برای رنگ امیزی یک اتاق خواب باید به نکاتی توجه داشته باشی چراکه تنها خریدن یک قلموشما را نقاش حرفه ای نمیکند و باید اصول ان را نیز یاد بگیرید.
در گام اول سطح مورد نظر یعنی دیوار را به خوبی تمیز کنیدتا الودگی از قبیل گرد و خاک از بین برود کثیف بودن دیوار ها میتواند موجب خراب شدن رنگی شود که میخواهید یک اتاق را با ان رنگ امیزی کنید بهتر است با راهنمایی های ما پیش بروید.
بعداز شستشو قسمت هایی که قصد ندارید رنگ کنید با استفاده از چسب مخصوص رنگرزی بپوشانید و تا رنگ به محل ها نریزد بعداز تمام شدن رنگ امیزی شما میتوانید این چسب ها را از سطح مورد نظر جدا کنید. از غلتک ها برای رنگ کردن استفاده کنید غلتک ها رنگ را به همه جای دیوار میرسانند و حالت یکنواختی را به دیوار میدهد.محل هایی مانند گوشه های دیوار که نمیتوان ان را با غلتک رنگ امیزی کرد با استفاده از یک قلمو های باریک به راحتی میتوان رنگ کرد قلمو را اغشته رنگ کنید تا چکه نکند سپس به ارامی سطح مورد نظر را رنگ امیزی کنید.اگر میخواهید کار را با غلتک بیاموزید روی دیوار یا سطح دیگر علامت به شکل wبکشید و بدون انکه غلتک را از روی دیوار جدا کنید ودر حالی که به سمت بالا پایین لن را حرکت میدهد و این علامت را از روی دیوار محو کنید.
10رنگ متنوع برای نقاشی سقفها:
دکوراسیون سقف:زمانی که رنگ سقف شما به رنگ سفید است واگر سقف خانه خود را به رنگ سفید نگه دارید اتاق شما بزرگت و روشن تر دیده میشود والبته رنگ سفید نشانه استاندارد بودن کار شماست هیچ شکی نیست که رنگ سفید میتواند اتاق را بزرگتر نشان دهد بعضی از رنگهای دیگر هم هستند که موجب میشوند فضا گسترده تر نشان داده شود بهره گیری از رنگ های تیره برای سقف بدون اینکه فضای داخل اتاق را دلگیر کند این است که باید مطمئن شوید نور کافی در اتاقتان وجود داشته باشد یا اینکه دیوار هار های مجاور را به رنگ سفید و دیگر رنگهای روشن رنگ امیزی کنید.
رنگهای گرم جلو رونده اند اما رنگ سرد دور شونده اند اگر شما نظر داریئ که سقف اتاقتان بلند دیده شود از رنگ سرد استفاده کنیدو بر عکس اگر سقف شا باندی است و میخواهید کوتاه تر دیده شود از رنگ های نارنجی زرد قرمز نیز میتوانید استفاده کنید.
طرحهاي متنوع در رنگ هاي مختلف،بافت ويژه رنگ،مات يا کم جلا بودن رنگ زمينه (مشکلاتي از قبيل موج و خرابي سطح زير کار را در خود محو مي کند)به دليل قطر کم رنگ قابل اجرا بر روي گچبريها يا سطوحي که بر روي انها کار هنري انجام شده است،مي باشد.
ضخامت کم:
بافت زمينه+دانه هاي رنگي بر روي فيلم کمتراز يک ميلي متر
قابليت ترميم:
در هر ابعاد مانند سطح اوليه و هماهنگ با سطوح مجاور
به سطح زيرين قابليت تنفس مي دهد:
به خاطر پوشش لايه بر لايه به سطح زيرين کمک مي کند تا ذرات ميکروسکوپي بخار آب سطح کار ازآن خارج شده و باعث پوسته شدن و زرد شدن و يا شوره زدن رنگ نگردد.
