراد ناآگاه به فن در رشته های فنی است و گاهی دیده می شود که افراد با فرض سهولت یک رشته نسبت به انجام کارهائی که هیچ مهارتی در اجرای آن ندارند می نمایند و بعد از خرابکاری و و به هدر دادن وقت و انرژی نسبت به ارجای کار به متخصص آن شغل اقدام می کنند. توصیه می شود قبل از دخالت در کارهائی که نسبت به آن آگاهی ندارند با معتمدان آشنا به فن مشورت کنند.

مراحل اجرای رنگ روغنی با کیفیت درجه یک به طور کلی به این شرح است :اجرای یک مرحله روغن زیر کاردرجه یک بر روی گچ/اجرای یک یا دو دست بتونه کشی کامل (ماستیک) بسته به کیفیت سفید کاری گچ/اجرای یک مرحله رنگ آمیزی (ترجیحا با رنگ های استاندارد آستری)/تعمیر بتونه در حد لازم/اجرای یک مرحله آستر با رنگ استاندارد/اجرای رنگ آخر یا رویه با رنگ استاندارد.در بین این مراحل بسته به نیاز کار مراحل سنباده زنی و تمیز کاری اجرا می شود.

اجرای هر مرحله از رنگ آمیزی بسته به سفارش مشتری می تواند بوسیله قلم یا غلطک باشد

طبق استانداردهای توصیه شده توسط انجمن نقاشان پوشش و کیفیت اجرای رنگ روغنی پس از اتمام باید مشهود باشد. درعین حال شوره و ترک و رطوبت و ضربه و سایش به رنگ شما آسیب می رساند و توصیه می شود قبل از رنگ آمیزی نسبت به رفع شوره و رطوبت از ساختمان اقدام کنید.البته شوره و ترک درمانی ندارد و چنانچه شوره از خاک به فونداسیون و دیوارهای بنا نفوذ کرده باشد حتی از سنگ و کاشی هم عبور می کند واگر به صورت خفیف و مربوط به آجرها باشد تا حدودی قابل رفع است.ترک ساختمان هم از مواردی است که برغم ادعاهای برخی مهندسین و معماران و بنایان و سازندگان مصالح ساختمانی و تولیداتی مثل خمیر ترک گیر و….درمان ندارد و کارفرما باید توجه داشته باشد که ترکی که چندین سانتیمتر گچ و خاک و حتی آجر و بلوک را می ترکاند رنگ با ضخامت زیره 1 میلیمتررا خواهد ترکاند.

در مبحثی که در مورد پوشش های سلولزی خواهیم داشت در مورد رفع بعضی از ترک ها بوسیله این پوشش (ترک را در زیر پوشش مخفی می کند) خواهیم نوشت. به طور کلی مشورت با معتمدین آشنا به فن از طرف مشتری و صداقت در راهنمائی مشتری از طرف مجری سطح رضایت طرفین را بالا خواهد برد.

دراین مطلب سعی شد مطالبی در مورد رنگ روغنی نوشته شود .



:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان , , "نقاشی ساختمان", ارائه خدمات نقاشی مولتی کالر در کرج, نقاشی از ساختمان, نقاشی ساختمان سقف, دانلود نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان ترکیبی, نقاشی ستونهای ساختمان, اموزش نقاشی ساختمان, نقاشی رومالی ساختمان, تزییناتی و نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان تهران, هزینه نقاشی ساختمان, اتحادیه نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان وسائل, وسایل نقاشی ساختمان, نقاشی مدرن ساختمان, نقاشی درب ساختمان, طرح نقاشی ساختمان, سوالات نقاشی ساختمان, نقاشی بیرون ساختمان, بتونه نقاشی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آشنایی با 10 نکته برای رنگ زدن خانه

آنچه باید در رنگ زدن خانه یا نقاشی ساختمان خود بدانید

آیا می‌خواهید خانه‌تان را خودتان رنگ کنید؛ پس قبل از شروع به کار نقاشی منزل خود به نکات زیرتوجه کنید که حتما به کارتان می‌آید.

1- قبل از شروع آن چه می‌خواهید در ذهن مجسم کنید

kkkkkk.gif (400×150)

رنگ‌ها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستیک هستند و هر کدام ویژگی خاصی دارند.

رنگ‌ روغنی براق دوام بیشتری دارد و تمیز کردن آن‌ راحت‌تر است اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بیشتر نشان می‌دهد.

رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص‌ها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد.

رنگ روغنی مات بین این دو رنگ بوده و خصوصیات مشترکی دارد.

naghashi.org-4.png (355×200)

2- از رنگ‌های جدید نترسید

نگذارید ترس از رنگ، باعث شود سفید یا رنگ همیشگی کرم را انتخاب کنید. رنگ‌ها معنی جدیدی به اتاق شما می‌دهند. استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسل‌کننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل می‌کند. اگر از رنگی که زدید خوشتان نیامد کافیست روی آن را دوباره رنگ کنید.

3- ابتدا از نمونه‌های کوچک رنگ استفاده کنید

نمونه‌های کوچک رنگ مانع تعجب شما می‌شوند. اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برایتان سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنید. یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانید در ذهن خود طرحی را که می‌خواهید مجسم کنید، دارد. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگ‌هایشان را در قوطی‌های کوچک هم ارائه می‌دهند. این نمونه‌ها قیمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست می‌شوند.

4- چه مقدار رنگ مورد نیاز است؟

logo.gif (368×86)

هنگام خرید رنگ باید متراژ جای مورد نیاز را بر حسب متر‌مربع بدانید. عامل‌های دیگر هم بر مقدار رنگ تاثیر می‌گذارند مثلا اگر می‌خواهید دیوارها را بتونه کنید مقداری رنگ برای تعداد دفعات آستر در نظر بگیرید.

