نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

 

در مورد رنگهاي پايه آب يا همان وتر بيس

 kkkkkk.gif (400×150)

رنگ هاي اكروليك و واتر بيس با  استفاده از تكنولوژي روز دنيا و محافط محيط زيست توليد شده و به رنگهاي روغني حلال آب نيز معروف هستند

 

فرمولاسيون اين گونه رنگ ها بر پايه ايموليشن و حلال با آب است ولي بعد از اجرا و خشك شدن كامل در برابر آب كاملا مقاومت مي كند

 logo.gif (368×86)

پوششهاي اكريليك

 

· قيمت اين محصول بسته به نوع رنگي كه در ان استفاده مي شود مختلف مي باشد و هر چه رنگ تيره تر شود قيمت افزايش پيدا ميكند اين محصول را به صورت براق و نيمه براق نيز مي توان اجرا كرد  شروع قيمت با استفاده از زير كار ايزوله شده در برابر شستشو???? تومان مي باشد و اين نوع كيفيت كاملابراي جايگزيني با رنگ روغني مناسب است .

بخاطر داشتن قابليت شستشو فقط در يك درجه كاري قابل اجراست

رنگ هاي اكروليك و واتر بيس تكنولوژي جديدي در صنعت رنگ مي باشد و به خاطر مقاومت بالايي كه نسبت به شستشو دارد جايگزين مناسبي براي رنگهاي روغني مي باشد  يكي از مزاياي اين رنگ نداشتن بوي زننده و حلال نفتي مي باشد كه براي محيط هاي بيمارستاني و يا محلهايي كه براي رنگ آميزي قابل تخليه نيست بسيار مناسب مي باشد

با ورود ابزار هاي مخصوص بويسيله اين رنگ مي شود طرح هاي بديع و زيبايي را ايجاد نمود .

 

شركت هاي متعددي چه داخلي و چه خارجي اقدام به توليد و توضيه اين محصول كرده اند ولي كيفيت بعضي از تولبيد كنندگان به هيچ عنوان قابل تائيد و مقايسه با محصولات مشابه نيست

 naghashi.org-4.png (355×200)

براي انتخاب محصول مطمئن و قابل اعتماد از مجريان و افراد مسلط و اشنا راهنمايي بخواهيد و يا مي توانيد با متخصصين  ما به صورت رايگان مشاوره كنيد

 

*



:: برچسب‌ها: نقش ساختمان, رنگ کردن سوله, رنگ آمیزی کارخانه, رنگ کردن کارخانه در تهران, رنگ کردن کارخانه در کرج, فوائد رنگ کردن ساختمان, کیفیت نقاشی ساختمان, پرداخت هزینه نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان به صورت قسطی, هزینه نقاشی ساختمان به صورت قسطی, بلکا چیه, رنگ کردن بلکا, طرح بلکا, ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

چند توصيه براي دکوراسيون اتاق خواب

 

اتاق خواب جايي است براي آسودن و کسب آرامش و انرژي مجدد براي يک روز کاري ديگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنين نوع چيدمان آن کمک زيادي به کسب اين آرامش و استراحت واقعي مي*کند.

يکي از اصول اوليه چيدمان در اتاق* خواب مي*گويد محل تخت بايد به گونه*اي انتخاب شود که پنجره نورگير حتما در سمت راست آن قرار گيرد.

logo.gif (368×86)

استفاده از کوسن*هاي فراوان بر روي تخت*هايي که لبه بالايي بلندي دارند، بر زيبايي تخت مي افزايد

 

در سبک هاي کلاسيک بهتر است که اين کوسن*ها از همان جنس و بافت روتختي باشند.

به هماهنگي موجود در بين اشيا و مبلمان بيشتردقت کنيد. بافت*هاي روتختي و والان*هاي پرده بهتراست از يک نوع، از يک طرح و از يک طيف رنگي انتخاب شودو حتي رول*بوردهاي (نوارهاي تزييني ديواري) در قسمت بالايي ديوارها نيز از همان طيف رنگي باشد.

هماهنگي ميان بافت*ها يک سبک کلاسيک به محيط اتاق مي*دهد. البته اگر در ميان اين هماهنگي، گاهي يکي از بافت*ها و رنگ*ها، کاملا متضاد و مکمل ديگر بافت*ها *باشد، بر تنوع دکور اتاق افزوده شده و آن را از يکنواختي در* مي*آورد.

توجه داشته *باشيد استفاده از روتختي*هاي زيبا تنها ملاک زيبايي و راحتي اتاق نيست بلکه بايد به نرمي و لطافت آن هم توجه کنيد. همه اين موارد منجر به افزايش حس آسايش و راحتي در اتاق خواب مي*شود.

 

فرض کنيد:رنگ زمينه اتاق، کرم شکلاتي و گلبهي است. استفاده از دکورهاي چوبي تيره و متمايل به زرشکي، مکمل رنگ فضاي زمينه است. استفاده از روتختي براق، مانند هر بافت براق ديگر، علاوه بر اينکه نوعي حس تجمل*گرايي را به ببيننده القا مي*کند، با قرار گرفتن در کنار دکور چوبي تيره باعث مي*شود زيبايي اين نوع چيدمان جلوه*اي چند برابر بيابد. رنگ و طرح بافت*هاي پارچه*اي نيز مابين رنگ زمينه اتاق و دکور چوبي آن است.

همين امر سبب شده است تا در محيط، تعادل برقرار شود. يادتان باشد که يکي از ويژگي*هاي سبک کلاسيک، استفاده از بافت*هاي براق در کنار دکور چوبي تيره است.

هر چه پهناي قاب تابلوها بيشتر باشد آن تابلو با دکور اتاق، هماهنگ*تر شده* و هر چه پهناي قاب کمتر باشد، تنها نقاشي يا ساير آثار داخل قاب جلوه بيشتري خواهد داشت.

همچنين، استفاده از تک*مبل کمک مي کندتا فضايي صميمي و دلنشين در قسمتي از اتاق فراهم آيد. براي تفکيک اين فضا در کنار تک*مبل مي توان از نور موضعي (آباژور) استفاده کرد. بهترين آباژورها درکنار تک مبل*ها، آباژورهايي هستند که نورشان به سمت پايين باشد.

 kkkkkk.gif (400×150)

به اين ترتيب فضايي مناسب براي مطالعه واستراحت در شب پديد مي*آيد. هر چه تعداد نورهاي موضعي در داخل اتاق بيشتر باشد، تفکيک فضاهاي داخلي بيشتر شده و به نظر مي*رسد که رعايت اين نکته براي اتاق خواب، مناسب است.

استفاده از چراغ*هاي آباژور کوتاه بر روي پاتختي*ها، ميتواندفضايي رومانتيک* به وجود آورد و ضمنا اين امکان را به وجود مي*آورد تا بتوانيد قبل از خواب به مطالعه بپردازيد.

 

استفاده از فضاي سبز (گلدان، فلاور باکس و . . .)، قاب*عکس*هاي شخصي و تابلوهاي خط يا نقاشي مورد علاقه*تان در اتاق خواب باعث افزايش نشاط و روحيه*تان شده و روبه*رو شدن با اين عناصر به ويژه در آغاز هر روز مي*تواند انگيزه* شروع يک روز کاري را دو چندان کند.

 naghashi.org-4.png (355×200)

بهتراست قاب عکس و تابلو نيز مطابق با دکورچوبي اتاق،چوبي انتخاب شود و همين امر باعث ايجاد هماهنگي بيشتر بين اجزاي داخلي اتاق مي شود. استفاده از قاب*هاي فلزي متعدد در اتاق*هايي که دکور فلزي و فرفورژه دارند کاملا مناسب است و توصيه مي*شود. معمولا براي زيباتر شدن جايگاه تخت*هاي دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهاي نقاشي بر روي ديوار بالايي تخت استفاده کنيد.

 

اگر دوست داريد که با يک تابلو و يا تنها يک قاب عکس، ديوار بالايي تخت را تزيين کنيد ترجيحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالاي تخت انتخاب کنيد. ولي اگر مي*خواهيد از تعداد تابلوهاي بيشتري براي تزيين ديوار استفاده کنيد، مناسب*تر اين است که از تابلوهاي طولي يعني تابلوهايي با عرض کم و طول زياد استفاده کنيد.

 

*

 

 



:: برچسب‌ها: هزینه نقاشی ساختمان, سایت نقاشی ساختمان, سایت باشگاه نقاشان تهران, یادگیری نقاشی ساختمان, پروژه نقاشی ساختمان, خدمات نقاشی ساختمان, بلکا خوبه یا رنگ, رنگ روغنی خوبه یا پلاستیک, ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

ترکیب رنگها

 

رنگهای اصلی عبارتند از قرمز,ابی,زرد,اگر بخواهیم این رنگها را روشن کنیم سفید به انها اضافه می کنیم واگر بخواهیم تیره تر نمائیم مشکی به انها اضافه می کنیم.

 

رنگ هاي  روشن:رنگ اصلي + سفيد                   رنگ هاي تيره:رنگ اصلي+ سياه

 

 

 

تركيب رنگها

 

قرمز + زرد = نارنجي

 

آبي + قرمز = بنفش

 

آبي+ زرد = سبز

 

سبز + مشكي  =  سبز لجني

 

آبي  + سفيد    =  آبي آسماني

 

قرمز + مشكي  =  زرشكي

 

قرمز+ صورتي سير= زرشکي

 

زرد(كم) + آبي +سفيد = فيروزه اي

 

نارنجي +قهوه اي = حنائي

 

سبز + آبي   = فيروزه اي پر رنگ

 

آبي + كمي مشكي  = سورمه اي

 

سفيد + سياه = خاكستري

 

قرمز + سفيد = صورتي

 

مشكي + قرمز +زرذ = قهوه اي روشن

 

صورتي + زرد = كرم

 

سياه + زرد = قهوه‌اي مايل به سبز

 

قهوهاي + قرمز = گلبه اي

 

نارنجي + زرد = خردلي

 

سياه+ نارنجي = قهوه اي

 

سفيد+ آبي تيره= آبي روشن 

 logo.gif (368×86)

قرمز+ بنفش= بنفش مايل به صورتي

 

زرد+ سفيد= ليمويي

 

اجرای و رنگ آمیزی انواع رنگ های پلاستیک ، روغنی و آکرولیک رنگ بدون بو

* بلکا - کاغذ دیواری - پتینه کاری - رنگ آمــــيزي انواع درب هاي چوبــــي و فلزي - اجـــــراي پوشش صنعتي اپوکسي - اجــــراي رنگ هاي فوري مخصوص چوب / سيلروکيلر / پلي استر / نيم پلي اســتر - اجراي رنگ هاي نما /رنگ نما / رولکس / کنيتکس - اجراي رنگ آميزي استخر ها / رنگ استخر - رنگ آميزي انواع چهارچوب هاي فلزي / با شيشه و بدون شيشه - اجراي انواع پوشش هاي ضد زنگ براي اسکلت ساختمان ها و غـــــیره * آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

kkkkkk.gif (400×150)

 



:: برچسب‌ها: بلکا کرج, سود نقاشی ساختمان, چرا نقاشی ساختمان, نرخ نقاشی ساختمان در سال, اجرای سریع نقاشی ساختمان, اکیپ نقاشی ساختمان, مولتی کالر, مزایای مولتی کالر, معایب مولتی کالر, مزایا و معایب مولتی کالر, کاتولوگ مولتی کالر, پیکو کالر, پیکوکالر, ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

 

زيبا سازي

 

 

 

 

فضاي داخلي و نحوه و تقسيم بندي پلان ها، نقش مهمي را در ساختار معماري يک بنا بر عهده دارد.

logo.gif (368×86)

طراحي فضايي با انعطاف پذيري بالا و تنوع پذير از لحاظ چيدمان و آرايش سطوح مي تواند کارکرد هاي مختلفي را بپذيرد و اين در حالي است که مخاطب احساس رضايت بيشتري از فضا خواهد داشت. استفاده از جدا کننده هاي سبک و قابل حمل، شفاف سازي، رنگ بندي هاي متناسب با نياز هاي موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گيري و تعامل مابين فضاهاي مختلف از جمله ويژگي هايي هستند که در کنار ساختار خاصي که براي يک پلان معماري در نظر گرفته شده است، مي تواند بر غناي آن افزوده و حتي قسمتي از مشکلات آن را حل کند.

از طرف ديگر معماري داخلي به لحاظ معيارهاي روانشناسي اهميت بسياري دارد. ميزان امنيت، صميميت، شور و هيجان و آرامش موجود در يک فضا را با مي توان با راهکارهاي مناسب تشديد يا تضعيف کرد. هر کدام از انسان ها داراي تعلقات ذهني و روحي خاصي هستند که پاسخگويي به نيازهاي آنها در معماري داخلي اولويت قرار مي گيرد، از اين رو نگرشي علمي و راسيونال در کنار خلاقيت هاي هنري مطرح شده و يکي از مسائل مهم در اين زمينه ايجاد تعامل و هماهنگي بين آنها است.

kkkkkk.gif (400×150)

امروزه مبحث طراحي و دکوراسيون داخلي، اهميتي خاص يافته و حتي به عنوان رشته اي مجزا تدريس مي شود. الگوهاي و ايده هاي مختلفي اعم از مدرن و کلاسيک، توسط طراحان اين رشته به کار گرفته مي شود و از محدوديت هاي معماري در زمينه اجرا، معمولا خبري نيست و مي توان به ايده هاي بلند پروازانه ايشان تجسم بخشيد، چه بسا به گونه اي ميان گستره اي، موضوع فعاليت رشته هاي مختلف هنري از مجسمه سازي گرفته تا نقوش برجسته قرار گرفته ميگيرد. پيشرفت تکنولوژي به سبب تسهيل در يکسري از مسائل تاسيساتي و اجرايي از يک طرف و تنوع و کارآيي بالا در محصولات عرضه شده، زمينه مساعد و کارآمدي را در سطح جامعه به وجود آورده است؛ بهانه اي که پرداختن به مقوله طراحي داخلي را جز لاينفک فضاهاي معماري بر مي شمارد. معماري داخلي و توجه به جزئيات و تزئينات بعد از چندين دهه سکوت و فراموشي، رويکردي دوباره پيدا کرده و جالب تر اينکه سعي مي کند نمود هايي از معماري گذشته را در تلفيقي با الگوهاي مدرن بيان کند؛ مساله اي که سال ها است در معماري مورد بحث و جدل قرار گرفته و تا کنون نتيجه اي حاصل نشده است.

naghashi.org-4.png (355×200)

معماري گذشته ما سرشار است از ظرافت ها و ريزه کاري هايي که هزاران ايده و خلاقيت را در خود نهفته است. تزئينات و کاشيکاري هاي داخلي با تناسبات و رنگ بندي خاص خويش در کنار کالبد دروني، فضايي رمزگون را تداعي مي کنند و هم اکنون نيز ارزش فضايي خويش را حفظ کرده است.امروزه با افزايش روز افزون جمعيت شهري و قيمت زمين ، ساخت و ساز آپارتمان و زندگي آپارتماني مقرون به صرفه تر شده است . بيشتر ما حداقل يک بار زندگي در محيط بسته آپارتماني را تجربه کرده ايم و از معايب و مشکلات آپارتمان نشيني آگاهيم. يکي از عمده معايبي که بيشتر مردم از آن گله مند هستند خفه و بسته بودن فضاي آپارتمان است . ما با استفاده از چندين نکته کوچک که بيشتر جنبه بصري دارد ميتوانيم اين فضاي مرده را زنده تر و آپارتمان خود را دلباز تر نماييم .

 

 

1. انتخاب رنگ ديوارها

 

انتخاب رنگ مناسب براي فضاي آپارتماني بخصوص آپارتمانهاي با متراژ کم بسيار مهم است. رنگها از نظر درخشندگي و شفافيت انواع مختلف دارند که بهترين انتخاب ، انتخاب رنگهاي روشن با درخشندگي و شفافيت زياد است . اصولا رنگهاي روشن باعث مي شوند که فضا بزرگتر بنظر آيد و هر چه شفافيت و درخشندگي آن بيشتر باشد به دليل انعکاس نور فضا زنده تر بنظر مي آيد. يکي از رنگهاي مناسب آپارتمان رنگ استخواني روشن است ، که علاوه بر داشتن شفافيت و روشني با بيشتر رنگهاي وسايل منزل همنشيني دارد و کمپوزيسيون مناسبي را ايجاد مي نمايد.جهت ايجاد تنوع در رنگ ميتوانيد در قسمت ديوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگي با رنگهاي متنوع استفاده نماييد.

 

2. انتخاب کفپوش

 

جهت پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگوني ميتوان بهره گرفت .( از جمله سراميک ها ، پارکتهاي طرح چوب ، موکت و ...) اگر قصد تعويض کفپوش ساختمان را داشته باشيد ، در صورت استفاده از سراميک مي بايست در انتخاب رنگ آن دقت زيادي شود، زيرا استفاده از رنگهاي تيره در کف ، فضا را فشرده تر نشان ميدهد . معمولا استفاده از رنگ هاي بسيار روشن مثل سفيد نيز معايبي به همراه دارند ، يکي از معايب آن يکدست شدن فضا است که جهت برطرف کردن يکدستي آن مي توان از يک قاليچه در زير ميز مبل استفاده کرد. يا اينکه در ميان سراميک ها طرح هايي با رنگهاي متفاوت را بکار گرفت.در صورت استفاده از پارکت نيز ميبايست نکات گفته شده را رعايت نمود و رنگهاي روشن طرح چوب را انتخاب کرد.

 

3. انتخاب مبلمان و نحوه قرار گيري

 

انتخاب رنگ مبل اختياري است اما استفاده از رنگهايي مثل کرم روشن و يا حتي سفيد به زنده تر کردن فضا کمک بيشتري مي نمايد و فضا بزرگتر به نظر مي آيد. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتي المقدور مبل هايي با اشکال هندسي صلب و يا بدون منحني انتخاب شود. در مورد نحوه چيدمان آن بهتر است مبلها را تقريبا\\\" چسبيده به ديوار ها قرار داد علت انتخاب شکل بدون منحني نيز اين است که مبلها در کنار ديوار صاف ترکيب مناسبتري را ايجاد نمايند. حتي المقدور سعي کنيد وسايل خانه را نزديک به ديوارها قرار دهيد تا از هدر رفتن کوچکترين فضاها نيز جلوگيري شود. اگر در جلوي پنجره ها از پرده هاي پارچه اي استفاده مي کنيد بهتر است رنگ آنها نيز روشن انتخاب شود.

 

4. نورپردازي

 

نور نيز نقش مهمي را در زنده کردن فضا به عهده دارد . استفاده از نور مناسب و يکنواخت در آپارتمان خفگي محيط را از بين مي برد ، البته استفاده از نور طبيعي بسيار مناسبتر است . در صورت ضعيف بودن نور طبيعي کمبود آن را با بکارگيري نور مصنوعي جبران نماييد. حتي المقدور از پرده هاي عمودي يا کرکره اي استفاده نکنيد ، زيرا از ورود نور خورشيد به داخل تا ميزان زيادي جلوگيري مي نمايند. پرده هاي پارچه اي يا توري بهترين انتخاب براي پنجره هاي آپارتمان محسوب ميشوند. زيرا نور را به خوبي از خود عبور مي دهند.استفاده از نور پردازي موضعي بر روي قاب ها و ... نيز باعث تحرک و ايجاد حرکت در فضا ميشود.

 

5. استفاده از طبيعت

 

در ساختمانهاي حياط دار کمبود طبيعت بوسيله ايجاد باغچه در کناره هاي حياط جبران ميشود . اما براي جبران آن در آپارتمان ميتوان از گلدانهاي کوچک که در گوشه هاي فضا قرار مي گيرند استفاده کرد . سعي کنيد گلدانها را در کنار پنجره ها و يا تا جايي که امکان دارد در کنج ديو ارها قرار دهيد ، زيرا معمولا\\\" گوشه ديوار ها بدون استفاده مي مانند.

در نتيجه سعي کنيد تا جايي که امکان دارد از رنگهاي روشن در طراحي داخلي آپارتمان استفاده کنيد . شايد اين سئوال برايتان پيش آيد که بکارگيري اين همه رنگ روشن فضا را يکنواخت و سرد نمي کند؟ در جواب بايد بگويم اين هنر شماست که با استفاده از قابها و وسايل تزييني کوچک با رنگ بندي متنوع فضا را جذاب تر نماييد

تاقچه ها، رف ها، ارسي ها، هشتي ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماري از عناصر كالبدي طراحي داخلي در ايران هستند. روش معماران گذشته ايراني در به كارگيري اين عناصر، در راستاي آن بوده تا از جذابيت فُرم كاسته شود و به غناي فضا افزوده گردد. اين همان هندسه همراه با تزئينات است.

به نظر مي رسد طراحي داخلي در ايران، از يك سو در چنبره نوستالژياي تاقچه ها، رف ها و اُرسي هاي قديم گرفتار مانده و از سوي ديگر به دكوراسيون و ابعاد دراماتيك و تزئيني فضاها تقليل يافته است. با تمام اينها، طراحي داخلي فرآيندي است كه همزمان مي بايست سويه هاي زيباشناختي و عملكردي را سامان دهد. طراحي داخلي يك ساختمان، داستاني است كه شخصيت اصلي آن خود انسان است؛ در اين بين حضور او در اين فضا، چگونگي آن و ويژگي هاي فضايي كه انسان در آن قرار مي گيرد، مي تواند تداعي كننده اصولي باشد كه در ادامه ? اصل از آنها را مي خوانيد:

 

? - نور را درياب: نور عنصري است كه با آن ديدن اشيا ممكن مي شود. نور مي تواند ريتم خلاقانه اي به يك فضاي داخلي ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس مي توان كرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازي در يك فضاي داخلي پيامدهاي مهمي در بردارد. چه بسا نورپردازي مناسب يك فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز كند. نورپردازي در كنار ابعاد زيباشناختي، بعد عملكردي هم دارد. نور مناسب در طول شب در يك فضاي داخلي مي تواند حس محدود بودن يا ابهام و هراس را بر طرف كند. نور مناسب يك اتاق حتي مي تواند چهره آدمي را گرم و صميمي كند. به كمك نورپردازي مي توان يك فضاي داخلي را به جزاير نوراني متنوعي تبديل كرد. پس، از باب مثال، غذاخوري بايد نور ملايم و گرمي داشته باشد يا بهترين نورها براي حمام، منابع نوري كم ولتاژ هستند.