قابل اجرا بر روي تمام سطوح:
بر روي تمام سطوح به سادگي قابل اجرا مي باشد(گچ،سيمان،بتون،آهن،چوب،رنگ پلاستيک ،رنگ روغن ،کنيتکس و...)
سرعت بالا در اجرا:
به علت وجود تکنولوژي بالا در ساخت دستگاه هاي اجرايي اين رنگ،سرعت قابل توجهي در اجراي رنگ بر روي سطوح به وجود امده است که تا روزي 150متر مربع بر روي سطوح اماده قابل اجرامي باشد و امکان پوشش دهي بر روي سطوحي که دور از دسترس مي باشد ايجاد شده است مثل:لوله ها و رادياتورها و...
چسبندگي بالا:
قدرت چسبندگي بسيار بالايي بر روي سطح زير کار دارد
قابل شستشو:
مقاومت عالي در برابر رطوبت و سايش(1000 سيکل شستشو)
آنتي گرافيتي
مقاومت عالي دربرابر رنگ بري اشعه ماوراي بنفش (1000ساعت )امکان جابجايي وسايل نصب شده بدون تغيير رنگ محسوس با سطوح مجاور.
ضربه پذير و مقاوم در برابر تغيير حجم سطوح با قالبها:
به علت کشش سطحي بالا ،اين رنگ تا حد زيادي در مقابل تغيير حجم سطح زيرين مقاومت کرده وبه علت نرم بودن درمقابل ترک خوردگي مقاومت مي کند.
آنتي استاتيک:
ذرات معلق هوا ودودها را به خود جذب نمي کند و مخصوصا براي محيط هايي که پر ترافيک ويا پر رفت وآمد هستند بسيار مناسب مي باشد(مناطق مرکزي ، راه پله ها و....)
آنتي با کتريال:
به علت مواد تشکيل دهنده اين رنگ زمينه مناسب براي رشد باکتري ميکروبها، قارچها کپک ها ،جلبک ها،خزه ها وغيره فراهم نمي باشد واين رنگ را مي توان هايجنيک نيز ناميد وبسيار مناسب براي بيمارستانها ،درمانگاهها ومراکز پزشکي مي باشد.
کم بو يا بي بو:
پس از اجرا، بعد از مدت کوتاهي بويي در محيط باقي نمي ماند (از هيچ نوع حلال تينري و يا افزودني هاي شيميايي بو دار در اين رنگ استفاده نميشود)
در مدت کوتاهي خشک مي شود:
برروي سطوح گچي و سيماني کمتر از 1 ساعت وپس از گذشت 3 روز کاملا خشک ميشود و از ان پس قابل شستشو مي باشد
بافت زمينه+دانه هاي رنگي بر روي فيلم کمتراز يک ميلي متر
قابليت ترميم:
در هر ابعاد مانند سطح اوليه و هماهنگ با سطوح مجاور
به سطح زيرين قابليت تنفس مي دهد:
به خاطر پوشش لايه بر لايه به سطح زيرين کمک مي کند تا ذرات ميکروسکوپي بخار آب سطح کار ازآن خارج شده و باعث پوسته شدن و زرد شدن و يا شوره زدن رنگ نگردد.
قابل اجرا بر روي تمام سطوح:
بر روي تمام سطوح به سادگي قابل اجرا مي باشد(گچ،سيمان،بتون،آهن،چوب،رنگ پلاستيک ،رنگ روغن ،کنيتکس و...)
سرعت بالا در اجرا:
به علت وجود تکنولوژي بالا در ساخت دستگاه هاي اجرايي اين رنگ،سرعت قابل توجهي در اجراي رنگ بر روي سطوح به وجود امده است که تا روزي 150متر مربع بر روي سطوح اماده قابل اجرامي باشد و امکان پوشش دهي بر روي سطوحي که دور از دسترس مي باشد ايجاد شده است مثل:لوله ها و رادياتورها و...
