نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش ساخت بتونه

آموزش ساخت انواع بتونه

بتونه چیست؟ ، انواع بتونه , ابزار بتونه کاری ، ترفند های استفاده از بتونه ، آموزش ……

بتونه:sdsdsdd.gif (400×200)

به ماده اي گفته مي شود كه براي پركردن منافذ و درز ها و خلل و فرج ها، ترك خوردگي ها، زدگي ها، پوشاندن سر پيچ ها و ميخ ها و در محل اتصالات به كار برده مي شود بتونه كاري بعد از آخرين مرحلة‌ پرداخت و قبل از رنگ كاري صورت مي گيرد.

مواد مورد استفاده در بتونه كاري:

khnk.gif (400×200)

گلها و پودر هاي رنگي : مل : ماده اصلي بتونه نيز مي باشد كه به آن گل بتونه هم مي گويند. مل همان كربنات كلسيم CaCo3 است به رنگ سفيد مايل به كرم مل ماده اصلي بتونه است و خمير بتونه را تشكيل مي دهد.

اخرا : همان اكسيد آهن است به رنگ قرمز كه در آب و كليه روغن ها حل مي شود در رنگ كاري چوب براي همرنگي بتونه (تغيير رنگ بتونه) به كار مي رود

پودر امرا : اين گل به رنگ قرمز مايل به قهوه اي است

گل ماشي : به رنگ زرد می باشد و برای ساخت بتونه همرنگی مورد استفاده قرار می گیرد

دوده : به رنگ مشکی بوده و در ساخت بتونه همرنگی مورد استفاده قرار می گیرد

kkkkkk.gif (400×150)

سريش : ماده ای است پودري ( آرد مانند ) به رنگ سبز كمرنگ كه هنگام تركيب با آب چسبندگي پيدا مي كند سريش به بتونه استحكام مي بخشد اگر مقدار سريش را بيشتر از اندازه معمول بگيريم، بتونه خيلي سفت مي شود براي 100 گرم مل 10 گرم سريش در ساخت بتونه استفاده شود.

آب : از آب جهت مخلوط و تركيب شد ن و به حالت خميري در آمدن در بتونه كاري استفاده مي كنند.

سینکا : پودري است سنگين و سفيد تر ازمل وزن مخصوص آن بيشتر از پودر مل بوده، و در ساختن بتونه روغنی به كار مي رود. اگر به مقدارلازم مصرف شود رنگ ها و روغن ها را روان مي كند، ولي مقدار بيش از حد آن از مقاومت رنگ و بتونه مي كاهد.

انواع بتونه:

بتونه سیریشی: ترکیبی از (خاک اره , کمی مل ,چسب چوب , آب )

بتونه سیریشی : (مل , سیریش , آب )

بتونه روغنی: ( مل , پودر سینکا , آب , روغن الیف , رنگ روغن )

به طور كلي در انتخاب و مصرف بتونه بايد موارد زير را در نظر گرفت:

(1محلي كه بايد با بتونه پر شود.

(2نوع چوبي كه بايد بتونه شود.

(3نوع رنگي كه كار را پوشش مي دهد.

(4نوع آستر همرنگي كه در تغيير رنگ زمينه چوب به كار مي رود.

ابزار بتونه كاري :

كاردك : كاردك به شكل مثلث متساوی الساقين است دسته چوبی در راْس مثلث توسط قطعه فلزی حلقوی وصل شده

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

ليسه : نيز يك قطعة فلزي قابل خمش منتها به شكل مستطيل

تخته بتونه : وسيله ای است جهت ساختن بتونه بايد سطح تخته بتونه از فيبر يا تخته رنده شده و صاف باشد



:: برچسب‌ها: ,انواع رنگ ساختمان,نقاشی رنگ روغن ساختمان,اصول رنگ آمیزی ساختمان,ترکیب رنگ ساختمان,بتونه کاری دیوار,بهترین نوع رنگ ساختم ,رنگ کردن ساختمان,رنگ ساختمان,رنگ کاری ساختمان,ساخت بتونه ساختمان,ت ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

بلکا|نقاشی بلکا با رنگهای متنوع بلکا-ارائه کاتالوگ و قیمت بلکا

بلکاsdsdsdd.gif (400×200)

اجرای انواع نقاشی رنگ بلکا ساختمان در طرح و مدل های مختلف

انواع رنگ بلکا - قیمت بلکا و کاتالوگ بلکا

بلکا چیست – انواع بلکا – معایب بلکا – پوشش بلکا

برای ارسال رایگان کاتالوگ بلکا و مشاوره رایگان کافیست با ما تماس بگیرید

 

شما علاوه بر این که می توانید برای رنگ آمیزی منزل یا نقاشی خانه خود از نقاشان حرفه ای ما در زمینه نقاشی ساختمان با بلکا یا هر نوع رنگ یا نقاشی دیگری بهره مند شوید، می توانید مطالب آموزشی در مورد نقاشی خانه یا ساختمان و انواع رنگ های ساختمانی و همچنین مقالات در زمینه های مختلف رنگ ها و نقاشی ساختمان را در وبسایت نقاشی ساختمان ایران مطالعه نمایید و همچنین با دیدن فیلم های آموزشی نقاشی ساختمان از آموزش های تصویری این مجموعه بهره مند شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در نقاشی خانه یا منزل خود داشته باشید و با بهترین رنگ ها خانه خود را رنگ آمیزی کنید

نقاشی بلکا

اجرای انواع نقاشی بلکا منزل, بلکا خانه, رنگ بلکا, پوشش الیافی, پوشش های الیافی, پوشش سلولزی, نقاشی بلکا ساختمان, نقاشی بلکا آپارتمان, نقاشی بلکا دیوار, نقاشی بلکا اتاق, رنگ بلکا, رنگ کردن بلکا, رنگ آمیزی بلکاkhnk.gif (400×200)

برای اطلاع بیشتر در مورد نقاشی بلکا ساختمان و نقاشی ساختمان با رنگ بلکا در رنگ های مختلف و همچنین اطلاع از قیمت نقاشی نقاشی بلکا و نیز دریافت کاتالوگ رنگ بلکا و بازدید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید – تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنیم

برای آشنایی بیشتر با آموزش نقاشی ساختمان می توانید از صفحات دیگر سایت نقاشی ساختمان بازدید نمایید تا بتوانید اطلاعات کامل تری در مورد نقاشی ساختمان بدست بیاورید و اطلاعات و آگاهی خود را در زمینه رنگ آمیزی ساختمان و منزل خود افزایش دهید

هدف ما جلب رضایت شما ، مشتریان گرامی است

چه با آموزش نقاشی ساختمان و چه با انجام خدمات نقاشی ساختمانkkkkkk.gif (400×150)

——————————————*-*-*——————————————

برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه رنگ بلکا می توانید به صفحه رنگ بلکا مراجعه نمایید

در صفحه رنگ بلکا به مواردی از قبیل چگونگی رنگ بلکا و نقاشی بلکا در طی زمان – مواد تشکیل دهنده  بلکا و ساختار پوشش های سلولزی آشنا می شوید و همچنین آشنا خواهید شد که چگونه با بلکا منزل خود را زیبا کنیم و چگونگی اجرای بلکا در سطوح مختلف و نیز مزایای پوشش سلولزی و نیز مواد و مزایای پوشش های سلولزی و ابریشمی (پتینه – بلکا – رومالین – روپاد)  مورد بحث و بررسی قرار گرفته اندنقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

——————————————*-*-*——————————————

شما در مطلب زیر با بلکا و نقاشی بلکا – مواد موجود در بلکا و ساختار بلکا و همچنین ویژگی های مهم بلکا – پوشش سلولزی و الیاف سلولزی آشنا می شوید، همچنین با نحوه اجرای بلکا در ساختمان و خانه و مزایای استفاده از پوشش سلولزی در دیوار و و سوالات متداول در مورد رنگ و نقاشی بلکا و قیمت نقاشی ساختمان با بلکا و انواع کاتالوگ رنگهای بلکا آشنا خواهید شد، شما می توانید در ادامه با مطالب ذیل آشنا می شوید (که می توانید بر روی هر یک کلیک کنید)

بلکا و نقاشی بلکا چیست؟

مواد موجود در رنگ بلکا و ساختار بلکا

ویژگی های مهم بلکا

بررسی کامل ویژگی های رنگ بلکا و نقاشی بلکا

نحوه اجرای بلکا – پتینه یا پوشش های سلولزی در ساختمان و خانه

مزایا و معایب استفاده از پوشش سلولزی در سقف و دیوار

ویژگی الیاف سلولزی (بلکا)

بلکا به عنوان پوشش سلولزی چیست؟

ویژگی های بلکا و پوشش سلولزی

قیمت نقاشی بلکا و رنگ بلکا

کاتالوگ بلکا

سوالات متداول در مورد بلکا و نقاشی بلکا

بلکا چیست؟ نقاشی بلکا چیست؟

نقاشی بلکا مناسبترین پوشش جهت دیوار و سقف ساختمانهای مسکونی ، تجاری ، هتلها ، بیمارستانها ، مراکز تفریحی ، ورزشی ، استودیوهای صدا برداری و غیره میباشد . دارای قابلیتهای فراوانی بوده که آن را از هر نظر در برابر انواع پوشش ها صاحب برتری مینماید . ارایه گر بی نهایت رنگ برای سلایق گوناگون و نیز منطبق بر انواع دکوراسیون می باشد . از الیاف طبیعی و سلولوزی تولید گردیده و در حین و نیز بعد از اجرا بو و گرد و غباری به همراه نخواهد داشت . بلکا نیاز به زیر سازی نداشته و همچنین کاملا عیب زیر کار را می پوشاند و به راحتی بر روی کلیه سطوح قابل اجرا میباشد و سرعت اجرایی آن بسیار بالا است. پوشش بلکا دوده و ذرات معلق در هوا را از خود دور نموده و به راحتی قابل شستشو می باشد .

در برابر ضربات بسیار مقاوم بوده و در صورت صدمات احتمالی براحتی و تنها در عرض چند دقیقه قابل ترمیم است. با گذشت زمان تغییری نیافته و هیچگونه ترک خوردگی بر روی دیوار و یا سقف مشاهده نخواهد گردید. پوشش بلکا عایق حرارتی ، برودتی و رطوبتی بوده و دمای محیط را بطور مطلوبی حفظ مینماید . بلکا دارای خاصیت صدا گیری بوده و رفلکس صدا را بطور چشمگیری کاهش می دهد

طبق آخرين آمار در حال حاضر، رنگهايي كه در بيشتر كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه استفاده مي شوند، در كشورهاي پيشرفته از چرخه استفاده خارج شده اند زيرا در آنها اكسيد سرب كه سرطان زاييش ثابت شده به كار رفته است و باعث مضرات بسيار زيادي براي كاركنان كارخانجات رنگ سازي مي شود. و همچنين براي مصرف كنندگاني كه در معرض استنشاق مواد فرار مي باشند مضر است پس از گذشت حدود 70 سال از توليد رنگ هنوز عيوب فراواني براي رنگ شيميايي موجود مي باشد. لذا به دلايل دانش ايراني بدين فكر افتاد كه لااقل براي رنگ آميزي اماكن و ساختمانها شالوده اي از تفكر قديمي كه مبتني بر استفاده مواد طبيعي بود و همچنين خلاقيت مدرنيسم را به عنوان پوششهاي سلولزي به بازار ارائه دهد.

با در نظر گرفتن تاريخ پيدايش بلکا به عنوان پوشش سلولزي اين نتيجه گيري مي شود كه بلکا صنعتي است كه با مرور زمان جايگزين رنگهاي ساختماني مي شود ودر عين حال زيبايي و سلامت بهداشتي و صرفه جويي منابع نفتي را به ارمغان مي آورد.

مواد موجود در رنگ بلكا و ساختار بلكا :

مخلوطي از پنبه سلولز، رشته هاي الياف و رزين سلولزي با انواع متنوعي از افزودنيهاي تزئيني و آب . ساختار بلكا به انواع طرح های نرم و دانه دار مي باشد.

پوشش :

هركيلو حداقل 3 متر را پوشش می دهد.

توضيح :

بلكا به دليل داشتن رطوبت در حين اجراء، مي بايست كليه سطوحي كه در مقابل آب از خود رفلكس نشان ميدهند را قبلاً توسط رنگ روغني براق و تترونيوم رزين پوشش داد و ميزان مصرف وغلظت رنگ روغن و يا تترونيوم رزين، بستگي به فرسودگي و قطر فلز يا سطح زيركار دارد.

ویژگی های مهم نقاشی بلکا

بلکا پوششي است که از سلولز طبيعي تشکيل شده است.

بلکا عايق حرارت ، برودت و همچنين عايق صوت مي باشد.

بلکا به زيرسازي نيازي ندارد و قابل ترميم مي باشد.

بلکا در برابر ضربه ، آتش سوزي و شعله ور شدن بسيار مقاوم است.

بلکا به دليل دارا بودن خاصيت آنتي استاتيک و ساختار فيبري ، گرد و غبار هوا را به خود جذب نمي کند.