?- فرم را بشناس: فرم، توده فيزيكي يك شيء است كه سه بعدي بوده و وزن دارد. فرم معمولاً به پوسته بيروني بنا نسبت داده مي شود، در حالي كه فضاي داخلي هم فرم خاص خود را تشكيل مي دهد. معمولاً فرم فضاي داخلي تابعي از عوامل مختلف است. دسترسي ها و سيركولاسيون مهمترين اين عوامل هستند. هر چند نمود فرم بيشتر در پوسته بيروني يك بنا است با اين حال نمود بيرون و درون مي تواند يك كل نباشد.

? - فضا را احساس كن: فضا را محدوده در دسترس كاربران دانسته اند. در طراحي داخلي معمولاً استفاده مؤثر از فضا و ارتباط آن با محيط، مهم است. مسأله اي كه در رابطه با فضا مطرح مي شود، رعايت ابعاد انساني در طراحي داخلي است. از قرن ها پيش رويكرد عمده فيلسوفان و معماران به عنصر فضا، برجسته بوده است. در طي سال هاي اخير هم ارتباط بين ابعاد انساني با فضاهاي داخلي به يكي از فاكتورهاي مهم طراحي بدل شده كه از آن تحت عنوان ارگونومي يا كار پژوهي در ديد كلي و اندام سنجي (Anthropometry) در ديد جزئي، ياد مي شود. در طراحي داخلي مي بايست رابطه درسـت انسان با فضا تعريـف شود و ابعاد بدن انسان ها براي سهولت دسترسي هاي فضايي مد نظر قرار گيرد.

? - بافت را لمس كن: بافـت مشخصـه اي از يك شيء اسـت كه با لمس كـردن يا ديدن به چشـم مي آيد. بافت مي تواند نرم يا خشن، كشيده يا برجسته، زبر يا مخملين و يا ابريشمي باشد. در طراحي داخلي پوسته ها و سطوح فضايي معمولاً بسته به عملكرد هر فضا تغيير مي كند. چه بسا طراحي داخلي يك خانه نيازمند سطوحي نرم و منعطف باشد، اما فضاي داخلي يك سينما چنين سطوحي را برنتابد.

? - شكل را بيازماي: شكل، خط بيروني يك شيء را تشكيل مي دهد. در معماري معمولاً شكل و فرم را با هم اشتباه مي گيرند. شكل يا صورت معادله كلمه Shape فرنگي است؛ در حالي كه فرم املاي فارسي همان Form است. معمولاً شكل ها يا طبيعي هستند يا غيـرقابل مشاهـده يا هندسي. در تركيب بندي يك فضا شكل اشيـا عامل تعيين كننده اي است. طراحان داخلي به كمك اين عامل مي توانند تركيبات بصري گوناگوني پديد آورند.

 



:: برچسب‌ها: بابک, سفارش نقاشی ساختمان, سفارش نقاش در تهران, سفارش نقاش ساختمان, سقارش نقاشی ساختمان, سفارش نقاشی ساختمان در تهران, سفارش نقاشی ساختمان در کرج, انواع رنگ, اجرای رنگ آمیزی ساختمان, قیمت رنگ, نرخ نقاشی ساختمان, پورسانت نقاشی ساختمان, کرایه نقاشی ساختمان, پشینه نقاشی ساختمان, اجرت نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان در کرج با لوازم, لوازم کار نقاشی ساختمان, نمایندگی بلکا, نمایندگی رسمی بلکا, نمایندگی بلکا در کرج, کرج بلکا, ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

شاید برای شما پیش آمده باشد که کاغذ دیواری محیط کار یا زندگیتان در نظر شما جلوه قبل را نداشته و یا به اصطلاح از مد افتاده و بخواهید طرح و رنگ دیگری از کاغذ دیواری یا سایر پوشش های دکوراتیو را مورد استفاده قرار داده و نصب نمایید در این صورت پیشنهاد می شود قبل از هر کاری ابتدا وسایل و اثاثیه داخلی را از اتاق خارج و یا در وسط اتاق جمع نمایید بطوری که بتوانید آزادانه در کناره دیوار حرکت کنید در ادامه می توانید با کمی حوصله مراحل زیر را اجرا نمایید :

logo.gif (368×86)

● از آنجا که معمولا حلال چسب کاغذ دیواری آب می باشد در اولین قدم می توانید توسط یک تکه اسفنج آغشته به محلول پاک کننده و یا مخلوط پودر لباس شویی و آب گرم ٬ کاغذ دیواری را مرطوب نمایید در این مرحله می توانید از بخارشو نیز استفاده نمایید تا چسب کاغذ کاملا شل شود .

kkkkkk.gif (400×150)

● در قدم بعدی با استفاده از یک کاردک کاغذ خیس خورده را از روی دیوار جدا نمایید در این بین ٬ نقاطی از کاغذ که هنوز از دیوار جدا نشده اند را مجددا خیس نمایید تا مشکلی جهت جدا نمودن کاغذ نداشته باشید .

البته باید توجه داشته باشید که کاغذهای دیواری چند لایه و همچنین کاغذهای دیواری قابل شستشو که با لایه ای از ونیل پوشش داده شده اند به راحتی خیس نخورده و محلول پاک کننده به پشت کاغذ نفوذ نخواهد کرد که درنتیجه جدا نمودن کاغذ از دیوار سختتر خواهد شد لذا توصیه می شود در این موارد سطح کاغذ را بطور متناوب خراش داده تا آب و حلال براحتی به پشت کاغذ نفوذ کند علاوه بر این می توانید جهت بلند نمودن کاغذ از روی سطح دیوار توسط کاردک ٬ از لبه های رول نصب شده شروع به جداسازی نمایید .

 



:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان در شهرک ناز شهریار ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

 

1) تعمیرات و تغییرات ساختمانی

 logo.gif (368×86)

2)نقاشی /بازسازی

 

3)رنگ آمیزی رنگ های روغنی ، پلاستیک ، آکرولیک و بدون بو

 

4)اجرای انواع پتینه دیواری وتابلویی

 

5) رنگ آمیزی انواع درب های چوبی و فلزی

 

6)پوشش کنیتکس اجرابازیرسازی / پلاستیک

 kkkkkk.gif (400×150)

7)اجرای پوشش صنعتی - اپوکسی

 

8) رنگ آمیزی انواع چهارچوب های فلزی / با شیشه و بدون شیشه

 

9) اجرای انواع پوشش های ضد زنگ برای اسکلت ساختمان ها

 

10)رنگ آمیزی انواع معابر و جدول ها و غیره

 

11)اجرای رنگهای دکوراتیو پوشش مولتی کالر

 

12) اجرای لندنی کاری

 

13)اجرای رنگ های فوری مخصوص چوب / سیلروکیلر / پلی استر / نیم پلی استر

 naghashi.org-4.png (355×200)

14) اجرای رنگ های نما /رنگ نما / رولکس /کنیتکس

 

15) اجرای رنگ آمیزی استخر ها / رنگ استخر

 

16) بنایی و تزئینات داخل وخارج ساختمان

 

17) ارسال کاتالوگ ، (همراه با مشاوره تلفنی)در تهران رایگان

16) بنایی و تزئینات داخل وخارج ساختمان

 

17) ارسال کاتالوگ ، (همراه با مشاوره تلفنی)در تهران رایگان

18) مشاوره رایگان در زمینه تزئینات ساختمان



:: برچسب‌ها: بابک, سفارش نقاشی ساختمان, سفارش نقاش در تهران, سفارش نقاش ساختمان, سقارش نقاشی ساختمان, سفارش نقاشی ساختمان در تهران, سفارش نقاشی ساختمان در کرج, انواع رنگ, اجرای رنگ آمیزی ساختمان, قیمت رنگ, نرخ نقاشی ساختمان, پورسانت نقاشی ساختمان, کرایه نقاشی ساختمان, پشینه نقاشی ساختمان, اجرت نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان در کرج با لوازم, لوازم کار نقاشی ساختمان, نمایندگی بلکا, نمایندگی رسمی بلکا, نمایندگی بلکا در کرج, کرج بلکا, ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش رنگ آمیزی ساختمان با قلم مو

آموزش رنگ آمیزی با قلم مو

logo.gif (368×86)

در این مطلب به نکاتی در مورد چگونگی استفاده از قلم مو برای رنگ آمیزی خواهیم پراخت. اینکه بدانید چطور از قلم مو استفاده و نگهداری کنید، نقاشی بهتری انجام خواهید داد.

رنگ آمیزی با قلم مو نیز در موارد زیر رایج است:

هنگامی که وسایل رنگ پاشی در دسترس نیست.

برای اولین رنگ آستر روی چوب

هنگامی که دو یا چند رنگ مختلف روی هم زده شده است.

در مواقعی که استفاده از پیستوله به تنهایی موثر نیست، مثلا هنگام رنگ آمیزی بخشهای باریک یا زاویه دار

پرداخت قلم مو :

قلم موهایی که نو هستند بلافاصله قابل استفاده نیستند بنابراین باید در ابتدا پرداخت شوند بدین معنی که موهایی که کنده شده و گرد و غبار باید از داخل قلم مو بیرون بیایند برای این منظور قلم مو را محکم به سطح خشک و تمیزی کشیده سپس آن را تکانده تا گرد و غبار و موهای جدا شده ی آن بریزد

طرز کار با قلم مو :

kkkkkk.gif (400×150)

1- با توجه به اینکه از حجم کل قسمت مویی قلم مو، فقط 3/1 آن مو 3/2 بقیه اش را هوا اشغال نموده ،لازم است که به هنگام شروع کار قلم را چند نوبت در رنگ فرو برده و سپس به لبه ظرف کشید. بدین ترتیب تمام موها به خوبی با رنگ آغشته شده و هوای بین آنها خارج می شود.

2-برای برداشتن رنگ از قوطی لازم نیست تمام موی قلم را در رنگ فرو کنند، بلکه اگر تقریبا 3/1ارتفاع موی قلم را در رنگ فرو نمایند کفایت خواهد کرد. این امر باعث می شود دسته قلم به هنگام کار در قسمتهای عمودی یا سقف کمتر آلوده شود و رنگ از دسته قلم مو چکه نکند

3-قلم آغشته به رنگ را ابتدا در یک جهت بر روی سطح مورد نظر کشیده و سپس در جهت متقاطع با جهت قبلی آن را پخش می کنند. بهتر است شروع هر قسمت از بالا به پایین و خاتمه آن نیز از بالا به پایین باشد. بدین طریق از شره کردن رنگ به مقدار قابل توجهی کاسته می شود

naghashi.org-4.png (355×200)

4-رنگ آمیزی استر و رنگ دست اول را با فشار نسبتا بیشتری انجام می دهند، زیرا پر کردن خلل و فرج سطح رنگ آمیزی شونده (حتی بتونه شده) به عهده ی این دو لایه است . رنگ دست دوم و رنگ رویه را قدری ملایم تر می زنند زیرا کار پوشش صاف و نمای زیبا بخشیدن به سطح به عهده این دو لایه است.

علل ماندن جای قلم مو برای سطح رنگ آمیزی شده :

1- غلظت زیاد رنگ مصرفی

2- دمای رنگ مصرفی نسبت به محیط کار و شی رنگ آمیزی شونده کمتر باشد . (یعنی رنگ در محل سردی قرار داشته و قبل از متعادل شدن دمای آن با دمای محیط کار به مصرف رسیده است )

3- دمای شیء رنگ آمیزی شونده نسبت به محیط و رنگ مصرفی کمتر باشد (یعنی شیئی در محیط سردی بوده و پس از انتقال به محیط رنگ آمیزی قبل از متعادل شدن دمای محیط کار بلافاصله رنگ آمیزی شده است ).

4- رنگ مصرفی و شیی رنگ آمیزی شونده دمای مناسب داشته اندولی به محیط سرد انتقال داده شده و بلافاصله رنگ آمیزی انجام گرفته است.

5- قلم موی به کار رفته دارای کیفیت مطلوب و مناسب با رنگ مصرفی نبوده

حفاظت و نگهداری از قلم مو بعد از مصرف :

1- پس از اتمام کار قلم را به سطح تمیز و خشکی نظیر روزنامه یا مقوا کشیده تا رنگ اضافی مانده در آن زدوده شود سپس فورا با حلال مناسب شستشو داده

2- بهتر است قلم موی شسته شده را در محلول تمیز حلال رنگ مورد نظر طوری آویزان کنند که قسمت عمده ی موی قلم درآن قرار گیرد . این کار به نرم ماندن قلم کمک به سزایی خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: ترکیب رنگ روغنی در نقاشی ساختمان, دستمزد نقاشی ساختمان در سال 78, طرح های جدید در نقاشی ساختمان, قیمت اتحادیه نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی ساختمان در ایران نمونه عکس, ترکیب رنگ ها در نقاشی ساختمان, جستجوی کار نقاشی ساختمان در اصفهان, لیست قیمت نقاشی ساختمان در مشهد, راهنمای ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان, نحوه ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان, چگونگی ترکیبات رنگ در نقاشی ساختمان, جزوه آموزشی در مورد نقاشی ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان در سال 91, ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش رنگ آمیزی با پیستوله

آموزش رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با پیستوله

logo.gif (368×86)

در این مطلب به چگونگی استفاده از پیستوله، نوع تنظیمات و ترفند های رنگ آمیزی با پیستوله می پردازیم….

در هنگام استفاده از پیستوله باید به نکات زیر توجه کنید:

1- پاشیدن رنگ از راست به چپ و از چپ به راست با سرعت یکنواخت و در هر رفت و برگشت یکبار ماشه را رها کرده و دوباره بگیرید

kkkkkk.gif (400×150)

2- در موقع پاشیدن حرکت پیستوله باید کاملا موازی سطح باشد حرکت دادن پیستوله در روی کار به صورت قوسی باعث می شود فاصله پیستوله نسبت به سطح در وسط کم شده و در کناره ها زیاد شود و این خود باعث شکم دادن رنگ در وسط می شود .

3- فاصله پیستوله تا سطح کار باید به اندازه و مناسب باشد.فاصله کم باعث تراکم زیاد رنگ گردیده و شره می کند (از سطح) و فاصله ی زیاد بالعکس باعث پراکندگی رنگ گردیده سطح رنگ دانه دانه یا زبر می شود به عبارتی به علت فاصله زیاد پیستوله با سطح رنگ قبل از اینکه به سطح برخورد کند به علت تماس زیاد با هوا پودر می شود و بعد از نشستن روی کار سطح را زبر می کند

4- فاصله ی مناسب با توجه به انواع مختلف رنگ و غلظتهای گوناگون بین 20 الی 30 سانتیمتر در نظر گرفته شده است. در هر حرکت حدود 50% از قسمت رنگ شده با حرکت قبلی مجددا تحت پوشش حرکت جدید قرار گیرد. علت این امر تراکم متفاوت پاشیدگی رنگ از پیستوله می باشد

naghashi.org-4.png (355×200)

5- در موقع پاشیدن هميشه از طرف خودمان (لبه ای که به شما نزدیکتر است) شروع به پاشيدن كنيم تا گرد رنگ به طرف مقابل که رنگ نشده حركت كند اگر از طرف مقابل بپاشيم گرد رنگ روي كاري كه رنگ كرده ايم مي نشيند و كار را زبر مي كند

6- درجه حرارت رنگ هنگام پاشیدن و همچنین درجه حرارت قطعه کار در کیفیت کار نقش مهمی ایفا می کنند درجه حرارت رنگ در موقع پاشیدن 22 درجه سانتیگراد و قطعه کار از 22 تا 30 درجه توصیه می شود

7- فشار هوای لازم جهت پودر کردن رنگ به جنس و غلظت رنگ بستگی دارد فشار هوای خیلی کم رنگ را کاملا گرد نکرده و سطح رنگ شده چروک بر می دارد و فشار هوای زیاد سطح رنگ شده دانه می زند پیستوله باید طوری تنظیم شود که هوا و رنگ به یک نسبت متعادل مخلوط واز درپوش پیستوله خارج شود.



:: برچسب‌ها: ترکیب رنگ روغنی در نقاشی ساختمان, دستمزد نقاشی ساختمان در سال 78, طرح های جدید در نقاشی ساختمان, قیمت اتحادیه نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی ساختمان در ایران نمونه عکس, ترکیب رنگ ها در نقاشی ساختمان, جستجوی کار نقاشی ساختمان در اصفهان, لیست قیمت نقاشی ساختمان در مشهد, راهنمای ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان, نحوه ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان, چگونگی ترکیبات رنگ در نقاشی ساختمان, جزوه آموزشی در مورد نقاشی ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان در سال 91, ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

تاثیر رنگها در پزشکی چیست؟ رنگ درمانی چیست؟

بررسی تاثیر رنگها در پزشکی و بیماری ها  - رنگ درمانی و رفع بیماریها

انسان امروزی درک کرده است که هرآنچه در وجودش به صورت بیماری ظاهر می شود، درمان آن نیز باز از درونش مقدور و میسر گردیده است. انسان امروزی در کنار یافته ها در کنار یافته ها و کشفیات علم پزشکی و از طرفی درک واقعیات وجودی خود در برابر افق وسیع قرار گرفته که هر لحظه برای رسیدن به موهبات آن تلاش می کند و باور داریم که انسان در سالهای آینده به آنچه که برایش بعید بوده است نائل خواهد آمد.

logo.gif (368×86)

رنگ درمانی یا درمان دردها به وسیله رنگها مقوله ایست که به علم پزشکی پیشرفته امروزی مربوط می شود ، درد در بدن انسان ایجاد می شود و و درمانش نیز در خود انسان و در جهان هستی است. لذا تأثیر پذیری از رنگها برای درمان مشکلات فیزیکی وروانی مقوله ایست که امروزه درمیان روانشناسان تثبیت شده و ازاین طریق بسیاری از مشکلات را درک می نمایند و تلاش وافری در رفع آن می کنند و از طرفی شخصیت فرد و قابلیت های آن نیز به وسیله رنگها مشخص می شود .

دراینجا درک خواهید کرد که چگونه می توان از رنگها می توان دررفع مشکلات و بیماریها چاره جست :

مفاهیم موجود در رنگها:

سفید :

رنگ سفید در بنیه تمامی طیفها نهفته و مجتمع شده است. درسایه این رنگ، سیستم انرژی فرد تمیزتر می شود و فرد می تواند خودش را از آلودگیها نجات دهد. رنگ سفید متظاهر کننده احساسات نبوغ و استعدادهای بالقوه فرد بوده و رنگی است که نبوغ و توانائیهای فرد را تقویت نموده و برای تمامی بنیه های رنگی مناسب تشخیص داده می شود . سئانسهای درمان را که شروع می کنید ، بهتراست با این رنگ آغاز نموده و اگر کارتان نیز به پایان رسید، باز با این رنگ خاتمه بدهید. این رنگ باعث می شود که شما بتوانید توازن انرژی ونیرو را در رد مورد درمان فراهم آورید و از طرفی باعث می گردد که نیرو و توان وروحیه را به فرد مورددرمان تزریق نمائید . یکی دیگراز خصوصیات رنگ سفید این است که اگر با رنگ ها ی دیگر آمیخته شده و بکار گیرد بسی نیرومندتر شده و تأثیراتش افزونتر خواهد شد.

سیاه :

kkkkkk.gif (400×150)

رنگ سیاه نیز به مانند سفید در تمامی طیفهای نوری متمرکز و مجتمع شده است . سیاه در ورای پرده ای درهم ریخته و آشفته مخفی گردیده است. بسیاری از افراد از این رنگ به عنوان رنگ درمان کننده احتراز می جویند ولی در اثنای درمان به وسیله رنگ ها گاهگاهی از رنگ سیاه استفاده می نمایم. زیرا بارها دیده ام که این رنگ دربرخی موارد بسیار مفید می باشند. این رنگ درزمانی که فرد دچار مشکلات روحی شده و بسیار آشفته حال است می تواند حالت آرام بخش و حفاظت کننده را ایفاء نماید . این رنگ باعث می شود که احساسات زنانه درافراد به حرکت بیفتد و همین امر باعث می گردد که در وجودشان انرژی مغناطیسی نیرومندی را حس نمایند. باز هم رنگ سیاه از جمله رنگ های موثری است که بایستی توجه شود که به اندازه مناسب مورد استفاده قرار گیرد . زیرا اگر رنگ سیاه در لباسهای مورد استفاده به وفور مورد استعمال قرار گیرد باعث میگردد که فرد دچار افسردگی گردد.

بهترین راه برای بهره برداری از رنگ سیاه آن است که رنگ را به همراه سفید مورد استفاده قرار داد. تاثیرات منفی هر دو رنگ باعث می شود که حالات متعادلی ایجاد شود که همین حالت منجر به فرد از درون آرامش یابد و عدم تعادل و توازن وی نیز از بین میرود. رنگ سیاه باعث می گردد که رفتارهای ناشی از غیر شعور افراد نظم سوق یبند که همین امر سبب قالب گیری منطقی افراد درخصوص رفتار و اندیشه می شود. برای رسیدن به این نتیجه بهتر است رنگ سیاه را به تمام بر تن نکنید و حتماً چیزی از لباستان را به رنگ سفید انتخاب نمائید.

قرمز یا سرخ :

رنگ قرمز به سبب احراز انرژی شدید در خود باعث می گردد که تحریکات و احساسات فیزیکی و عوامل و اسباب فیزیکی فرد را بیدار سازد و همین بیداری آنها را به شدت به فعالیت وا میدارد . همین رنگ می تواند سرما خوردگی ، ناراحتیهای گردش خون و وجود عفونت در نایژه ها و ریه ها مفید واقع می شود و آنها رادرمان می نماید . اما ناگفته نماند که این رنگ احساسات مربوط به انتقام ، کینه ، بی منطقی ، جسارت ، عشق و  را نیز تهیج می نماید .اگرمقداررنگ قرمز بیشتر مورد استفاده قرار گیرد منجر به ناملایمات احساسی و افسردگیهای ناپایدار می شود . علاوه براین باعث افزایش فشارخون در انسانها می شود . به طور خلاصه رنگ قرمز باعث می شود که حرارت و دمای بدن انسان بیشتر شود و گردش خون و جریان آن را سریعتر می سازد و برای افرادی که دارای فشار خون پائینی هستند مفید خواهد بود.