چسبندگي بالا:
قدرت چسبندگي بسيار بالايي بر روي سطح زير کار دارد
قابل شستشو:
مقاومت عالي در برابر رطوبت و سايش(1000 سيکل شستشو)
آنتي گرافيتي
مقاومت عالي دربرابر رنگ بري اشعه ماوراي بنفش (1000ساعت )امکان جابجايي وسايل نصب شده بدون تغيير رنگ محسوس با سطوح مجاور.
ضربه پذير و مقاوم در برابر تغيير حجم سطوح با قالبها:
به علت کشش سطحي بالا ،اين رنگ تا حد زيادي در مقابل تغيير حجم سطح زيرين مقاومت کرده وبه علت نرم بودن درمقابل ترک خوردگي مقاومت مي کند.
آنتي استاتيک:
ذرات معلق هوا ودودها را به خود جذب نمي کند و مخصوصا براي محيط هايي که پر ترافيک ويا پر رفت وآمد هستند بسيار مناسب مي باشد(مناطق مرکزي ، راه پله ها و....)
آنتي با کتريال:
به علت مواد تشکيل دهنده اين رنگ زمينه مناسب براي رشد باکتري ميکروبها، قارچها کپک ها ،جلبک ها،خزه ها وغيره فراهم نمي باشد واين رنگ را مي توان هايجنيک نيز ناميد وبسيار مناسب براي بيمارستانها ،درمانگاهها ومراکز پزشکي مي باشد.
کم بو يا بي بو:
پس از اجرا، بعد از مدت کوتاهي بويي در محيط باقي نمي ماند (از هيچ نوع حلال تينري و يا افزودني هاي شيميايي بو دار در اين رنگ استفاده نميشود)
در مدت کوتاهي خشک مي شود:
برروي سطوح گچي و سيماني کمتر از 1 ساعت وپس از گذشت 3 روز کاملا خشک ميشود و از ان پس قابل شستشو مي باشد
فضاي داخلي و نحوه و تقسيم بندي پلان ها، نقش مهمي را در ساختار معماري يک بنا بر عهده دارد.
طراحي فضايي با انعطاف پذيري بالا و تنوع پذير از لحاظ چيدمان و آرايش سطوح مي تواند کارکرد هاي مختلفي را بپذيرد و اين در حالي است که مخاطب احساس رضايت بيشتري از فضا خواهد داشت. استفاده از جدا کننده هاي سبک و قابل حمل، شفاف سازي، رنگ بندي هاي متناسب با نياز هاي موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گيري و تعامل مابين فضاهاي مختلف از جمله ويژگي هايي هستند که در کنار ساختار خاصي که براي يک پلان معماري در نظر گرفته شده است، مي تواند بر غناي آن افزوده و حتي قسمتي از مشکلات آن را حل کند.
از طرف ديگر معماري داخلي به لحاظ معيارهاي روانشناسي اهميت بسياري دارد. ميزان امنيت، صميميت، شور و هيجان و آرامش موجود در يک فضا را با مي توان با راهکارهاي مناسب تشديد يا تضعيف کرد. هر کدام از انسان ها داراي تعلقات ذهني و روحي خاصي هستند که پاسخگويي به نيازهاي آنها در معماري داخلي اولويت قرار مي گيرد، از اين رو نگرشي علمي و راسيونال در کنار خلاقيت هاي هنري مطرح شده و يکي از مسائل مهم در اين زمينه ايجاد تعامل و هماهنگي بين آنها است.