بررسی کامل ویژگی های رنگ بلکا و نقاشی بلکا:

عايق حرارت و برودت

خاصيت عايق بودن الياف سالهاست كه پذيرفته شده است و بيشتر خاصيت عايق بودن مجموع الياف (از نظر حرارت) به اين علت است كه همواره هوا در داخل فضاهاي موجود در داخل آن ساكن مي گردد. ديوار پوشيده از بلكا از اتلاف حرارتي ساختمان در فصل زمستان مي كاهد. همه ساختمانها از طريق ديوارها و جداره ها مقداري گرما را ازدست مي دهند كه بلكا كاملا اين فضاها را پر مي كن. همچنين بلكا با جلوگيري از برخورد مستقيم تابش خورشيد سرمايش تابستاني را تامين مي كند. هواي گرم بين ديوار بيروني و هواي ساكن بين الياف بالا رفته و از ميان سوراخ هاي رو كاري به بيرون جريان مي يابد. در نتيجه از ميزان بار سرمايشي ساختمان كاسته می شود و هواي تهويه شده مستقيما از طريق دريچه هاي فرعي به داخل ساختمان وارد مي شود. بدين صورت هواي گرم و سرد پس از برخورد با ديوارهاي پوشيده شده توسط بلكا به يك سد انتقال حرارتي برخورد مي كند اين خود مطلبي است كه مورد توجه سازمان بهينه سازي مصرف انرژي مي باشد.

کاهش محسوس صدا به عنوان عایق صوت

يكي از آلودگی هاي محيط زيست كه براي انسان نيز بسيار مضر است آلودگي صوتي مي باشد. مخصوصاً صداهاي مداوم كه ناشي از بازگشت امواج صوت پس از برخورد با سطوح به وجود مي آيند. اين صداها حساسيت گوش را نسبت به انواع صداها تقليل مي دهد اگر مدت ده دقيقه در محيطي كه اين صداها موجود باشند حضور داشته باشيم نياز به استراحتي به مدت بيست دقيقه در محيطي كاملاً آرام داريم تا اثر آن را جبران نماييم .اثرات غير مستقيم صداهاي ناخواسته بر روي انسان عبارت از حساسيت عصبي، تحريك پذيري شديد، گرفتگي عضلاني و خستگي روحي و جسمي و حتي در مواقعي سرگيجه است. بلكا به عنوان پوششي با تخلخلهاي فراوان و غير همگون كه به ضخامت mm4 -2 روي ديوارها اجرا مي شود حدود 30 تا50 درصد رفلكس صدا را كاهش مي دهد و بطوريكه كاملاً محسوس آلودگي صوت را تقليل مي دهد.

عدم نیاز به زیرسازی جدی در مرحله اجرا

عدم نياز به زير سازي جدي و اجرا شدن اين محصول بر روي كليه سطوح اعم از گچ و خاك، سيمان سفيد و سياه، رنگ روغن، رنگ پلاستي، كاشي و… باعث سرعت عمل اين كار و در ضمن كاهش جدي هزينه مي گردد. بطور مثال روند كلي ساخت در ساختمانهاي بيشتر نقاط ايران بدين صورت است كه ابتدا بعد از آجر چيني، گچ و خاك ساختمان انجام مي شود كه اين مرحله در بعضي از مناطق مرطوب كشور به جاي گچ و خاك، سيمان سفيد جايگزين مي شود سپس روي گچ وخاك يا سيمان، گچ سفيد مي زنند و رنگ آميزي مي كنند. با بلكا مرحله سفيد كاري كاملا حذف مي شود. در مرحله گچ و خاك يا سيمان بلافاصله بلكا كه جايگزين رنگ ساختماني است اجرا مي شود بدين ترتيب علاوه بر سرعت اجراي كار، راحتي و همچنين صرفه اقتصادي را به همراه مي آورد در مواردي كه فضاي داخلي به منظور استفاده براي آشپزخانه يا آزمايشگاه از كاشي پوشيده شده باشد و بعد از مدتي مصرف كننده تمايل داشته باشد به عنوان اتاق ديگري از آن استفاده نمايد بلكا به راحتي بر روي كاشي اجرا مي شود و نياز به برداشتن كاشي نمي باشد.

بلکا خاصيت قابليت شستشو دارد

اين خاصيت مربوط به رزين نهايي است كه اين نوع رزين شيميايي مخصوص شركت مي باشد. نحوه شتستشو: با ابر و شامپوي فرش قابل شستشو مي باشد پس از شستشو مدتي صبر كنيد تا دوباره بلكا خشك شود.

شما می توانید بلکا را نیز با بخارشو تمیز کنید

عدم جذب گرد و غبار

يكي از عوامل جذب گرد وغبار توسط سطوح، ايجاد بار الكتريكي مخالف بين ذرات معلق در هوا و سطح مورد نظر مي باشد. در آزمايشات متعدد مشخص شده است كه الياف سلولزي حداقل (در حد صفر) اشكال را از نظر بار الكتريسيته ساكن ايجاد مي نمايند. دليل اين پديده به جذب رطوبت توسط الياف سلولزي و پنبه اي مربوط مي شود. از مدتها قبل فهميده شده بود كه الياف، رطوبت موجود در هوا را به خود جذب مي كنند از اين نقطه نظر جذب رطوبت باعث مي گردد از تشكيل الكتريسيته ساكن در الياف جلوگيري به عمل آيد. با توجه به ساختار بلكا كه تشكيل شده از رزينهاي سلولزي والياف پنبه اي و پگيمنت معدني، هيچكدام از اجزا تشكيل اين محصول داراي الكتريسيته ساكن نمي شود و در نتيجه ما شاهد رگه هاي جذب گرد و غبار در سقفها و بالاي شوفاژها نمي باشيم.

مقاوم در مقابل آتش سوزی

طول زمان حفاظت در مقابل آتش يا تحمل آتش براي ساختمان مي تواند متفاوت باشد و بستگي به فاصله آنها از مراكز آتش نشاني، وجود تجهيزات اطفاء حريق مستقر در ساختمان و يا وجود مــواد قابل اشتعال در آنها دارد. زمان تحمل آتش براي ساختمانهاي مسكـوني و اداري بايد ســه ربع تا يك ساعت باشد و اين زماني است كه معمولاً براي تخليه ساختمان لازم است. ساختمانهاي بلند، بيمارستانها، تئاتر و سينما 2 ساعت و اماكن تجاري و صنعتـي حداقل بايد سه ساعت تحمل آتش را داشته باشد و در اين زمـان آسيب نبيند. انتخـاب نوع پوشش مقاوم آتش و ضخــامت آن براي ساختمانها بستگي به جنس آنها و همچنين زماني دارد كه براي تحمل آتش، براي آنها در نظر گرفته شده است. در شرايـط ثابت، ضخامت لايه پوشش مقاوم آتش نسبت مستقيم با زمان تحمـل آتش دارد و با افزايش ضخامت، زمان تحمل افزايش مي يابد.استاندارد شماره DIN4102 آلمـان، ناظر به عكس الـعمل مصالح ساختماني در مقابل آتش است. پوشش ديوار« بلكا » بر اسـاس داده هاي اين استاندارد در رابطه با آتش سوزي، مورد آزمايش قرارگرفت و نتيجتاً به عنوان يك مصالح ساختماني كه به سختي قابل اشتعال مي باشد، طبقه بندي شده و مي توان اين پوشش ديوار را به عنوان مصالح ساختماني كه به سختي قابل اشتعال مي باشد، به كار برد. ضمناً تأييديه عدم اشتعال بلكا را از NWTA استراليا و دانشكده امير كبير اخذ كرده ايم.

بلکا ترک نمی خورد

اين خاصيت باعث مي شود ترك ديوارها پوشانده شود و همچنين از ايجاد ترك احتمالي در سقف و ديوارها جلوگيري كند. اين مورد به خصوص هنگام بازسازي ساختمانهاي قديمي نمود پيدا مي كند.

خاصيت ارتجاعي

اين خاصيت باعث مي شود ترك ديوارها پوشانده شود و همچنين از ايجاد ترك احتمالي در سقف و ديوارها جلوگيري كند. اين مورد به خصوص هنگام بازسازي ساختمانهاي قديمي نمود پيدا مي كند.

بلکا از نظر بهداشت

از لحاظ سمي براي كشت گياهاني كه بعداً توليد فيبر مي نمايد آزمايش شده و ميزان آن در حد نرمال مي باشد.

PH بلكا به دليل حلال آب برابر با 7 مي باشد فاقد فرمالدئيد مي باشد. فرمالدئید : گازی با بوی تند است که سرطان زا می باشد و در دود سیگار و ماشین وجود دارد و بیشتر در ساخت رنگ و فوم از آن استفاده می شود. فلزات سنگين مانند Pb ـ Hg ـ Zn ـ A ـ Co ـ Cu ـ CI ـ Cd كه سرطان زا هستند تقريباً در حد صفر مي باشد. بلكا فاقد هر گونه مواد فرار مي باشد.

دوستدار محيط زيست

همانطور كه در بخش آلودگيهاي صوتی ذكر شد صوت های ناهنجار يكي از آلاينده هاي محيط زيست مي باشد از زواياي ديگر عدم استفاده از مواد نفتي و مواد فرار در ساختار بلكا كه چه در زمان اجرا و چه در موقع تولید، و چه در موقع توليد، پسابي در اين زمينه تولید نمی کند که باعث عدم حساسیت مصرف کنندگان و سلامتی محیط زیست می شود. چرا كه مسئله آلودگي مواد نفتي به صورت تاثيرات دراز مدت يا كوتاه مدت نمايان مي شود. كاهش در انتقال نور كه موجب ممانعت عمل فتوسنتز گياهان مي شوند حاصل پسابهاي نفتي مي باشد. تركيبات هيدرو كربني اشباع شده با نقطه جوش بالا و آروماتيكها مي توانند اثرات فجيعي بر روي انواع گوناگون موجودات داشته باشند. سرنوشت تركيبات آلي كه وارد زنجيره غذايي موجودات شده اند ( ورود در زنجيره غذايي از طريق آبياري سبزيجات امكان پذير مي باشد ) مطالعه شده است. نتايج نشان مي دهند كه هيدرو كربن صنعتي زماني كه يك بار به درون بدن يك موجود زنده رفته باشند نيز پايدار مي مانند. يكي ديگر از آلوده كنندگان محيط زيست فلزات سنگين مي باشند. فلزات جزو مفيد ترين مواد و اولين عناصري هستند كه توسط انسان شناخته شدند و مهم ترين نقش را در توسعه تمدن ايفا كرده اند. امروز يك فلز اورانيوم راه حلي براي مبرم ترين مشكل بشر يعني كمبود انرژي شناخته شده است كه بسيار ارزشمند است ولي در كنار آن هر چه در صنايع ديگر امكان استفاده كمتر از اين فلزات سنگين كه بطور كل cu-v-sn-ni-mg-pb-cn –cd-ba هستند، باشد آلودگي هاي زيست محيطي به حداقل خواهد رسيد با اين هدف بلكا بدون استفاده از حتي يك فلز سنگين تهيه مي شود كه از اين بابت تامين كننده سلامت مصرف كنندگان مي باشد. يكي از موارد مطرح در جوامع مدرن بشري باز يافت محصولات پس از پايان دوره مصرف مي باشد كه از اين جهت نيز بلكا به راحتي به چرخه طبيعت باز مي گردد.

نحوه اجرای بلکا – پتینه یا پوشش های سلولزی در ساختمان و خانه

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین به مقدار مورد نیاز مواد بلكا را از کیسه خارج نموده و در درون ظرفی مناسب بریزید.

حدود پنج برابر وزن مواد، آب (ترجیحاً آب گرم) اضافه كنيد تا يك خمير سفت ايجاد شود.

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین خمیر بلكا را خوب هم زده، به طور کامل به مدت حداقل 10 دقیقه ورز دهید..

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین پس از 30 دقیقه، مجدداً خمیر بلكا را خوب ورز دهید…

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین اکنون مواد آماده‌ی اجرا با ماله‌ی مخصوص بلكا می‌باشد و می توانید آن را بر روی دیوار بکشید

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین براي استفاده‌ی بهینه از بلكا، لازم است آن را با ضخامت مناسب بر روی سطوح اجرا نمایید. براي اين منظور، توصیه می شود در هر متر مربع حدود 280 گرم بلكا (خشك) و به ضخامت حدود 2 میلی متر اجرا شود.

تذکر 1 : بلكا بر روي سطوح گوناگون (رنگ روغني، رنگ پلاستيك، سيمان، گچ، گچ و خاك، شیشه، چوب، فلز و …) قابل اجرا مي باشد.

تذکر 2 اگر سطح زیر کار، رنگ پلاستيك، چوب، فلز و یا گچ کشته باشد بايد قبل از اجرای بلكا، روي سطح را با رزين یا حتی با رنگ روغنی رقیق شده پوشانده، پس از خشك شدن كامل آن، شروع به اجراي بلكا نماييد.

مزایا و معایب استفاده از پوشش های سلولزی (بلکا) در سقف و دیوار :

1 – جهت اجرا نیازی به زیرسازی اولیه ندارد از این رو در وقت و هزینه صرفه جویی شده و برخلاف انواع دیوارکوب PVC و MDF فضای خالیی بین پوشش و دیوار اصلی ایجاد نخواهد شد .

2 – بلکا به دلیل پوشش دادن سطوح بطور کامل ٬ نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود .

3 – به دلیل خاصیت آنتی استاتیک مواد اولیه بلکا ( پتینه – روپاد – رومالین )٬ این پوشش ها گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند

4 – به جهت استفاده از مواد با کیفیت ٬ پایداری زنگ و طرح خود را به مرور زمان از دست نمی دهند

5 – از آنجا که این مواد مستقیما بر روی دیوار قرار می گیرند در برابر ضربه مقاومت خوبی داشته و در سطوح آن ترک خوردگی به وجود نخواهد آمد .

6 – در صورت کنده شدن به راحتی قابل ترمیم و بازسازی می باشد.

7 – جهت اجرای پوشش بلکا نیازی به تخلیه محل نبوده و به دلیل استفاده از مواد کاملا طبیعی در ترکیبات آن با محیط زیست سازگار بوده و هیچگونه حساسیت و آلرژیی ایجاد نمی کند .

8 – در اجرای بلکا به راحتی می توان از ترکیب رنگ های مختلف استفاده نموده و طرح های زیبایی بوجود آورد .

لازم به ذکر است که مواد اولیه پوشش های سلولزی ارائه شده توسط شرکت کیمیا دکور طبق استانداردهای بین المللی سلامت و بهداشتی کشورهای آلمان ٬ استرالیا و روسیه تهیه می شوند .

از آنجا که این پوشش ها از تنوع بالای طرح و رنگ برخوردارند به راحتی میتوان با مبلمان و سایر اثاثیه تناسب رنگ ایجاد نمود

ویژگی های الیاف سلولزی ( بلکا )

بلکا بر روی گچ، خاک و گچ ( شمشه کشی شده )، چوب، فلز، رنگ روغن، سیمان، شیشه و … قابل اجرا می باشد. لازم به توضیح است در ساختمان های در حال ساخت استفاده از بلکا بر روی خاک و گچ موجب افزایش سرعت اجرای پروژه و کاهش هزینه، به واسطه حذف کامل مراحل گچ کاری و رنگ می شود .

بلکا رطوبت محیط را جذب کرده و باعث تعدیل رطوبت محیط میگردد . رطوبت جذب شده در شرایط معکوس به محیط باز گردانده می شود

بلکا به دلیل خاصیت ارتجاعی، ترک هایی که معمولاً در اثر نشست ساختمان بعد از ساخت روی دیوارها و سقف ایجاد می شود را پوشش داده و از معرض دید برای همیشه حذف می نماید .

بر خلاف رنگ و کاغذ دیواری مقاومت بلکا در برابر ضربه قابل توجه بوده و چنانچه پوشش بلکا صدمه ای وارد شود براحتی ظرف چند دقیقه توسط شخص قابل ترمیم است .

بلکا جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری است و پایه اصلی آن الیاف طبیعی است .

طرح تولیدی شرکت پارس رومالین ویژگی های منحصر به فردی دارد که عبارتنداز :

تنوع نامحدود در طرح و رنگ

سرعت اجرای بالا

وزن سبک در مقایسه با گچ

قابلیت شستشوی آسان

غیرقابل اشتعال و عایق صوت و صدا و حرارت

عدم جذب گرد و غبار به واسطه خاصیت آنتی استاتیک

بدون بو و ایجاد حساسیت

قابل ترمیم

سرعت اجرایی بالا

طول عمر بالا

صرفه اقتصادی

بلکا با توجه به مشخصات فوق از نظر کیفیت، زیبایی و اقتصادی کاملاً نسبت به محصولات مشابه صاحب برتری و امتیاز می باشد می توان آن را به عنوان بهترین پوشش ساختمانی جهت اجرا در دیوارها و سقف های ساختمان های مسکونی، هتل ها، اماکن عمومی، رستوران ها، بیمارستان ها، استودیوهای ضبط صدا و تصویر، دکورهای سینمایی، سالن های سینما، فروشگاه ها، ورزشگاه ها، ادارات و غیره استفاده نمود .

این پوشش به دلیل بهره مندی از طیف بالای رنگی و امکان اجرای آن به صورت طرح های مختلف (مانند: اشکال هندسی و اشکال طبیعی مانند: گل، درخت، ماه، ستاره و …) میتواند در فضاهای آموزشی مانند مهد کودک، مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد و ضمن ایجاد فضایی آرامش بخش، محیطی زیبا و جذاب را بوجود آورد .

از این پوشش همچنین می توان داخل سالن های پذیرایی، سالن های سینمایی، اماکن عمومی پر رفت و آمد مانند: سالن مترو، ترمینال ها و فرودگاه ها استفاده نمود .

این مواد به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملاً طبیعی می تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند: بیمارستان ها نیز مورد استفاده قرار گیرد و ضمن روحیه بخشی به بیماران محیطی کاملاً بهداشتی و آرامی را (به دلیل رفلکس پایین صدا) به وجود آورد .

بلکا توسط موسسه تحقیقات صنعتی شیمی مورد تائید قرارگرفته است . آزمونهای مقاومت در برابر رطوبت و قابل شستشو بودن توسط پژوهشکده صنایع رنگ ایران انجام شده است . آزمون مقاومت در برابر حرارت توسط پژوهشکده مواد و انرژی انجام پذیرفته است . آزمون جذب صوتی از طریق سازمان ساختمان تهران انجام پذیرفته است . این محصول در کشورهایی نظیر آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، فرانسه و مکزیک اجرا می شود

بلکا به عنوان پوشش سلولزی چیست؟

بلکا (belka) جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری، نوعی پوشش سلولوزی با الیاف طبیعی پنبه سلولز می‌باشد که توسط دستگاه‌های مخصوص در ابعاد بسیار ریز خرد شده و سپس با میزان مشخصی از رزین سلولزی وسنگهای تزئینی کاملا مخلوط شده است. این پوشش به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملا طبیعی می‌تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند بیمارستانها نیز مورد استفاده قرار گیرد. بلکا بر روی گچ، خاک و گچ (شمشه کشی شده)، چوب، فلز، رنگ روغن، سیمان، شیشه و… قابل اجرا می باشد.

ویژگی های بلکا و پوشش سلولزی:

عایق حرارت

عایق برودت

عایق صوت

بی نیاز از زیرسازی

نداشتن بو و مواد فرار هنگام اجرا

قابلیت شستشو (با ابر و شامپوی فرش)

خاصیت آنتی استاتیک: به دلیل ساختار فیبری گرد و غبار و ملکولهای سوخته در هوا را جذب نمی‌کند.

مقاومت در برابر آتش و شعله ور نشدن

ترک‌ها را می پوشاند

مقاومت در برابر ضربه

کاهش بازتاب مستقیم نور

قابلیت ترمیم

قیمت نقاشی بلکا و رنگ بلکا

شما برای اینکه از قیمت نقاشی ساختمان با رنگ بلکا و همچنین قیمت انواع رنگهای بلکا آشنا شوید کافیست با ما تماس حاصل نمایید تا ما قیمت انواع رنگ و نیز نقاشی ساختمان را به شما اطلاع دهیم

کاتالوگ بلکا در رنگ های مختلف

شما برای دیدن هر گونه کاتالوگ رنگ بلکا در انواع و رنگ های مختلف کافیست با ما تماس بگیرید و با ارسال رایگان کاتالوگ به منزل شما ، کاتالوگ مورد نظر را مشاهده کنید و هر رنگ و هر مدلی که مد نظر شماست را انتخاب کنید و خانه خود را نقاشی کنید

قرار است به زودی کاتالوگ های بلکا در سایت قرار داده شود، در صورت تقاضای شما کاتالوگ بلکا در اولویت بالاتری قرار می گیرید و سریع تر در سایت قرار داده می شود

مشاهده کاتالوگ بلکا

سوالات متداول در مورد بلکا و نقاشی بلکا

بلكا، پتينه، رومالين چيست؟

در واقع بلكا، پتينه، رومالين و… نام شركت هاي توليد كننده پوشش سلولزي مي باشند. محصول يكي هست فقط با طرح ها و رنگ هاي متفاوت.

بلكا چيست؟

بلكا مواد سلولزي مي باشد كه حاصل تركيب سلولز پنبه ، كاغذ، چسب پودري (cmc)، وسنگ هاي تزئيني است. كه به صورت پودر مي باشد و اجرا كننده فقط به آن آب اضافه مي كند و به صورت خمير درمي آورد. و بوسيله ماله مخصوص بلكا با ضخامت 2 ميلي متر بر روي ديوار اجرا مي كند.

 

از بلكا براي سقف حمام و يا جايي كه نم دارد مي‌توان استفاده كرد؟

بله با اضافه كردن مقداري چسب رزين مي‌توان استفاده نمود.

آيا بلكا قابليت شستشو دارد؟

مانند رنگ روغني نميتوان بلكا را شست ولي در صورت لك شدن و كثيفي ميتوان با كف شامپو فرش بوسليه يك تكه ابر آنرا تميز كرد.

بلكا قابل ترميم است؟

بله. به شما نيز به راحتي مي توانيد ترميم بلكا را انجام دهيد.

آيا بلكا داراي بو مي باشد ؟

خير . بلكا به دليل نداشتن مواد شيميايي و نفتي هيچگونه بو و حساسيتي ايجاد نمي كند.

سرعت اجراي بلكا چگونه است؟

سرعت اجراي بلكا بسيار بالا بوده به طوري كه هر نصاب حرفه اي روزانه تا 70 متر مربع را مي‌تواند اجرا كند.

برخی از نوشته های این متن از صفحه اجرا بلکا نوشته شده است

——————————————*-*-*——————————————

هر گونه نظر و دیدگاهی در مورد این مطلب دارید می توانید آن را با ما در میان بگذارید، مطمئن باشید که از هرگونه نظر و دیدگاهی استقبال می کنیم، شما می توانید دیدگاه تان را در صفحه تماس با ما در میان بگذارید

——————————————*-*-*——————————————



:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان,رنگ آمیزی ساختمان,رنگ امیزی ساختمان,رنگ کاری ساختمان,نقاشی ساختمان,رنگ روغنی ساختمان,رنگ آمیزی ساختمان,نقاش ساختمان,رنگ روغن ساختمان,انواع رنگ آمیزی ساختمان,آموزش رنگ آمیزی ساختمان,ترکیب رنگهای ساختمانی,ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان,ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

 

آشنایی با 10 نکته برای رنگ زدن خانه

آنچه باید در رنگ زدن خانه یا نقاشی ساختمان خود بدانید

آیا می‌خواهید خانه‌تان را خودتان رنگ کنید؛ پس قبل از شروع به کار نقاشی منزل خود به نکات زیرتوجه کنید که حتما به کارتان می‌آید.

sdsdsdd.gif (400×200)

1- قبل از شروع آن چه می‌خواهید در ذهن مجسم کنید

رنگ‌ها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستیک هستند و هر کدام ویژگی خاصی دارند.

رنگ‌ روغنی براق دوام بیشتری دارد و تمیز کردن آن‌ راحت‌تر است اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بیشتر نشان می‌دهد.

رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص‌ها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد.

رنگ روغنی مات بین این دو رنگ بوده و خصوصیات مشترکی دارد.

2- از رنگ‌های جدید نترسید

نگذارید ترس از رنگ، باعث شود سفید یا رنگ همیشگی کرم را انتخاب کنید. رنگ‌ها معنی جدیدی به اتاق شما می‌دهند. استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسل‌کننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل می‌کند. اگر از رنگی که زدید خوشتان نیامد کافیست روی آن را دوباره رنگ کنید.

3- ابتدا از نمونه‌های کوچک رنگ استفاده کنیدkhnk.gif (400×200)

نمونه‌های کوچک رنگ مانع تعجب شما می‌شوند. اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برایتان سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنید. یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانید در ذهن خود طرحی را که می‌خواهید مجسم کنید، دارد. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگ‌هایشان را در قوطی‌های کوچک هم ارائه می‌دهند. این نمونه‌ها قیمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست می‌شوند.

4- چه مقدار رنگ مورد نیاز است؟kkkkkk.gif (400×150)

هنگام خرید رنگ باید متراژ جای مورد نیاز را بر حسب متر‌مربع بدانید. عامل‌های دیگر هم بر مقدار رنگ تاثیر می‌گذارند مثلا اگر می‌خواهید دیوارها را بتونه کنید مقداری رنگ برای تعداد دفعات آستر در نظر بگیرید.

 5- زیرسازی کنید

زمانی را برای آماده کردن اختصاص دهید. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زیرسازی کنید. رنگ به تنهایی نواقص یک دیوار را برطرف نمی‌کند. دیوار را تا جای ممکن با بتونه صاف کنید، درزها و ترک‌ها را بگیرید. از تمیز بودن سطح دیوار قبل از رنگ مطمئن شوید. هرگونه غبار یا ذرات ریز روی دیوار کار را خراب می‌کند.

6- سنباده بزنید

سنباده در کار نقاشی نقش اساسی دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ریزش آن شده، به کار جلا می‌دهد.

7- از روغن مخصوص استفاد کنید

قبل از رنگ کردن، سطح مورد نظر را روغن بزنید. استفاده از روغن مخصوص در زیر کار باعث روان‌تر و یکنواخت رنگ‌ شدن می‌شود.