 5- زیرسازی کنید

زمانی را برای آماده کردن اختصاص دهید. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زیرسازی کنید. رنگ به تنهایی نواقص یک دیوار را برطرف نمی‌کند. دیوار را تا جای ممکن با بتونه صاف کنید، درزها و ترک‌ها را بگیرید. از تمیز بودن سطح دیوار قبل از رنگ مطمئن شوید. هرگونه غبار یا ذرات ریز روی دیوار کار را خراب می‌کند.

6- سنباده بزنید

سنباده در کار نقاشی نقش اساسی دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ریزش آن شده، به کار جلا می‌دهد.

7- از روغن مخصوص استفاد کنید

قبل از رنگ کردن، سطح مورد نظر را روغن بزنید. استفاده از روغن مخصوص در زیر کار باعث روان‌تر و یکنواخت رنگ‌ شدن می‌شود.

8- الیاف روی غلطک را بگیرید

اگر غلطک تمیز نشود، الیاف آن معمولا روی دیوار باقی می‌ماند. با استفاده از یک چسب ساده الیاف اضافه غلطک را قبل از رنگ کردن بگیرید.

9- از قلم‌مو یا غلطک دسته‌بلند استفاده کنید

استفاده از قلم‌مو یا غلطک مخصوص رنگ با دسته‌های‌بلند در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند. به جای آن که دست خود را تا جای ممکن بکشید و یا بارها از نردبان بالا و پایبن بروید از این وسیله اهرم مانند، استفاده کنید. مزایای آن از قیمتش بیشتر است.

10- رنگ را یکجا درست کنید و داخل ظرف دربسته نگه دارید

با داشتن رنگ به صورت کلی دیوارها یکنواخت رنگ شده، لازم نیست به جنگ لکه‌ها بروید. می‌توان رنگ را با کامپیوتر انتخاب کرد و یا از رنگ‌های ترکیبی آماده استفاده نمود. رنگ‌های ترکیبی کمی با هم فرق دارند. کافیست دو طیف از یک رنگ را روی یک دیوار تست کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

یک‌جا درست کردن رنگ باعث می‌شود در طول نقاشی، رنگی ثابت داشته باشید. اگر حرفه‌ای نیستید قبل از شروع، دستگیره‌های در، لولاهای کابینت، پریزهای برق یا چراغ‌ها را باز کنید، هر کدام را داخل کیسه‌های جداگانه قرار دهید و برچسب بزنید. روی برچسب اسم و جای آن‌ها را بنویسید. در نهایت لباس‌ها را داخل پارچه تمیز قرار دهید و از پاشیده شدن رنگ روی آن‌ها جلوگیری کنید.



:: برچسب‌ها: , نقاشی بیرون ساختمان, بتونه نقاشی ساختمان, دستورالعمل نقاشی ساختمان, بانک نقاشی ساختمان, آموزشگاه نقاشی ساختمان, پیمانکار نقاشی ساختمان, نقاشی داخلی ساختمان, کتاب نقاشی ساختمان, دکوراسیون نقاشی ساختمان, لوازم نقاشی ساختمان, آموزش نقاشی ساختمان, سایت نقاشی ساختمان, انواع نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان , پتینه, فن نقاشی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ اکریلیک

در ابتدا خواص رنگ آکریلیک (اکریلیک) را بررسی می کنیم

kkkkkk.gif (400×150)

۱- ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا و سازگار با محیط زیست و سلامتی انسان.

۲- خشک شدن سریع و چسبندگی عالی و دوام و انعطاف پذیری خوب و قابلیت شستشو و مقاوم به رطوبت و نداشتن بو و حساسیت زایی و تنفس مناسب و عدم جذب چرک و آلودگی و عدم نیاز به حلال های آلی.

۳ – مناسب برای سطوح گچی ، سیمانی ، آجری .

روش استفاده و آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ های اکریلیک بر پایه آب

الف- سطوح گچی

naghashi.org-4.png (355×200)

۱- بهتر است سطوح گچی تازه به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند، آنگاه رنگ آمیزی بر روی آنها صورت گیرد .

۲- در اثر فرآیند خشک شدن سطوح گچی، نمکهای محلول برروی سطح گچی آمده و بعد از تبخیر آب بر روی سطح باقی می مانند که به این نمکها شوره گفته می شود . شوره ها را می توان مطابق استاندارد های بین المللی با استفاده از سرکه خانگی برطرف کرد .

۳- حدود ۵/۰ کیلو گرم سرکه خانگی را با یک گالن آب مخلوط نمائید و آن را کاملاً هم بزنید و با استفاده از پارچه ای آغشته به محلول مذکور کلیه سطوح گچی را از هرگونه شوره برطرف نمائید .

۴- با استفاده از پارچه آغشته به آب، اثرات سرکه را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک شود .

۵- پس از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

ب- برای دیوارهای بیرونی آغشته به جلبک، خزه، گیاهان خاک دار و غیره…

logo.gif (368×86)

۱- مایع سفید کننده (وایتکس) را به نسبت حجمی ۱ به ۳ با آب مخلوط کنید .

۲- با استفاده از پارچه ای کلیه سطوح را کاملاً آغشته از محلول فوق نمائید (از دستکش و ماسک استفاده کنید)

۳- حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کلیه موجودات تک سلولی نابود گردند .

۴- بوسیله کاردک یا ابزار مناسب دیگر سطوح آلوده را کاملاً بتراشید .

۵- با استفاده از پارچه آغشته به آب اثرات احتمالی مایع سفید کننده را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک گردد .

۶- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

ج- سطوح بتونی یا سیمانی

۱- بهتر است سطوح بتونی یا سیمانی به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند و آنگاه رنگ آمیزی برروی آنها صورت گیرد.

۲- چنانچه سطحی آغشته به گریس، روغن یا چربی باشد، باید بوسیله حلال شستشو گردد .

۳- شوره های موجود برروی سطوح بتونی وسیمانی رامی توان با استفاده از اسید کلریدریک صنعتی برطرف کرد.