امروزه مبحث طراحي و دکوراسيون داخلي، اهميتي خاص يافته و حتي به عنوان رشته اي مجزا تدريس مي شود. الگوهاي و ايده هاي مختلفي اعم از مدرن و کلاسيک، توسط طراحان اين رشته به کار گرفته مي شود و از محدوديت هاي معماري در زمينه اجرا، معمولا خبري نيست و مي توان به ايده هاي بلند پروازانه ايشان تجسم بخشيد، چه بسا به گونه اي ميان گستره اي، موضوع فعاليت رشته هاي مختلف هنري از مجسمه سازي گرفته تا نقوش برجسته قرار گرفته ميگيرد. پيشرفت تکنولوژي به سبب تسهيل در يکسري از مسائل تاسيساتي و اجرايي از يک طرف و تنوع و کارآيي بالا در محصولات عرضه شده، زمينه مساعد و کارآمدي را در سطح جامعه به وجود آورده است؛ بهانه اي که پرداختن به مقوله طراحي داخلي را جز لاينفک فضاهاي معماري بر مي شمارد. معماري داخلي و توجه به جزئيات و تزئينات بعد از چندين دهه سکوت و فراموشي، رويکردي دوباره پيدا کرده و جالب تر اينکه سعي مي کند نمود هايي از معماري گذشته را در تلفيقي با الگوهاي مدرن بيان کند؛ مساله اي که سال ها است در معماري مورد بحث و جدل قرار گرفته و تا کنون نتيجه اي حاصل نشده است.
معماري گذشته ما سرشار است از ظرافت ها و ريزه کاري هايي که هزاران ايده و خلاقيت را در خود نهفته است. تزئينات و کاشيکاري هاي داخلي با تناسبات و رنگ بندي خاص خويش در کنار کالبد دروني، فضايي رمزگون را تداعي مي کنند و هم اکنون نيز ارزش فضايي خويش را حفظ کرده است.امروزه با افزايش روز افزون جمعيت شهري و قيمت زمين ، ساخت و ساز آپارتمان و زندگي آپارتماني مقرون به صرفه تر شده است . بيشتر ما حداقل يک بار زندگي در محيط بسته آپارتماني را تجربه کرده ايم و از معايب و مشکلات آپارتمان نشيني آگاهيم. يکي از عمده معايبي که بيشتر مردم از آن گله مند هستند خفه و بسته بودن فضاي آپارتمان است . ما با استفاده از چندين نکته کوچک که بيشتر جنبه بصري دارد ميتوانيم اين فضاي مرده را زنده تر و آپارتمان خود را دلباز تر نماييم .
نور نيز نقش مهمي را در زنده کردن فضا به عهده دارد . استفاده از نور مناسب و يکنواخت در آپارتمان خفگي محيط را از بين مي برد ، البته استفاده از نور طبيعي بسيار مناسبتر است . در صورت ضعيف بودن نور طبيعي کمبود آن را با بکارگيري نور مصنوعي جبران نماييد. حتي المقدور از پرده هاي عمودي يا کرکره اي استفاده نکنيد ، زيرا از ورود نور خورشيد به داخل تا ميزان زيادي جلوگيري مي نمايند. پرده هاي پارچه اي يا توري بهترين انتخاب براي پنجره هاي آپارتمان محسوب ميشوند. زيرا نور را به خوبي از خود عبور مي دهند.استفاده از نور پردازي موضعي بر روي قاب ها و ... نيز باعث تحرک و ايجاد حرکت در فضا ميشود.
5. استفاده از طبيعت
در ساختمانهاي حياط دار کمبود طبيعت بوسيله ايجاد باغچه در کناره هاي حياط جبران ميشود . اما براي جبران آن در آپارتمان ميتوان از گلدانهاي کوچک که در گوشه هاي فضا قرار مي گيرند استفاده کرد . سعي کنيد گلدانها را در کنار پنجره ها و يا تا جايي که امکان دارد در کنج ديو ارها قرار دهيد ، زيرا معمولا\\\" گوشه ديوار ها بدون استفاده مي مانند.