8- الیاف روی غلطک را بگیرید

اگر غلطک تمیز نشود، الیاف آن معمولا روی دیوار باقی می‌ماند. با استفاده از یک چسب ساده الیاف اضافه غلطک را قبل از رنگ کردن بگیرید.

9- از قلم‌مو یا غلطک دسته‌بلند استفاده کنید

استفاده از قلم‌مو یا غلطک مخصوص رنگ با دسته‌های‌بلند در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند. به جای آن که دست خود را تا جای ممکن بکشید و یا بارها از نردبان بالا و پایبن بروید از این وسیله اهرم مانند، استفاده کنید. مزایای آن از قیمتش بیشتر است.

10- رنگ را یکجا درست کنید و داخل ظرف دربسته نگه دارید

با داشتن رنگ به صورت کلی دیوارها یکنواخت رنگ شده، لازم نیست به جنگ لکه‌ها بروید. می‌توان رنگ را با کامپیوتر انتخاب کرد و یا از رنگ‌های ترکیبی آماده استفاده نمود. رنگ‌های ترکیبی کمی با هم فرق دارند. کافیست دو طیف از یک رنگ را روی یک دیوار تست کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

یک‌جا درست کردن رنگ باعث می‌شود در طول نقاشی، رنگی ثابت داشته باشید. اگر حرفه‌ای نیستید قبل از شروع، دستگیره‌های در، لولاهای کابینت، پریزهای برق یا چراغ‌ها را باز کنید، هر کدام را داخل کیسه‌های جداگانه قرار دهید و برچسب بزنید. روی برچسب اسم و جای آن‌ها را بنویسید. در نهایت لباس‌ها را داخل پارچه تمیز قرار دهید و از پاشیده شدن رنگ روی آن‌ها جلوگیری کنید.



:: برچسب‌ها: اکرولیک, نقاشی اکرولیک, ورق اکرولیک, پودر اکرولیک, کرولیک PMMA ,رنگ اکرولیک, طرح اکرولیک,  استاندارد اکرولیک, چاپ روی اکرولیک, نقاشی اکرولیک مدرن,  استاندارد مواد اکرولیک, معرفی رزین اکرولیک, طرح برای اکرولیک, رنگ اکرولیک بدون بو, طرح های کابینت اکرولیک, بهترین نوع رنگ اکرولیک, مواد تشکیل دهنده رنگ اکرولیک, نقاشی اکرولیک بدون بو و ضد اب, ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آموزش رنگ آمیزی با پیستوله

آموزش رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با پیستوله

sdsdsdd.gif (400×200)

در این مطلب به چگونگی استفاده از پیستوله، نوع تنظیمات و ترفند های رنگ آمیزی با پیستوله می پردازیم….

در هنگام استفاده از پیستوله باید به نکات زیر توجه کنید:

1- پاشیدن رنگ از راست به چپ و از چپ به راست با سرعت یکنواخت و در هر رفت و برگشت یکبار ماشه را رها کرده و دوباره بگیریدkhnk.gif (400×200)

2- در موقع پاشیدن حرکت پیستوله باید کاملا موازی سطح باشد حرکت دادن پیستوله در روی کار به صورت قوسی باعث می شود فاصله پیستوله نسبت به سطح در وسط کم شده و در کناره ها زیاد شود و این خود باعث شکم دادن رنگ در وسط می شود .kkkkkk.gif (400×150)

3- فاصله پیستوله تا سطح کار باید به اندازه و مناسب باشد.فاصله کم باعث تراکم زیاد رنگ گردیده و شره می کند (از سطح) و فاصله ی زیاد بالعکس باعث پراکندگی رنگ گردیده سطح رنگ دانه دانه یا زبر می شود به عبارتی به علت فاصله زیاد پیستوله با سطح رنگ قبل از اینکه به سطح برخورد کند به علت تماس زیاد با هوا پودر می شود و بعد از نشستن روی کار سطح را زبر می کند

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

4- فاصله ی مناسب با توجه به انواع مختلف رنگ و غلظتهای گوناگون بین 20 الی 30 سانتیمتر در نظر گرفته شده است. در هر حرکت حدود 50% از قسمت رنگ شده با حرکت قبلی مجددا تحت پوشش حرکت جدید قرار گیرد. علت این امر تراکم متفاوت پاشیدگی رنگ از پیستوله می باشد

5- در موقع پاشیدن هميشه از طرف خودمان (لبه ای که به شما نزدیکتر است) شروع به پاشيدن كنيم تا گرد رنگ به طرف مقابل که رنگ نشده حركت كند اگر از طرف مقابل بپاشيم گرد رنگ روي كاري كه رنگ كرده ايم مي نشيند و كار را زبر مي كند

6- درجه حرارت رنگ هنگام پاشیدن و همچنین درجه حرارت قطعه کار در کیفیت کار نقش مهمی ایفا می کنند درجه حرارت رنگ در موقع پاشیدن 22 درجه سانتیگراد و قطعه کار از 22 تا 30 درجه توصیه می شود

7- فشار هوای لازم جهت پودر کردن رنگ به جنس و غلظت رنگ بستگی دارد فشار هوای خیلی کم رنگ را کاملا گرد نکرده و سطح رنگ شده چروک بر می دارد و فشار هوای زیاد سطح رنگ شده دانه می زند پیستوله باید طوری تنظیم شود که هوا و رنگ به یک نسبت متعادل مخلوط واز درپوش پیستوله خارج شود.



:: برچسب‌ها: ,فروشگاه دوچرخه در کرج ,آموزش نقاشي در کرج ,کارت کارگری در کرج ,اموزش دیاگ در کرج ,سالمندان دولتی در کرج ,کارگاه هنری در کرج ,کارخانه در کرج وشهریار ,آموزش نقاشی در کرج ,نصب اینترنت در کرج ,نمایندگی الکترو استیل در کرج ,نمایندگی دوربین فوجی در کرج ,هنرستان های دخترانه در کرج ,اجاره بها در گوهردشت کرج ,نصب مبین نت در کرج ,گوشی خانگی مارشال در کرج ,آموزشگاه رانندگی نیکو در کرج ,نمایندگی لب تاب در کرج ,آخرین قیمت آپارتمان در کرج ,قیمت خانه در آزادگان کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

انواع رنگ های روغنی – رنگ روغنی ساختمان در نقاشی ساختمان

رنگ‌های روغنی – رنگ روغنی ساختمانی

sdsdsdd.gif (400×200)

در این نوع رنگ‌ها ، رنگ دانه را در یک روغن خشک شونده که استر گلیسیرین با اسیدهای چرب نظیر اسیدهای اولیک و یا لینولنیک می باشد حل می کنند. این روغن‌‌ها در هوا اکسیده شده و به ترکیبات سیر شده تبدیل می شوند و لایه‌ای سخت مقاوم و محافظ تشکیل می دهند که از نفوذ آب در رنگ دانه جلوگیری می کنند.

رقیق کننده :

برای رقیق کردن و سهولت کاربرد رنگ به کار می رود و معمولا یک حلال هیدرو کربنی نظیر ترپنتین است که به روغن تربانتین شهرت دارد.

خشک کننده :

یکی از اجزای رنگ‌های روغنی است که در حقیقت نقش کاتالیزور در تسریع اکسیداسیون و خشک شدن رنگ ها را دارد و معمولا مخلوطی از اکسید های سرب ، منگنز و کبالت در ( روغن بزرک ) بصورت استر مصرف می شود. رنگهاي پوششي (رنگ روغني) تركيبي از رنگدانه‌ها، رنگدانه يارها، حلال، روغن اسكاتيف، روغن برزك و … مي‌باشد رنگهاي روغني به وسيله تينر روغني رقيق مي‌شوند و رنگها هوا خشك هستند اين رنگها در دو نوع مات و براق به بازار عرضه مي‌شوند و قابل استفاده با قلم مو، پيستوله و غلطك مي‌باشند رنگهاي روغني حدود 12 ساعت زمان لازم دارند تا به طور نهايي خشك شوند و براي خشك شدن سطحي در حدود 4 تا 6 ساعت زمان لازم است.

khnk.gif (400×200)

البته دماي هوا تاثير زيادي دارد. رنگهاي روغني در قوطي‌هاي 2/1 و 4/1 و 1/4 و20 ليتر به بازار عرضه مي‌شوند. (توضيح اينكه رنگ در بازار به صورت عاميانه به كيلو سنجيده مي‌شود ولي واحد حجمي آن به ليتر مي‌باشد) .

در گذشته براي مات كردن رنگهاي روغني براق، مقداري مل الك شده داخل آن ريخته و آن را خوب مخلوط مي‌كردند كه اينكار علاوه بر زبري رنگ باعث گرانروي آن مي‌شد.

kkkkkk.gif (400×150)

كه براي از بين بردن زبري و گرانروي آن مقداري تينر روغني و روغن اليف به آن اضافه مي كردند.

رنگهاي روغني براق از استحكام و بهداشت بيشتري نسبت به رنگهاي روغني مات دارد. امروزه براي رنگ آميزي مصنوعات چوبي كمتر از رنگ روغن استفاده مي‌شود زيرا اين رنگها مدت زيادي را براي خشك شدن نياز دارند. اين رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پيستوله و غلطك مي‌باشد.

در صورت نبودن تينر روغني از بنزين و نفت به عنوان رقيق كننده مي‌توان استفاده نمود.

البته در سالهای اخیر با ورود مواد اولیه کارخانجات رنگ سازی از کشور چین (اکثرا) به جای آلمان بالطبع نمی توان توقع کیفیت 30 سال کارکرد که بعضی از کارفرمایان مسن توقع دارند را داشت ولی در عین حال تقریبا تمامی کارخانجات رنگ سازی ایران تولیدات با کیفیت استاندارد دارند وبه نظر میرسد استاندارد رنگ های روغنی اجباری شده باشد

نکته دیگری که در مورد رنگ های روغنی وطنی میتوان گفت : قیمت های نزدیک به هم و کیفیت های بسیار مشابه برند های مختلف رنگ در ایران است و تفاوت قیمت دو برند قدیمی ومعروف و جدید و بی نام و نشان حداکثر به 1500 تومان بالغ می شود و من بارها این سوال را از کارفرمایان شنیده ام که رنگ مصرفی شما چه مارکی است و گاهی برند و مارک خاصی که شاید یکی از آشنایان معرفی کرده را از آب گذشته می دادنند و بقیه مارکها را تقلبی می دانند و شاید حدس میزنند که مثلا اگر نقاششان به جای رنگ مارک : شیمی لاک از رنگ مارک هاویلوکس استفاده کرد به اندازه نیمی از قیمت رنگ آمیزی منزلشان سرشان کلاه رفته است که توصیه من به کارفرمایان این است که قبل از تماس با یک نقاش برای رنگ آمیزی محل مورد نظر و در صورت نداشتن اطلاعات از شخص معتمد و آگاه کسب اطلاعات کنند و با چشم باز و خیال راحت سفارش بدهند.

البته در مواردی که کارفرمائی برند و مارک خاصی را در نظر دارد چنان چه نقاش معتقد به شعار (همیشه حق با مشتری است باشد) برند مورد نظر کارفرما را تهیه می کند

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

مواردی هم تجربه داشته ام که یک خط از تولیدات یک کارخانه که ممکن است برندی معروف و دارایه نشان استاندارد است دارایه معایبی مثله ضعیف بودن خشک کن یا ضعیف بودن پوشش می باشد که یک نقاش با تجربه به جای کلنجار رفتن با خرید معیوب که فقط وقت و انرژی خودش را می گیرد نسبت به تعویض رنگ اقدام می کند.

در چند سال اخیر سازندگان رنگ در جهان سعی کردند که جایگزین مناسبی برای رنگ روغنی پیدا کنند و حتی در بعضی از کشورهای اروپائی تولید و مصرف رنگ های روغنی ممنوع شده است. معایبی که باعث شده در کشورهای جهان اول رنگ روغنی طالب نداشته باشد عبارت است از: بوی بسیار بد و در مواردی غیر قابل تحمل در آپارتمانهایی که همسایه ها ساکن هستند. آلایندگی زیست محیطی به خاطر گازهای فرار حاصل از خشک شدن رنگ و رها شدن مواد حلال فرار(تینر یا نفت یا بنزین) در فضا . قابلیت اشتعال و خطر آتش سوزی در صورت بی احتیاطی. زمان خشک شدن طولانی و… ولی در ایران رنگ روغنی هنوز حرف اول را میزند.

برخی از دلایل استقبال از این نوع رنگ : رنگ روغنی مقاوم ترین پوشش درمقابل شستشو با آب و حلال ها می باشد و هیچ کدام از پوشش ها و رنگ های رقیب این نوع رنگ مقاومت حتی نزدیک به این رنگ را ندارند. نظر به این که اکثر کارفرمایان توقع حداقل 10 سال دوام را از رنگ آمیزی منزل دارند: رنگ روغنی در صورت ترک نخوردن و ضربه نخوردن و سایش ندیدن بهترین جواب برای این توقع می باشد. در مواقعی که مشتری از من راهنمائی برای انتخاب نوع رنگ میکند: راهنمائی اول من به او رنگ روغنی است.

تمام برند های رنگ روغنی سازگاری بالائی با غلطک دارند و به طرز قابل توجهی به کیفیت اجرا افزوده خواهد شد.