نارنجی :

naghashi.org-4.png (355×200)

این رنگ سمبل نشاط و شادمانی و از طرفی نشانه دانش و آگاهی است . اسن رنگ احساسات اجتماعی بودن و شدن را افزایش داده و فعالیت اجتماعی را در افراد تقویت می کند. موثرترین بخش بدن انسان سیستم عضلانی و ماهیچه ای انسان است که به سرعت ازاین رنگ تاثیر می پذیرد. استفاده افراطی ازرنگ نارنجی سبب نامتعادلی و ناهماهنگی درسیستم عصبی افراد می شود . به همین دلیل توصیه می شود که این رنگ به همراه سبز و یا آبی مورد استفاده قرار گیرد اعضای مختلفی از جمله طحال، غده پانکراس، معده ، روده ها و کلیه ها از این رنگ متأثر می شود و اگر ناراحتی هایی در این قسمت ها ایجاد گردد رنگ نارنجی موثر باشد. ناراحتی و افسردگی های شدید نیز می توانند به وسیله رنگ نارنجی درمان شوند . برای رفع ناراحتی های گذرا درسیستم گوارشی نیز استفاده از رنگ نارنجی مفید می باشد

زرد:

تاثیرگذارترین نقطه ای که در بدن انسان می تواند از رنگ زرد متاثر شود ذهن آدمی است .تمامی فعالیت های ذهنی فرد به وسیله نیروی رنگ زرد به حرکت در می آید از طرفی برای از بین بردن ناملایمات روحی و یاس ونا امیدی رنگ زرد مفید واقع می شود ، زیرا نیروی رنگ زرد به فرد امید واری و خوش بینی و اعتماد به نفس میدهد.

سیستم عصبی، معده، روده ها، کلیه ها و تمامی هاضمه تحت تاثیراین رنگ قراردارند واگر ناراحتی در آنها ایجاد شود به وسیله رنگ زرد درمان میگردد.

سبز:

رنگ سبز حالت آرام بخشی دارد و به عنوان سمبل شفقت ، مهربانی و متعادل بودن روح وروان و رفتار به شمار می رود .این رنگ از طرفی دل رحمی ، مهربانی و مودت و دوستی را در انسانها افزایش می دهد. یکی دیگر از خصوصیات این رنگ تعدیل بخشی در حرارت و تب بدن است .

مهمترین نقطه ای که ازرنگ سبز متاثر می شود چاکرای قلب است . این حالت باعث می گردد که ناراحتی های قلبی ، فشار خون زیاد یا کم ، سردردهای ناموزون و ناهماهنگ ، میگرن ، بی حالی و سستی بدن و همچنین رنگ پریدگی از طریق رنگ سبز درمان می شوند.

رنگ سبز نبایستی در درمان بیماریهایی از قبیل سرطان و یا بیماریهای غده ای از آن استفاده کرد، زیرا باعث پیشرفت و توسعه این بیماریها می شود.

آبی :

رنگ آبی باعث می شود که فشار خون بالا کاهش یابد و در رفع ناراحتی ها و بیماریهای گلو و حنجره مفید واقع می شود. استفاده از رنگ آبی در درمان بیماریهای مربوط به آسم ، آبله مرغان ، زردی (یرقان)، رماتیسم بسیار مفید است .

لاجورد:

این رنگ در حقیقت نوع تیره تر وغلیظ تر رنگ آبی است . این رنگ در رفع بیماریهای روحی و فیزیکی بسیار مفید می باشد. نیروهای خالی این رنگ به خوبی خون را تمیز کرده و شستشو می دهد. از این جهت بسیاری توکسینها (سمومی که به وسیله میکروبها تولید می شوند ) از طریق این رنگ از بدن و گردش خون خارج می شود . این رنگ تعادل و توازن لازم را در میان دو نیمکره مغر ایجاد کرده و تاثیرات مثبتی می گذارد. این رنگ در رابطه با چهره انسان بسیار موثر است و تمامی سینوسهای صورت را تحت تاثیر نهاده و اگر در بخش های مختلف صورت از جمله اطراف چشمها ، گوش ، بینی ، دهان ، گونه ها ناراحتی هایی مشاهده گردد می توان برای بهبود از رنگ لاجوردی استفاده نمود.

کبود:

رنگ کبود بسی متفاوت تر از سایر رنگها ، بخش اسکلت و استخوان بندی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. انرژی رنگ کبود در درمان انواع بیماری های سرطانی موثر است ، مخصوصاً در التهاب و عفونت دنده های قفسه سینه و یا جراحیهای استخوانی بسیار مفید واقع می شود . همچنین رنگ کبود در رفع مشکلات سیستم گوارشی و هضم و جذب مواد معدنی و ویتامینها در بدن مفید می باشد.

صورتی :

رنگ صورتی می تواند با انرژی خود احساسات مربوط به مهربانی ، شفقت ، حامی ، یکرنگی ، صراحت ، عشق ، اعتماد و ایمان به آنچه که لازم است را تقویت می بخشد. رنگ صورتی به واسطه داشتن نیروی خاص ، غده تیموس را تحت تاثیر قرارداده و انسان را دارای نیروی بخشندگی و با عاطفه می سازد . در تداعی معانی و خاطرات نیز وجود این رنگ مفید واقع می گردد. به طور خلاصه رنگ صورتی در رفع کدورت ، ناراحتی های عصبی ، خشم و آرامش رفتاری بسیار مفید بوده و حالت موثری دارد.

زرد لیمویی :

این رنگ افزایش قدرت فعالیتهای مغزی بسیار مفید است و خصوصیت سرعت بخشی به انتقالات اطلاعات مغزی را دارد. یعنی این رنگ باعث می شود که فرد آنچه را که فرا گرفته سریعاً حلاجی کرده و تحلیل و تجزیه را انجام دهد و به نتیجه برسد . این رنگ که مقدار اندکی رنگ سبز را نیز در خود احتواء دارد ، باعث می شود که بدن از برخی میکروبها عاری شده و سلامت خود را باز یابد . انرژی موجود دراین رنگ ، باعث توسعه و پیشرفت و تضمین سلامتی با فتهای بدن و استخوانها و مخصوصاً مغز استخوانها می شود.

زرد طلایی :

این رنگ سیستم رفع کدورت و بخشندگی را در وجود آدمی پرورش داده و تقویت می بخشد . از طرفی رابطه متعادل میان واکنشها و فونکسیونهای بدن آدمی را نیز به طور مداوم تأمین و تضمین کرده و روح آرامش و عفو را درانسان ایجاد می نماید . این رنگ نیز مانند رنگ سرخ درانسان هیجانات زیادی را ایجاد می نماید.

آبی آسمانی :

این رنگ با میزان استفاده اکسیژن در بدن در ارتباط است . این رنگ به شدت حالت گند زدایی و میکروب کشی داشته و بدن انسان به کمک این رنگ می تواند تمامی ناراحتی های مربوط به آشفتگی روحی ، ناملایمات روانی ، افسردگی و ناراحتی های ذهنی را از بین ببرد . رنگ آبی آسمانی و انرژی موجود درآن باعث می شود که تمامی شرایط مؤثر و منفی که مغز را دچار خود می سازند ، از بین برود.

آبی نیلی :

رنگ مذکور مهمترین رنگی است که با انرژی خود تمامی بدن را تحت تاثیر قرار داده و آرامش و تسکین لازم را به آن می بخشاید و در واقع بدن را سرپا نگه می دارد. این رنگ در رفع تب شدید بسیار مفید بوده و حالت آرامبخش دارد.

رنگ سرمه ای روشن :

این رنگ که حالت غلیظ و تیره آبی است و از دو رنگ آبی و سبز ایجاد می شود ، بهترین انرژی را در رفع بحرانها و ناراحتی های روحی دارد. این رنگ به واسطه ترکیبی از دو رنگ سبز و آبی ، خصوصیات این دو رنگ را نیز در خود داشته و انرژی های آنها را بربدن موثر می نماید. این رنگ روح نشاط و فعالیت را به انسان بخشیده و میکروبها را از بدن و حتی توکسینها را نیز دفع می نماید .این رنگ در حفظ سلامتی پوست بیمار مفید است و دفع خستگی های جسمانی و ناراحتی های مربوط به گوش نیز نافع بوده و انرژی آن مؤثر می باشد.

رنگ افلاطونی (کبود روشن ):

انرژی چنین رنگی از بسیاری جهات سیستم فیزیولوژیکی بدن را تحت تأثیر قرارداده و یکی از رنگهایی است که بایستی انرژی آن با درایت و دقت مورد توجه قرارگیرد . زیرا این رنگ به دلیل داشتن انرژی های حاصل ازرنگ های بسیاری که ترکیب یافته است دارای انرژی بسیار نیرومندی می باشد و استفاده زیاد و افراطی از آن باعث می گردد که فرد دچار ناراحتی های روحی و روانی شود . این رنگ به واسطه داشتن تن زیادی از رنگ قرمز موجبات سردرد، ناراحتی های میگرنی و واکنشهای عصبی را فراهم می آورد. اما با تمام این خصوصیات دردرمان بیماریهای سرطانی و کوچک کردن و مانع شدن ازرشد تومورها بسیار مفید است و از طرفی تب شدید را دفع می کند.

رنگ نقره ای :

این رنگ نیز مثل رنگ سفید اگر با رنگهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد ، تأثیرات انرژی بیشتری را بر بدن گذاشته و نتایج مفیدی دارد. دردرمان بیماریهایی که ریشه متافیزیکی دارند، استفاده از انرژی رنگ نقره ای بسیار شایسته خواهد بود. از طرفی انرژی این رنگ قدرت نبوغ ، خلاقیت و تفکر را در انسان افزایش می دهد و به مثابه همین قدرت و توانایی پیش بینی وحدث و گمان منتهی به نتیجه را نیز زیادتر می نماید.

قهوه ای :

رنگی است که تأثیرات آن دردرمان بسیاری از بیماریها انکارناپذیر است . این رنگ فرد را در بسیاری از جهات و مخصوصاً از حیث ذهنی و احساسی تحت تأثیر قرار می دهد. این رنگ به واسطه داشتن انرژی خاص خود باعث می شود که انسان تحت تأثیر قرار گرفته و فردی اجتماعی شود و بینش و رفتار فرد را در قبال جامعه متعادل می نماید. به عبارتی روشن تر ، باعث می گردد که انسان گامهای استوار و مستحکمتری را بردارد و عزم را در انسان جازم تر می سازد.



:: برچسب‌ها: ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان, نمونه سوالات نقاشی ساختمان در, هزینه نقاشی ساختمان در 90, انواع رنگ در نقاشی ساختمان, انواع رنگها در نقاشی ساختمان, سوالات در مورد نقاشی ساختمان, اسامی در مورد نقاشی ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان در اصفهان, مدل نقاشی ساختمان در راهرو, ترمیم ترکها در نقاشی ساختمان, ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان, آموزش نقاشی ساختمان در اصفهان, ساختمان پرند, ترکیب و ساخت رنگ در نقاشی ساختمان, اموزش ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان در سال 90, فرمول ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان در سال 92, ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی ساختمان (کامل و به زبان ساده)

پیش از آغاز کار ابزار مورد نیاز نظیر سمباده – برس – قلم مو – غلطک-حلال – کاردک و سایر ابزار مورد نیاز را تهیه نمایید. در ابتدا با استفاده از سنباده کشیدن و تیغ زدن بر سطح دیوار سطح کار را کاملا صاف و صیقلی نمایید.

اگر گچ دیوار به سبب رطوبت به حالت ورقه ای و یا باد کرده در آمده است ابتدا باید آنها را با کاردک پهن یا برس سیمی ترمیم کرده و در صورت نیاز با یک لایه گچ، سطح را صاف و هموار نمایید . سپس روی ان را با کاردک بکشید تا تکه های اضافی ریخته شود.

سپس روغن زیر کار بر سطح دیوار می زنیم اینکار موجب می شود گچ دیوار سفت شده و از ترک خوردن جلوگیری کند همچنین دیوار اماده بتونه و آستر شود. از فواید دیگر روغن زیر کار ایجاد انسجام در لایه های رنگ بر دیوار است.

بعد از خشک شدن روغن زیر کار در این مرحله باید دیوار بتونه شود که با توجه به نوع کار یک یا دو دست بتونه می شود.

طرز تهیه بتونه:

کلا دو نوع بتونه داریم.نخست بتونه معمولی که مخصوص دیوارهای رنگ پلاستیک است که ساخت آن بدین صورت است که ابتدا مقداری پودر مل را روی تخت می ریزیم سپس مقداری آب ریخته و با هم مخلوط می کنیم . دوم بتونه روغنی که در ساخت ابتدا روغن الیف و پودر مل را با هم مخلوط می کنیم . در ادامه رنگ روغن به ان اضافه می کنیم. لازم به ذکر است اضافه کردن روغن الیف به آن الزامی نیست اما حتما باید رنگ روغن براق در بتونه روغنی استفده کنیم و گرنه بتونه به صورت چروک در آید.و اگر می خواهید بتونه سفت شود مقدار پودر را اضافه کنید .

بعد از آنکه بتونه آماده را خوب ترکیب کردید خرابی و شیارهای روی دیوار را با استفاده از بتونه پرنمایید و با کاردک مخصوص بتونه را از بالا به پایین روی شیارها بکشید . شیارهای کوچک را با همین روش بتونه کاری نمایید ولی شیارهای بزرگتر را از ابتدا تراشیده و از ذرات گچ و رنگ پاک کنید و سپس آن را مرطوب کنید و باکاردک بتونه را در جهت شیار روی آن بکشید و در صورتی نیاز چند بار تکرار کنید چرا که بتونه ها پس از خشک شدن در شیار یا حفره اندکی جمع می شود. لذا بایستی پس از حدود یک ساعت مجدد بتونه کاری شود در آخر پس از خشک شدن بتونه روی آن را با سنباده نرم هموار کنید تا سطح سنباده بسیار صاف و عاری از لکه شود.

سنباده کاری دیوارهای بتونه شده ایجاد گردو خاک بر روی دیوار می کند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوارو یا آستر با یک دستمال نمناک سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

آستر زدن:

kkkkkk.gif (400×150)

پس از هموار سازی بتونه و پاک سازی آن نوبت به آستری می رسد که معمولا پیش از رنگ کاری بر سطوح دیوار زده می شود . دقت نمایید، ممکن است آستری از رنگ آستر مخصوص استفاده گردد و یا از همان رنگ اصلی استفاده گردد که در هر دو صورت به آن آستر می گویند رنگ آستر سطح بسیار خوبی را برای رنگ آمیزی نهایی بوجود می اورد و قصور در استفاده ازآستری به چسبندگی نامناسب رنگ نهایی منجر می شود و ممکن است مجبور شوید آن را مجدد رنگ بزنید.

رنگ آستری سایه های ناشی از روی هم افتادن چند دست رنگ را کاهش می دهد و رنگ یکنواخت تری را بوجود می آورد. رنگهای آستری باید تا هنگام نزدیک شدن به رنگ اصلی روشن شوند.

پس از رنگ استری نوبت به لکه گیری و موج گیری می رسد که این مرحله با بتونه مخصوصی صورت می گیرد این مرحله از اصلی ترین مراحل رنگ امیزی است که هر چقدر به انجام رسد نقاشی با کیفیت و زیباتری نمایان خواهد شد. پس از لکه گیری باید یک سنباده کاری نرم روی دیوارها کشیده شود و مجددا گردو خاک دیوارها توسط پارچه مرطوب گرفته شود تا سطح کار آماده آستر دوم شود.تغییر نوع رنگ از این مرحله به بعد ناممکن است.

و مرحله پایان نقاشی – رنگ رویه یا دست سوم- را بروی دیوار می زنند و مراحل کار نقاشی به پایان می رسد.

رنگ آمیزی با دو روش با قلم مو و غلطک انجام می گیرد که به شرح هر یک بطور جداگانه می پردازند در روش اول در استفاده از قلم، ابتدا موهای قلم مو را روی انگشتانتان به جلو عقب بکشید این کار موها را باز و بسته کرده و ذرات یا گرد و خاک را پاک می کند. قلم مو را به راحتی از نزدیک قاعده دسته در دست بگیرید و نصف طول موهای قلم را در ظرف رنگ فرو کنید و با قلم مو به آرامی به کناره ظرف بدنه ضربه بزنید. هنگامی که قلم مو را روی سطح دیوار می کشید فشار فقط باید به اندازه ای باشد که موها کمی به طرف نوگ قلم خم شوند . با ضربات ثابت و یکنواخت رنگ کنید از قلم مو… برای رنگ زدن استفاده نکنید و نگذارید قلم مو روی نوک موهای خود در قوطی نیمه خالی رنگ یا حلال باقی بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلال های مربوطه کاملا تمیز بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلالهای مربوطه کاملا تمیز کنید. برای کسب پرداختهای واقعا صاف چند دست رنگ لازم است. به هر حال، روش کار آن است که هر دست رنگ را پس از خشک شدن کامل صاف کنید که این کار با سنباده زدن (پشم فولاد-پوست آب) انجام گیرد.

روش دوم نگ آمیزی با غلتک است که این روش از استفاده قلم مو بهتر است در انتخاب غلتک سعی نمایید از غلتک نقاشی مرغوب (ب ااهرم دسته تلسکوپی ) که از پشم طبیعی گوسفند است استفاده نماییید چرا که این نوع غلتک رنگ را به خود بهتر جذب می نماید و کار با آن راحت تر و مناسبتر است البته در مورد گوش ه ها که غلتک امکان پوشش ندارد قلم مو کاربد بهتری دارد اگر چه غلتک های کو تاهتر مخصوصی برای استفاده از زهنوارها، قاب پنجره و گوشها ساخته شده است که در موارد فوق قابل استفاده است.

naghashi.org-4.png (355×200)

در این روش موهای غلتک نقاشی را از درازا به اندازه نصفیا کمتر در داخل رنگ نمایید و رنگهای اضافی را نیز مرتبا با توری مشبک مخصوص داخل ظرف تخلیه کنید نحوه رنگ زدن باید پشت سر هم و یکنواخت انجام گیرد و بایستی غلتک را روی دیوار از بالا به سمت پایین به حرکت درآورید. جهت حرکت دست ها باید به شکلی باشد که رنگ غلتک را به حالت یکپارچه روی سقف یا دیوارها قرار گیرد. بهتر است جهت رنگ امیزی ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا سقفها را رنگ بزنید، زیرا احتمال پاشیدن دانه های رنگ به دیوارها وجود دار.

هرگز غلتک را پی دیر پی در یک مسیر حرکت ندهید زیرا همان لایه نازک ابتدایی کفایت می کند.

 * * * * *

 اصول نقاشی بر دیوار گچی( خلاصه):

1 – سنباده کاری (یا تیغ کشیدن) ملایم روی گچ

2 – روغن زیر کار مناسب گچ

3 – ماستیک با بتونه مناسب

4 – سنباده بعد از خشک شدن بتونه

5- گردگیری گرد و خاک حاصل سنباده

6- رنگ آمیزی (آستری – دست اول) با قلمو و غلتک مرغوب

7- لکه گیری دیوار با بتونه مخصوص پس از خشک شدن رنگ اولیه (آستر)

8- سنباده کاری با سنباده نرم

9- گردگیری از گرده ها و ذرات

10- رنگ دوم

11- رنگ سوم (رنگ رویه)



:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان در پرند, قیمت ساختمان در پرند, ساختمان در شهر پرند, قیمت ساختمان در پرند, نمای داخلی ساختمان در پرند, نقاشی در ساختمان, نقاشی ساختمان در مشهد, نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی ساختمان در قم, نقاشی ساختمان در شهریار, نقاشی ساختمان در کرج, نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان, کتابی در مورد نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان در ترکیه کار, ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان, نمونه سوالات نقاشی ساختمان در, ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

 

 

نقاشی ساختمان بابک قلی پور در شهر شهریار و سعید آباد و تهرانسر و بلور فتح و اندیشه های تهران شمالی و اندیشه شهریار 

اجرای رنگ کردن ساختمان و خانه با درز گیری و بتونه کاری ساختمان با بهترین رنگ ساختمان موجود در بازار 

رن گردن بلکا و رنگ کردن پوشش سلوزی بلکا در تهران و کرج و کردان و ویلای های تهران و شمال

logo.gif (368×86)

انواع رنگ ساختمانی و رنگ شناسی آنها

مطالعه درباره ی رنگ ملاحظاتی را در زمینه های فیزیک ، فیزیولوژی و روانشناسی پیش می آورد . علم فیزیک ، توزیع انرژی طیفی نوری را که از یک سطح صادر و یا به وسیله ی آن منعکس می شود ، بررسی می کند ( شاخه ی خاصی از آن به مطالعه ی جنبه های شیمیایی رنگیزه ها و رنگینه ها ، در ارتباط با خواص رنگ ساز این مواد می پردازد ) . فیزیولوژی ، فرایند هایی را که در چشم و مغز به هنگام تحریک ناشی از تجربه ی رنگ اتفاق می افتد ، مورد مطالعه قرار می دهد . روانشناسی در مسائل آگاهی و ذهنیت نسبت به رنگ – همچون عنصری از تجربه ی بصری – بحث می کند. اشتراک اصطلاحات در این عرصه ها، غالبا ً بر دشواری درک مفاهیم می افزاید. مطالعه ی هنری رنگ نیز مقوله ای جدا از این ملاحظات نیست و به خصوص رویکرد روانشناختی رنگ در این زمینه اهمیت دارد

هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد بصری مستقلا ً تغییر پذیر است: فام، درخشندگی و اشباع

فام

فام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله ی رنگی ( از قرمز تا بنفش) – معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی – مشخص می کند. گفته می شود که تقریبا 150 فام متفاوت را می توان تشخیص داد، ولی همه ی اینها به طور مساوی در طیف مرئی توزیع نشده اند، زیرا چشم ما برای تفکیک فام ها در طول موج های بلند تر توانایی بیشتری دارد. بلند ترین طول موج ها در منطقه ی قرمز و کوتاه ترین طول موج ها در منطقه ی بنفش هستند. دسته بندی عمومی رنگ ها به بیفام ( سیاه ، سفید و خاکستری ها ) ، و فام دار ( قرمز ، زرد ، سبز ،…) بر همین صفت مبتنی است . برای سهولت درک مطلب ، فام را می توان مشخص کننده ی اسم عام رنگ ها تعریف کرد .