در نتيجه سعي کنيد تا جايي که امکان دارد از رنگهاي روشن در طراحي داخلي آپارتمان استفاده کنيد . شايد اين سئوال برايتان پيش آيد که بکارگيري اين همه رنگ روشن فضا را يکنواخت و سرد نمي کند؟ در جواب بايد بگويم اين هنر شماست که با استفاده از قابها و وسايل تزييني کوچک با رنگ بندي متنوع فضا را جذاب تر نماييد
تاقچه ها، رف ها، ارسي ها، هشتي ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماري از عناصر كالبدي طراحي داخلي در ايران هستند. روش معماران گذشته ايراني در به كارگيري اين عناصر، در راستاي آن بوده تا از جذابيت فُرم كاسته شود و به غناي فضا افزوده گردد. اين همان هندسه همراه با تزئينات است.
به نظر مي رسد طراحي داخلي در ايران، از يك سو در چنبره نوستالژياي تاقچه ها، رف ها و اُرسي هاي قديم گرفتار مانده و از سوي ديگر به دكوراسيون و ابعاد دراماتيك و تزئيني فضاها تقليل يافته است. با تمام اينها، طراحي داخلي فرآيندي است كه همزمان مي بايست سويه هاي زيباشناختي و عملكردي را سامان دهد. طراحي داخلي يك ساختمان، داستاني است كه شخصيت اصلي آن خود انسان است؛ در اين بين حضور او در اين فضا، چگونگي آن و ويژگي هاي فضايي كه انسان در آن قرار مي گيرد، مي تواند تداعي كننده اصولي باشد كه در ادامه ? اصل از آنها را مي خوانيد:
? - نور را درياب: نور عنصري است كه با آن ديدن اشيا ممكن مي شود. نور مي تواند ريتم خلاقانه اي به يك فضاي داخلي ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس مي توان كرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازي در يك فضاي داخلي پيامدهاي مهمي در بردارد. چه بسا نورپردازي مناسب يك فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز كند. نورپردازي در كنار ابعاد زيباشناختي، بعد عملكردي هم دارد. نور مناسب در طول شب در يك فضاي داخلي مي تواند حس محدود بودن يا ابهام و هراس را بر طرف كند. نور مناسب يك اتاق حتي مي تواند چهره آدمي را گرم و صميمي كند. به كمك نورپردازي مي توان يك فضاي داخلي را به جزاير نوراني متنوعي تبديل كرد. پس، از باب مثال، غذاخوري بايد نور ملايم و گرمي داشته باشد يا بهترين نورها براي حمام، منابع نوري كم ولتاژ هستند.
?- فرم را بشناس: فرم، توده فيزيكي يك شيء است كه سه بعدي بوده و وزن دارد. فرم معمولاً به پوسته بيروني بنا نسبت داده مي شود، در حالي كه فضاي داخلي هم فرم خاص خود را تشكيل مي دهد. معمولاً فرم فضاي داخلي تابعي از عوامل مختلف است. دسترسي ها و سيركولاسيون مهمترين اين عوامل هستند. هر چند نمود فرم بيشتر در پوسته بيروني يك بنا است با اين حال نمود بيرون و درون مي تواند يك كل نباشد.
? - فضا را احساس كن: فضا را محدوده در دسترس كاربران دانسته اند. در طراحي داخلي معمولاً استفاده مؤثر از فضا و ارتباط آن با محيط، مهم است. مسأله اي كه در رابطه با فضا مطرح مي شود، رعايت ابعاد انساني در طراحي داخلي است. از قرن ها پيش رويكرد عمده فيلسوفان و معماران به عنصر فضا، برجسته بوده است. در طي سال هاي اخير هم ارتباط بين ابعاد انساني با فضاهاي داخلي به يكي از فاكتورهاي مهم طراحي بدل شده كه از آن تحت عنوان ارگونومي يا كار پژوهي در ديد كلي و اندام سنجي (Anthropometry) در ديد جزئي، ياد مي شود. در طراحي داخلي مي بايست رابطه درسـت انسان با فضا تعريـف شود و ابعاد بدن انسان ها براي سهولت دسترسي هاي فضايي مد نظر قرار گيرد.