اجرای رنگ روغنی (و رنگ های پلاستیک و واتر بیس و…) با غلطک بواسطه ایجاد ضخامت رنگ و کشاندن لعاب (کیلر) رنگ به سطح خارجی رنگ دوام و مرغوبیت زیادی به اجرا می دهد و بواسطه پرز انداختن منظم ( در 3 اندازه ریز و متوسط ودرشت ) به جای رش قلم اجرا را شکیل تر می کند وعیب موج گچ که بالایه 90% گچ کشی های تجاری فعلی دارا هستند را تا حدود زیادی کور مینماید( به علت شکست نورمنعکس شده از سطح)

مشکلی که اکثر ارائه دهنگان خدمات فنی ساختمانی دارند دخالت افراد ناآگاه به فن در رشته های فنی است و گاهی دیده می شود که افراد با فرض سهولت یک رشته نسبت به انجام کارهائی که هیچ مهارتی در اجرای آن ندارند می نمایند و بعد از خرابکاری و و به هدر دادن وقت و انرژی نسبت به ارجای کار به متخصص آن شغل اقدام می کنند. توصیه می شود قبل از دخالت در کارهائی که نسبت به آن آگاهی ندارند با معتمدان آشنا به فن مشورت کنند.

مراحل اجرای رنگ روغنی با کیفیت درجه یک به طور کلی به این شرح است :اجرای یک مرحله روغن زیر کاردرجه یک بر روی گچ/اجرای یک یا دو دست بتونه کشی کامل (ماستیک) بسته به کیفیت سفید کاری گچ/اجرای یک مرحله رنگ آمیزی (ترجیحا با رنگ های استاندارد آستری)/تعمیر بتونه در حد لازم/اجرای یک مرحله آستر با رنگ استاندارد/اجرای رنگ آخر یا رویه با رنگ استاندارد.در بین این مراحل بسته به نیاز کار مراحل سنباده زنی و تمیز کاری اجرا می شود.

اجرای هر مرحله از رنگ آمیزی بسته به سفارش مشتری می تواند بوسیله قلم یا غلطک باشد

طبق استانداردهای توصیه شده توسط انجمن نقاشان پوشش و کیفیت اجرای رنگ روغنی پس از اتمام باید مشهود باشد. درعین حال شوره و ترک و رطوبت و ضربه و سایش به رنگ شما آسیب می رساند و توصیه می شود قبل از رنگ آمیزی نسبت به رفع شوره و رطوبت از ساختمان اقدام کنید.البته شوره و ترک درمانی ندارد و چنانچه شوره از خاک به فونداسیون و دیوارهای بنا نفوذ کرده باشد حتی از سنگ و کاشی هم عبور می کند واگر به صورت خفیف و مربوط به آجرها باشد تا حدودی قابل رفع است.ترک ساختمان هم از مواردی است که برغم ادعاهای برخی مهندسین و معماران و بنایان و سازندگان مصالح ساختمانی و تولیداتی مثل خمیر ترک گیر و….درمان ندارد و کارفرما باید توجه داشته باشد که ترکی که چندین سانتیمتر گچ و خاک و حتی آجر و بلوک را می ترکاند رنگ با ضخامت زیره 1 میلیمتررا خواهد ترکاند.

در مبحثی که در مورد پوشش های سلولزی خواهیم داشت در مورد رفع بعضی از ترک ها بوسیله این پوشش (ترک را در زیر پوشش مخفی می کند) خواهیم نوشت. به طور کلی مشورت با معتمدین آشنا به فن از طرف مشتری و صداقت در راهنمائی مشتری از طرف مجری سطح رضایت طرفین را بالا خواهد برد.

دراین مطلب سعی شد مطالبی در مورد رنگ روغنی نوشته شود .



:: برچسب‌ها: ,قیمت نقاشی ساختمان در تهران و کرج ,اخذ جواز تاسیس در کرج و تهران ,لیست نمایندگی های سامسونگ در تهران و کرج ,نمایندگی های ایران خودرو در کرج و تهران ,جواز در کرج ,کارخانه در کرج ,خرید و فروش در کرج ,کارخانه فروشی در کرج ,مشاوره صنعتی در کرج ,تخفیف ویژه در کرج ,نمایندگی کانن در کرج ,کرج کار در خانه ,کارخانه در کرج و قزوین ,نمایندگی کولر در کرج ,ضامن وام در کرج ,اموزش سگ در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

آشنایی با 10 نکته برای رنگ زدن خانه

آنچه باید در رنگ زدن خانه یا نقاشی ساختمان خود بدانید

آیا می‌خواهید خانه‌تان را خودتان رنگ کنید؛ پس قبل از شروع به کار نقاشی منزل خود به نکات زیرتوجه کنید که حتما به کارتان می‌آید.

1- قبل از شروع آن چه می‌خواهید در ذهن مجسم کنید

sdsdsdd.gif (400×200)

رنگ‌ها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستیک هستند و هر کدام ویژگی خاصی دارند.

رنگ‌ روغنی براق دوام بیشتری دارد و تمیز کردن آن‌ راحت‌تر است اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بیشتر نشان می‌دهد.

رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص‌ها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد.khnk.gif (400×200)

رنگ روغنی مات بین این دو رنگ بوده و خصوصیات مشترکی دارد.

2- از رنگ‌های جدید نترسید

نگذارید ترس از رنگ، باعث شود سفید یا رنگ همیشگی کرم را انتخاب کنید. رنگ‌ها معنی جدیدی به اتاق شما می‌دهند. استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسل‌کننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل می‌کند. اگر از رنگی که زدید خوشتان نیامد کافیست روی آن را دوباره رنگ کنید.

3- ابتدا از نمونه‌های کوچک رنگ استفاده کنیدkkkkkk.gif (400×150)

نمونه‌های کوچک رنگ مانع تعجب شما می‌شوند. اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برایتان سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنید. یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانید در ذهن خود طرحی را که می‌خواهید مجسم کنید، دارد. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگ‌هایشان را در قوطی‌های کوچک هم ارائه می‌دهند. این نمونه‌ها قیمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست می‌شوند.

4- چه مقدار رنگ مورد نیاز است؟

هنگام خرید رنگ باید متراژ جای مورد نیاز را بر حسب متر‌مربع بدانید. عامل‌های دیگر هم بر مقدار رنگ تاثیر می‌گذارند مثلا اگر می‌خواهید دیوارها را بتونه کنید مقداری رنگ برای تعداد دفعات آستر در نظر بگیرید.

 5- زیرسازی کنید

زمانی را برای آماده کردن اختصاص دهید. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زیرسازی کنید. رنگ به تنهایی نواقص یک دیوار را برطرف نمی‌کند. دیوار را تا جای ممکن با بتونه صاف کنید، درزها و ترک‌ها را بگیرید. از تمیز بودن سطح دیوار قبل از رنگ مطمئن شوید. هرگونه غبار یا ذرات ریز روی دیوار کار را خراب می‌کند.

6- سنباده بزنیدنقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

سنباده در کار نقاشی نقش اساسی دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ریزش آن شده، به کار جلا می‌دهد.

7- از روغن مخصوص استفاد کنید

قبل از رنگ کردن، سطح مورد نظر را روغن بزنید. استفاده از روغن مخصوص در زیر کار باعث روان‌تر و یکنواخت رنگ‌ شدن می‌شود.

8- الیاف روی غلطک را بگیرید

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

اگر غلطک تمیز نشود، الیاف آن معمولا روی دیوار باقی می‌ماند. با استفاده از یک چسب ساده الیاف اضافه غلطک را قبل از رنگ کردن بگیرید.

9- از قلم‌مو یا غلطک دسته‌بلند استفاده کنید

استفاده از قلم‌مو یا غلطک مخصوص رنگ با دسته‌های‌بلند در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند. به جای آن که دست خود را تا جای ممکن بکشید و یا بارها از نردبان بالا و پایبن بروید از این وسیله اهرم مانند، استفاده کنید. مزایای آن از قیمتش بیشتر است.

10- رنگ را یکجا درست کنید و داخل ظرف دربسته نگه دارید

با داشتن رنگ به صورت کلی دیوارها یکنواخت رنگ شده، لازم نیست به جنگ لکه‌ها بروید. می‌توان رنگ را با کامپیوتر انتخاب کرد و یا از رنگ‌های ترکیبی آماده استفاده نمود. رنگ‌های ترکیبی کمی با هم فرق دارند. کافیست دو طیف از یک رنگ را روی یک دیوار تست کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

یک‌جا درست کردن رنگ باعث می‌شود در طول نقاشی، رنگی ثابت داشته باشید. اگر حرفه‌ای نیستید قبل از شروع، دستگیره‌های در، لولاهای کابینت، پریزهای برق یا چراغ‌ها را باز کنید، هر کدام را داخل کیسه‌های جداگانه قرار دهید و برچسب بزنید. روی برچسب اسم و جای آن‌ها را بنویسید. در نهایت لباس‌ها را داخل پارچه تمیز قرار دهید و از پاشیده شدن رنگ روی آن‌ها جلوگیری کنید.



:: برچسب‌ها: ,انجام بلکا در تهران و کرج ,فروش بلکا در کرج ,بلکا و رومالین در کرج تحویل فوری ,در کرج و تهران ,مشاوره صنعتی در کرج و تهران ,املاک صنعتی در تهران و کرج ,طرح توجیهی در کرج و تهران ,املاک صنعتی در کرج و تهران ,شاوره صنعتی در تهران و کرج ,املاک صنعی در تهران و کرج ,مشاوره صنعتی در تهران و کرج ,مهندسین مشاور در تهران و کرج ,ثبت شرکت ها در تهران و کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

 

اجرای رنگ روغنی (و رنگ های پلاستیک و واتر بیس و…) با غلطک بواسطه ایجاد ضخامت رنگ و کشاندن لعاب (کیلر) رنگ به سطح خارجی رنگ دوام و مرغوبیت زیادی به اجرا می دهد و بواسطه پرز انداختن منظم ( در 3 اندازه ریز و متوسط ودرشت ) به جای رش قلم اجرا را شکیل تر می کند وعیب موج گچ که بالایه 90% گچ کشی های تجاری فعلی دارا هستند را تا حدود زیادی کور مینماید( به علت شکست نورمنعکس شده از سطح)

sdsdsdd.gif (400×200)

مشکلی که اکثر ارائه دهنگان خدمات فنی ساختمانی دارند دخالت افراد ناآگاه به فن در رشته های فنی است و گاهی دیده می شود که افراد با فرض سهولت یک رشته نسبت به انجام کارهائی که هیچ مهارتی در اجرای آن ندارند می نمایند و بعد از خرابکاری و و به هدر دادن وقت و انرژی نسبت به ارجای کار به متخصص آن شغل اقدام می کنند. توصیه می شود قبل از دخالت در کارهائی که نسبت به آن آگاهی ندارند با معتمدان آشنا به فن مشورت کنند.khnk.gif (400×200)

مراحل اجرای رنگ روغنی با کیفیت درجه یک به طور کلی به این شرح است :اجرای یک مرحله روغن زیر کاردرجه یک بر روی گچ/اجرای یک یا دو دست بتونه کشی کامل (ماستیک) بسته به کیفیت سفید کاری گچ/اجرای یک مرحله رنگ آمیزی (ترجیحا با رنگ های استاندارد آستری)/تعمیر بتونه در حد لازم/اجرای یک مرحله آستر با رنگ استاندارد/اجرای رنگ آخر یا رویه با رنگ استاندارد.در بین این مراحل بسته به نیاز کار مراحل سنباده زنی و تمیز کاری اجرا می شود.kkkkkk.gif (400×150)

اجرای هر مرحله از رنگ آمیزی بسته به سفارش مشتری می تواند بوسیله قلم یا غلطک باشد

طبق استانداردهای توصیه شده توسط انجمن نقاشان پوشش و کیفیت اجرای رنگ روغنی پس از اتمام باید مشهود باشد. درعین حال شوره و ترک و رطوبت و ضربه و سایش به رنگ شما آسیب می رساند و توصیه می شود قبل از رنگ آمیزی نسبت به رفع شوره و رطوبت از ساختمان اقدام کنید.البته شوره و ترک درمانی ندارد و چنانچه شوره از خاک به فونداسیون و دیوارهای بنا نفوذ کرده باشد حتی از سنگ و کاشی هم عبور می کند واگر به صورت خفیف و مربوط به آجرها باشد تا حدودی قابل رفع است.ترک ساختمان هم از مواردی است که برغم ادعاهای برخی مهندسین و معماران و بنایان و سازندگان مصالح ساختمانی و تولیداتی مثل خمیر ترک گیر و….درمان ندارد و کارفرما باید توجه داشته باشد که ترکی که چندین سانتیمتر گچ و خاک و حتی آجر و بلوک را می ترکاند رنگ با ضخامت زیره 1 میلیمتررا خواهد ترکاند.نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

در مبحثی که در مورد پوشش های سلولزی خواهیم داشت در مورد رفع بعضی از ترک ها بوسیله این پوشش (ترک را در زیر پوشش مخفی می کند) خواهیم نوشت. به طور کلی مشورت با معتمدین آشنا به فن از طرف مشتری و صداقت در راهنمائی مشتری از طرف مجری سطح رضایت طرفین را بالا خواهد برد.