قرمز ، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند، رنگ های اصلی نیز نام گرفته اند . فام های ثانویه عبارتند از : نارنجی ، سبز و بنفش که که از اختلاط مقادیر مساوی از دو فام اولیه حاصل می شوند . فام های ثالثه از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند : زرد- نارنجی (پرتقالی) ، نارنجی- قرمز ، قرمز- بنفش ( ارغوانی) ، بنفش- آبی ( لاجوردی) ، آبی- سبز (فیروزه ای) ، سبز- زرد (مغز پسته ای) . دوازده فام نامبرده را با ترتیبی معین در چرخه ی رنگ، نشان می دهند. در چرخه ی رنگ ، فام های ثانویه و ثالثه ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنارهم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند .

درخشندگی

kkkkkk.gif (400×150)

درخشندگی (والوور) ، دومین صفت رنگ است و درجه ی نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می کند (غالبا ً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می برند) . معمولا ً درخشندگی رنگ های فام دار را در قیاس با رنگ های بیفام می سنجند . در چرخه ی رنگ ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی ( معادل خاکستری تیره ی نزدیک به سیاه) را دارد . در سلسله ی رنگی، هر فام نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند . معکوس کردن این ترتیب طبیعی، ناسازگاری رنگی به بار می آورد ( مثلا ً اگر بنفش روشن در کنار سبز زیتونی قرار گیرد، نوعی تکان بصری ایجاد می کند.

اشباع

اشباع (پرمایگی) ، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می کند ( گاه واژه ی شدت را در این مورد به کار می برند ).ذفام های چرخه ی رنگ صد در صد خالص اند ولی در طبیعت به ندرت می توان فام خالصی یافت. همچنین، کمتر رنگیزه ای حد اشباع فام مربوطه در چرخه ی رنگ را داراست .

اگر فام ها به هم آمیخته شوند، رنگ های شکسته به دست می آیند. اختلاط فام های خالص با یکدیگر یا با رنگ های بیفام، باعث تغییر در پرمایگی و درخشندگی شان می شوند . به طور کلی، هر فام قابلیت ایجاد رنگ های متنوعی را در حوزه ی خود دارد که به آن تلوّن (واریاسیون ) می گویند. دمثلا ً انواع صورت، اُخرایی وقهوه ای، تلوّن در فام قرمز هستند

چگونگی متظاهر شدن رنگ ها از دیگر مباحث رنگ شناسی است. در تجربه، سه نمود مختلف در رنگ ها می توان تشخیص داد: فیلمرنگ، حجمرنگ و سطحرنگ .

 فیلمرنگ

فیلمرنگ، رنگی است که در فاصله ای نا مشخص نسبت به بیننده ظاهر می شود (مثلا ً رنگی که در طیف نما اسپکتروسکوپ می توان دید، یا رنگ آسمان خاکستری یکنواخت). فیلمرنگ، بافت واضحی ندارد و گویی شخص می تواند کمابیش به درون آن رسوخ کند. همواره در تراز جلو به چشم می آید . فیلمرنگ را نمی توان همچون کیفیتی در اشیاء و یا متعلق به رویه ی اشیاء دانست .

حجمرنگ

حجمرنگ را در اشیای پشت نما می توان دید ( مثلا ً در یک استکان چای یا در بخار رنگین) . حجمرنگ در فضای سه بُعدی که اشغال کرده است گسترش می یابد ، ولی تراز متغیری نسبت به چشم بیننده ندارد .

سطحرنگ

سطحرنگ ، چنان به نظر می آید که روی سطح شیء قرار گرفته است ( مثلا ً در یک کاغذ رنگی) . بافت رویه ی شیء را به خود می گیرد و حایل غیر قابل نفوذ برای چشم ایجاد می کند . سطحرنگ را معمولا ً همچون کیفیتی در خود شیء می انگاریم .

از این سه کیفیت ظاهری که اشاره کردیم ، نمود های دیگری چون تلأ لو، فروغ و فلزنما ناشی می شوند . نقاشان با سطحرنگ سر و کار دارند ولی بخشی از صناعت آنان معطوف به ایجار نمود های حجمرنگ ، فیلمرنگ ، تلألو و فروغ به وسیله ی رنگیزه است که در واقع چنین کیفیت هایی را ندارد . آن دسته از حجم سازان مدرن که با موادی چون پلاستیک کار می کنند ، از نمود حجمرنگ بهره می گیرند.

یکی از ملاحظات روانشناختی رنگ که در کاربرد هنری رنگ اهمیت دارد ، بررسی تأثیر متقابل رنگ ها است . جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می کند . اگر در شرایط روشنایی مناسب ، چند ثانیه به یک رنگ فام دار خیره شویم و بی درنگ بر سطحی سفید بنگریم ، مکمل آن رنگ را خواهیم دید . این پدیده را – که ناشی از واقعیت فیزیکی رنگ عینی نیست – پی انگاره می نامند . پی انگاره ی هر رنگ ، رنگ مجاورش را تحت تأثیر قرار می دهد و در نتیجه ، تفاوت کیفی آن دو رنگ بارزتر می شود ( مثلا ً قرمز در کنار سبز ، پرمایه تر به نظر می رسد و برعکس ) . تغییری که بدین سان در جلوه ی رنگ ها پدید می آید ، مشخص کننده ی تباین آنها است . اگر موقعیت دو حوزه ی رنگی مقایسه شده چنان باشد که تغییر جلوه ی رنگ ها با هم تلاقی کند ، اصطلاح تباین همزمان به کار برده می شود .

naghashi.org-4.png (355×200)

رویکرد روانشناختی رنگ به احساس های معینی نیز بستگی دارد که رنگ های عینی دربیننده برمی انگیزند.

به سخن دیگر ، در این مقوله ، رابطه ی رنگ های عینی با اثرات ذهنی شان مورد نظر است . رنگ هایی که حاوی مقدار زیادی آبی هستند (از بنفش تا سبز)، نسبت به رنگ هایی که زرد یا قرمز بیشتری در خود دارند (از مغز پسته ای تا ارغوانی) ، سردتر می نمایند . رنگ های سرد ، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می کنند و رنگ های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می شوند . به لحاظ بصری ، رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند . بسیاری از نقاشان از این کیفیت رنگ ها برای فضا سازی تصویری بهره گرفته اند . منشأ احساس هایی چون گرمی ، سردی ، پیش آیندگی ، پس روندگی ، وزن و اندازه ی رنگ ها – که اصطلاحاتی رایج در ادبیات هنرهای تجسمی اند) همانا سه صفت اساسی رنگ ، یعنی فام ، درخشندگی و اشباع است .

نقاشان قدیم بسیاری از نمودها و اثرات بصری رنگ را بدون شناخت علمی به کار می بستند ، ولی انتشار نظریه های رنگ ، نقاشان پُست امپرسیونیسم ، اُرفیسم و آپ آرت را بر آن داشت که امکانات بیانی و تزیینی رنگ را گسترش دهند و به راه حل های تازه ای در مسائل حجم ، فضا ، نور و حرکت دست یابند .



:: برچسب‌ها: نمای حال و پذیرایی, سقف حال پذیرایی, چیدمان حال پذیرایی, طراحی پذیرایی و حال, نورپردازی حال پذیرایی, گچبری ستون حال پذیرایی, انواع نمای حال پذیرایی, نور در حال و پذیرایی, نور پردازی حال پذیرایی, نمای سقف حال و پذیرایی, نور پردازی حال پذیرایی, طرح سرامیک جدید حال و پذیرایی, تصویر گچبری سقف حال و پذیرایی, استاندارد های طراحی حال و پذیرایی, دکوراسیون حال و پذیرایی آشپزخانه حمام توالت, ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آیا امکان شستشوی (دیوار) رنگ روغنی وجود دارد؟

امکان شستشوی رنگ‌های روغنی بعد از نقاشی ساختمان

رنگ‌های روغنی برای شستشو تقریباً با هیچ مشکلی مواجه نیستند و به راحتی با هر شوینده ضعیف قابل شستشو هستند اما این یک حسن برای رنگ‌های روغنی به شمار نمی رود

رنگ‌ها باید دارای خواصی باشند که کمتر نیاز به شستشو داشته باشند، یکی از این خواص خاصیت آنتی‌استاتیک بودن رنگ‌ ساختمان است. این ویژگی باعث می‌گردد که تا پس از اتمام نقاشی ساختمان با رنگ‌های آنتی استاتیک کیفیت و دوام رنگی قابل قبولی را شاهد باشیم

logo.gif (368×86)

آنتی استاتیک بودن رنگ‌ها باعث می‌شوند که بعد از نقاشی ساختمان ذرات معلق در هوا مانند دوده و گرد و غبار جذب رنگ نشود و رنگ های استفاده شده جهت نقاشی ساختمان تا سالهای سال همان طراوت و شادابی را داشته باشند

متأسفانه به دلیل کیفیت نه چندان مطلوب سطح زیر کار جهت نقاشی ساختمان در ایران همیشه مجبور هستیم از رنگ‌های روغنی مات استفاده کنیم . این رنگ‌ها رنگ‌های چرک پذیری هستند و به راحتی لکه‌ها و آثار کثیفی از روی آنها برداشته نمی شوند

kkkkkk.gif (400×150)

اما به دلیل اینکه فقط قابلیت شستشو دارند، همیشه مجبور بوده‌ایم جهت نقاشی ساختمان از همین رنگ‌ها استفاده کنیم

فراموش نکنیم هر رنگی که قابلیت شستشو دارد نمی تواند به طور کامل تمیز گردد و ما همیشه به این مسئله توجه نمی‌کنیم، همیشه بانوان ایرانی طبق عادت و رسم و رسومات ما ایرانی ها در شب عید و ایام نزدیک به سال نو اقدام به شستشوی رنگ دیوار منازل می‌کنند

naghashi.org-4.png (355×200)

اما آیا دقت کرده‌اید که رنگ‌های دیوار منازل ما حتی پس از شستشو رنگ های مات و کدر و مرده‌ای هستند

حال باید چه کار کنیم تا رنگ ساختمان مدتها پس از نقاشی ساختمان همیشه شادابی و طراوت روز اول را داشته باشد خیلی ساده است، استفاده از رنگ‌های اکریلیک جهت نقاشی ساختمان این مشکل را برای همیشه از بین خواهد برد

حال سوال این است که چگونه و از کجا رنگ اکریلیک مناسب انتخاب کنیم؟



:: برچسب‌ها: دکوراسیون نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان تهران, دستمزد نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان درجه 3, پمپ نقاشی ساختمان, نقاشی بیرون ساختمان, سربرگ نقاشی ساختمان, نقاشی مدرن ساختمان, فن نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان اصفهان, طرحهای نقاشی ساختمان, آموزش نقاشی ساختمان, نقاشی حال و پذیرایی ساختمان, حال و پذیرایی, سقف حال و پذیرایی, درب حال و پذیرایی, ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آیا امکان شستشوی (دیوار) رنگ روغنی وجود دارد؟

امکان شستشوی رنگ‌های روغنی بعد از نقاشی ساختمان

رنگ‌های روغنی برای شستشو تقریباً با هیچ مشکلی مواجه نیستند و به راحتی با هر شوینده ضعیف قابل شستشو هستند اما این یک حسن برای رنگ‌های روغنی به شمار نمی رود

رنگ‌ها باید دارای خواصی باشند که کمتر نیاز به شستشو داشته باشند، یکی از این خواص خاصیت آنتی‌استاتیک بودن رنگ‌ ساختمان است. این ویژگی باعث می‌گردد که تا پس از اتمام نقاشی ساختمان با رنگ‌های آنتی استاتیک کیفیت و دوام رنگی قابل قبولی را شاهد باشیم

logo.gif (368×86)

آنتی استاتیک بودن رنگ‌ها باعث می‌شوند که بعد از نقاشی ساختمان ذرات معلق در هوا مانند دوده و گرد و غبار جذب رنگ نشود و رنگ های استفاده شده جهت نقاشی ساختمان تا سالهای سال همان طراوت و شادابی را داشته باشند

متأسفانه به دلیل کیفیت نه چندان مطلوب سطح زیر کار جهت نقاشی ساختمان در ایران همیشه مجبور هستیم از رنگ‌های روغنی مات استفاده کنیم . این رنگ‌ها رنگ‌های چرک پذیری هستند و به راحتی لکه‌ها و آثار کثیفی از روی آنها برداشته نمی شوند

kkkkkk.gif (400×150)

اما به دلیل اینکه فقط قابلیت شستشو دارند، همیشه مجبور بوده‌ایم جهت نقاشی ساختمان از همین رنگ‌ها استفاده کنیم

فراموش نکنیم هر رنگی که قابلیت شستشو دارد نمی تواند به طور کامل تمیز گردد و ما همیشه به این مسئله توجه نمی‌کنیم، همیشه بانوان ایرانی طبق عادت و رسم و رسومات ما ایرانی ها در شب عید و ایام نزدیک به سال نو اقدام به شستشوی رنگ دیوار منازل می‌کنند

naghashi.org-4.png (355×200)

اما آیا دقت کرده‌اید که رنگ‌های دیوار منازل ما حتی پس از شستشو رنگ های مات و کدر و مرده‌ای هستند

حال باید چه کار کنیم تا رنگ ساختمان مدتها پس از نقاشی ساختمان همیشه شادابی و طراوت روز اول را داشته باشد خیلی ساده است، استفاده از رنگ‌های اکریلیک جهت نقاشی ساختمان این مشکل را برای همیشه از بین خواهد برد

حال سوال این است که چگونه و از کجا رنگ اکریلیک مناسب انتخاب کنیم؟



:: برچسب‌ها: دکوراسیون نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان تهران, دستمزد نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان درجه 3, پمپ نقاشی ساختمان, نقاشی بیرون ساختمان, سربرگ نقاشی ساختمان, نقاشی مدرن ساختمان, فن نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان اصفهان, طرحهای نقاشی ساختمان, آموزش نقاشی ساختمان, نقاشی حال و پذیرایی ساختمان, حال و پذیرایی, سقف حال و پذیرایی, درب حال و پذیرایی, ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش دایره رنگ ایتن را در اینجا برای شما ارائه مینماییم. تقریبا ما همه میدانیم که سه رنگ اصلی که بقولی تمام رنگها را میتوان از ‏ترکیب آنها بدست آورد عبارتند از زرد، قرمز و آبی. ‏ ما این سه رنگ را که در حقیقت سه رنگ اولیه نام دارند، به شکل ‏زیر کنار هم قرار میدهیم:‏

آموزش دایره رنگ ایتن

 logo.gif (368×86)

همانطور که از قبل میدانستیم بقیه رنگها از ترکیب این سه رنگ ‏بدست میاید. حالا ما دو به دو این رنگها را با هم ترکیب میکنیم و سه رنگ جدید بدست می آوریم:‏

زرد + قرمز = نارنجی

قرمز + آبی = بنفش

آبی + زرد = سبز

سه رنگ نارنجی، بنفش و سبز را که ساخته میشود سه رنگ ثانویه ‏نامیده و آنها را مانند شکل زیر کنار هم قرار میدهیم:‏

آموزش دایره رنگ ایتن

 kkkkkk.gif (400×150)

تا اینجا از ترکیب دو بدوی سه رنگ اولیه سه رنگ ثانویه بدست ‏آمد و در مجموع شش رنگ حاصل شد. حال این شش رنگ را ‏مجددا دوبه دو با هم ترکیب میکنیم.‏

زرد + نارنجی = نارنجی زرد

نارنجی + قرمز = قرمز نارنجی

قزمر + بنفش = ارغوانی (قرمز بنفش)

بنفش + آبی = نیلی (آبی بنفش)

آبی + سبز = فیروزه ای (سبز آبی)

naghashi.org-4.png (355×200)

سبز + زرد = سبز چمنی (سبز زرد)

از ترکیب دوبه دوی شش رنگ موجود شش رنگ جدید حاصل می شود و در مجموع دوازده رنگ کنار هم مانند شکل زیر بدست میاوریم:

آموزش دایره رنگ ایتن



:: برچسب‌ها: البوم نقاشی ساختمان, کاتالوگ نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان الیکا, بتونه نقاشی ساختمان, سوالات نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان کرج, نقاشی ساختمان وسائل, طرح نقاشی ساختمان, اجرای نقاشی ساختمان, سوال نقاشی ساختمان, مدل نقاشی ساختمان, نقاشی آسان ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان, نقاشی نمای ساختمان, طریقه نقاشی ساختمان, راهنمای نقاشی ساختمان, عکس نقاشی ساختمان, رنگ و نقاشی ساختمان, ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ اکریلیک

در ابتدا خواص رنگ آکریلیک (اکریلیک) را بررسی می کنیم

۱- ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا و سازگار با محیط زیست و سلامتی انسان.

۲- خشک شدن سریع و چسبندگی عالی و دوام و انعطاف پذیری خوب و قابلیت شستشو و مقاوم به رطوبت و نداشتن بو و حساسیت زایی و تنفس مناسب و عدم جذب چرک و آلودگی و عدم نیاز به حلال های آلی.

۳ – مناسب برای سطوح گچی ، سیمانی ، آجری .

روش استفاده و آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ های اکریلیک بر پایه آب

الف- سطوح گچی

logo.gif (368×86)

۱- بهتر است سطوح گچی تازه به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند، آنگاه رنگ آمیزی بر روی آنها صورت گیرد .

۲- در اثر فرآیند خشک شدن سطوح گچی، نمکهای محلول برروی سطح گچی آمده و بعد از تبخیر آب بر روی سطح باقی می مانند که به این نمکها شوره گفته می شود . شوره ها را می توان مطابق استاندارد های بین المللی با استفاده از سرکه خانگی برطرف کرد .

۳- حدود ۵/۰ کیلو گرم سرکه خانگی را با یک گالن آب مخلوط نمائید و آن را کاملاً هم بزنید و با استفاده از پارچه ای آغشته به محلول مذکور کلیه سطوح گچی را از هرگونه شوره برطرف نمائید .

۴- با استفاده از پارچه آغشته به آب، اثرات سرکه را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک شود .

۵- پس از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

kkkkkk.gif (400×150)

ب- برای دیوارهای بیرونی آغشته به جلبک، خزه، گیاهان خاک دار و غیره…

۱- مایع سفید کننده (وایتکس) را به نسبت حجمی ۱ به ۳ با آب مخلوط کنید .

۲- با استفاده از پارچه ای کلیه سطوح را کاملاً آغشته از محلول فوق نمائید (از دستکش و ماسک استفاده کنید)

۳- حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کلیه موجودات تک سلولی نابود گردند .

۴- بوسیله کاردک یا ابزار مناسب دیگر سطوح آلوده را کاملاً بتراشید .

naghashi.org-4.png (355×200)

۵- با استفاده از پارچه آغشته به آب اثرات احتمالی مایع سفید کننده را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک گردد .

۶- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

ج- سطوح بتونی یا سیمانی

۱- بهتر است سطوح بتونی یا سیمانی به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند و آنگاه رنگ آمیزی برروی آنها صورت گیرد.

۲- چنانچه سطحی آغشته به گریس، روغن یا چربی باشد، باید بوسیله حلال شستشو گردد .

۳- شوره های موجود برروی سطوح بتونی وسیمانی رامی توان با استفاده از اسید کلریدریک صنعتی برطرف کرد.

۴- اسید کلریدریک ۳۷ % را به نسبت وزنی ۱۵ به ۸۵ با آب در داخل یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید. ( مراقب باشید باید حتماً اسید به آرامی به داخل آب اضافه گشته و در حین اضافه کردن اسید محتویات ظرف راهم بزنید و حتما از محافظ چشم و صورت استفاده نمایید).

۵- سطوح بتونی یا سیمانی را آغشته به محلول فوق نمائید و حدود ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید تا محلول فوق اثر خود را به نحو مطلوب داشته باشد .

۶- با استفاده از آب تمیز سطح را کاملا بشوئید و صبر کنید تا سطح کاملاً خشک گردد .

۷- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

روش مصرف

۱- پرایمر آکریلیک را فقط با آب رقیق نمائید .

kkkkkk.gif (400×150)

۲- بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله پرایمر آماده شده را بر روی سطح خشک و فاقـد هرگونه آلودگی از قبیل خزه، شوره، جلبک، گرد و خاک، روغن، گریس، چربی و . . . اعمال نمائید.

۳- صبر کنید تا پرایمر آکریلیک خشک گردد. ( بسته به درجه حرارت و رطوبت محیط این زمان ممکن است ۶-۴ ساعت به طول بیانجامد ).

۴- رنگ آکریلیک پایه آب مصارف بیرونی را به اندازه مورد نیاز با آب رقیق کنید زیرا پس از رقیق کردن قابلیت نگهداری را ندارد .

۵- رنگ فوق را بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله بر روی پرایمر خشک شده اعمال نمائید .

۶- حداقل ۴ ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر کنید.

تذکرات عمومی

۱- قبل از استفاده کلیه رنگها را کاملاً باهم مخلوط کنید .

۲- بهتر است رنگ های آکریلیک مصارف بیرونی را در زیر نور مستقیم خورشید به کار نبرید ولی در صورت نیاز از نوع مخصوص آن (سیلیکونی) استفاده نمایید.

۳- اگر احتمال می دهید که در۴-۳ ساعت آینده باران خواهد بارید از رنگ های آکریلیک مصارف داخلی استفاده نکرده و در صورت لزوم از رنگ مصارف بیرونی استفاده کنید .

logo.gif (368×86)

۴- رنگهای آکریلیک مصارف داخلی و بیرونی را به هیچ وجه بر روی سطوح خیس اعمال نکنید .

۵- محدوده دمایی مناسب جهت اعمال رنگهای آکریلیک از ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد می باشد .

۶- در رطوبت نسبی بیش از ۸۰% رنگ آمیزی نکنید .

۷- ابزار مورد استفاده را بلافاصله بعد از اتمام کار با آب شسته و در داخل ظرف محتوی نفت یا حلال دیگری نگهداری کنید .

۸- اگر این رنگها بر روی لباس ریخته شوند باید بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غیر این صورت پس از خشک شدن غیر قابل پاکسازی و برگشت خواهند بود .

۹- از مادر رنگهای آکریلیک جهت همرنگ نمودن استفاده کنید و به هیچ وجه از مادر رنگهای پلاستیک (پلی وینیل استات) یا روغنی الکیدی استفاده نکنید .

۱۰- از نگهداری رنگ در محیطهای سرد و از یخ زدگی رنگها جلوگیری نمائید .