? - بافت را لمس كن: بافـت مشخصـه اي از يك شيء اسـت كه با لمس كـردن يا ديدن به چشـم مي آيد. بافت مي تواند نرم يا خشن، كشيده يا برجسته، زبر يا مخملين و يا ابريشمي باشد. در طراحي داخلي پوسته ها و سطوح فضايي معمولاً بسته به عملكرد هر فضا تغيير مي كند. چه بسا طراحي داخلي يك خانه نيازمند سطوحي نرم و منعطف باشد، اما فضاي داخلي يك سينما چنين سطوحي را برنتابد.
? - شكل را بيازماي: شكل، خط بيروني يك شيء را تشكيل مي دهد. در معماري معمولاً شكل و فرم را با هم اشتباه مي گيرند. شكل يا صورت معادله كلمه Shape فرنگي است؛ در حالي كه فرم املاي فارسي همان Form است. معمولاً شكل ها يا طبيعي هستند يا غيـرقابل مشاهـده يا هندسي. در تركيب بندي يك فضا شكل اشيـا عامل تعيين كننده اي است. طراحان داخلي به كمك اين عامل مي توانند تركيبات بصري گوناگوني پديد آورند.
نقاشی ساختمان در تهران و کرج و شهریار با بهترین اکیپ نقاشی در خانه و ساختمان شما با قرارداد کتبی
طرحهاي متنوع در رنگ هاي مختلف،بافت ويژه رنگ،مات يا کم جلا بودن رنگ زمينه (مشکلاتي از قبيل موج و خرابي سطح زير کار را در خود محو مي کند)به دليل قطر کم رنگ قابل اجرا بر روي گچبريها يا سطوحي که بر روي انها کار هنري انجام شده است،مي باشد.
ضخامت کم:
بافت زمينه+دانه هاي رنگي بر روي فيلم کمتراز يک ميلي متر
قابليت ترميم:
در هر ابعاد مانند سطح اوليه و هماهنگ با سطوح مجاور
به سطح زيرين قابليت تنفس مي دهد:
به خاطر پوشش لايه بر لايه به سطح زيرين کمک مي کند تا ذرات ميکروسکوپي بخار آب سطح کار ازآن خارج شده و باعث پوسته شدن و زرد شدن و يا شوره زدن رنگ نگردد.
قابل اجرا بر روي تمام سطوح:
بر روي تمام سطوح به سادگي قابل اجرا مي باشد(گچ،سيمان،بتون،آهن،چوب،رنگ پلاستيک ،رنگ روغن ،کنيتکس و...)
ضربه پذير و مقاوم در برابر تغيير حجم سطوح با قالبها:
به علت کشش سطحي بالا ،اين رنگ تا حد زيادي در مقابل تغيير حجم سطح زيرين مقاومت کرده وبه علت نرم بودن درمقابل ترک خوردگي مقاومت مي کند.
آنتي استاتيک:
ذرات معلق هوا ودودها را به خود جذب نمي کند و مخصوصا براي محيط هايي که پر ترافيک ويا پر رفت وآمد هستند بسيار مناسب مي باشد(مناطق مرکزي ، راه پله ها و....)
آنتي با کتريال:
به علت مواد تشکيل دهنده اين رنگ زمينه مناسب براي رشد باکتري ميکروبها، قارچها کپک ها ،جلبک ها،خزه ها وغيره فراهم نمي باشد واين رنگ را مي توان هايجنيک نيز ناميد وبسيار مناسب براي بيمارستانها ،درمانگاهها ومراکز پزشکي مي باشد.
کم بو يا بي بو:
پس از اجرا، بعد از مدت کوتاهي بويي در محيط باقي نمي ماند (از هيچ نوع حلال تينري و يا افزودني هاي شيميايي بو دار در اين رنگ استفاده نميشود)
در مدت کوتاهي خشک مي شود:
برروي سطوح گچي و سيماني کمتر از 1 ساعت وپس از گذشت 3 روز کاملا خشک ميشود و از ان پس قابل شستشو مي باشد