۴- اسید کلریدریک ۳۷ % را به نسبت وزنی ۱۵ به ۸۵ با آب در داخل یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید. ( مراقب باشید باید حتماً اسید به آرامی به داخل آب اضافه گشته و در حین اضافه کردن اسید محتویات ظرف راهم بزنید و حتما از محافظ چشم و صورت استفاده نمایید).

۵- سطوح بتونی یا سیمانی را آغشته به محلول فوق نمائید و حدود ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید تا محلول فوق اثر خود را به نحو مطلوب داشته باشد .

۶- با استفاده از آب تمیز سطح را کاملا بشوئید و صبر کنید تا سطح کاملاً خشک گردد .

۷- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

روش مصرف

۱- پرایمر آکریلیک را فقط با آب رقیق نمائید .

۲- بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله پرایمر آماده شده را بر روی سطح خشک و فاقـد هرگونه آلودگی از قبیل خزه، شوره، جلبک، گرد و خاک، روغن، گریس، چربی و . . . اعمال نمائید.

۳- صبر کنید تا پرایمر آکریلیک خشک گردد. ( بسته به درجه حرارت و رطوبت محیط این زمان ممکن است ۶-۴ ساعت به طول بیانجامد ).

۴- رنگ آکریلیک پایه آب مصارف بیرونی را به اندازه مورد نیاز با آب رقیق کنید زیرا پس از رقیق کردن قابلیت نگهداری را ندارد .

۵- رنگ فوق را بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله بر روی پرایمر خشک شده اعمال نمائید .

۶- حداقل ۴ ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر کنید.

تذکرات عمومی

۱- قبل از استفاده کلیه رنگها را کاملاً باهم مخلوط کنید .

۲- بهتر است رنگ های آکریلیک مصارف بیرونی را در زیر نور مستقیم خورشید به کار نبرید ولی در صورت نیاز از نوع مخصوص آن (سیلیکونی) استفاده نمایید.

۳- اگر احتمال می دهید که در۴-۳ ساعت آینده باران خواهد بارید از رنگ های آکریلیک مصارف داخلی استفاده نکرده و در صورت لزوم از رنگ مصارف بیرونی استفاده کنید .

۴- رنگهای آکریلیک مصارف داخلی و بیرونی را به هیچ وجه بر روی سطوح خیس اعمال نکنید .

۵- محدوده دمایی مناسب جهت اعمال رنگهای آکریلیک از ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد می باشد .

۶- در رطوبت نسبی بیش از ۸۰% رنگ آمیزی نکنید .

۷- ابزار مورد استفاده را بلافاصله بعد از اتمام کار با آب شسته و در داخل ظرف محتوی نفت یا حلال دیگری نگهداری کنید .

۸- اگر این رنگها بر روی لباس ریخته شوند باید بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غیر این صورت پس از خشک شدن غیر قابل پاکسازی و برگشت خواهند بود .

۹- از مادر رنگهای آکریلیک جهت همرنگ نمودن استفاده کنید و به هیچ وجه از مادر رنگهای پلاستیک (پلی وینیل استات) یا روغنی الکیدی استفاده نکنید .

۱۰- از نگهداری رنگ در محیطهای سرد و از یخ زدگی رنگها جلوگیری نمائید .

لازم بذکر است رنگ آکریلیک ایرانی با تنوع فراوان رنگی و کیفیت مطلوب نیزدر بازار موجود میباشد.



:: برچسب‌ها: , اتحادیه نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان وسائل, وسایل نقاشی ساختمان, نقاشی مدرن ساختمان, نقاشی درب ساختمان, طرح نقاشی ساختمان, سوالات نقاشی ساختمان, نقاشی بیرون ساختمان, بتونه نقاشی ساختمان, دستورالعمل نقاشی ساختمان, بانک نقاشی ساختمان, آموزشگاه نقاشی ساختمان, پیمانکار نقاشی ساختمان, نقاشی داخلی ساختمان, کتاب نقاشی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آشنایی با انواع رنگ روغنی و پلاستیک

رنگ ها دو نوع هستند: رنگ روغنی و رنگ پلاستیک

kkkkkk.gif (400×150)

رنگ روغنی در مواردی استفاده می شود که تابش مستقیم آفتاب یا بارش مستقیم برف و باران وجود داشته باشد. ولی رنگ پلاستیک به خاطر مخلوط شدن سریع آن با آب و استقامت کم آن، فقط در سقف اتاقها استفاده می شود چون به هیچ عنوان آب و نور خورشید مستقیما به آن نمی تابد.

الف) رنگ روغنی:

مات – روشن – براق – کدر ( مشکی )

naghashi.org-4.png (355×200)

مات: به رنگهایی گفته می شود که درخشش خیلی پایینی دارند و غلظت روغن در آنها کم است و بیشتر برای آستر کارها استفاده می شود.

روشن: بیشتر به رنگهایی گفته می شود که به عنوان ماده رنگ، با رنگ سفید آمیخته می شود.

براق: به رنگهایی گفته می شود که درخشش آنها در مقابل نور بیشتر و حرکت آن روانتر است و لیزی آن بیشتراست و غلظت روغن در این نوع رنگ، بیشتر از بقیه رنگها است.

کدر : به رنگ سیاهی که به عنوان ماده رنگ با رنگهای دیگر آمیخته می شود و برای پوشش بیشتر کار و نبودن براقی زیادی استفاده می شود.

ب) رنگ پلاستیک :

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

پلاستیک و نیمه پلاستیک

( در بازار به ۲ صورت در بازار یافت می شود)

نیمه پلاستیک به خاطر اینکه در آن غلظت چسب چوب کمتر است، چسبندگی آن نیز کمتر و استقامت آن بسیار کم است ولی رنگ تمام پلاستیک که در آن از چسب چوب بالایی استفاده شده و چسبندگی آن و زیبایی آن بسیار بیشتر از نیمه پلاستیک است.

توصیه: از رنگ تمام پلاستیک استفاده می شود.