لازم بذکر است رنگ آکریلیک ایرانی با تنوع فراوان رنگی و کیفیت مطلوب نیزدر بازار موجود میباشد.



:: برچسب‌ها: تابلوهای فانتزی نقاشی برای اتاق خواب, رنگ مخصوص نقاشی روی دیوار اتاق, نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان, عکس هایی از نقاشی دیوار در اتاق کودک, نقاشی ساختمان نقاش ساختمان, نقاشی ساختمان , , نقاشی ساختمان, "نقاشی ساختمان", نقاشی ساختمان ترکیبی, خدمات نقاشی ساختمان, اتحادیه نقاشی ساختمان, لوازم نقاشی ساختمان, عکسهای نقاشی ساختمان, ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آیا امکان شستشوی (دیوار) رنگ روغنی وجود دارد؟

امکان شستشوی رنگ‌های روغنی بعد از نقاشی ساختمان

رنگ‌های روغنی برای شستشو تقریباً با هیچ مشکلی مواجه نیستند و به راحتی با هر شوینده ضعیف قابل شستشو هستند اما این یک حسن برای رنگ‌های روغنی به شمار نمی رود

رنگ‌ها باید دارای خواصی باشند که کمتر نیاز به شستشو داشته باشند، یکی از این خواص خاصیت آنتی‌استاتیک بودن رنگ‌ ساختمان است. این ویژگی باعث می‌گردد که تا پس از اتمام نقاشی ساختمان با رنگ‌های آنتی استاتیک کیفیت و دوام رنگی قابل قبولی را شاهد باشیم

logo.gif (368×86)

آنتی استاتیک بودن رنگ‌ها باعث می‌شوند که بعد از نقاشی ساختمان ذرات معلق در هوا مانند دوده و گرد و غبار جذب رنگ نشود و رنگ های استفاده شده جهت نقاشی ساختمان تا سالهای سال همان طراوت و شادابی را داشته باشند

متأسفانه به دلیل کیفیت نه چندان مطلوب سطح زیر کار جهت نقاشی ساختمان در ایران همیشه مجبور هستیم از رنگ‌های روغنی مات استفاده کنیم . این رنگ‌ها رنگ‌های چرک پذیری هستند و به راحتی لکه‌ها و آثار کثیفی از روی آنها برداشته نمی شوند

kkkkkk.gif (400×150)

اما به دلیل اینکه فقط قابلیت شستشو دارند، همیشه مجبور بوده‌ایم جهت نقاشی ساختمان از همین رنگ‌ها استفاده کنیم

فراموش نکنیم هر رنگی که قابلیت شستشو دارد نمی تواند به طور کامل تمیز گردد و ما همیشه به این مسئله توجه نمی‌کنیم، همیشه بانوان ایرانی طبق عادت و رسم و رسومات ما ایرانی ها در شب عید و ایام نزدیک به سال نو اقدام به شستشوی رنگ دیوار منازل می‌کنند

naghashi.org-4.png (355×200)

اما آیا دقت کرده‌اید که رنگ‌های دیوار منازل ما حتی پس از شستشو رنگ های مات و کدر و مرده‌ای هستند

حال باید چه کار کنیم تا رنگ ساختمان مدتها پس از نقاشی ساختمان همیشه شادابی و طراوت روز اول را داشته باشد خیلی ساده است، استفاده از رنگ‌های اکریلیک جهت نقاشی ساختمان این مشکل را برای همیشه از بین خواهد برد

حال سوال این است که چگونه و از کجا رنگ اکریلیک مناسب انتخاب کنیم؟



:: برچسب‌ها: تزینات نقاشی, نقاشی شنا, تزینات نقاشی, نقاشی باکیفیت, نقاشی اروپایی, نقاشی یونانی, تابلوهای نقاشی, نقاشی آبرنگ, جستجو نقاشی, شرکت نقاشی, بتونه نقاشی, اموزشگاه نقاشی, مربی نقاشی, نقاشی گلستان, تابلوی نقاشی, نقاشی اتاق ساختمان, نقاشی اتاق خواب, نقاشی دیوار اتاق, نقاشی اتاق کودک, نقاشی اتاق رنگ در, نقاشی سقف اتاق خواب کودک, نقاشی روی دیوار اتاق کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش نقاشی ساختمان (کامل و به زبان ساده)

پیش از آغاز کار ابزار مورد نیاز نظیر سمباده – برس – قلم مو – غلطک-حلال – کاردک و سایر ابزار مورد نیاز را تهیه نمایید. در ابتدا با استفاده از سنباده کشیدن و تیغ زدن بر سطح دیوار سطح کار را کاملا صاف و صیقلی نمایید.

logo.gif (368×86)

اگر گچ دیوار به سبب رطوبت به حالت ورقه ای و یا باد کرده در آمده است ابتدا باید آنها را با کاردک پهن یا برس سیمی ترمیم کرده و در صورت نیاز با یک لایه گچ، سطح را صاف و هموار نمایید . سپس روی ان را با کاردک بکشید تا تکه های اضافی ریخته شود.

سپس روغن زیر کار بر سطح دیوار می زنیم اینکار موجب می شود گچ دیوار سفت شده و از ترک خوردن جلوگیری کند همچنین دیوار اماده بتونه و آستر شود. از فواید دیگر روغن زیر کار ایجاد انسجام در لایه های رنگ بر دیوار است.

بعد از خشک شدن روغن زیر کار در این مرحله باید دیوار بتونه شود که با توجه به نوع کار یک یا دو دست بتونه می شود.

طرز تهیه بتونه:

کلا دو نوع بتونه داریم.نخست بتونه معمولی که مخصوص دیوارهای رنگ پلاستیک است که ساخت آن بدین صورت است که ابتدا مقداری پودر مل را روی تخت می ریزیم سپس مقداری آب ریخته و با هم مخلوط می کنیم . دوم بتونه روغنی که در ساخت ابتدا روغن الیف و پودر مل را با هم مخلوط می کنیم . در ادامه رنگ روغن به ان اضافه می کنیم. لازم به ذکر است اضافه کردن روغن الیف به آن الزامی نیست اما حتما باید رنگ روغن براق در بتونه روغنی استفده کنیم و گرنه بتونه به صورت چروک در آید.و اگر می خواهید بتونه سفت شود مقدار پودر را اضافه کنید .

kkkkkk.gif (400×150)

بعد از آنکه بتونه آماده را خوب ترکیب کردید خرابی و شیارهای روی دیوار را با استفاده از بتونه پرنمایید و با کاردک مخصوص بتونه را از بالا به پایین روی شیارها بکشید . شیارهای کوچک را با همین روش بتونه کاری نمایید ولی شیارهای بزرگتر را از ابتدا تراشیده و از ذرات گچ و رنگ پاک کنید و سپس آن را مرطوب کنید و باکاردک بتونه را در جهت شیار روی آن بکشید و در صورتی نیاز چند بار تکرار کنید چرا که بتونه ها پس از خشک شدن در شیار یا حفره اندکی جمع می شود. لذا بایستی پس از حدود یک ساعت مجدد بتونه کاری شود در آخر پس از خشک شدن بتونه روی آن را با سنباده نرم هموار کنید تا سطح سنباده بسیار صاف و عاری از لکه شود.

سنباده کاری دیوارهای بتونه شده ایجاد گردو خاک بر روی دیوار می کند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوارو یا آستر با یک دستمال نمناک سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

naghashi.org-4.png (355×200)

آستر زدن:

پس از هموار سازی بتونه و پاک سازی آن نوبت به آستری می رسد که معمولا پیش از رنگ کاری بر سطوح دیوار زده می شود . دقت نمایید، ممکن است آستری از رنگ آستر مخصوص استفاده گردد و یا از همان رنگ اصلی استفاده گردد که در هر دو صورت به آن آستر می گویند رنگ آستر سطح بسیار خوبی را برای رنگ آمیزی نهایی بوجود می اورد و قصور در استفاده ازآستری به چسبندگی نامناسب رنگ نهایی منجر می شود و ممکن است مجبور شوید آن را مجدد رنگ بزنید.

رنگ آستری سایه های ناشی از روی هم افتادن چند دست رنگ را کاهش می دهد و رنگ یکنواخت تری را بوجود می آورد. رنگهای آستری باید تا هنگام نزدیک شدن به رنگ اصلی روشن شوند.

پس از رنگ استری نوبت به لکه گیری و موج گیری می رسد که این مرحله با بتونه مخصوصی صورت می گیرد این مرحله از اصلی ترین مراحل رنگ امیزی است که هر چقدر به انجام رسد نقاشی با کیفیت و زیباتری نمایان خواهد شد. پس از لکه گیری باید یک سنباده کاری نرم روی دیوارها کشیده شود و مجددا گردو خاک دیوارها توسط پارچه مرطوب گرفته شود تا سطح کار آماده آستر دوم شود.تغییر نوع رنگ از این مرحله به بعد ناممکن است.

و مرحله پایان نقاشی – رنگ رویه یا دست سوم- را بروی دیوار می زنند و مراحل کار نقاشی به پایان می رسد.

رنگ آمیزی با دو روش با قلم مو و غلطک انجام می گیرد که به شرح هر یک بطور جداگانه می پردازند در روش اول در استفاده از قلم، ابتدا موهای قلم مو را روی انگشتانتان به جلو عقب بکشید این کار موها را باز و بسته کرده و ذرات یا گرد و خاک را پاک می کند. قلم مو را به راحتی از نزدیک قاعده دسته در دست بگیرید و نصف طول موهای قلم را در ظرف رنگ فرو کنید و با قلم مو به آرامی به کناره ظرف بدنه ضربه بزنید. هنگامی که قلم مو را روی سطح دیوار می کشید فشار فقط باید به اندازه ای باشد که موها کمی به طرف نوگ قلم خم شوند . با ضربات ثابت و یکنواخت رنگ کنید از قلم مو… برای رنگ زدن استفاده نکنید و نگذارید قلم مو روی نوک موهای خود در قوطی نیمه خالی رنگ یا حلال باقی بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلال های مربوطه کاملا تمیز بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلالهای مربوطه کاملا تمیز کنید. برای کسب پرداختهای واقعا صاف چند دست رنگ لازم است. به هر حال، روش کار آن است که هر دست رنگ را پس از خشک شدن کامل صاف کنید که این کار با سنباده زدن (پشم فولاد-پوست آب) انجام گیرد.

logo.gif (368×86)

روش دوم نگ آمیزی با غلتک است که این روش از استفاده قلم مو بهتر است در انتخاب غلتک سعی نمایید از غلتک نقاشی مرغوب (ب ااهرم دسته تلسکوپی ) که از پشم طبیعی گوسفند است استفاده نماییید چرا که این نوع غلتک رنگ را به خود بهتر جذب می نماید و کار با آن راحت تر و مناسبتر است البته در مورد گوش ه ها که غلتک امکان پوشش ندارد قلم مو کاربد بهتری دارد اگر چه غلتک های کو تاهتر مخصوصی برای استفاده از زهنوارها، قاب پنجره و گوشها ساخته شده است که در موارد فوق قابل استفاده است.

در این روش موهای غلتک نقاشی را از درازا به اندازه نصفیا کمتر در داخل رنگ نمایید و رنگهای اضافی را نیز مرتبا با توری مشبک مخصوص داخل ظرف تخلیه کنید نحوه رنگ زدن باید پشت سر هم و یکنواخت انجام گیرد و بایستی غلتک را روی دیوار از بالا به سمت پایین به حرکت درآورید. جهت حرکت دست ها باید به شکلی باشد که رنگ غلتک را به حالت یکپارچه روی سقف یا دیوارها قرار گیرد. بهتر است جهت رنگ امیزی ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا سقفها را رنگ بزنید، زیرا احتمال پاشیدن دانه های رنگ به دیوارها وجود دار.

هرگز غلتک را پی دیر پی در یک مسیر حرکت ندهید زیرا همان لایه نازک ابتدایی کفایت می کند.

 * * * * *

 اصول نقاشی بر دیوار گچی( خلاصه):

1 – سنباده کاری (یا تیغ کشیدن) ملایم روی گچ

2 – روغن زیر کار مناسب گچ

3 – ماستیک با بتونه مناسب

4 – سنباده بعد از خشک شدن بتونه

5- گردگیری گرد و خاک حاصل سنباده

6- رنگ آمیزی (آستری – دست اول) با قلمو و غلتک مرغوب

7- لکه گیری دیوار با بتونه مخصوص پس از خشک شدن رنگ اولیه (آستر)

8- سنباده کاری با سنباده نرم

9- گردگیری از گرده ها و ذرات

10- رنگ دوم

11- رنگ سوم (رنگ رویه)



:: برچسب‌ها: انواع عکس نقاشی رنگهای ساختمانی, عکس جدید ترین مدل نقاشی ساختمانی, عکس جدید ترین مدل نقاشی ساختمانی, هنر , نقاشی , فروش تابلو نقاشی , نقاشی مدرن , فروش نقاشی, نقاشی سیاه قلم نقاشی اسب, وسایل نقاشی لذت نقاشی, دانلود پروژه وسایل ساختمانی و ماشین آلات ساختمانی, تمام مشاغل در شرکت ساختمانی ساختمانی, بانک اطلاعات ساختمانی و مصالح ساختمانی دماوند, محصولات نمای ساختمانی سایت مصالح ساختمانی, مصالح ساختمانی قدیم و مصالح ساختمانی جدید, نقاشی, ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

 

آموزش ساخت بتونه به صورت کامل و با رنگ و مواد درجه یک

ساخت بتونه روغنی و بتونه سنگی برای ساختمان

naghashi.org-4.png (355×200)

آموزش ساخت بتونه

آموزش ساخت انواع بتونه

بتونه چیست؟ ، انواع بتونه , ابزار بتونه کاری ، ترفند های استفاده از بتونه ، آموزش ……

بتونه:

به ماده اي گفته مي شود كه براي پركردن منافذ و درز ها و خلل و فرج ها، ترك خوردگي ها، زدگي ها، پوشاندن سر پيچ ها و ميخ ها و در محل اتصالات به كار برده مي شود بتونه كاري بعد از آخرين مرحلة‌ پرداخت و قبل از رنگ كاري صورت مي گيرد.

مواد مورد استفاده در بتونه كاري:

گلها و پودر هاي رنگي : مل : ماده اصلي بتونه نيز مي باشد كه به آن گل بتونه هم مي گويند. مل همان كربنات كلسيم CaCo3 است به رنگ سفيد مايل به كرم مل ماده اصلي بتونه است و خمير بتونه را تشكيل مي دهد.

اخرا : همان اكسيد آهن است به رنگ قرمز كه در آب و كليه روغن ها حل مي شود در رنگ كاري چوب براي همرنگي بتونه (تغيير رنگ بتونه) به كار مي رود

kkkkkk.gif (400×150)

پودر امرا : اين گل به رنگ قرمز مايل به قهوه اي است

گل ماشي : به رنگ زرد می باشد و برای ساخت بتونه همرنگی مورد استفاده قرار می گیرد

دوده : به رنگ مشکی بوده و در ساخت بتونه همرنگی مورد استفاده قرار می گیرد

سريش : ماده ای است پودري ( آرد مانند ) به رنگ سبز كمرنگ كه هنگام تركيب با آب چسبندگي پيدا مي كند سريش به بتونه استحكام مي بخشد اگر مقدار سريش را بيشتر از اندازه معمول بگيريم، بتونه خيلي سفت مي شود براي 100 گرم مل 10 گرم سريش در ساخت بتونه استفاده شود.

آب : از آب جهت مخلوط و تركيب شد ن و به حالت خميري در آمدن در بتونه كاري استفاده مي كنند.

سینکا : پودري است سنگين و سفيد تر ازمل وزن مخصوص آن بيشتر از پودر مل بوده، و در ساختن بتونه روغنی به كار مي رود. اگر به مقدارلازم مصرف شود رنگ ها و روغن ها را روان مي كند، ولي مقدار بيش از حد آن از مقاومت رنگ و بتونه مي كاهد.

انواع بتونه:

بتونه سیریشی: ترکیبی از (خاک اره , کمی مل ,چسب چوب , آب )

بتونه سیریشی : (مل , سیریش , آب )

بتونه روغنی: ( مل , پودر سینکا , آب , روغن الیف , رنگ روغن )

به طور كلي در انتخاب و مصرف بتونه بايد موارد زير را در نظر گرفت:

(1محلي كه بايد با بتونه پر شود.

logo.gif (368×86)

(2نوع چوبي كه بايد بتونه شود.

(3نوع رنگي كه كار را پوشش مي دهد.

(4نوع آستر همرنگي كه در تغيير رنگ زمينه چوب به كار مي رود.

ابزار بتونه كاري :

كاردك : كاردك به شكل مثلث متساوی الساقين است دسته چوبی در راْس مثلث توسط قطعه فلزی حلقوی وصل شده

ليسه : نيز يك قطعة فلزي قابل خمش منتها به شكل مستطيل

تخته بتونه : وسيله ای است جهت ساختن بتونه بايد سطح تخته بتونه از فيبر يا تخته رنده شده و صاف باشد



:: برچسب‌ها: آموزش نقاشی ساختمانی, نقاشی ساختمانی مشهد, نقاشی صنعتی و ساختمانی, نقاشی ساختمانی سبزوار, نقاشی ساختمانی بابک, عکسهای نقاشی ساختمانی, نقاشی ساختمانی امیر, کارت ویزیت نقاشی ساختمانی, ترکیب رنگهای نقاشی ساختمانی, سوالات صنعت ساختمانی نقاشی, کارت ویزیت نقاشی ساختمانی, نقاشی ساختمانی قلعه بابک, نقاشی ساختمانی در کرج, نقاشی ساختمانی قلی زاده, نمونه سوالات نقاشی ساختمانی, استخدام شرکتهای ساختمانی نقاشی ساختمان, کارت ویزیت نقاشی ساختمانی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آشنایی با انواع رنگ روغنی و پلاستیک

رنگ ها دو نوع هستند: رنگ روغنی و رنگ پلاستیک

logo.gif (368×86)

رنگ روغنی در مواردی استفاده می شود که تابش مستقیم آفتاب یا بارش مستقیم برف و باران وجود داشته باشد. ولی رنگ پلاستیک به خاطر مخلوط شدن سریع آن با آب و استقامت کم آن، فقط در سقف اتاقها استفاده می شود چون به هیچ عنوان آب و نور خورشید مستقیما به آن نمی تابد.

الف) رنگ روغنی:

مات – روشن – براق – کدر ( مشکی )

مات: به رنگهایی گفته می شود که درخشش خیلی پایینی دارند و غلظت روغن در آنها کم است و بیشتر برای آستر کارها استفاده می شود.

kkkkkk.gif (400×150)

روشن: بیشتر به رنگهایی گفته می شود که به عنوان ماده رنگ، با رنگ سفید آمیخته می شود.

براق: به رنگهایی گفته می شود که درخشش آنها در مقابل نور بیشتر و حرکت آن روانتر است و لیزی آن بیشتراست و غلظت روغن در این نوع رنگ، بیشتر از بقیه رنگها است.

کدر : به رنگ سیاهی که به عنوان ماده رنگ با رنگهای دیگر آمیخته می شود و برای پوشش بیشتر کار و نبودن براقی زیادی استفاده می شود.

ب) رنگ پلاستیک :

naghashi.org-4.png (355×200)

پلاستیک و نیمه پلاستیک

( در بازار به ۲ صورت در بازار یافت می شود)

نیمه پلاستیک به خاطر اینکه در آن غلظت چسب چوب کمتر است، چسبندگی آن نیز کمتر و استقامت آن بسیار کم است ولی رنگ تمام پلاستیک که در آن از چسب چوب بالایی استفاده شده و چسبندگی آن و زیبایی آن بسیار بیشتر از نیمه پلاستیک است.

توصیه: از رنگ تمام پلاستیک استفاده می شود.



:: برچسب‌ها: نقاشی پارچه, چرخدنده نقاشی, نقاشی فانتزی, نقاشی کوزه, نقاشی آبرنگ, کمپرسور نقاشی, اموزشگاه نقاشی, لذت نقاشی, استخدام نقاشی, نقاشی گاو, نقاشی ساعت, ebook نقاشی, نقاشی عددی, نقاشی فیگور, نقاشی خونه, پوستر نقاشی, لتک نقاشی مخصوص امور ساختمانی و نقاشی, نقاشی ساختمانی, خدمات نقاشی ساختمانی, انجام نقاشی ساختمانی, شرکت نقاشی ساختمانی, ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

انواع رنگ ساختمانی و رنگ شناسی آنها

مطالعه درباره ی رنگ ملاحظاتی را در زمینه های فیزیک ، فیزیولوژی و روانشناسی پیش می آورد . علم فیزیک ، توزیع انرژی طیفی نوری را که از یک سطح صادر و یا به وسیله ی آن منعکس می شود ، بررسی می کند ( شاخه ی خاصی از آن به مطالعه ی جنبه های شیمیایی رنگیزه ها و رنگینه ها ، در ارتباط با خواص رنگ ساز این مواد می پردازد ) . فیزیولوژی ، فرایند هایی را که در چشم و مغز به هنگام تحریک ناشی از تجربه ی رنگ اتفاق می افتد ، مورد مطالعه قرار می دهد . روانشناسی در مسائل آگاهی و ذهنیت نسبت به رنگ – همچون عنصری از تجربه ی بصری – بحث می کند. اشتراک اصطلاحات در این عرصه ها، غالبا ً بر دشواری درک مفاهیم می افزاید. مطالعه ی هنری رنگ نیز مقوله ای جدا از این ملاحظات نیست و به خصوص رویکرد روانشناختی رنگ در این زمینه اهمیت دارد

logo.gif (368×86)

هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد بصری مستقلا ً تغییر پذیر است: فام، درخشندگی و اشباع

فام

فام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله ی رنگی ( از قرمز تا بنفش) – معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی – مشخص می کند. گفته می شود که تقریبا 150 فام متفاوت را می توان تشخیص داد، ولی همه ی اینها به طور مساوی در طیف مرئی توزیع نشده اند، زیرا چشم ما برای تفکیک فام ها در طول موج های بلند تر توانایی بیشتری دارد. بلند ترین طول موج ها در منطقه ی قرمز و کوتاه ترین طول موج ها در منطقه ی بنفش هستند. دسته بندی عمومی رنگ ها به بیفام ( سیاه ، سفید و خاکستری ها ) ، و فام دار ( قرمز ، زرد ، سبز ،…) بر همین صفت مبتنی است . برای سهولت درک مطلب ، فام را می توان مشخص کننده ی اسم عام رنگ ها تعریف کرد .