دراین مطلب سعی شد مطالبی در مورد رنگ روغنی نوشته شود .



:: برچسب‌ها: رنگ برای نقاشی ساختمان,آموزش رنگ زدن ساختمان,آموزش رنگ کاری ساختمان,آموزش رنگ کردن ساختمان,اصول رنگ امیزی,آموزش رنگ آمیزی فلز,آموزش رنگ کردن ساختمان,اموزش بتونه کردن دیوار ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

 

رنگ هایی که شما می پسندید، ترکیب آنها با یکدیگر در یک مجموعه واحد ، و تأثیر نور موجود در فضا بر آنها عواملی هستند که نتیجه کار را تحت تأثیر قرار می دهند.sdsdsdd.gif (400×200)

هنگامی که رنگ های مورد پسندتان را انتخاب کردید با استفاده از مداد رنگی، مداد شمعی، آبرنگ و یا هر وسیله رنگ آمیزی دیگری که در اختیار دارید آنها را در کنار هم بر روی یک قطعه کاغذ سفید آزمایش کنید. اندازه سطوح رنگی مختلف را تغییر دهید و به آنها کمی سفید برای روشن تر شدن اضافه کنید. به چرخه رنگ مراجعه کنید و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را یافته در کنار آن امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ های منتخب شما وقتی بر روی سطح دیوارهای اتاق اجرا شوند تاثیری بسیار قوی تر از نمای آنها بر روی یک قطعه کاغذ خواهند داشت. وقتی به یک ترکیب رنگی رضایت بخش رسیدید توجه داشته باشید که تأثیر نور موجود در محیط و شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید .

به عنوان مثال دیوارهای زرد درخشان برای یک خانه آفتاب گیر در منطقه ای با آب و هوای گرم و آفتابی ، بسیار زیبا به نظر می رسند؛ اما همین رنگ بر روی دیوارهای یک اتاق شمالی که از نور طبیعی کمی بهره مند است نازیبا و کسل کننده خواهد بود. در چنین اتاقی استفاده از رنگ زرد خردلی نتیجه ای بسیار مناسب تر خواهد داشت. نور چه از نوع طبیعی و چه مصنوعی

khnk.gif (400×200)

باشد تأثیرات مختلفی بر رنگ خواهد داشت و آگاهی از این امر هنگام طراحی رنگ یک فضا ضروری است. دقت کنید که در چه زمانی از روز و به چه میزان نور طبیعی به هر یک از اتاق های شما می تابد و رنگ مورد نظرتان برای هر یک از اتاق ها را در نور همان اتاق بیازمایید.

انتخاب رنگِ مناسب برای پوشش دیوارها اولین قدم در طراحی رنگی برای دکوراسیون هر اتاق است ؛ اما شاید یافتن رنگ های متناسب با آن برای دیگر اجزای دکوراسیون کمی مشکل تر به نظر برسد. استفاده از چرخه رنگ، روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند. هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند و همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند. استفاده از رنگ های هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود.

kkkkkk.gif (400×150)استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود.



:: برچسب‌ها: پمپ رنگ,رنگ های ساختمانی,رنگامیزی ساختمان,رنگ روغن دیوار,رنگ روغن ساختمانی,قیمت رنگ آمیزی ساختمان,نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان,نقاشی ساختمان رنگ روغن,نقاشی ساختمان با غلطک,نقاشی ساختمان با پیستوله,نقاشی ساختمان رنگ روغن,رنگ پلاستیک روی رنگ روغن,رنگ پیکوکالر ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی اتاق و دیوار

رنگ هايي كه براي نقاشي اتاق انتخاب مي كنيد، ارتباط مستقيم با روحيه شما دارند. اين مسئله به عنوان يك اصل و نكته اي غير قابل انكار پذيرفته شده است. بايد دانست كه رنگ ها مي توانند تعيين كننده حس و حال حاكم بر فضا نيز باشند، بطوري كه اگر يك اتاق را با رنگ هاي متفاوت نقاشي كنيد، خواهيد ديد احساس ها و حالت هاي كاملا متفاوتي در آن اتاق بوجود مي آيد. از اين رو مي توان گفت رنگ يكي از عناصر مهم در دكوراسيون داخلي است كه در انتخاب آن بايد دقت لازم را به كار بست.sdsdsdd.gif (400×200)

در خصوص انتخاب رنگ مناسب براي نقاشي يك اتاق علاوه بر اينكه سليقه شخصي و اولويت هاي دلخواه شما بسيار مهم است يك سري اصول و راهنمايي هاي ثابت و مهم وجود دارد كه بايد براي داشتن انتخابي صحيح و اصولي آن ها را مد نظر قرار داد. در اين مطلب سعي داريم به صورت خلاصه مهم ترين اين اصول و نكات را برايتان مطرح سازيم. با ما همراه باشيد.

ويژگي ها و حقايق ظاهري و ذاتي رنگ ها

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

زماني كه جلوه اتاقي برايتان كسل كننده و خسته كننه شده است، هيچ راه حلي سريع تر از تغيير رنگ و نقاشي آن اتاق نمي تواند جلوه آن اتاق را برايتان دگرگون سازد. تغيير رنگ از تمام موارد مشابه ارزان تر و سريعتر از همه قابل اجراست. چه قسمتي از يك اتاق خانه را نقاشي كنيد و چه تمام اتاق هاي خانه را حقيقت اينجاست كه تغيير رنگ مي تواند كيفيت زندگي و روحيه شما را نيز تغيير دهد و آنرا بهبود بخشد.

امروزه دکوراسيون، چيدمان و طراحي داخلي منازل مسکوني به يکي از نکات ظريفي تبديل شده که هر زن و شوهر کم و بيش با ذوقي را به داشتن منزلي زيبا در فضايي دلپذير ترغيب ميکند، يکي از اصول ابتدايي دکوراسيون، استفاده از رنگ هاي مختلف در جاي مناسب است. متخصصان دکوراسيون و خانه آرايي در مورد اصول به کارگيري رنگ در دکوراسيون منازل و سمبل رنگ هاي گوناگون توصيه هايي ارائه مي کنند. آنها معتقدند هر رنگ تاثير خاص روي فضاي محيط و به تبع روي ذهن آدمي مي گذارد.

kkkkkk.gif (400×150)

دسته بندی رنگ ها : رنگ گرم – رنگ سرد

رنگ ها به صورت كلي به دو دسته رنگ هاي سرد و گرم (و البته رنگ خنثی) تقسيم مي شوند كه هر يك از اين گروه هاي رنگي از طرق مختلف مي توانند جلوه و احساس موجود در خانه را تغيير دهند و متحول سازند.

رنگ های گرم:

رنگ هاي گرم نسبت به رنگ هاي سرد بسيار قوي تر و درخشان تر هستند و خيلي زود تر ديده مي شوند. به طور كلي مي توان گفت كه گيرايي بصري نسبت به اين رنگ ها بالاتر است. بنابراين براي اتاقي كه سرد و بي روح است از رنگ هاي گرمي مثل زرد و قرمز و نارنجي استفاده كنيد تا روح و نشاط را به آن اتاق بياوريد.

khnk.gif (400×200)

رنگ هاي گرم همچنين براي استفاده در اتاق هايي كه نورگير خوبي ندارند و از نور طبيعي بي بهره هستند نيز مناسب است. زيرا سبب مي شوند فضاي اتاق روشن و گرم شود چرا كه اين رنگ ها نور را منعكس مي كنند. رنگ هاي گرم در طيف هاي تيره سبب مي شوند فضا كوچك تر به نظر برسد از اين رو اين نوع رنگ ها براي اتاق هاي بزرگ و سرد بسيار مناسبند به اين دليل كه سبب مي شوند اتاق گرم و منسجم تر به نظر برسد.

مثال هایی از رنگ های گرم و ویژگی آنها در زیر بیان شده است:

- رنگ قرمز، گرما، انرژي، خطر، خشونت و هيجان را القا مي کند و به هيچ وجه لازم نيست تا رنگ يک اتاق کاملا قرمز باشد تا شما دچار چنين احساساتي شويد و بنابراين هرگز در يک اتاق، اجازه ندهيد قرمز رنگ غالب باشد چون پس از مدتي عصبي خواهيد شد.

- رنگ زرد، درخشش و شادي را القا مي کند و تا حدي محرک است، موجب بالا رفتن حافظه، قدرت تمرکز و وضوح مي شود، سمبل ثروت و دارايي است و نگاه را به سمت خود جذب مي کند.

- رنگ نارنجي، رنگ شادي و زنده کننده رنگ و بوي ميوه هاي بومي و ميوه هاي فصل پاييز است. موجب آزاد شدن هيجانات، از بين رفتن افسردگي و ايجاد خلق و خوي دوست داشتني مي شود. در صورتي که در استفاده از آن افراط کنيد، حس ابتذال و پيش پا افتادگي را القا مي کند.

رنگ های سرد:

رنگ هاي سرد برعكس رنگ هاي گرم عمل مي كنند و تاثير مخالفي با آنها دارند. اين رنگ ها نور را بيشتر جذب مي كنند به همين دليل سبب سرد سدن فضا مي گردد. از طرفي رنگ هاي سرد سبب مي شوند، ديوار ها از هم دور شوند از اين رو اتاقي كه با رنگ هاي سرد مثل آبي- سبز يا بنفش رنگ آميزي شده اند بزرگ تر از مقياس واقعي خود به نظر مي رسند. اين گروه رنگي براي اتاق هاي كوچك يا اتاق هايي كه به شدت نورگير هستند و در طول روز در اثر نور خورشيد خيلي گرم مي شوند مناسبند و توصيه مي شوند.

مثال هایی از رنگ های سرد و ویژگی آنها در زیر بیان شده است:

- رنگ آبي، رنگ خنک و آرامش بخشی است و سبب ابتکار و الهام مي شود. رنگي معنوي و يادآور صلح، اعتماد و امنيت است.

- رنگ سبز، يادآور برگ درختان، چمن ها و جنگل است و به همين دليل به آن سمبل زندگي مي گويند. رنگي ايده آل براي القاي حس تعادل و تمرکز است.

- رنگ بنفش، آرامش، نوازش، عشق، تخيل و تمايل را القا مي کند.

رنگ های خنثی:

گروه مهم ديگري از رنگ ها وجود دارد كه رنگ هاي خنثي نام دارند. اين گروه رنگي تاثير و ويژگي هاي رنگ هاي سرد و گرم را ندارند. در اصل اين گروه رنگي خود را با فضا سازگار مي كنند و هيچ گونه حالتي را بر فضا تحميل نمي كنند. از ديگر ويژگي هاي مهم اين گروه رنگي آن است كه به آساني كنار رنگ هاي ديگر مي نشينند و خود را با هر رنگي هماهنگ مي سازند. تعدادي از مهم ترین رنگ هاي خنثي عبارتند از:سفيد، سياه، بژ، طوسي و…

مثال هایی دیگری از رنگ های خنثی و ویژگی آنها که در زیر بیان شده است:

- کرم، شيري، عسلي، قهوه اي و خاکستري، جوي آرام، صاف و روشن را به وجود مي آورند و سفيد سمبل پاکي و روشني است. ارزش ديگر رنگ ها را بالا مي برد و فضا را بزرگ تر نشان مي دهد. به طور تقريبي رنگ سفيد تقريبا با تمامي رنگ ها هماهنگي دارد. همچنين سياه، سختي و سلطه جويي و حس در خود فرورفتگي، ناراحتي و فروتني را القا مي کند. در صورتي که به افراط مصرف شود، سبب بروز افسردگي خواهد شد.

چگونه رنگ مناسب انتخاب کنیم؟

با توجه به اين ويژگي هاي كلي كه در بالا به آنها اشاره كرديم اگر رنگ ها طبق ويژگي ها و موقعيت اتاق مورد نظر انتخاب كنيد مي توانيد به نتيجه مطلوبي برسيد. براي انتخابي صحيح تر مي توانيد از طرق مختلفي نيز ايده و الهام بگيريد. براي مثال طبيعت يكي از بهترين و كامل ترين منابع براي الهام گرفتن براي نحوه استفاده از رنگ ها و نحوه اصولي تركيب رنگ هاي مختلف است. يكي ديگر از منابع قابل اطمينان مجلات دكوراسيون داخلي و عكس ها و تصاوير موجود در آنها هستند. در اين كاتالوگ ها و مجلات شما مي توانيد تاثير يك رنگ در اتاق هاي مختلف و با چيدمان هاي متفاوت را مشاهده كنيد و از آنها ايده بگيريد.



:: برچسب‌ها: فن نقاشی ساختمان, کاتالوگ نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان درجه 3, قرارداد نقاشی ساختمان, راهنمای نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان ترکیبی, نقاشی ساختمان کرج, کتاب نقاشی ساختمان, مراحل نقاشی ساختمان, خدمات نقاشی ساختمان, تجربیات نقاشی ساختمان, نرخ نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان قیمت, بتونه نقاشی ساختمان, ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

انجام مراحل مختلف نقاشی ساختمان (دیوارگچی و رنگی)

نقاشی ساختمان به هنر افراد بستگی دارد اما به طور رسمی و واضح این کار شامل 9 مرحله است که در موقعیت های دیوار های گچی و رنگ شده فرق میکند در دیوار های گچ که رنگ بر روی دیوار نخورده است :

الف- ديوار هاي گچي

1- اولین کار تیغ کشیدن بر روی دیوار گچی و سنباده کشیدن است برای صاف شدن سطح کار .