:: برچسب‌ها: , نقاشی ساختمان , , "نقاشی ساختمان", ارائه خدمات نقاشی مولتی کالر در کرج, نقاشی از ساختمان, نقاشی ساختمان سقف, دانلود نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان ترکیبی, نقاشی ستونهای ساختمان, اموزش نقاشی ساختمان, نقاشی رومالی ساختمان, تزییناتی و نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان تهران, هزینه نقاشی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

انواع رنگ در دكوراسيون داخلي

رنگها در دو بستر اصلي در محيط استفاده مي شوند:

1. پوشش هاي اصلي فضاها شامل: ديوار،‌كف، سقف و درب ها

kkkkkk.gif (400×150)

2. لوازم دكوراسيون شامل: مبلمان، ‌پرده، فرش و مانند آن

درمقام مقايسه اين دو قالب با هم از لحاظ نقش در دكوراسيون، پوشش هاي فضا از اهميت بيشتري برخوردار مي باشد. چون نسبت به لوزام دكوراسيوني ثابت تر بوده و به گونه اي نقش پس زمينه را براي آن لوازم اجرا مي كنند. در ميان اين پوشش ها ديوارها و سقف ها به جهت وسعت بيشتر، در فضاي ما جايگاه ويژه اي دارند و ميزان تأثيرگذاري آن بر ديگر لوزام دكوراسيوني چشمگيرتر است. و گذشته از موضوع تأثير بر روي ديگر لوازم محيط، ديوارها و رنگ انتخابشون در تغيير وسعت و نور فضا نيز بسيار مؤثر است.

برای استفاده رنگ ها در ساختمان طبق همان جدول رنگها، اول بيائيد رنگهاي مورد علاقه خود را نسبت به فضايي كه مي خواهيد در خانه تان ايجاد كنيد مثلا آرام بخش و يا

پر انرژي ، براي ايده گرفتن هم مي توانيد از كمد لباسهاتون و يا اشياي مورد علاقه و حتي از تابلوها و پوسترها نيز الهام بگيريد. سپس بخش هاي مختلف خانه را دقت كنيد يك يا دو رنگ را براي يك قسمت انتخاب كنيد و سپس از دو رنگ متمم براي ايجاد آرامش استفاده كنيد. درمرحله بعدي بيائيم از قانون 10-30-60 استفاده كنيم يعني پوشش هاي اصلي كه همان رنگ هاي غالب است 60% ،رنگ هاي دكوراسيون 30% و رنگ هاي بعدي 10% .

پوشش هاي اصلي در فضاي ان نقش بسيار مهمي را در دكوراسيون دارند چون حجم بسيار وسيعي را دربرمي گيرد و ما بايد سعي كنيم رنگ پوشش هاي اصلي روشن تر از همه رنگهاي مصرفي دردكورمان باشد مثلا سقفي كه با رنگ سفيد پوشيده شده باشد باعث مي شود خانه اي روشن و بزرگتر داشته باشيم بنابراين براي فضاهاي كوچك و كم نور انتخابي ايده آل است. رنگ سفيد خالص با نور طبيعي يك رنگ كاملا گرم و با نورهاي مصنوعي رنگ سرد به نظر مي رسد.

بنابراين با اضافه كردن نورهاي زرد و قرمز و قهوه اي در كنار نورهاي مصنوعي مي تونيم آن را گرمتر كنيم همچنين رنگ سفيد براي فضاهايي با معماري قديمي بسيار ايده آل است.

رنگ هاي زنده

naghashi.org-4.png (355×200)

از نگاه طراحان دكوراسيون داخلي،‌ رنگ هاي زنده داراي ويژگيهاي خاصي هستند و همواره رنگهاي دوست داشتني هستند. اين رنگها شديدا باعث جلب توجه بينندگان مي شوند و هيچ وقت از نظرها دور نمي مانند. اكثر مردم ما بيشتر از رنگهاي خاموش و خنثي استفاده مي كنند و به كارگيري اين رنگها جسارت مي خواهد. براي مثال براي ارزشيابي سليقه خود مي توانيم به كمد لباسهامون نگاهي كنيم اگر لباسهامون از رنگهاي بژ و قهوه اي و سفيد و سياه است، فكر استفاده از رنگهاي زنده در منزل نباشيد ولي اگر در ميان لباسهاي ما رنگهايي مانند قرمز و نارنجي و بنفش به چشم خورد احتمالا از زندگي در فضايي با دكوراسيون برگرفته از رنگ هاي زنده لذت خواهيد برد. تجربه ساليان دراز با رنگ ثابت كرده كه رنگها نيز مانند انسانها از جهات مختلف با همديگر مرتبطند و سليقه ها و صفات مشترك دارند يا برعكس متضاد يكديگرند.

البته رنگ يكي از تعيين كننده هاي سبك و سليقه است كه از طريق آن مي تونيم با محيط اطراف خود ارتباط برقرار كنيم و بيشتر از هر چيزي مي تونيم فضاهاي كسالت بار اطراف را به محيطي روح بخش تبديل كنیم. عوض كردن رنگ ديوارها و سقف مي تواند بيشتر از عوض كردن مبلمان و يا حتي ساختار يك اتاق به ما كمك كند. بكار بردن رنگ در فضاها و يا مبلماني ساده معمولا نيازمند مهارت و سرمايه زيادي نيست. مسئله رنگ به دليل تأثير مهم روانشناسانه، در مقوله شهرسازي و دكوراسيون امر مهمي بشمار مي رود. تا آنجا كه حتي تخصصي به عنوان رنگ بندي و رنگ شناسي فضاهاي شهري در بين هنرمندان مطرح شده هماهنگي در رنگ مثل هماهنگي درنت هاي موسيقي است.

naghashi.org-4.png (355×200)

كلا رنگ داراي طيف رواني است و در هر حال و هوايي تفاوت هايي را در شخص ايجاد مي كند..