قرمز ، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند، رنگ های اصلی نیز نام گرفته اند . فام های ثانویه عبارتند از : نارنجی ، سبز و بنفش که که از اختلاط مقادیر مساوی از دو فام اولیه حاصل می شوند . فام های ثالثه از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند : زرد- نارنجی (پرتقالی) ، نارنجی- قرمز ، قرمز- بنفش ( ارغوانی) ، بنفش- آبی ( لاجوردی) ، آبی- سبز (فیروزه ای) ، سبز- زرد (مغز پسته ای) . دوازده فام نامبرده را با ترتیبی معین در چرخه ی رنگ، نشان می دهند. در چرخه ی رنگ ، فام های ثانویه و ثالثه ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنارهم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند .

درخشندگی

kkkkkk.gif (400×150)

درخشندگی (والوور) ، دومین صفت رنگ است و درجه ی نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می کند (غالبا ً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می برند) . معمولا ً درخشندگی رنگ های فام دار را در قیاس با رنگ های بیفام می سنجند . در چرخه ی رنگ ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی ( معادل خاکستری تیره ی نزدیک به سیاه) را دارد . در سلسله ی رنگی، هر فام نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند . معکوس کردن این ترتیب طبیعی، ناسازگاری رنگی به بار می آورد ( مثلا ً اگر بنفش روشن در کنار سبز زیتونی قرار گیرد، نوعی تکان بصری ایجاد می کند.

اشباع

اشباع (پرمایگی) ، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می کند ( گاه واژه ی شدت را در این مورد به کار می برند ).ذفام های چرخه ی رنگ صد در صد خالص اند ولی در طبیعت به ندرت می توان فام خالصی یافت. همچنین، کمتر رنگیزه ای حد اشباع فام مربوطه در چرخه ی رنگ را داراست .

اگر فام ها به هم آمیخته شوند، رنگ های شکسته به دست می آیند. اختلاط فام های خالص با یکدیگر یا با رنگ های بیفام، باعث تغییر در پرمایگی و درخشندگی شان می شوند . به طور کلی، هر فام قابلیت ایجاد رنگ های متنوعی را در حوزه ی خود دارد که به آن تلوّن (واریاسیون ) می گویند. دمثلا ً انواع صورت، اُخرایی وقهوه ای، تلوّن در فام قرمز هستند

naghashi.org-4.png (355×200)

چگونگی متظاهر شدن رنگ ها از دیگر مباحث رنگ شناسی است. در تجربه، سه نمود مختلف در رنگ ها می توان تشخیص داد: فیلمرنگ، حجمرنگ و سطحرنگ .

 فیلمرنگ

فیلمرنگ، رنگی است که در فاصله ای نا مشخص نسبت به بیننده ظاهر می شود (مثلا ً رنگی که در طیف نما اسپکتروسکوپ می توان دید، یا رنگ آسمان خاکستری یکنواخت). فیلمرنگ، بافت واضحی ندارد و گویی شخص می تواند کمابیش به درون آن رسوخ کند. همواره در تراز جلو به چشم می آید . فیلمرنگ را نمی توان همچون کیفیتی در اشیاء و یا متعلق به رویه ی اشیاء دانست .

حجمرنگ

حجمرنگ را در اشیای پشت نما می توان دید ( مثلا ً در یک استکان چای یا در بخار رنگین) . حجمرنگ در فضای سه بُعدی که اشغال کرده است گسترش می یابد ، ولی تراز متغیری نسبت به چشم بیننده ندارد .

سطحرنگ

سطحرنگ ، چنان به نظر می آید که روی سطح شیء قرار گرفته است ( مثلا ً در یک کاغذ رنگی) . بافت رویه ی شیء را به خود می گیرد و حایل غیر قابل نفوذ برای چشم ایجاد می کند . سطحرنگ را معمولا ً همچون کیفیتی در خود شیء می انگاریم .

از این سه کیفیت ظاهری که اشاره کردیم ، نمود های دیگری چون تلأ لو، فروغ و فلزنما ناشی می شوند . نقاشان با سطحرنگ سر و کار دارند ولی بخشی از صناعت آنان معطوف به ایجار نمود های حجمرنگ ، فیلمرنگ ، تلألو و فروغ به وسیله ی رنگیزه است که در واقع چنین کیفیت هایی را ندارد . آن دسته از حجم سازان مدرن که با موادی چون پلاستیک کار می کنند ، از نمود حجمرنگ بهره می گیرند.

یکی از ملاحظات روانشناختی رنگ که در کاربرد هنری رنگ اهمیت دارد ، بررسی تأثیر متقابل رنگ ها است . جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می کند . اگر در شرایط روشنایی مناسب ، چند ثانیه به یک رنگ فام دار خیره شویم و بی درنگ بر سطحی سفید بنگریم ، مکمل آن رنگ را خواهیم دید . این پدیده را – که ناشی از واقعیت فیزیکی رنگ عینی نیست – پی انگاره می نامند . پی انگاره ی هر رنگ ، رنگ مجاورش را تحت تأثیر قرار می دهد و در نتیجه ، تفاوت کیفی آن دو رنگ بارزتر می شود ( مثلا ً قرمز در کنار سبز ، پرمایه تر به نظر می رسد و برعکس ) . تغییری که بدین سان در جلوه ی رنگ ها پدید می آید ، مشخص کننده ی تباین آنها است . اگر موقعیت دو حوزه ی رنگی مقایسه شده چنان باشد که تغییر جلوه ی رنگ ها با هم تلاقی کند ، اصطلاح تباین همزمان به کار برده می شود .

رویکرد روانشناختی رنگ به احساس های معینی نیز بستگی دارد که رنگ های عینی دربیننده برمی انگیزند.

به سخن دیگر ، در این مقوله ، رابطه ی رنگ های عینی با اثرات ذهنی شان مورد نظر است . رنگ هایی که حاوی مقدار زیادی آبی هستند (از بنفش تا سبز)، نسبت به رنگ هایی که زرد یا قرمز بیشتری در خود دارند (از مغز پسته ای تا ارغوانی) ، سردتر می نمایند . رنگ های سرد ، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می کنند و رنگ های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می شوند . به لحاظ بصری ، رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند . بسیاری از نقاشان از این کیفیت رنگ ها برای فضا سازی تصویری بهره گرفته اند . منشأ احساس هایی چون گرمی ، سردی ، پیش آیندگی ، پس روندگی ، وزن و اندازه ی رنگ ها – که اصطلاحاتی رایج در ادبیات هنرهای تجسمی اند) همانا سه صفت اساسی رنگ ، یعنی فام ، درخشندگی و اشباع است .

نقاشان قدیم بسیاری از نمودها و اثرات بصری رنگ را بدون شناخت علمی به کار می بستند ، ولی انتشار نظریه های رنگ ، نقاشان پُست امپرسیونیسم ، اُرفیسم و آپ آرت را بر آن داشت که امکانات بیانی و تزیینی رنگ را گسترش دهند و به راه حل های تازه ای در مسائل حجم ، فضا ، نور و حرکت دست یابند .



:: برچسب‌ها: رنگ کردن مو, عوارض رنگ کردن, رنگ کردن چوب, رنگ کردن سنگ, پاک کردن رنگ, رنگ کردن ساختمان, رنگ کردن درخت, رنگ کردن دیش, رنگ کردن صورت, رنگ کردن مژه, رنگ کردن درب, رنگ کردن دیش ماهواره, پاک کردن رنگ کاغذ, طرز رنگ کردن پارچه, ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

 

 

خدمات نوین نقاشی ساختمان با پتینه کاری و رنگ آمیزی ساخمان با بهترین رنگ های مرغوب در بازار

رنگ کردن سقف و دیوار ساختمان

احرای پنل های ساختمان و نرده های فلزی ساختمان

رنگ کردن کنیتکس 

اجرای بلکا و کندن بلکا

بلکا و مولتی کالر

logo.gif (368×86)

کنیتکس

خدمات ساخمانی قلی پور را با شماره 09127680354 بشناسید

عقد قرارد اد نقاشی ساختمان

انواع رنگ در دكوراسيون داخلي

رنگها در دو بستر اصلي در محيط استفاده مي شوند:

1. پوشش هاي اصلي فضاها شامل: ديوار،‌كف، سقف و درب ها

2. لوازم دكوراسيون شامل: مبلمان، ‌پرده، فرش و مانند آن

درمقام مقايسه اين دو قالب با هم از لحاظ نقش در دكوراسيون، پوشش هاي فضا از اهميت بيشتري برخوردار مي باشد. چون نسبت به لوزام دكوراسيوني ثابت تر بوده و به گونه اي نقش پس زمينه را براي آن لوازم اجرا مي كنند. در ميان اين پوشش ها ديوارها و سقف ها به جهت وسعت بيشتر، در فضاي ما جايگاه ويژه اي دارند و ميزان تأثيرگذاري آن بر ديگر لوزام دكوراسيوني چشمگيرتر است. و گذشته از موضوع تأثير بر روي ديگر لوازم محيط، ديوارها و رنگ انتخابشون در تغيير وسعت و نور فضا نيز بسيار مؤثر است.

برای استفاده رنگ ها در ساختمان طبق همان جدول رنگها، اول بيائيد رنگهاي مورد علاقه خود را نسبت به فضايي كه مي خواهيد در خانه تان ايجاد كنيد مثلا آرام بخش و يا

kkkkkk.gif (400×150)

پر انرژي ، براي ايده گرفتن هم مي توانيد از كمد لباسهاتون و يا اشياي مورد علاقه و حتي از تابلوها و پوسترها نيز الهام بگيريد. سپس بخش هاي مختلف خانه را دقت كنيد يك يا دو رنگ را براي يك قسمت انتخاب كنيد و سپس از دو رنگ متمم براي ايجاد آرامش استفاده كنيد. درمرحله بعدي بيائيم از قانون 10-30-60 استفاده كنيم يعني پوشش هاي اصلي كه همان رنگ هاي غالب است 60% ،رنگ هاي دكوراسيون 30% و رنگ هاي بعدي 10% .

پوشش هاي اصلي در فضاي ان نقش بسيار مهمي را در دكوراسيون دارند چون حجم بسيار وسيعي را دربرمي گيرد و ما بايد سعي كنيم رنگ پوشش هاي اصلي روشن تر از همه رنگهاي مصرفي دردكورمان باشد مثلا سقفي كه با رنگ سفيد پوشيده شده باشد باعث مي شود خانه اي روشن و بزرگتر داشته باشيم بنابراين براي فضاهاي كوچك و كم نور انتخابي ايده آل است. رنگ سفيد خالص با نور طبيعي يك رنگ كاملا گرم و با نورهاي مصنوعي رنگ سرد به نظر مي رسد.

بنابراين با اضافه كردن نورهاي زرد و قرمز و قهوه اي در كنار نورهاي مصنوعي مي تونيم آن را گرمتر كنيم همچنين رنگ سفيد براي فضاهايي با معماري قديمي بسيار ايده آل است.

naghashi.org-4.png (355×200)

رنگ هاي زنده

از نگاه طراحان دكوراسيون داخلي،‌ رنگ هاي زنده داراي ويژگيهاي خاصي هستند و همواره رنگهاي دوست داشتني هستند. اين رنگها شديدا باعث جلب توجه بينندگان مي شوند و هيچ وقت از نظرها دور نمي مانند. اكثر مردم ما بيشتر از رنگهاي خاموش و خنثي استفاده مي كنند و به كارگيري اين رنگها جسارت مي خواهد. براي مثال براي ارزشيابي سليقه خود مي توانيم به كمد لباسهامون نگاهي كنيم اگر لباسهامون از رنگهاي بژ و قهوه اي و سفيد و سياه است، فكر استفاده از رنگهاي زنده در منزل نباشيد ولي اگر در ميان لباسهاي ما رنگهايي مانند قرمز و نارنجي و بنفش به چشم خورد احتمالا از زندگي در فضايي با دكوراسيون برگرفته از رنگ هاي زنده لذت خواهيد برد. تجربه ساليان دراز با رنگ ثابت كرده كه رنگها نيز مانند انسانها از جهات مختلف با همديگر مرتبطند و سليقه ها و صفات مشترك دارند يا برعكس متضاد يكديگرند.

البته رنگ يكي از تعيين كننده هاي سبك و سليقه است كه از طريق آن مي تونيم با محيط اطراف خود ارتباط برقرار كنيم و بيشتر از هر چيزي مي تونيم فضاهاي كسالت بار اطراف را به محيطي روح بخش تبديل كنیم. عوض كردن رنگ ديوارها و سقف مي تواند بيشتر از عوض كردن مبلمان و يا حتي ساختار يك اتاق به ما كمك كند. بكار بردن رنگ در فضاها و يا مبلماني ساده معمولا نيازمند مهارت و سرمايه زيادي نيست. مسئله رنگ به دليل تأثير مهم روانشناسانه، در مقوله شهرسازي و دكوراسيون امر مهمي بشمار مي رود. تا آنجا كه حتي تخصصي به عنوان رنگ بندي و رنگ شناسي فضاهاي شهري در بين هنرمندان مطرح شده هماهنگي در رنگ مثل هماهنگي درنت هاي موسيقي است.

كلا رنگ داراي طيف رواني است و در هر حال و هوايي تفاوت هايي را در شخص ايجاد مي كند..

به فرض اتاق خواب را در نظر مي گيريم . از آنجايي كه اتاق خواب خصوصي ترين فضا در هر خانه است در انتخاب رنگ آن بيش از هر چيز بايد سليقه و نيازهاي شخصي صاحب آن را در نظر گرفت. با اين وجود نبايد از اصول طراحي رنگ در دكوراسيون غافل شد تا بتوانيم فضايي آرامش بخش و راحت براي خواب و استراحت فراهم كنيم. در هنگام طراحي رنگ يك اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ هاي درخشان پرهيز كنيم چرا كه ممكن است موقع استراحت اين رنگها آزاردهنده به نظر برسد ولي اگر رنگهاي زنده را مي پسنديد مي توانيم يك مثال كوچك رابیان كرد. مثلا رنگ آجري در كنار كرم هاي غني و سياه مي تونه انتخابي مناسب باشه.

جاي جاي خانه و محل كار و پاركها و … داراي اصول روانشناسي رنگ است..

رنگها تأثيرات مهمي در روحيه افراد دارند. اتاق نشيمن مي تونه مكاني دلهره زا، دلپذير يا آزاردهنده باشد بنابراين با انتخاب رنگ هاي ملايم و مناسب براي ديوارها، مهمترين اصل را براي تعيين دكوراسيون اتاق نشيمن، انجام داده ايم. اگر شما دوست داريد اتاق نشيمنتان فضايي گرم و دوستانه داشته باشد بايد بگوييم كه يكي از رنگهايي كه اين خاصيت را دارد رنگ سبز است. با استفاده از سايه هاي مختلف رنگ سبز مي توانيم اتاق نشيمني زيبا و دلپذير داشته باشيم.

مثلا اگر بخواهيد تنوعي در آشپزخانه خود بدهيد حتما نبايد متحمل هزينه زيادي بشيد. مي توانيد تغييراتي روي كابينت ايجاد كنيد البته بسته به جنس كابينت هم دارد، مثلا آنها را رنگ كنيد چون هزينه رنگ كردن كابينت خيلي كمتر از تعويض آنهاست رنگ داخل و طبقه هاي كابينت هم در تغيير حال و هواي دكور آشپزخانه تأثير فراواني داره.

می توان از رنگهاي پاييزي رنگهايي كه در فصل مي تونيد آنها را به كار ببريد و از لحاظ روانشناسي احساس بهتري داشته باشيد، رنگهايي هستند كه در طبيعت و درختان پاييزي مي بينيد مثل رنگهاي نارنجي، طلائي، قرمز، قهوه اي،‌كرم، زيتوني و …

براي آشپزخانه مي توان پيشنهاد كرد ديوارها نارنجي رنگ و چارچوب پنجره ها و سقف و كف حمام رنگ سفيد به اين شكل حسي از نور گرمابخش خورشيد را تداعي مي كند و باعث مي شود در پايان يك روز كاري احساس سبكي و آسايش و فرصتي براي تفكر در تنهايي ايجاد مي كند.

رنگ و تاثیر رنگ در طراحی داخلی

رنگ ، عنصر اصلی دکوراسیون

رنگ یکی از جالب ترین جنبه های دکوراسیون است. طراحان دکوراسیون امروزی تقریباً همه قوانین سابق در ارتباط با استفاده از رنگ های گوناگون و ترکیب آنها با یکدیگر را در هم شکسته اند و امروز هر رنگی را می توان در دکوراسیون منزل به کار برد. دیگر مرزها و محدویت های گذشته در کاربرد رنگ ها در دکوراسیون رعایت نمی شوند و شاید به همین دلیل انتخاب مجموعه رنگی دلخواه برای دکوراسیون یک خانه مشکل تر شده باشد. اما هنوز راه هایی برای تشخیص مجموعه رنگی مناسب برای هر خانواده وجود دارد. امروزه بیش از هر چیز به سلیقه و روحیات ساکنین خانه توجه می شود.

هر یک از ما احتمالاً ایده هایی درباره رنگ های مورد علاقه خود داریم و انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزلمان است. اگر به یک پارچه کنفی رنگ پریده، یک رومیزی بنفش پررنگ و یا لباس هایی به رنگ های زنده و درخشان تمایل دارید اینها می توانند راهنمای شما در انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای منزلتان باشند. در قدم اول کلیه لوازمی که در منزل دارید و آنها را به خاطر رنگشان دوست می دارید در یک جا جمع کنید. این وسایل ممکن است عبارت باشند از یک روسری، یک سرویس بشقاب، صابون یا کارت تبریک و یا هر آنچه به واسطه رنگش مورد پسند شما است. کتاب ها و مجله هایی که در رابطه با ترکیب رنگ هستند، تهیه کنید و با مطالعه آنها اطلاعات کافی در رابطه با ایجاد ارتباط میان رنگ های گوناگون کسب کنید.

رنگ هایی که شما می پسندید، ترکیب آنها با یکدیگر در یک مجموعه واحد ، و تأثیر نور موجود در فضا بر آنها عواملی هستند که نتیجه کار را تحت تأثیر قرار می دهند.

هنگامی که رنگ های مورد پسندتان را انتخاب کردید با استفاده از مداد رنگی، مداد شمعی، آبرنگ و یا هر وسیله رنگ آمیزی دیگری که در اختیار دارید آنها را در کنار هم بر روی یک قطعه کاغذ سفید آزمایش کنید. اندازه سطوح رنگی مختلف را تغییر دهید و به آنها کمی سفید برای روشن تر شدن اضافه کنید. به چرخه رنگ مراجعه کنید و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را یافته در کنار آن امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ های منتخب شما وقتی بر روی سطح دیوارهای اتاق اجرا شوند تاثیری بسیار قوی تر از نمای آنها بر روی یک قطعه کاغذ خواهند داشت. وقتی به یک ترکیب رنگی رضایت بخش رسیدید توجه داشته باشید که تأثیر نور موجود در محیط و شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید .

به عنوان مثال دیوارهای زرد درخشان برای یک خانه آفتاب گیر در منطقه ای با آب و هوای گرم و آفتابی ، بسیار زیبا به نظر می رسند؛ اما همین رنگ بر روی دیوارهای یک اتاق شمالی که از نور طبیعی کمی بهره مند است نازیبا و کسل کننده خواهد بود. در چنین اتاقی استفاده از رنگ زرد خردلی نتیجه ای بسیار مناسب تر خواهد داشت. نور چه از نوع طبیعی و چه مصنوعی باشد تأثیرات مختلفی بر رنگ خواهد داشت و آگاهی از این امر هنگام طراحی رنگ یک فضا ضروری است. دقت کنید که در چه زمانی از روز و به چه میزان نور طبیعی به هر یک از اتاق های شما می تابد و رنگ مورد نظرتان برای هر یک از اتاق ها را در نور همان اتاق بیازمایید.

انتخاب رنگِ مناسب برای پوشش دیوارها اولین قدم در طراحی رنگی برای دکوراسیون هر اتاق است ؛ اما شاید یافتن رنگ های متناسب با آن برای دیگر اجزای دکوراسیون کمی مشکل تر به نظر برسد. استفاده از چرخه رنگ، روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند. هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند و همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند. استفاده از رنگ های هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود. استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود.

در این جا به برخی از اصطلاحات متداول طراحان دکوراسیون در ارتباط با رنگ اشاره می کنیم:

رنگ های آکسان: رنگ های تند و درخشانی که برای زنده کردن و انرژی بخشیدن به یک مجموعه رنگی به آن اضافه می شوند، مانند رنگ صورتی تند چند کوسن و یک جفت شمع در یک اتاق نشیمن که با خانواده رنگ کرم رنگ آمیزی شده است.

رنگ زمینه: رنگ زمینه رنگی است که در بزرگ ترین سطوح و به بیشترین میزان در یک فضا مورد استفاده قرار گرفته است مانند رنگ دیوارهای یک اتاق. رنگ زمینه ، اغلب به عنوان پس زمینه ای برای سایر رنگ های به کار رفته در اتاق مورد استفاده قرار می گیرد و سایر رنگ ها مانند رنگ های آکسان یا متضاد را در خود جای می دهد.

رنگ های متضاد: این رنگ ها در کنار هم تاثیری چشمگیر بر بیننده باقی می گذارند چنان که حتی پس از بستن چشم ها این تاثیر تا مدت کوتاهی در ذهن بیننده باقی می ماند.

رنگ های سرد: این رنگ ها حاوی مقدار زیادی رنگ آبی هستند، به عنوان مثال خاکستری هایی که شامل مقداری رنگ آبی باشند احساس سردی و سرما را در شما ایجاد می کنند در حالی که خاکستری حاوی قرمز یا بنفش قرمز حس گرما را در بیننده القا می کنند و ویژگی دیگری خواهند داشت.

رنگ های مکمل: این رنگ ها که در چرخه رنگ در برابر یکدیگر قرار دارند در کنار هم نمایی چشمگیر و متعادل می آفرینند. این رنگ ها هرگز از یک خانواده نیستند و حداکثر تفاوت را با یکدیگر دارند. به عنوان مثال می توان چند کوسن نارنجی تند را در زمینه ای از رنگ آبی نمونه بارزی از این ترکیب در نظر گرفت.