2- زدن روغن زیر کار بر روی دیوار گچی که این روغن ها انواع مختلفی دارد و باعث سفت شدن گچ و جلوگیری از ترک خوردن دیوار میشود.

3- پس ار خشک شد روغن در این مرحله باید دیوار بتونه شود که بسته به نوع کار (متوسط و خوب) یک یا دو دست بتونه می شود هم سقف هم دیوار.

sdsdsdd.gif (400×200)

4- در این مرحله پس از خشک شدن بتونه های کشیده شده بر روی دیوار احتیاج به سنباده کاری است تا سطح کار بسیار صاف و عاری از لکه ها شود.

5- سنباده کاری دیوار های بتونه شده ایجاد گرد و خاک بر روی دیوار میکند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوار و شروع رنگ کاری با یک دستمال نم ناک تمام سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

6- اولین مرحله رنگ کاری ما در این مرحله شروع می شود که تعیین نوع رنگ و طرح آن بستگی به سلیقه افراد دارد ( انواع رنگهای آبی, قرمز, استخوانی و…) .

7- در این مرحله پس از پایان اولین مرحله رنگ کاری ما نیاز به لکه گیری داریم که این مرحله با بتونۀ مخصوصی است که دقت زیاد در این مرحله باعث زیباتر شدن هر چه بهتر کار در مرحلۀ پایانی میشود و پس از پایان لکه گیری باید یک سنبادۀ نرم بر روی دیوار ها کشیده شود و دوباره گرد و خاک دیوار توسط پارچه ای مرطوب گرفته شود.

8- مرحلۀ 8 و 9 جزء مراحل اساسی هستند که تغییر نوع رنگ و یا طرح رنگ برای افراد غیر ممکن است در این مرحله دست دوم رنگ بر روی دیوار زده میشود و آرام آرام زیبایی کار نمایان میشود.

9- مرحلۀ پایان نقاشی است و رنگ آخر را بر روی دیوار می زنند در این مرحله کار به پایان مي رسد .

 khnk.gif (400×200)

ب- ديوار هاي رنگي

1-در اين مرحله كليه تركها رو باز مي كنيم

2- كليه ديوارها را سنباده كاري مي كنيم تا ناصافي هاي آن از بين رود

3- تركها و سوراخ ها و در كل لكه ها را بتونه كاري مي كنيم

4- در این مرحله پس از خشک شدن بتونه های کشیده شده بر روی دیوار احتیاج به سنباده کاری است تا سطح کار بسیار صاف و عاری از لکه ها شود.

kkkkkk.gif (400×150)

5- سنباده کاری دیوار های بتونه شده ایجاد گرد و خاک بر روی دیوار میکند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوار و شروع رنگ کاری با یک دستمال نم ناک تمام سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

6- اولین مرحله رنگ کاری ما در این مرحله شروع می شود که تعیین نوع رنگ و طرح آن بستگی به سلیقه افراد دارد ( انواع رنگهای آبی, قرمز, استخوانی و…) .

8- در این مرحله پس از پایان اولین مرحله رنگ کاری ما نیاز به لکه گیری داریم که این مرحله با بتونۀ مخصوصی است که دقت زیاد در این مرحله باعث زیباتر شدن هر چه بهتر کار در مرحلۀ پایانی میشود و پس از پایان لکه گیری باید یک سنبادۀ نرم بر روی دیوار ها کشیده شود و دوباره گرد و خاک دیوار توسط پارچه ای مرطوب گرفته شود.

9- در این مرحله دست دوم رنگ بر روی دیوار زده میشود و آرام آرام زیبایی کار نمایان میشود.

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

10- مرحلۀ پایان نقاشی است و رنگ آخر را بر روی دیوار می زنند در این مرحله کار به پایان رسیده و حتما در پایان از کار لذت می برید.



:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان درجه 3, قرارداد نقاشی ساختمان, راهنمای نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان ترکیبی, نقاشی ساختمان کرج, کتاب نقاشی ساختمان, مراحل نقاشی ساختمان, خدمات نقاشی ساختمان, ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

الگوهای انتخاب و کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان

sdsdsdd.gif (400×200)

تصور کنید می خواهید اتاقی را با رنگ های قوی، درخشان و انگیزاننده رنگ آمیزی نمایید. چنین خصوصیاتی معمولا موجب کوچک تر به نظر رسیدن فضای ظاهری اتاق می شود.

نخستین نکته ای که باید به هنگام انتخاب الگوی رنگی مد نظر داشته باشید، شخصیت خود شماست. سایر سوالات مقدماتی عبارت اند از:

۱) چه نوع فعالیتی قرار است در این مکان انجام گیرد؟

۲) چه نوع رنگ های طبیعی در این مکان وجود دارد؟

۳) به چه مقدار نور احتیاج است؟ این فضا اساسا مکانی است روشن یا تاریک؟

۴) در این جا اساسا مایل به داشتن فضایی گرم یا سرد هستید؟

khnk.gif (400×200)

۵) آیا در پی ایجاد محیطی برانگیزاننده و شاد یا فضایی ساکت و آرام هستید؟

۶) آیا مایلید فضای اتاق بزرگ تر یا کوچک تر از اندازه ی واقعی آن به نظر برسد؟

۷) شکل اصلی اتاق چیست؟ باریک و طویل یا کوتاه و پهن است؟

۸) سقف اتاق بلند است یا کوتاه؟

تصور کنید می خواهید اتاقی را با رنگ های قوی، درخشان و انگیزاننده رنگ آمیزی نمایید. چنین خصوصیاتی معمولا موجب کوچک تر به نظر رسیدن فضای ظاهری اتاق می شود. در اینجا، قرمز، سرخابی، نارنجی و زرد اثر دلخواه شما را دارا خواهند بود. این رنگ ها در اتاقی که فعالیت و جنب و جوش فراوانی در آن ها انجام می پذیرد، بیشترین تأثیر ممکن را بر جای می گذارند. ممکن است مایل باشید تمام آشپزخانه یا بخشی از آن را با چنین رنگی بیارایید. اتاق بازی بچه ها و اتاق های غذا خوری از دیگر مکان های مناسب برای استفاده از چنین رنگ هایی به شمار می روند.

از سوی دیگر، امکان دارد خواهان محیطی آرام تر و راحت تر و ساکت تر باشید. رنگ های سبز، فیروزه ای، بنفش تیره و آبی فراهم آورنده ی چنین فضایی هستند. ممکن است مایل باشید از این رنگ ها در اتاق خواب یا اتاق مطالعه استفاده کنید. این چهار رنگ، باعث فزونی انبساط خاطر و وسعت فکر می شوند.

▪ سقف ها، دیوارها و کف اتاق ها:

kkkkkk.gif (400×150)

نکته ی بسیار مهمی که لازم است به هنگام طراحی رنگ در دکوراسیون فضای مورد نظر به خاطر داشت، این است که رنگ ها معمولا در فضاهای وسیع، غلیظ تر به نظر می رسند.

بهتر است برای سقف ها رنگ روشن تری در مقایسه با سایر بخش های اتاق انتخاب کنید. این کار خصوصا در شب و نبود منبع نور طبیعی، به حفظ نور کمک می کند.

رنگ های رایج برای سقف ها، عبارتند از سفید، سفید مایل به خاکستری یا زرد. با این حال، در صورتی که مایل باشید سقف، کوتاه تر از ارتفاع واقعی اش به نظر برسد، می توانید از رنگی تیره تر از رنگ سایر بخش های اتاق استفاده کنید. در اتاق هایی که سقف های کوتاه تری دارند، می توان احساس صمیمیت و خودمانی بودن کرد، در حالی که ممکن است سقف های خیلی بلند، احساسی از سرکوب شدگی به ما القا کنند و سبب بروز بیماری ترس از فضاهای تنگ و محصور (Claustrophobic) گردند.

رنگ های رایجی که برای دیوارها به کار می روند، بین رنگ های روشن، متوسط و سفید متغیرند. در اینجا نیز دلیل انتخاب چنین رنگ هایی، این است که بتوان از نور، بیشترین بهره را برد. اما اگر امکان ورود نور زیاد به داخل اتاق وجود داشته باشد، به جای آن ها، از سیاه آمیخته های تیره تر استفاده می کنند. افزودن نور مصنوعی به این گونه رنگ آمیزی، می تواند فضایی چشمگیر و جالب توجه را خلق نماید.

رنگ کف اتاق ها، معمولا بین سیاه آمیخته هایی متوسط و تیره متغیر و یا به روشنی رنگ دیوارها می باشد. نکته ای کاربردی که به هنگام انتخاب رنگ کف اتاق ها مد نظر قرار می گیرد، این است که چنین رنگ هایی به حد کافی برای نشان ندادن چرک، لک و فرسودگی تیره باشند.در صورتی که مایل به استفاده از رنگ های روشن تری هستید، آن ها را در بخش هایی از ساختمان به کار برید که حداقل رفت و آمد یا کمترین میزان نظافت را نیاز داشته باشند.

● اتاق ها

▪ اتاق نشیمن

رنگ های اتاق نشیمن را باید بر اساس رنگ های طبیعی موجود در اتاق انتخاب نمود. در وهله ی اول، باید رنگ کف اتاق، شومینه، آجرها یا کارهای سنگی را مورد توجه قرار داد و از تضاد (کنتراست) قوی میان سیاه آمیخته های تیره و روشن پرهیز کرد. چراکه تضادها باعث جلب توجه می شوند و چون معمولا چنین اتاقی را به مطالعه، استراحت، گوش دادن به موسیقی و گفتگو اختصاص می دهیم، میل نداریم هیچ موردی موجب پریشانی حواس ما گردد.

بهتر است پرده یا کرکره هایی را انتخاب کنید که تضاد کمتری با رنگ دیوار همجوار خود داشته باشند. به عنوان اصلی کلی، توصیه می کنیم که برای رنگ مبلمان، قالیچه ها و رویه ی صندلی ها، از درجاتی تیره تر از رنگ دیوارها استفاده کنید. با این کار، طرح اصلی اتاق نشیمن با رنگ ها در هم می آمیزد، بدون آن که تضاد فاحشی میان آن ها به چشم بخورد. می توانید با برگزیدن رنگ هایی مناسب برای وسایلی چون گلدان، آباژور و گیاهان تزیینی، سایه روشن های موثری به اتاق بیفزایید.

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

▪ اتاق غذاخوری

استفاده از رنگ های روشن و متوسط برای دیوارهای اتاق، فضای شاد و گرم و دوستانه ای را فراهم می آورد. پیشنهاد می کنیم رنگ هایی را برگزینید که با رنگ های طبیعی غذا همگون باشند. از آنجایی که رنگ های خیلی پریده رنگ مانند انواع رنگ های سبز و زرد یادآور بیماری و ناخوشی هستند، بهتر است از انتخاب این گونه رنگ ها برای اتاق غذاخوری بپرهیزید.

رنگ های متضادی را می توان در بخش های کوچکی از این اتاق، مانند رومیزی یا دستمال سفره به کار برد. به طور کلی، در پی یافتن درجات روشن رنگ ها باشید تا بدین طریق، رنگ غذاها به خوبی به چشم بیایند.

▪ اتاق خواب

این اتاق، محلی است برای استراحت کردن و آرامش یافتن. پیشنهاد می شود به جای استفاده از رنگ های متضاد و تند، رنگ های ملایم و ملیحی را برای این اتاق انتخاب کنید. آب و هوای محل زندگیتان را مد نظر داشته باشید. در کشورهای سردسیر، رنگ های گرم انتهای طیف رنگی، رنگ های مناسبی هستند و در مناطقی که آب و هوای گرم تری دارند، رنگ های سرد انتهای دیگر طیف، رنگ های نیرو بخشی به شمار می روند.

▪ اتاق بچه ها

برای بچه های زیر سیزده سال، به منظور ایجاد محیطی شاد و درخشان، رنگ های زرد و نارنجی و قرمز انتهای طیف رنگی پیشنهاد می شود. برای سنین بالاتر، درجات روشن تر طیف های آبی و سبز دارای ارجحیت می باشند. برای چنین اتاقی، نباید از رنگ های تیره استفاده کرد. به نور اتاق توجه خاصی داشته باشید تا بچه ها به هنگام مطالعه، دچار خستگی نشوند.

▪ اتاق خواب های مشترک

در اتاق خواب هایی که مشترکا مورد استفاده ی یک زوج قرار می گیرند، باید الگوی رنگی را طوری انتخاب کرد که مناسب هر دو نفر باشد. پیشنهاد می کنیم رنگ های تیره و تند را به کار نبرید، چراکه این گونه رنگ ها، فضای خیلی سنگین و ناخوشایندی را ایجاد می کنند. برای چنین اتاقی، سفید آمیخته های ملایم و ملیحی، چون سرخابی، گل بهی، لیمویی کم رنگ، ارغوانی ملایم و صورتی را برگزینید، چون رنگ های گرم و آرامش بخشی هستند.