به فرض اتاق خواب را در نظر مي گيريم . از آنجايي كه اتاق خواب خصوصي ترين فضا در هر خانه است در انتخاب رنگ آن بيش از هر چيز بايد سليقه و نيازهاي شخصي صاحب آن را در نظر گرفت. با اين وجود نبايد از اصول طراحي رنگ در دكوراسيون غافل شد تا بتوانيم فضايي آرامش بخش و راحت براي خواب و استراحت فراهم كنيم. در هنگام طراحي رنگ يك اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ هاي درخشان پرهيز كنيم چرا كه ممكن است موقع استراحت اين رنگها آزاردهنده به نظر برسد ولي اگر رنگهاي زنده را مي پسنديد مي توانيم يك مثال كوچك رابیان كرد. مثلا رنگ آجري در كنار كرم هاي غني و سياه مي تونه انتخابي مناسب باشه.

جاي جاي خانه و محل كار و پاركها و … داراي اصول روانشناسي رنگ است..

رنگها تأثيرات مهمي در روحيه افراد دارند. اتاق نشيمن مي تونه مكاني دلهره زا، دلپذير يا آزاردهنده باشد بنابراين با انتخاب رنگ هاي ملايم و مناسب براي ديوارها، مهمترين اصل را براي تعيين دكوراسيون اتاق نشيمن، انجام داده ايم. اگر شما دوست داريد اتاق نشيمنتان فضايي گرم و دوستانه داشته باشد بايد بگوييم كه يكي از رنگهايي كه اين خاصيت را دارد رنگ سبز است. با استفاده از سايه هاي مختلف رنگ سبز مي توانيم اتاق نشيمني زيبا و دلپذير داشته باشيم.

مثلا اگر بخواهيد تنوعي در آشپزخانه خود بدهيد حتما نبايد متحمل هزينه زيادي بشيد. مي توانيد تغييراتي روي كابينت ايجاد كنيد البته بسته به جنس كابينت هم دارد، مثلا آنها را رنگ كنيد چون هزينه رنگ كردن كابينت خيلي كمتر از تعويض آنهاست رنگ داخل و طبقه هاي كابينت هم در تغيير حال و هواي دكور آشپزخانه تأثير فراواني داره.

می توان از رنگهاي پاييزي رنگهايي كه در فصل مي تونيد آنها را به كار ببريد و از لحاظ روانشناسي احساس بهتري داشته باشيد، رنگهايي هستند كه در طبيعت و درختان پاييزي مي بينيد مثل رنگهاي نارنجي، طلائي، قرمز، قهوه اي،‌كرم، زيتوني و …

براي آشپزخانه مي توان پيشنهاد كرد ديوارها نارنجي رنگ و چارچوب پنجره ها و سقف و كف حمام رنگ سفيد به اين شكل حسي از نور گرمابخش خورشيد را تداعي مي كند و باعث مي شود در پايان يك روز كاري احساس سبكي و آسايش و فرصتي براي تفكر در تنهايي ايجاد مي كند.

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

رنگ و تاثیر رنگ در طراحی داخلی

رنگ ، عنصر اصلی دکوراسیون

رنگ یکی از جالب ترین جنبه های دکوراسیون است. طراحان دکوراسیون امروزی تقریباً همه قوانین سابق در ارتباط با استفاده از رنگ های گوناگون و ترکیب آنها با یکدیگر را در هم شکسته اند و امروز هر رنگی را می توان در دکوراسیون منزل به کار برد. دیگر مرزها و محدویت های گذشته در کاربرد رنگ ها در دکوراسیون رعایت نمی شوند و شاید به همین دلیل انتخاب مجموعه رنگی دلخواه برای دکوراسیون یک خانه مشکل تر شده باشد. اما هنوز راه هایی برای تشخیص مجموعه رنگی مناسب برای هر خانواده وجود دارد. امروزه بیش از هر چیز به سلیقه و روحیات ساکنین خانه توجه می شود.

هر یک از ما احتمالاً ایده هایی درباره رنگ های مورد علاقه خود داریم و انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزلمان است. اگر به یک پارچه کنفی رنگ پریده، یک رومیزی بنفش پررنگ و یا لباس هایی به رنگ های زنده و درخشان تمایل دارید اینها می توانند راهنمای شما در انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای منزلتان باشند. در قدم اول کلیه لوازمی که در منزل دارید و آنها را به خاطر رنگشان دوست می دارید در یک جا جمع کنید. این وسایل ممکن است عبارت باشند از یک روسری، یک سرویس بشقاب، صابون یا کارت تبریک و یا هر آنچه به واسطه رنگش مورد پسند شما است. کتاب ها و مجله هایی که در رابطه با ترکیب رنگ هستند، تهیه کنید و با مطالعه آنها اطلاعات کافی در رابطه با ایجاد ارتباط میان رنگ های گوناگون کسب کنید.

رنگ هایی که شما می پسندید، ترکیب آنها با یکدیگر در یک مجموعه واحد ، و تأثیر نور موجود در فضا بر آنها عواملی هستند که نتیجه کار را تحت تأثیر قرار می دهند.

هنگامی که رنگ های مورد پسندتان را انتخاب کردید با استفاده از مداد رنگی، مداد شمعی، آبرنگ و یا هر وسیله رنگ آمیزی دیگری که در اختیار دارید آنها را در کنار هم بر روی یک قطعه کاغذ سفید آزمایش کنید. اندازه سطوح رنگی مختلف را تغییر دهید و به آنها کمی سفید برای روشن تر شدن اضافه کنید. به چرخه رنگ مراجعه کنید و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را یافته در کنار آن امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ های منتخب شما وقتی بر روی سطح دیوارهای اتاق اجرا شوند تاثیری بسیار قوی تر از نمای آنها بر روی یک قطعه کاغذ خواهند داشت. وقتی به یک ترکیب رنگی رضایت بخش رسیدید توجه داشته باشید که تأثیر نور موجود در محیط و شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید .

به عنوان مثال دیوارهای زرد درخشان برای یک خانه آفتاب گیر در منطقه ای با آب و هوای گرم و آفتابی ، بسیار زیبا به نظر می رسند؛ اما همین رنگ بر روی دیوارهای یک اتاق شمالی که از نور طبیعی کمی بهره مند است نازیبا و کسل کننده خواهد بود. در چنین اتاقی استفاده از رنگ زرد خردلی نتیجه ای بسیار مناسب تر خواهد داشت. نور چه از نوع طبیعی و چه مصنوعی باشد تأثیرات مختلفی بر رنگ خواهد داشت و آگاهی از این امر هنگام طراحی رنگ یک فضا ضروری است. دقت کنید که در چه زمانی از روز و به چه میزان نور طبیعی به هر یک از اتاق های شما می تابد و رنگ مورد نظرتان برای هر یک از اتاق ها را در نور همان اتاق بیازمایید.

انتخاب رنگِ مناسب برای پوشش دیوارها اولین قدم در طراحی رنگی برای دکوراسیون هر اتاق است ؛ اما شاید یافتن رنگ های متناسب با آن برای دیگر اجزای دکوراسیون کمی مشکل تر به نظر برسد. استفاده از چرخه رنگ، روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند. هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند و همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند. استفاده از رنگ های هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود. استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود.

در این جا به برخی از اصطلاحات متداول طراحان دکوراسیون در ارتباط با رنگ اشاره می کنیم:

رنگ های آکسان: رنگ های تند و درخشانی که برای زنده کردن و انرژی بخشیدن به یک مجموعه رنگی به آن اضافه می شوند، مانند رنگ صورتی تند چند کوسن و یک جفت شمع در یک اتاق نشیمن که با خانواده رنگ کرم رنگ آمیزی شده است.

رنگ زمینه: رنگ زمینه رنگی است که در بزرگ ترین سطوح و به بیشترین میزان در یک فضا مورد استفاده قرار گرفته است مانند رنگ دیوارهای یک اتاق. رنگ زمینه ، اغلب به عنوان پس زمینه ای برای سایر رنگ های به کار رفته در اتاق مورد استفاده قرار می گیرد و سایر رنگ ها مانند رنگ های آکسان یا متضاد را در خود جای می دهد.

رنگ های متضاد: این رنگ ها در کنار هم تاثیری چشمگیر بر بیننده باقی می گذارند چنان که حتی پس از بستن چشم ها این تاثیر تا مدت کوتاهی در ذهن بیننده باقی می ماند.

رنگ های سرد: این رنگ ها حاوی مقدار زیادی رنگ آبی هستند، به عنوان مثال خاکستری هایی که شامل مقداری رنگ آبی باشند احساس سردی و سرما را در شما ایجاد می کنند در حالی که خاکستری حاوی قرمز یا بنفش قرمز حس گرما را در بیننده القا می کنند و ویژگی دیگری خواهند داشت.

رنگ های مکمل: این رنگ ها که در چرخه رنگ در برابر یکدیگر قرار دارند در کنار هم نمایی چشمگیر و متعادل می آفرینند. این رنگ ها هرگز از یک خانواده نیستند و حداکثر تفاوت را با یکدیگر دارند. به عنوان مثال می توان چند کوسن نارنجی تند را در زمینه ای از رنگ آبی نمونه بارزی از این ترکیب در نظر گرفت.

رنگ های غالب: رنگ غالب همیشه رنگی که در بزرگترین سطوح و به بیشترین میزان در مجموعه ای به کار رفته ، نیست بلکه رنگی است که بیش از بقیه رنگ ها نظر را به خود جلب می کند.

یک خانواده رنگی: شامل مجموعه ای از رنگ ها می شود که به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند برای مثال خانواده آبی شامل مجموعه ای از رنگ های آبی است که از یک سو با آبی سبزها شروع می شود و از سوی دیگر به رنگ های آبی بنفش ختم می شود. خانواده قهوه ای از رنگ قهوه ای و قهوه ای خاکستری تا پرده های نارنجی و قرمز را شامل می شود.

رنگ های گرم: این رنگ ها محتوی مقدار قابل ملاحظه ای قرمز هستند. حتی برخی از آبی ها نیز ممکن است به واسطه وجود مقداری قرمز در آنها در این مجموعه جای بگیرند.

رنگ های هم پرده: اینها رنگ هایی هستند مانند رنگ زرد پررنگ و آبی پررنگ ، این رنگ ها لزوماً از یک خانواده نیستند بلکه هر دو دارای میزان مساوی از رنگ قرمز یا آبی هستند و هیچ یک بر دیگری غلبه نمی یابند.



:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان کرج, نقاشی ساختمان در کرج, نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان, نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان, نقاشی در کرج, اموزش نقاشی کرج, نقاشی ساختمان نقاش ساختمان, کلاس نقاشی در کرج, نقاشی خانه در کرج, معلم نقاشی در کرج, نقاشی ساختمانی در کرج, استخدام مربی نقاشی در کرج, نقاشی روی پارچه در کرج, نقاشی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

ارائه انواع نقاشی ساختمان در مناطق مختلف استان تهران و البرز

شهر تهران و کرج

kkkkkk.gif (400×150)

شما می توانید در هر منطقه ای که در استان تهران یا البرز قرار دارید ، با ما تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره و راهنمایی رایگان در مورد نقاشی منزل خود، ساختمان خود را با قیمت مناسب نقاشی کنید.