رنگ های غالب: رنگ غالب همیشه رنگی که در بزرگترین سطوح و به بیشترین میزان در مجموعه ای به کار رفته ، نیست بلکه رنگی است که بیش از بقیه رنگ ها نظر را به خود جلب می کند.

یک خانواده رنگی: شامل مجموعه ای از رنگ ها می شود که به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند برای مثال خانواده آبی شامل مجموعه ای از رنگ های آبی است که از یک سو با آبی سبزها شروع می شود و از سوی دیگر به رنگ های آبی بنفش ختم می شود. خانواده قهوه ای از رنگ قهوه ای و قهوه ای خاکستری تا پرده های نارنجی و قرمز را شامل می شود.

رنگ های گرم: این رنگ ها محتوی مقدار قابل ملاحظه ای قرمز هستند. حتی برخی از آبی ها نیز ممکن است به واسطه وجود مقداری قرمز در آنها در این مجموعه جای بگیرند.

رنگ های هم پرده: اینها رنگ هایی هستند مانند رنگ زرد پررنگ و آبی پررنگ ، این رنگ ها لزوماً از یک خانواده نیستند بلکه هر دو دارای میزان مساوی از رنگ قرمز یا آبی هستند و هیچ یک بر دیگری غلبه نمی یابند.



:: برچسب‌ها: رنگ کردن درب چوبی, آموزش رنگ کردن مو, رنگ کردن ماشین pdf ,اموزش رنگ کردن چوب, رنگ کردن درب خانه, رنگ کردن درب حیاط, انواع رنگ کردن لباس, رنگ کردن دیوار سیمان, رنگ کردن کفپوش سنگی, رنگ کردن در چوبی, رنگ کردن دیوار کنیتکس, رنگ کردن سنگ نمک, پوشش سلولزی, ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

 

 

خدمات نوین نقاشی ساختمان با پتینه کاری و رنگ آمیزی ساخمان با بهترین رنگ های مرغوب در بازار

رنگ کردن سقف و دیوار ساختمان

احرای پنل های ساختمان و نرده های فلزی ساختمان

رنگ کردن کنیتکس 

اجرای بلکا و کندن بلکا

بلکا و مولتی کالر

logo.gif (368×86)

کنیتکس

خدمات ساخمانی قلی پور را با شماره 09127680354 بشناسید

عقد قرارد اد نقاشی ساختمان

انواع رنگ در دكوراسيون داخلي

رنگها در دو بستر اصلي در محيط استفاده مي شوند:

1. پوشش هاي اصلي فضاها شامل: ديوار،‌كف، سقف و درب ها

2. لوازم دكوراسيون شامل: مبلمان، ‌پرده، فرش و مانند آن

درمقام مقايسه اين دو قالب با هم از لحاظ نقش در دكوراسيون، پوشش هاي فضا از اهميت بيشتري برخوردار مي باشد. چون نسبت به لوزام دكوراسيوني ثابت تر بوده و به گونه اي نقش پس زمينه را براي آن لوازم اجرا مي كنند. در ميان اين پوشش ها ديوارها و سقف ها به جهت وسعت بيشتر، در فضاي ما جايگاه ويژه اي دارند و ميزان تأثيرگذاري آن بر ديگر لوزام دكوراسيوني چشمگيرتر است. و گذشته از موضوع تأثير بر روي ديگر لوازم محيط، ديوارها و رنگ انتخابشون در تغيير وسعت و نور فضا نيز بسيار مؤثر است.

برای استفاده رنگ ها در ساختمان طبق همان جدول رنگها، اول بيائيد رنگهاي مورد علاقه خود را نسبت به فضايي كه مي خواهيد در خانه تان ايجاد كنيد مثلا آرام بخش و يا

kkkkkk.gif (400×150)

پر انرژي ، براي ايده گرفتن هم مي توانيد از كمد لباسهاتون و يا اشياي مورد علاقه و حتي از تابلوها و پوسترها نيز الهام بگيريد. سپس بخش هاي مختلف خانه را دقت كنيد يك يا دو رنگ را براي يك قسمت انتخاب كنيد و سپس از دو رنگ متمم براي ايجاد آرامش استفاده كنيد. درمرحله بعدي بيائيم از قانون 10-30-60 استفاده كنيم يعني پوشش هاي اصلي كه همان رنگ هاي غالب است 60% ،رنگ هاي دكوراسيون 30% و رنگ هاي بعدي 10% .

پوشش هاي اصلي در فضاي ان نقش بسيار مهمي را در دكوراسيون دارند چون حجم بسيار وسيعي را دربرمي گيرد و ما بايد سعي كنيم رنگ پوشش هاي اصلي روشن تر از همه رنگهاي مصرفي دردكورمان باشد مثلا سقفي كه با رنگ سفيد پوشيده شده باشد باعث مي شود خانه اي روشن و بزرگتر داشته باشيم بنابراين براي فضاهاي كوچك و كم نور انتخابي ايده آل است. رنگ سفيد خالص با نور طبيعي يك رنگ كاملا گرم و با نورهاي مصنوعي رنگ سرد به نظر مي رسد.

بنابراين با اضافه كردن نورهاي زرد و قرمز و قهوه اي در كنار نورهاي مصنوعي مي تونيم آن را گرمتر كنيم همچنين رنگ سفيد براي فضاهايي با معماري قديمي بسيار ايده آل است.

naghashi.org-4.png (355×200)

رنگ هاي زنده

از نگاه طراحان دكوراسيون داخلي،‌ رنگ هاي زنده داراي ويژگيهاي خاصي هستند و همواره رنگهاي دوست داشتني هستند. اين رنگها شديدا باعث جلب توجه بينندگان مي شوند و هيچ وقت از نظرها دور نمي مانند. اكثر مردم ما بيشتر از رنگهاي خاموش و خنثي استفاده مي كنند و به كارگيري اين رنگها جسارت مي خواهد. براي مثال براي ارزشيابي سليقه خود مي توانيم به كمد لباسهامون نگاهي كنيم اگر لباسهامون از رنگهاي بژ و قهوه اي و سفيد و سياه است، فكر استفاده از رنگهاي زنده در منزل نباشيد ولي اگر در ميان لباسهاي ما رنگهايي مانند قرمز و نارنجي و بنفش به چشم خورد احتمالا از زندگي در فضايي با دكوراسيون برگرفته از رنگ هاي زنده لذت خواهيد برد. تجربه ساليان دراز با رنگ ثابت كرده كه رنگها نيز مانند انسانها از جهات مختلف با همديگر مرتبطند و سليقه ها و صفات مشترك دارند يا برعكس متضاد يكديگرند.

البته رنگ يكي از تعيين كننده هاي سبك و سليقه است كه از طريق آن مي تونيم با محيط اطراف خود ارتباط برقرار كنيم و بيشتر از هر چيزي مي تونيم فضاهاي كسالت بار اطراف را به محيطي روح بخش تبديل كنیم. عوض كردن رنگ ديوارها و سقف مي تواند بيشتر از عوض كردن مبلمان و يا حتي ساختار يك اتاق به ما كمك كند. بكار بردن رنگ در فضاها و يا مبلماني ساده معمولا نيازمند مهارت و سرمايه زيادي نيست. مسئله رنگ به دليل تأثير مهم روانشناسانه، در مقوله شهرسازي و دكوراسيون امر مهمي بشمار مي رود. تا آنجا كه حتي تخصصي به عنوان رنگ بندي و رنگ شناسي فضاهاي شهري در بين هنرمندان مطرح شده هماهنگي در رنگ مثل هماهنگي درنت هاي موسيقي است.

كلا رنگ داراي طيف رواني است و در هر حال و هوايي تفاوت هايي را در شخص ايجاد مي كند..

به فرض اتاق خواب را در نظر مي گيريم . از آنجايي كه اتاق خواب خصوصي ترين فضا در هر خانه است در انتخاب رنگ آن بيش از هر چيز بايد سليقه و نيازهاي شخصي صاحب آن را در نظر گرفت. با اين وجود نبايد از اصول طراحي رنگ در دكوراسيون غافل شد تا بتوانيم فضايي آرامش بخش و راحت براي خواب و استراحت فراهم كنيم. در هنگام طراحي رنگ يك اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ هاي درخشان پرهيز كنيم چرا كه ممكن است موقع استراحت اين رنگها آزاردهنده به نظر برسد ولي اگر رنگهاي زنده را مي پسنديد مي توانيم يك مثال كوچك رابیان كرد. مثلا رنگ آجري در كنار كرم هاي غني و سياه مي تونه انتخابي مناسب باشه.

جاي جاي خانه و محل كار و پاركها و … داراي اصول روانشناسي رنگ است..

رنگها تأثيرات مهمي در روحيه افراد دارند. اتاق نشيمن مي تونه مكاني دلهره زا، دلپذير يا آزاردهنده باشد بنابراين با انتخاب رنگ هاي ملايم و مناسب براي ديوارها، مهمترين اصل را براي تعيين دكوراسيون اتاق نشيمن، انجام داده ايم. اگر شما دوست داريد اتاق نشيمنتان فضايي گرم و دوستانه داشته باشد بايد بگوييم كه يكي از رنگهايي كه اين خاصيت را دارد رنگ سبز است. با استفاده از سايه هاي مختلف رنگ سبز مي توانيم اتاق نشيمني زيبا و دلپذير داشته باشيم.

مثلا اگر بخواهيد تنوعي در آشپزخانه خود بدهيد حتما نبايد متحمل هزينه زيادي بشيد. مي توانيد تغييراتي روي كابينت ايجاد كنيد البته بسته به جنس كابينت هم دارد، مثلا آنها را رنگ كنيد چون هزينه رنگ كردن كابينت خيلي كمتر از تعويض آنهاست رنگ داخل و طبقه هاي كابينت هم در تغيير حال و هواي دكور آشپزخانه تأثير فراواني داره.

می توان از رنگهاي پاييزي رنگهايي كه در فصل مي تونيد آنها را به كار ببريد و از لحاظ روانشناسي احساس بهتري داشته باشيد، رنگهايي هستند كه در طبيعت و درختان پاييزي مي بينيد مثل رنگهاي نارنجي، طلائي، قرمز، قهوه اي،‌كرم، زيتوني و …

براي آشپزخانه مي توان پيشنهاد كرد ديوارها نارنجي رنگ و چارچوب پنجره ها و سقف و كف حمام رنگ سفيد به اين شكل حسي از نور گرمابخش خورشيد را تداعي مي كند و باعث مي شود در پايان يك روز كاري احساس سبكي و آسايش و فرصتي براي تفكر در تنهايي ايجاد مي كند.

رنگ و تاثیر رنگ در طراحی داخلی

رنگ ، عنصر اصلی دکوراسیون

رنگ یکی از جالب ترین جنبه های دکوراسیون است. طراحان دکوراسیون امروزی تقریباً همه قوانین سابق در ارتباط با استفاده از رنگ های گوناگون و ترکیب آنها با یکدیگر را در هم شکسته اند و امروز هر رنگی را می توان در دکوراسیون منزل به کار برد. دیگر مرزها و محدویت های گذشته در کاربرد رنگ ها در دکوراسیون رعایت نمی شوند و شاید به همین دلیل انتخاب مجموعه رنگی دلخواه برای دکوراسیون یک خانه مشکل تر شده باشد. اما هنوز راه هایی برای تشخیص مجموعه رنگی مناسب برای هر خانواده وجود دارد. امروزه بیش از هر چیز به سلیقه و روحیات ساکنین خانه توجه می شود.

هر یک از ما احتمالاً ایده هایی درباره رنگ های مورد علاقه خود داریم و انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزلمان است. اگر به یک پارچه کنفی رنگ پریده، یک رومیزی بنفش پررنگ و یا لباس هایی به رنگ های زنده و درخشان تمایل دارید اینها می توانند راهنمای شما در انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای منزلتان باشند. در قدم اول کلیه لوازمی که در منزل دارید و آنها را به خاطر رنگشان دوست می دارید در یک جا جمع کنید. این وسایل ممکن است عبارت باشند از یک روسری، یک سرویس بشقاب، صابون یا کارت تبریک و یا هر آنچه به واسطه رنگش مورد پسند شما است. کتاب ها و مجله هایی که در رابطه با ترکیب رنگ هستند، تهیه کنید و با مطالعه آنها اطلاعات کافی در رابطه با ایجاد ارتباط میان رنگ های گوناگون کسب کنید.

رنگ هایی که شما می پسندید، ترکیب آنها با یکدیگر در یک مجموعه واحد ، و تأثیر نور موجود در فضا بر آنها عواملی هستند که نتیجه کار را تحت تأثیر قرار می دهند.

هنگامی که رنگ های مورد پسندتان را انتخاب کردید با استفاده از مداد رنگی، مداد شمعی، آبرنگ و یا هر وسیله رنگ آمیزی دیگری که در اختیار دارید آنها را در کنار هم بر روی یک قطعه کاغذ سفید آزمایش کنید. اندازه سطوح رنگی مختلف را تغییر دهید و به آنها کمی سفید برای روشن تر شدن اضافه کنید. به چرخه رنگ مراجعه کنید و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را یافته در کنار آن امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ های منتخب شما وقتی بر روی سطح دیوارهای اتاق اجرا شوند تاثیری بسیار قوی تر از نمای آنها بر روی یک قطعه کاغذ خواهند داشت. وقتی به یک ترکیب رنگی رضایت بخش رسیدید توجه داشته باشید که تأثیر نور موجود در محیط و شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید .

به عنوان مثال دیوارهای زرد درخشان برای یک خانه آفتاب گیر در منطقه ای با آب و هوای گرم و آفتابی ، بسیار زیبا به نظر می رسند؛ اما همین رنگ بر روی دیوارهای یک اتاق شمالی که از نور طبیعی کمی بهره مند است نازیبا و کسل کننده خواهد بود. در چنین اتاقی استفاده از رنگ زرد خردلی نتیجه ای بسیار مناسب تر خواهد داشت. نور چه از نوع طبیعی و چه مصنوعی باشد تأثیرات مختلفی بر رنگ خواهد داشت و آگاهی از این امر هنگام طراحی رنگ یک فضا ضروری است. دقت کنید که در چه زمانی از روز و به چه میزان نور طبیعی به هر یک از اتاق های شما می تابد و رنگ مورد نظرتان برای هر یک از اتاق ها را در نور همان اتاق بیازمایید.

انتخاب رنگِ مناسب برای پوشش دیوارها اولین قدم در طراحی رنگی برای دکوراسیون هر اتاق است ؛ اما شاید یافتن رنگ های متناسب با آن برای دیگر اجزای دکوراسیون کمی مشکل تر به نظر برسد. استفاده از چرخه رنگ، روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند. هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند و همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند. استفاده از رنگ های هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود. استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود.

در این جا به برخی از اصطلاحات متداول طراحان دکوراسیون در ارتباط با رنگ اشاره می کنیم:

رنگ های آکسان: رنگ های تند و درخشانی که برای زنده کردن و انرژی بخشیدن به یک مجموعه رنگی به آن اضافه می شوند، مانند رنگ صورتی تند چند کوسن و یک جفت شمع در یک اتاق نشیمن که با خانواده رنگ کرم رنگ آمیزی شده است.

رنگ زمینه: رنگ زمینه رنگی است که در بزرگ ترین سطوح و به بیشترین میزان در یک فضا مورد استفاده قرار گرفته است مانند رنگ دیوارهای یک اتاق. رنگ زمینه ، اغلب به عنوان پس زمینه ای برای سایر رنگ های به کار رفته در اتاق مورد استفاده قرار می گیرد و سایر رنگ ها مانند رنگ های آکسان یا متضاد را در خود جای می دهد.

رنگ های متضاد: این رنگ ها در کنار هم تاثیری چشمگیر بر بیننده باقی می گذارند چنان که حتی پس از بستن چشم ها این تاثیر تا مدت کوتاهی در ذهن بیننده باقی می ماند.

رنگ های سرد: این رنگ ها حاوی مقدار زیادی رنگ آبی هستند، به عنوان مثال خاکستری هایی که شامل مقداری رنگ آبی باشند احساس سردی و سرما را در شما ایجاد می کنند در حالی که خاکستری حاوی قرمز یا بنفش قرمز حس گرما را در بیننده القا می کنند و ویژگی دیگری خواهند داشت.

رنگ های مکمل: این رنگ ها که در چرخه رنگ در برابر یکدیگر قرار دارند در کنار هم نمایی چشمگیر و متعادل می آفرینند. این رنگ ها هرگز از یک خانواده نیستند و حداکثر تفاوت را با یکدیگر دارند. به عنوان مثال می توان چند کوسن نارنجی تند را در زمینه ای از رنگ آبی نمونه بارزی از این ترکیب در نظر گرفت.

رنگ های غالب: رنگ غالب همیشه رنگی که در بزرگترین سطوح و به بیشترین میزان در مجموعه ای به کار رفته ، نیست بلکه رنگی است که بیش از بقیه رنگ ها نظر را به خود جلب می کند.

یک خانواده رنگی: شامل مجموعه ای از رنگ ها می شود که به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند برای مثال خانواده آبی شامل مجموعه ای از رنگ های آبی است که از یک سو با آبی سبزها شروع می شود و از سوی دیگر به رنگ های آبی بنفش ختم می شود. خانواده قهوه ای از رنگ قهوه ای و قهوه ای خاکستری تا پرده های نارنجی و قرمز را شامل می شود.

رنگ های گرم: این رنگ ها محتوی مقدار قابل ملاحظه ای قرمز هستند. حتی برخی از آبی ها نیز ممکن است به واسطه وجود مقداری قرمز در آنها در این مجموعه جای بگیرند.

رنگ های هم پرده: اینها رنگ هایی هستند مانند رنگ زرد پررنگ و آبی پررنگ ، این رنگ ها لزوماً از یک خانواده نیستند بلکه هر دو دارای میزان مساوی از رنگ قرمز یا آبی هستند و هیچ یک بر دیگری غلبه نمی یابند.



:: برچسب‌ها: رنگ کردن درب چوبی, آموزش رنگ کردن مو, رنگ کردن ماشین pdf ,اموزش رنگ کردن چوب, رنگ کردن درب خانه, رنگ کردن درب حیاط, انواع رنگ کردن لباس, رنگ کردن دیوار سیمان, رنگ کردن کفپوش سنگی, رنگ کردن در چوبی, رنگ کردن دیوار کنیتکس, رنگ کردن سنگ نمک, پوشش سلولزی, ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان قلی پور با مدیریت بابک 

آماده خدمات بلکا مولتی کالر کنتیکس و رنگ های روغنی و غیر روغنی پلاستیک

نقاش ساختمان در شهریار

نقاش ساختمان در تهراسر

نقاش ساختمان در شهر قدس 

logo.gif (368×86)

انجام شش مرحله پیش از نقاشی ساختمان یا منزل خود

قبل از شروع مطلب به دلیل طولانی بودن تصمیم گرفتیم در ابتدای آن خلاصه ای قرار بدهیم تا اگر مایل نیستید کل مطلب را مطالعه کنید خلاصه میتواند برای شما مفید باشد.

انجام شش مرحله پیش از نقاشی ساختمان:

1- جمع آوری لوازم محیط و پوشش مناسب محیط اطراف

2-  محدود کردن ناحیه نقاشی و اعمال پوشش مناسب برای جلوگیری از رنگ شدن اطراف

3- مرحله زیر سازی

4- انتخاب رنگ و ساخت آن

5- انتخاب ابزار نقاشی و رنگ آمیزی

6- در نهایت نقاشی و رنگ آمیزی ناحیه مورد

 kkkkkk.gif (400×150)

مناسب ترین موقعیت برای انجام پروژه رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای ساختمان، هنگامی است که شرایط آب و هوایی موجود امکان باز گذاشتن در و پنجره ها را مهیا کند و تا بتوان مرحله خشک شدن سریع لایه رنگی را به جریان هوا و گرمای آن سپرد. حال اگر شما نیز فرصت را غنیمت شمرده و مهم تر از همه قصد دارید این پروژه را خودتان انجام دهید، نقاشی ساختمان اگرچه به ظاهر ساده به نظر می آید ولی دارای چندین مرحله بوده و رعایت نکاتی در هر مرحله، می تواند با سرعت بیشتر به نتیجه بهتری منجر شود. این مراحل و نکات آنها عبارتند از:

۱) جمع آوری لوازم کاربردی و دکوراسیونی مورد نیاز و همچنین پوشش آنها:

پس از جمع کردن لوازم در گوشه ای از فضا، آنها را با لایه ای پلاستیکی خوب پوشش دهید. برای این منظور شما می توانید این لایه های پلاستیکی را به صورت متری تهیه کنید.

۲) محدود کردن نواحی مورد نظر نقاشی و پوشش مناسب قسمت های هم جوار برای جلوگیری از آغشته شدن به رنگ هنگام نقاشی ماسکه کردن:

به عنوان مثال پوشاندن کلیدها و پریزهای برق و تلفن، شیشه های پنجره ها، دستگیره های درب ها و غیره از جمله این اقدامات هستند. برای انجام این کار از نوارچسب های کاغذی به تنهایی و یا به همراه روزنامه می توانید استفاده کنید. حتی ممکن است شما بخواهید تنها قسمت هایی از یک دیوار را آن هم با رنگی متفاوت پوشش دهید که در چنین شرایطی نیز چسب های نواری کاغذی ابزار اصلی محسوب می شوند. نکته ای که باید در اینجا به آن توجه کنیم این است که در صورتی که چسب نواری کاغذی را برای ماسکه کردن انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید تا خشک شدن کامل لایه رنگی، هرگز بر کندن آن اصرار نورزید زیرا امکان برداشته شدن لایه رنگ به همراه چسب وجود دارد. حال اگر با وجود خشک شدن رنگ کندن چسب به راحتی انجام نمی گیرد، کافی است پنبه ای را به تینر روغنی آغشته کرده و بر روی چسب بمالید سپس آن را به آرامی از روی سطح رنگ جدا سازید.

naghashi.org-4.png (355×200)

توجه: به هیچ وجه به جای تینر روغنی، تینر فوری را امتحان نکنید زیرا تینر فوری رنگ دیوار را در خود حل کرده و شما مجبور خواهید بود دوباره آن دیوار را رنگ کنید.