▪ حمام

از آنجایی که معمولا فضای کوچکی را به حمام اختصاص می دهند، توصیه می کنیم درجات روشن و متوسط رنگ ها را برای دیوار برگزینید تا بدین طریق، مکانی دلبازتر و وسیع تر به نظر برسد. دستشویی، وان، توالت و کاشی ها، وسایل تقریبا ثابت و دائمی هستند و شاید بهتر باشد آن ها را نقطه ی آغاز طرح رنگی خود در نظر بگیرید. از آنجایی که سفید و رنگ های مایل به سفید، نماد و مشوق پاکیزگی هستند، آن ها را می توان رنگ های خوبی برای حمام ها دانست. درجات روشن و متوسط آبی، فیروزه ای، آبی سبز و سبز، نماد عناصر طبیعی و تداعی کننده ی تازگی و طراوت آب و فضاهای باز هستند. حوله ها، مسواک ها و مو خشک کن ها، همگی از جمله وسایلی هستند که به کمک آن ها، می توان رنگ های متضادی را مرتبط با طرح رنگی مورد نظر، به محیط افزود.



:: برچسب‌ها: قیمت نقاشی ساختمان, "کتاب نقاشی ساختمان", اموزش نقاشی ساختمان, طرح نقاشی ساختمان, ادوات نقاشی ساختمان, آموزش نقاشی ساختمان, عکس نقاشی ساختمان, نقاشی از ساختمان, نقاشی ساختمان الیکا فن نقاشی ساختمان, کاتالوگ نقاشی ساختمان, ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

ارائه انواع نقاشی ساختمان در مناطق مختلف شمال تهران شما می توانید در هر منطقه ای که در استان تهران یا البرز قرار دارید ، با ما تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره و راهنمایی رایگان در مورد نقاشی منزل خود، ساختمان خود را با قیمت مناسب نقاشی کنید. خدمات نقاشی ساختمان قلی پور در سراسر استان تهران و کرج به ویژه در شمال و کرج و تهران می باشد —————————*-*-*————————— کافیست هم اکنون با ما تماس حاصل نمایید تا با قیمت نقاشی ساختمان در طرح و رنگ های متنوع آگاه شوید منتظر تماس شما هستیم

sdsdsdd.gif (400×200)

نقاشی ساختمان در تهران,نقاشی ساختمان در شهریار,نقاشی ساختمان با بلکا,نقاش ساختمان در کرج,نقاش ساختمان در شهریار,نقاشی ساختمان در رباط کریم شهریار,نقاشی ساختمان در پل فردیس,نقاشی ساختمان در انبار نفت کرج,نقاشی ساختمان در شهرک وحدت,نقاشی ساختمان در ورد آورد,نقاشی ساختمان در اندشه کرج

,نقاشی ساختمان در فاز یک و دو و سه اندیشه,رنگ کردن نما,نقاشی ساختمان در اکبتکان,نقاشی ساختمان در اکباتان,نقاشی ساختمان در اکبتان,رنگ ساختمان در کرج,رنگ کردن در شهریار,

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

نقاشی ساختمان قلی پور همراه با اکیپ کامل آماده ارایه خدمات نقاشی ساختمان و خدمات تزئینات ساختمان به طور مثال :اجرای بلکا-فروش بلکا-فروش ماله بلکا-نقاشی ساختمان با رنگ روغنی –نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک-نقاشی ساختمان با رنگ بدون بو-اجرای مولتی کالر به شیوه جدید – ارسال نیرو به تمامی پیمان کاران ساختمان  —————————*-*-*————————— نقاشی ساختمان شمال تهران – شمال غرب تهران – شمال شرق تهران آبک • آجودانیه • احتشامیه • اختیاریه • نقاشی ساختمان اُزگُل • اسدآباد • اسلام‌آباد • نقاشی ساختمان اقدسیه • نقاشی ساختمان الهیه • امام‌زاده قاسم • امانیه • نقاشی ساختمان امیرآباد • نقاشی ساختمان اوین • باغ شاطر • باغ صبا • باغ فردوس • بهجت‌آباد • نقاشی ساختمان پاسداران • نقاشی ساختمان جنت‌آباد • نقاشی ساختمان پل رومی • نقاشی ساختمان پونک • تپهٔ اکبری • نقاشی ساختمان تجریش • جلالیه • نقاشی ساختمان جماران • جمال‌آباد • جمشیدیه • چالهرز • چیذر • خوردین • دارآباد • نقاشی ساختمان دربند • نقاشی ساختمان درکه • دروس • دزاشیب • ده ونک • رحمان‌آباد • رستم‌آباد • زرگنده • نقاشی ساختمان زعفرانیه • سامیان • سربند • نقاشی ساختمان سعدآباد • سوهانک • نقاشی ساختمان سهروردی • نقاشی ساختمان سید خندان • صاحبقرانیه • عباس‌آباد • نقاشی ساختمان فرحزاد • نقاشی ساختمان فرمانیه • فیشرآباد • قزل‌قلعه • قلعه ارامنه • نقاشی ساختمان قلهک • نقاشی ساختمان قیطریه • کاشانک • کامرانیه • کاوسیه • نقاشی

kkkkkk.gif (400×150)ساختمان کوی نصر (گیشا) • گلاب‌دره • محمودیه • منظریه • مهران • نقاشی ساختمان میرداماد (داودیه) • نقاشی ساختمان نیاوران • نقاشی ساختمان ولنجک • نقاشی ساختمان ولی عصر • نقاشی ساختمان ونک • نقاشی ساختمان یوسف‌آباد —————————*-*-*————————— نقاشی ساختمان در شمال ، شمال غرب ، شمال شرق تهران – غرب تهران ، مرکز تهران ، شرق تهران – جنوب ، جنوب شرق ، جنوب غرب تهران  و تمامی استان تهران و شهر تهران – استان البرز و شهر کرج می باشد —————————*-*-*————————— نقاشی ساختمان در نواحی مختلف استان تهران – استان البرز(کرج): تجریش – پونک – ونک – پاسداران – شهرک غرب – صادقیه – تهرانپارس – انقلاب – ولیعصر – مولوی – شوش – شهرری – مرکز شهر کرج – حصار نقاشی ساختمان در شهرستان های مختلف استان تهران : اسلام شهر- ورامین – فیروزکوه – دماوند – بومهن – اسلام شهر – رباط کریم – پردیس و … خدمات ما در سراسر استان تهران (و شهر تهران) و البرز (و شهر کرج) می باشد نوشته های مرتبط نقاشی ساختمان در شرق تهران – شمال شرق- جنوب شرق نقاشی ساختمان در غرب تهران – شمال غرب – جنوب غرب نقاشی …

khnk.gif (400×200)



:: برچسب‌ها: قیمتهای نقاشی ساختمان, اتحادیه نقاشی ساختمان, پمپ نقاشی ساختمان, نقاشی در ساختمان, درباره نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان وسائل, پیمانکار نقاشی ساختمان, ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

اکریلیک

 

اجرای انواع نقاشی رنگ اکریلیک ساختمان در طرح و مدل های مختلف

رنگ اکریلیک – نقاشی اکریلیک – رنگ آکریلیک ساختمانی

 Ù†Ù‚اشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

قیمت رنگ اکریلیک و نقاشی اکریلیک - کاتالوگ اکریلیک

رنگ اکریلیک ساختمانی – رنگهای اکریلیک – رزینهای اکریلیک – رنگ اکریلیک خارجی

 sdsdsdd.gif (400×200)



:: برچسب‌ها: طرحهای نقاشی ساختمان, نقاشی داخلی ساختمان, نقاشی ساختمان , پتینه, تصاویر نقاشی ساختمان, البوم نقاشی ساختمان, دستمزد نقاشی ساختمان, طریقه نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان pdf, ,عکسهای نقاشی ساختمان, ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

ارائه انواع نقاشی ساختمان در مناطق مختلف شمال تهران شما می توانید در هر منطقه ای که در استان تهران یا البرز قرار دارید ، با ما تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره و راهنمایی رایگان در مورد نقاشی منزل خود، ساختمان خود را با قیمت مناسب نقاشی کنید. خدمات نقاشی ساختمان قلی پور در سراسر استان تهران و کرج به ویژه در شمال و کرج و تهران می باشد —————————*-*-*————————— کافیست هم اکنون با ما تماس حاصل نمایید تا با قیمت نقاشی ساختمان در طرح و رنگ های متنوع آگاه شوید منتظر تماس شما هستیم

 sdsdsdd.gif (400×200)

نقاشی ساختمان در تهران,نقاشی ساختمان در شهریار,نقاشی ساختمان با بلکا,نقاش ساختمان در کرج,نقاش ساختمان در شهریار,نقاشی ساختمان در رباط کریم شهریار,نقاشی ساختمان در پل فردیس,نقاشی ساختمان در انبار نفت کرج,نقاشی ساختمان در شهرک وحدت,نقاشی ساختمان در ورد آورد,نقاشی ساختمان در اندشه کرج

,نقاشی ساختمان در فاز یک و دو و سه اندیشه,رنگ کردن نما,نقاشی ساختمان در اکبتکان,نقاشی ساختمان در اکباتان,نقاشی ساختمان در اکبتان,رنگ ساختمان در کرج,رنگ کردن در شهریار,

khnk.gif (400×200)

نقاشی ساختمان قلی پور همراه با اکیپ کامل آماده ارایه خدمات نقاشی ساختمان و خدمات تزئینات ساختمان به طور مثال :اجرای بلکا-فروش بلکا-فروش ماله بلکا-نقاشی ساختمان با رنگ روغنی –نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک-نقاشی ساختمان با رنگ بدون بو-اجرای مولتی کالر به شیوه جدید – ارسال نیرو به تمامی پیمان کاران ساختمان  —————————*-*-*————————— نقاشی ساختمان شمال تهران – شمال غرب تهران –شمال شرق تهران آبک • آجودانیه • احتشامیه • اختیاریه • نقاشی ساختمان اُزگُل • اسدآباد • اسلام‌آباد • نقاشی ساختمان اقدسیه • نقاشی ساختمان الهیه • امام‌زاده قاسم • امانیه • نقاشی ساختمان امیرآباد • نقاشی

kkkkkk.gif (400×150)

ساختمان اوین • باغ شاطر • باغ صبا • باغ فردوس • بهجت‌آباد • نقاشی ساختمان پاسداران • نقاشی ساختمان جنت‌آباد • نقاشی ساختمان پل رومی • نقاشی ساختمان پونک • تپهٔ اکبری • نقاشی ساختمان تجریش • جلالیه • نقاشی ساختمان جماران • جمال‌آباد • جمشیدیه • چالهرز • چیذر • خوردین • دارآباد • نقاشی ساختمان دربند • نقاشی ساختمان درکه • دروس • دزاشیب • ده ونک • رحمان‌آباد • رستم‌آباد • زرگنده • نقاشی ساختمان زعفرانیه • سامیان • سربند• نقاشی ساختمان سعدآباد • سوهانک • نقاشی ساختمان سهروردی • نقاشی ساختمان سید خندان •صاحبقرانیه • عباس‌آباد • نقاشی ساختمان فرحزاد • نقاشی ساختمان فرمانیه • فیشرآباد • قزل‌قلعه • قلعه ارامنه •نقاشی ساختمان قلهک • نقاشی ساختمان قیطریه • کاشانک • کامرانیه • کاوسیه • نقاشی ساختمان کوی نصر (گیشا) • گلاب‌دره • محمودیه • منظریه • مهران • نقاشی ساختمان میرداماد (داودیه) • نقاشی ساختمان نیاوران •

 

نقاشی ساختمان ولنجک • نقاشی ساختمان ولی عصر • نقاشی ساختمان ونک • نقاشی ساختمان یوسف‌آباد—————————*-*-*————————— نقاشی ساختمان در شمال ، شمال غرب ، شمال شرق تهران – غرب تهران ، مرکز تهران ، شرق تهران – جنوب ، جنوب شرق ، جنوب غرب تهران  و تمامی استان تهران و شهر تهران –استان البرز و شهر کرج می باشد —————————*-*-*————————— نقاشی ساختمان در نواحی مختلف استان تهران – استان البرز(کرج): تجریش – پونک – ونک – پاسداران – شهرک غرب – صادقیه – تهرانپارس – انقلاب –ولیعصر – مولوی – شوش – شهرری – مرکز شهر کرج – حصار نقاشی ساختمان در شهرستان های مختلف استان تهران : اسلام شهر- ورامین – فیروزکوه – دماوند – بومهن – اسلام شهر – رباط کریم – پردیس و … خدمات ما در سراسر استان تهران (و شهر تهران) و البرز (و شهر کرج) می باشد نوشته های مرتبط نقاشی ساختمان در شرق تهران – شمال شرق- جنوب شرق نقاشی ساختمان در غرب تهران – شمال غرب – جنوب غرب نقاشی …

 



:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان, نقاشی ساختمان نقاش ساختمان, نقاشی ساختمان , , "نقاشی ساختمان", نقاشی ساختمان, پمپ نقاشی ساختمان, اجرای نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان درتهران, رنگ و نقاشی ساختمان, نقاشی درب ساختمان, آموزشگاه نقاشی ساختمان, ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 شهريور 1397 | نظرات ()