خدمات ما فعلا در سراسر استان تهران و البرز می باشد

نقاشی ساختمان در شمال ، شمال غرب ، شمال شرق تهران – غرب تهران – شرق تهران و جنوب ، جنوب شرق ، جنوب غرب تهران و تمامی استان البرز و کرج می باشد

نقاشی ساختمان در نواحی مختلف استان تهران – استان البرز(کرج): تجریش – پونک – ونک – پاسداران – شهرک غرب – صادقیه – تهرانپارس – انقلاب – ولیعصر – مولوی – شوش – شهرری – مرکز شهر کرج – حصار

نقاشی ساختمان در شهرستان های مختلف استان تهران : اسلام شهر- ورامین – فیروزکوه – دماوند – بومهن – اسلام شهر – رباط کریم – پردیس و …

نقاشی ساختمان در مناطق مختلف شهر تهران

نقاشی ساختمان در شمال تهران

naghashi.org-4.png (355×200)

آبک • آجودانیه • احتشامیه • اختیاریه • نقاشی ساختمان اُزگُل • اسدآباد • اسلام‌آباد • نقاشی ساختمان اقدسیه •نقاشی ساختمان الهیه • امام‌زاده قاسم • امانیه • نقاشی ساختمان امیرآباد • نقاشی ساختمان اوین • باغ شاطر • باغ صبا • باغ فردوس • بهجت‌آباد • نقاشی ساختمان پاسداران • نقاشی ساختمان جنت‌آباد • نقاشی ساختمان پل رومی • نقاشی ساختمان پونک • تپهٔ اکبری • نقاشی ساختمان تجریش • جلالیه • نقاشی ساختمان جماران • جمال‌آباد • جمشیدیه • چالهرز • چیذر • خوردین • دارآباد • نقاشی ساختمان دربند • نقاشی ساختمان درکه • دروس • دزاشیب • ده ونک • رحمان‌آباد • رستم‌آباد • زرگنده • نقاشی ساختمان زعفرانیه • سامیان • سربند • نقاشی ساختمان سعدآباد • سوهانک • نقاشی ساختمان سهروردی • نقاشی ساختمان سید خندان • صاحبقرانیه • عباس‌آباد • نقاشی ساختمان فرحزاد • نقاشی ساختمان فرمانیه • فیشرآباد • قزل‌قلعه • قلعه ارامنه • نقاشی ساختمان قلهک • نقاشی ساختمان قیطریه • کاشانک • کامرانیه • کاوسیه • نقاشی ساختمان کوی نصر (گیشا) • گلاب‌دره • محمودیه • منظریه • مهران • نقاشی ساختمان میرداماد (داودیه) • نقاشی ساختمان نیاوران • نقاشی ساختمان ولنجک • نقاشی ساختمان ولی عصر • نقاشی ساختمان ونک • نقاشی ساختمان یوسف‌آباد

نقاشی ساختمان در غرب تهران

نقاشی ساختمان آریاشهر (صادقیه) • آزادشهر • ازگیل‌دره • اکبرآباد • اندیشه شمالی • باغ فیض • پیکان‌شهر • ترک‌آباد • نقاشی ساختمان تهرانسر • تهران‌ویلا • جاویدآباد • نقاشی ساختمان جی • نقاشی ساختمان حسن‌آباد • نقاشی ساختمان حصارک • خلیج • دریان‌نو • نقاشی ساختمان دهکده المپیک • زِیبادشت • زیبادشتک • زیباشهر • سرآسیاب مهرآباد • نقاشی ساختمان سعادت‌آباد • سعیدآباد • سنگ‌چشمه • شادآباد • شهاب‌شهر • شهر زیبا • شهرآرا • شهران • نقاشی ساختمان شهرک غرب • ضرابخانه • نقاشی ساختمان طرشت• عرب‌آباد • کَن • کهک • گلستان • مرادآباد • مهرآباد • نوروزآباد • وردآورد • وسک • ویلاشهر • نقاشی ساختمان یافت‌آباد

نقاشی ساختمان در شرق تهران

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

احتسابیه • اراج • نقاشی ساختمان اصفهانک • نقاشی ساختمان افسریه • نقاشی ساختمان تهران‌پارس • نقاشی ساختمان تهران‌نو • جوادیه • نقاشی ساختمان چهارصددستگاه • حدادیه • حسین‌آباد • حشمتیه • حکیمیه • خاک‌سفید • نقاشی ساختمان خاوران • دوشان‌تپه • دولاب • دولت‌آباد (شهرک امام خمینی) • نقاشی ساختمان سرخه‌حصار (تهران) • سلیمانیه • شادآباد • شمس‌آباد • نقاشی ساختمان شمیران‌نو • شیان •نقاشی ساختمان صددستگاه • عباسیه • فرح‌آباد • قاسم‌آباد • نقاشی ساختمان قصر فیروزه • قنات کوثر • کاروان • کاظم‌آباد • کالاد • کوهک • کیان‌شهر • لارک • نقاشی ساختمان لویزان • مبارک‌آباد • مجیدآباد • مجیدیه • مسگرآباد • مشیریه • نقاشی ساختمان نارمک • نقاشی ساختمان نظام‌آباد • نقاشی ساختمان نیروی‌ هوایی • وحیدیه • هاشم‌آباد

نقاشی ساختمان در جنوب تهران

احمدیه • اسفندیاری • اسماعیل‌آباد • امیریه • باروت‌کوبی • باغ آذری • بریانک • تپه سیف • ترک‌آباد • جوادیه • نقاشی ساختمان جوانمرد قصاب • نقاشی ساختمان چشمه‌علی • نقاشی ساختمان حسن‌آباد • نقاشی ساختمان خانی‌آباد • نقاشی ساختمان خانی‌آباد نو • خزانه بخارایی • خلازیل (خورآذین) • دولت‌خواه • زهتابی • زورآباد • صالح‌آباد شرقی • صالح‌آباد غربی • عبدالله‌آباد (شهرک رسالت) • عبدل‌آباد • فهیم‌آباد • نقاشی ساختمان قلعه‌مرغی • کریم‌آباد • نقاشی ساختمان گلشهر • محمودآباد • ملک‌آباد • منصورآباد • نقاشی ساختمان منیریه • نقاشی ساختمان نازی‌آباد • نعمت‌آباد • وصفنارد • یاخچی‌آباد

نقاشی ساختمان در شهر ری

ابن بابویه • اقدسیه • تقی‌آباد • دولت‌آباد قیصریه • دیلمان • سرتخت • ظهیرآباد • میدان • نفرآباد • ولی‌آباد