۳) مرحله زیرسازی:

کلیه قسمت های فرورفته ای را که در اثر ضربه بر روی دیوار پدید آمده است با گچ و یا بتونه پر کرده و سپس هرگونه اختلاف سطح را با سمباده صاف و یکنواخت کنید. به این ترتیب بستری مناسب برای رنگ آمیزی حاصل می شود.

۴ ) مرحله انتخاب رنگ و ساخت رنگ مورد نظر:

ابتدا نوع رنگ مورد نظر را با توجه به دیوار، سقف و غیره و همچنین پوشش قبلی آن انتخاب کرده و سپس به مرحله دیگر یعنی ساخت رنگ دلخواه بپردازید. به عنوان مثال برای پوشش کلیه سقف ها به جز سقف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی که شست وشوی سالیانه آن نیاز است از رنگ پلاستیک استفاده می شود. دیوارها را نیز اغلب با رنگ روغنی می پوشانند که تنها تفاوت موجود میان میزان نسبت ماتی و براقی رنگ روغن است که آن هم با توجه به مکان و کارکرد آن انتخاب می شود. به این معنا که برای سطوحی که شست وشوی بیشتر لازم دارند، میزان رنگ روغنی براق نسبت به مات می بایست بیشتر بوده و در مورد دیوارهای دیگر مکان ها این میزان تقریبا نصف نصف و یا حتی مقدار رنگ مات کمی بیشتر از رنگ براق است.

نکته ۱) اگر برای دستیابی به رنگ دلخواه چند رنگ را با هم مخلوط کرده اید، پیش از استفاده بر روی دیوار توجه داشته باشید که همواره رنگ خیس دوپرده روشن تر از خشک شده همان رنگ است. برای امتحان بیشتر نیز شما می توانید قسمتی از در قوطی رنگ و یا قطعه فلزی بدون استفاده ای را با لایه ای از رنگ پوشش داده و کمی صبر کنید. رنگ بر روی فلز با سرعت بیشتری خشک شده و نتیجه زودتر حاصل می شود.

نکته ۲) در صورتی که نمونه رنگی را ساخته و در انتخاب آن اطمینان دارید، برای درست کردن مقدار زیادی از آن لازم است همان فرمول ترکیب رنگی را استفاده کرده و جهت امتحان قطره ای از رنگ نمونه را در داخل قوطی رنگ ساخته شده بچکانید. با این کار به راحتی می توانید رنگ نمونه انتخابی و رنگ ساخته شده را با هم مقایسه کنید.

نکته ۳) این روزها کارخانجات ساخت رنگ دست به تولید طیف وسیعی از رنگ های گوناگون زده اند که به این ترتیب سلیقه همه افراد به راحتی قابل تامین است.

۵) انتخاب ابزار رنگ آمیزی:

برای رنگ آمیزی سطوح داخلی ساختمان و لوازم گوناگون سه نوع ابزار رایج وجود دارد:

الف) قلم مو

ب) غلتک

ج) پیستوله

که باتوجه به شرایط سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی باید از یک و یا ترکیبی از چند تای آنها استفاده کرد.

۶) مرحله رنگ آمیزی:

پس از انتخاب نوع رنگ و ابزار، برای رنگ آمیزی اقدام کنید ولی پیش از آن ابتدا رنگ ها را صاف کنید. به این ترتیب رنگی صاف و بدون ناخالصی حاصل می شود. این کار در مورد استفاده از رنگ های باقی مانده از پروژه های قبلی نقاشی ساختمان الزامی است زیرا رنگ به مرور زمان و در مجاورت با هوا رویه بسته و خشک می شود و در نتیجه ناخالصی هایی در آن به وجود می آید.



:: برچسب‌ها: پوشش سلولزی, پوشش سلولزی رومانا, اجرای پوشش سلولزی, دستگاه پوشش سلولزی, بلکا پوشش سلولزی, پوشش های سلولزی, عکس پوشش سلولزی, طرح پوشش سلولزی, انواع پوشش سلولزی, پوشش سلولزی عکس, پوشش سلولزی صادرات, پوشش سلولزی بلکا, وسائل پوشش سلولزی, نصاب پوشش سلولزی, خرید دستگاه پوشش سلولزی, پوشش سلولزی هر کیلو, ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

استفاده از ترکیب رنگ ها در تزیین خانه

چگونه از ترکیب رنگ های مختلف برای خانه استفاده کنیم؟

logo.gif (368×86)

شما می‌توانید خانه‌تان را به‌سلیقه خودتان و به شكلی كاملا متفاوت با خانه‌های دیگر رنگ‌آمیزی و نقاشی كنید تا حس متفاوت بودن داشته باشید. از تجربه‌كردن آن نترسید.

از بین رنگ‌های یك جعبه مداد رنگی كدام را بیشتر دوست دارید؟ نخستین رنگی كه برای لباس‌های‌تان انتخاب می‌كنید چیست؟ چقدر در خانه خود به رنگ‌‌ها اهمیت می‌دهید؟

بعضی‌‌ها از كودكی با یك رنگ خاص پیوند خورده‌اند و برای خرید هر وسیله‌ای به‌دنبال همان رنگ هستند.در اطراف‌مان دیده‌ایم افرادی را كه طیف‌های مختلف رنگ صورتی را در لباس، كفش، كیف، تلفن همراه و… به كار می‌برند.

علاقه به یك رنگ دلیل به كار بردن آن به تنهایی یا استفاده بیش از حد آن نیست. هر چقدر هم یك رنگ شما را به وجد بیاورد، دیدن آن به كرات و بدون تركیب شدن با رنگ‌های دیگر شما را خسته خواهد كرد. بهتر است برای تكراری نشدن رنگ دلخواهتان و رسیدن به نتیجه ایده‌آل، از تركیب چند رنگ هارمونیك و هماهنگ استفاده كنید. یادتان باشد برای ایجاد تغییر در دكوراسیون خانه لزوما احتیاجی ندارید كه راه‌های پرهزینه و زمان بر را انتخاب كنید، درحالی‌ كه می‌توانید با یك تغییر كوچك فضایی نو و متفاوت خلق كنید. درنظر گرفتن رنگ‌های جدید برای فضا، بهترین راه تغییر دكور با صرف مبلغ ناچیزی است. بهتر است انتخاب این رنگ‌ها متناسب با روحیه و شرایطی كه در آن هستید صورت بگیرد.

kkkkkk.gif (400×150)

برای مثال اگر منزل‌تان كوچك است سعی كنید از رنگ‌های روشن استفاده كنید تا فضا بزرگ‌تر از آنچه هست به‌نظر بیاید. حتی اگر درصدد تغییر دكوراسیون كلی خانه نیز هستید، نخستین قدم را در جهت تعیین رنگ‌های مذكور بردارید، مطمئنا انتخاب وسایل و مبلمان با دانستن قطعی رنگ‌های مورد نظر بسیار ساده‌تر و نتیجه كار دلچسب‌تر خواهد بود. كمی خلاقیت داشته باشید! شاید برخی رنگ‌‌ها را به تنهایی دوست نداشته باشید ولی همین رنگ‌‌ها در همنشینی با رنگ‌های دیگر جلوه بسیاری برایتان خواهد داشت. می‌توانید از تركیب‌های زیر نیز ایده بگیرید.

سفید، نارنجی و قهوه‌ای

زیاد گرمایی نباشید

اگر جزو آن دسته از افراد هستید كه به رنگ سفید علاقه دارید، یك پیشنهاد خوب برای شما، استفاده از تركیب نارنجی و قهوه‌ای روی زمینه سفید است. نارنجی و قهوه‌ای از جمله رنگ‌های بسیار گرم محسوب می‌شوند پس در استفاده از آنها زیاده روی نكنید به‌خصوص اگر كف‌پوش خانه‌‌تان چوب، پاركت یا سرامیك تیره است. كف تیره احتیاج به مبلمان روشن دارد و روی كف روشن، مبلمان تیره و رنگی بیشتر خودنمایی می‌كند. برای تزئین مبلمان روشن و ساده تعداد زیادی كوسن رنگی تهیه كنید و از تنوع رنگی آن‌ها لذت ببرید. گزینه دیگر این‌ است كه رویه تشك یك یا 2 مبل تك‌نفره‌‌تان را نارنجی یا قهوه‌ای درنظر بگیرید و این‌بار آن‌ها را با كوسن‌های سفید ساده بیارایید. فقط دقت داشته باشید كه در استفاده از یك رنگ و به‌خصوص یك رنگ گرم افراط نكنید، زیرا به مرور زمان باعث خستگی‌‌تان می‌شود.

naghashi.org-4.png (355×200)

زیتونی، بژ، سفید و قهوه‌ای

طبیعت آرامش بخش

بژ روشن یا سفید به‌عنوان رنگ غالب در كنار سبز زیتونی و قهوه‌ای تركیبی آرامش بخش و دكوراتیو به شما می‌دهد. طیف‌های مختلف رنگ بژ و زیتونی را در كوسن‌‌ها واكسسوری‌‌ها به كار برید. اگر می‌خواهید با این سبز تركیبی گرم‌تر داشته باشید از كمی رنگ نارنجی یا صورتی به جای رنگ بژ استفاده كنید. تلفیق سبز و قهوه‌ای طبیعت را تداعی می‌كند و كسانی كه به این رنگ‌ها كنار هم علاقه دارند ذاتا طبیعت‌گرا هستند. این تركیب رنگی برای هر اتاقی از خانه قابل استفاده است، بنابراین آزادانه تصمیم بگیرید كه این آرامش و زیبایی را در كدام بخش خانه می‌خواهید. اگر تنوع رنگی را زیاد نمی‌پسندید، می‌توانید از قهوه‌ای و سفید به‌طور عمده استفاده كنید و رنگ‌های مكمل را كمتر به كار برید.

سفید و صورتی

محبوب خانم‌ها

اكثر خانم‌‌ها به رنگ صورتی و طیف‌های آن بسیار علاقه‌مندند، اگر شما هم جزو این دسته‌اید، گزینه‌های نسبتا متنوعی دارید. اگر كف خانه‌‌تان روشن است (برای مثال سفید، شیری یا بژ و حتی كف‌پوش‌های چوبی روشن) می‌توانید مبلمان‌تان را صورتی چرك انتخاب كرده و برای زیباتر شدن كار از چند كوسن سفید و سرخابی استفاده كنید. فراموش نكنید كه انتخاب یك یا 2 مبل تك‌نفره با رنگی متفاوت از كاناپه‌‌ تان گزینه‌ای بی‌نهایت دكوراتیو محسوب می‌شود پس می‌توانید یك مبل سفید با كوسن‌های صورتی نیز در مجموعه مبلمان‌تان قرار دهید. برای میز وسط یكی از بهترین گزینه‌ها میزهای چوبی كوتاه و ساده هستند كه در كنار صورتی و سفید جلوه فوق‌العاده‌ای دارند.

سفید و رنگ‌های خنثی

برای مدرن‌ها

علاقه به رنگ سفید و القای حس تمیزی و سبكبالی در بعضی‌‌ها باعث می‌شود كه فضایی بدون رنگ‌های اضافی در نظر داشته باشند. در چنین شرایطی استفاده از رنگ‌های خنثی مانند شیری، خاكی، كافی كرم، بژ، طوسی روشن و… در كنار رنگ سفید نه تنها این رنگ را نمی‌پوشاند بلكه باعث بروز زیبایی بیشتر آن خواهد بود. اگر این اتاق‌‌ها همواره تمیز نگه داشته شوند اتاق‌هایی دكوراتیو و ساده در اختیار دارید. استفاده از این فضا برای سبك مدرن توصیه می‌شود.

سرمه‌ای، سفید، طوسی و قهوه‌ای

نشانگر اقتدار

سرمه‌ای رنگی رسمی و سنگین است، این رنگ به عبارتی حس حكومت و سلطنت را می‌رساند بنابراین هرچقدر هم كه مبل راحتی را انتخاب كنید با استفاده از این رنگ می‌توانید كمی آن‌را رسمی نشان دهید. طوسی یا خاكی به‌عنوان رنگ غالب مناسب است فقط سعی كنید تا حد امكان آنها را به‌عنوان رنگ دیوار‌ها یا كف به كار ببرید، زیرا كمی تیرگی اضافی در این رنگ‌ها فضا را دلگیر و خسته‌كننده می‌كند. آشپزخانه با این تركیب معمولا توصیه نمی‌شود زیرا این رنگ تا حدی از اشتهای شما می‌كاهد.

سفید و رنگ‌هایی كه دوست دارید!

تزریق هیجان به فضا

اگر تمیز نگه‌‌داشتن مبلمان و فرش برای‌تان خیلی دشوار نیست و به رنگ‌های سفید و روشن علاقه دارید، می‌توانید از این ایده خلاقانه برای دكور خانه و به‌ ویژه ناهارخوری تان استفاده كنید. در یك فضای كاملا روشن كه دیوار‌‌ها و كف یك‌پارچه به‌نظر می‌رسند، چند رنگ مختلف ولی هماهنگ (برای مثال سبز مغزپسته‌ای، آبی زنگاری، زرد و سرخابی) بسیار هیجان انگیز خواهد بود. میز ناهار‌خوری تان را سفید انتخاب كنید و تعدادی صندلی با تركیب رنگی متفاوت برای آن درنظر بگیرید. خواهید دید كه به یك‌باره فضایی بی‌نهایت زیبا و دكوراتیو در اختیار دارید! برای كامل شدن كار می‌توانید از وسایل جانبی به رنگ صندلی‌‌ها مثل دستمال سفره، شمع و … برای تزئین میز‌تان استفاده كنید. فقط اگر به‌دنبال ایجاد فضایی رسمی و كلاسیك هستید این دكور به هیچ وجه مناسب نیست.



:: برچسب‌ها: سقف کاذب مشبک, سقف کاذب متحرک, سقف کاذب مینرال, سقف کاذب کناف, سقف کاذب کرج, سقف کاذب کلیک, تصاویر طراحی سقف کاذب, زیر سازی سقف کاذب, سقف کاذب زیبا, سقف کاذب رستوران, روش اجرای سقف کاذب, روش ساخت سقف کاذب, سقف کاذب درای وال, بابک قلی پور ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

ارائه انواع نقاشی ساختمان کرج و استان البرز در تمامی مناطق شما می توانید در هر منطقه ای که در استان تهران یا البرز قرار دارید ، با ما تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره و راهنمایی رایگان در مورد نقاشی منزل خود، ساختمان خود را با قیمت مناسب نقاشی کنید. خدمات نقاشی ساختمان ایران در سراسر استان تهران و البرز به ویژه در استان البرز و کرج می باشد —————————*-*-*————————— کافیست هم اکنون با ما تماس حاصل نمایید تا با قیمت نقاشی ساختمان در طرح و رنگ های متنوع آگاه شوید منتظر تماس شما هستیم —————————*-*-*—————————

kkkkkk.gif (400×150)

نقاشی ساختمان در مناطق مختلف استان البرز – کرج بنیاد  -  مرکز شهر کرج – مصباح کرج – سرحدآباد – ساسانی (شهید صدوقی) – آسارا – ماهدشت – شهرک استاندارد – چهارراه طالقانی – رزکان – واریان شهر – نوروز اباد و شیخ آباد – ولدآباد – اتحاد – شهرک استادان – اسلام‌آباد (کرج)اسلام‌آباد – آسیاب برجی – اصفهانی‌ها – اکبرآباد – اوقافی(کوی امامیه) – باغستان – المهدی – محله بهار – جهانشهر – جوادآباد – چهارصددستگاه کرج – حاجی‌آباد – حسن‌آباد – حسین‌آباد حصار – حصار بالا – حصارک – حیدرآباد – خیابان فردوسی – شهرک خرمدشت – دهقان‌ویلا – دولت‌آباد – رزکان نو – زیبادشت – سرجوب – یزدیها. بهمن ۱۶ – سهرابیه – شاهین ویلا – شهر صنعتی – شهرک ۱۱۰ – جعفرآباد (جعفریه) – مشکین دشت شهرک امام – شهرک امام رضا – شهرک پیشاهنگی – شهرک گلدشت – شهرک جهازی‌ها – شهرک خاتم الانبیاء – شهرک ذوب آهن – شهرک شاهد – شهرک شهید رستمی – شهرک شهید مطهری – شهرک شیخ سعدی – شهرک فرهنگیان – شهرک نگارستان – شهرک وحدت – شهرک منظریه – شهرک یاس – شکرآباد – عظیمیه (شهرک رسالت)

 

naghashi.org-4.png (355×200)– فاز ۴ – فردیس – قزلحصار – قلمستان کردان – کوی امامیه – کوی بنفشه – کوی شقایق – کوی قائم – کوی کارمندان جنوبی – کوی کارمندان شمالی – کوی مدرس – کوی ولی‌عصر – کیانمهر – کمالشهر – گرمدره – گلشهر – گوهردشت (رجایی‌شهر) – رستاخیز محمد شهر – مهرویلا – مهرشهر – ماهدشت – نوروزآباد – همت‌آباد – وسیه – وهرجرد – ویان – اشتهارد – شهرک طالقانی – باغستان – بنیاد(۳۵۰ متری) – شهرک ظفر – کوهپایه – شهرک احسانی نژاد۲ – شهرک کوثر – ۴۵ متری گلشهر —————————*-*-*————————— نقاشی ساختمان در شمال ، شمال غرب ، شمال شرق تهران – غرب تهران ، مرکز تهران ، شرق تهران – جنوب ، جنوب شرق ، جنوب غرب …

logo.gif (368×86)



:: برچسب‌ها: ,نقاشی با رنگ درجه یک ,نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان ,نقاشی ساختمان نقاش ساختمان ,برق ساختمان درجه 2 ,سیمکشی ساختمان درجه 1 ,صنعت ساختمان درجه 3 ,برقکار ساختمان درجه 1 ,برق ساختمان درجه 3 ,برق ساختمان درجه 1 ,سوالات برق ساختمان درجه 3 ,برق ساختمان درجه 1 pdf ,سوالات برق درجه 2 ساختمان ,سیم کشی ساختمان درجه 2 ,سرفصل برق ساختمان درجه 2 ,جزوه برق ساختمان درجه 2 ,جزوه برق ساختمان درجه 3 ,سوالات برق ساختمان درجه 2 ,مدارات برق ساختمان درجه 1 ,دانلود برق ساختمان درجه 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

ارائه انواع نقاشی ساختمان در مناطق مختلف غرب تهران شما می توانید در هر منطقه ای که در استان تهران یا البرز قرار دارید ، با ما تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره و راهنمایی رایگان در مورد نقاشی منزل خود، ساختمان خود را با قیمت مناسب نقاشی کنید. خدمات نقاشی ساختمان ایران در سراسر استان تهران و کرج به ویژه در شرق تهران می باشد —————————*-*-*————————— کافیست هم اکنون با ما تماس حاصل نمایید تا با قیمت نقاشی ساختمان در طرح و رنگ های متنوع آگاه شوید منتظر تماس شما هستیم —————————*-*-*—————————

 

naghashi.org-4.png (355×200) نقاشی ساختمان شرق تهران – شمال شرق تهران – جنوب شرق تهران احتسابیه • اراج • نقاشی ساختمان اصفهانک • نقاشی ساختمان افسریه • نقاشی ساختمان پیروزی • نقاشی ساختمان تهران‌پارس • نقاشی ساختمان تهران‌نو • جوادیه • نقاشی ساختمان چهارصددستگاه • حدادیه • حسین‌آباد • حشمتیه • نقاشی ساختمان حکیمیه • خاک‌سفید • نقاشی ساختمان خاوران • دوشان‌تپه • دولاب • دولت‌آباد (شهرک امام خمینی) • نقاشی ساختمان سرخه‌حصار (تهران) • سلیمانیه • شادآباد • شمس‌آباد • نقاشی ساختمان شمیران‌نو • شیان • نقاشی ساختمان صددستگاه • عباسیه • فرح‌آباد • قاسم‌آباد • نقاشی ساختمان قصر فیروزه • قنات کوثر • کاروان • کاظم‌آباد • کالاد • کوهک • کیان‌شهر • لارک • نقاشی ساختمان لویزان • مبارک‌آباد • مجیدآباد • مجیدیه • مسگرآباد • مشیریه • نقاشی ساختمان نارمک • نقاشی ساختمان نظام‌آباد • نقاشی ساختمان نیروی‌ هوایی • وحیدیه • هاشم‌آباد —————————*-*-*

kkkkkk.gif (400×150)

————————— نقاشی ساختمان در شمال ، شمال غرب ، شمال شرق تهران – غرب تهران ، مرکز تهران ، شرق تهران – جنوب ، جنوب شرق ، جنوب غرب تهران  و تمامی استان تهران و شهر تهران – استان البرز و شهر کرج می باشد —————————*-*-*————————— نقاشی ساختمان در نواحی مختلف استان تهران – استان البرز(کرج): تجریش – پونک – ونک – پاسداران – شهرک غرب – صادقیه – تهرانپارس – انقلاب – ولیعصر – مولوی – شوش – شهرری – مرکز شهر کرج – حصار نقاشی ساختمان در شهرستان های مختلف استان تهران : اسلام شهر- ورامین – فیروزکوه – دماوند – بومهن – اسلام شهر – رباط کریم – پردیس و … خدمات ما در سراسر استان تهران (شهر تهران) و البرز (شهر کرج) می باشد نوشته های مرتبط نقاشی ساختمان در غرب تهران – شمال غرب – جنوب غرب نقاشی ساختمان در جنوب تهران – جنوب غرب – جنوب شرق و شهرری نقاشی ساختمان در شمال تهران – شمال غرب – شمال شرق نقاشی ساختمان مناطق مختلف استان تهران و البرز نقاشی ساختمان کرج – نقاشی ساختمان در استان البرز

logo.gif (368×86)



:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان درجه 2 ,نقاشی ساختمان درجه 3 ,نقاشی ساختمان درجه 1 ,سوالات نقاشی ساختمان درجه 3 ,سوالات امتحان نقاشی ساختمان درجه 3 ,نمونه سوال نقاشی ساختمان درجه 3 ,نمونه سوالات نقاشی ساختمان درجه 3 ,دانلود آموزش نقاشی ساختمان درجه سه ,تعمیرات وبازسازی تا مرحله نقاشی ساختمان درجه یک ,نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان ,تست نقاشی درجه 2 ,نقاشی درجه دو ,وسایل لازم برای نقاشی درجه 2 ,نقاشی با رنگ درجه یک ,نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()