نقاشی ساختمان در شهرک های مختلف تهران

۲۲ بهمن • ابوذر • آپادانا • احمد خمینی • آزادی • آزمایش • استاد مطهری • استقلال • آسمان • البرز • المهدی • امام خمینی • امید • امیرالمؤمنین • امیرکبیر • انصار • انقلاب • اکباتان • بستان • بعثت • بوعلی • بهرود • بهمن • پارس • پاس • پاسداران • پرواز • تأمین اجتماعی • تختی • جوادالائمه • چشمه • چیتگر شمالی • خرمنکوب • خودروسازان • دانش • دانشگاه تهران • دریا • دژبان • راه‌آهن • ژاندارمری • سئول • ساحل • سجاد • سجادیه • سرتیپ رسولی • سعیدیه و حمیدیه • سلیمانیه • سینمایی غزالی • شاهد • شاهین • شریعتی • شریف‌آباد • شهرداری • شهید باقری • شهید باهنر • شهید بهشتی • شهید چمران • شهید کمالی • حکیمیه • صاحب‌الزمان • صدرا • صنایع چوب • طالقانی • شهرک غرب • فاطمیه • فجر • فرهنگیان • فلزات • قائم • قدس • کارمندان • کارمندان دولت • کاظمیه • کلاهدوز • کیان‌شهر • گلستان • گلشهر • گل‌ها • لاله • مبعث • محلاتی • مسلمین • مسیح‌آبادی • مطهری • میلاد • نفت • نور • نیروی هوایی • والفجر(منطقه۶) • والفجر(منطقه۱۵) • وصال • ولی عصر • هما • هواپیمایی کشور

نقاشی ساختمان در مناطق مختلف استان البرز – کرج

بنیاد  -  مرکز شهر کرج – مصباح کرج – سرحدآباد – ساسانی (شهید صدوقی) – آسارا – ماهدشت – شهرک استاندارد – چهارراه طالقانی – رزکان – واریان شهر – نوروز اباد و شیخ آباد – ولدآباد – اتحاد – شهرک استادان – اسلام‌آباد (کرج)اسلام‌آباد – آسیاب برجی – اصفهانی‌ها – اکبرآباد – اوقافی(کوی امامیه) – باغستان – المهدی – محله بهار – جهانشهر – جوادآباد – چهارصددستگاه کرج – حاجی‌آباد – حسن‌آباد – حسین‌آباد

حصار – حصار بالا – حصارک – حیدرآباد – خیابان فردوسی – شهرک خرمدشت – دهقان‌ویلا – دولت‌آباد – رزکان نو – زیبادشت – سرجوب – یزدیها. بهمن ۱۶ – سهرابیه – شاهین ویلا – شهر صنعتی – شهرک ۱۱۰ – جعفرآباد (جعفریه) – مشکین دشت

شهرک امام – شهرک امام رضا – شهرک پیشاهنگی – شهرک گلدشت – شهرک جهازی‌ها – شهرک خاتم الانبیاء – شهرک ذوب آهن – شهرک شاهد – شهرک شهید رستمی – شهرک شهید مطهری – شهرک شیخ سعدی – شهرک فرهنگیان – شهرک نگارستان – شهرک وحدت – شهرک منظریه – شهرک یاس – شکرآباد – عظیمیه (شهرک رسالت) – فاز ۴ – فردیس – قزلحصار – قلمستان

کردان – کوی امامیه – کوی بنفشه – کوی شقایق – کوی قائم – کوی کارمندان جنوبی – کوی کارمندان شمالی – کوی مدرس – کوی ولی‌عصر – کیانمهر – کمالشهر – گرمدره – گلشهر – گوهردشت (رجایی‌شهر) – رستاخیز

logo.gif (368×86)

محمد شهر – مهرویلا – مهرشهر – ماهدشت – نوروزآباد – همت‌آباد – وسیه – وهرجرد – ویان – اشتهارد – شهرک طالقانی – باغستان – بنیاد(۳۵۰ متری) – شهرک ظفر – کوهپایه – شهرک احسانی نژاد۲ – شهرک کوثر – ۴۵ متری گلشهر

نقاشی ساختمان در شهرستان های مختلف استان تهران

نقاشی ساختمان تهران: تهران — نقاشی ساختمان اسلام‌شهر: اسلام‌شهر — نقاشی ساختمان ورامین: قرچک — نقاشی ساختمان رباط‌کریم: گلستان — قدس: قدس — ملارد: ملارد – نقاشی ساختمان ورامین: ورامین — نقاشی ساختمان شهریار: شهریار — رباط‌کریم: نسیم‌شهر — نقاشی ساختمان پاکدشت: پاکدشت — نقاشی ساختمان شهریار: اندیشه — نقاشی ساختمان رباط‌کریم: رباط‌کریم — رباط‌کریم: صالح‌آباد — نقاشی ساختمان ری: باقرشهر — شهریار: باغستان – نقاشی ساختمان تهران: بومهن — اسلام‌شهر: چهاردانگه — پیشوا: پیشوا — نقاشی ساختمان دماوند: دماوند — نقاشی ساختمان تهران: پردیس — شهریار: وحیدیه — رباط‌کریم: نصیرآباد — – شهریار: فردوسیه — ری: حسن‌آباد — – نقاشی ساختمان دماوند: رودهن — شهریار: شاهدشهر — شهریار: صباشهر — ملارد: صفادشت — نقاشی ساختمان فیروزکوه: فیروزکوه — نقاشی ساختمان شمیرانات: لواسان — دماوند: آبسرد — پاکدشت: شریف‌آباد – نقاشی ساختمان ری: کهریزک — نقاشی ساختمان شمیرانات: فشم – ورامین: جوادآباد — دماوند: کیلان — نقاشی ساختمان دماوند: آبعلی — فیروزکوه: ارجمند

 



:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان کرج, نقاشی ساختمان در کرج, نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان, نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان, نقاشی در کرج, اموزش نقاشی کرج, نقاشی ساختمان نقاش ساختمان, کلاس نقاشی در کرج, نقاشی خانه در کرج, معلم نقاشی در کرج, نقاشی ساختمانی در کرج, استخدام مربی نقاشی در کرج, نقاشی روی پارچه در کرج, نقاشی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 | نظرات ()